POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [03.12.2020, 10:09:16] • Polska

E-usługowe podsumowanie listopada

E-usługowe podsumowanie listopada

fot. Organizator

Polacy pięć razy częściej niż rok temu wnioskują online o odpisy aktów stanu cywilnego, cztery razy częściej korzystają z e-meldunku, założyli też trzy razy więcej profili zaufanych niż rok temu. Czas e-usługowo podsumować listopad.

E-usługi to sprawy urzędowe, które można załatwić przez internet, czyli bez wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na portal GOV.pl, zalogować się profilem zaufanym (PZ) i działać. Nie trzeba nigdzie iść, nie trzeba sprawdzać godzin otwarcia – nasz internetowy urząd jest otwarty 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Każdego miesiąca zaglądają do niego miliony Polaków – w listopadzie portal GOV.pl odwiedziło ponad 13,5 miliona osób.

Stałe wzrosty

- Porównując popularność naszych e-usług rok do roku, bardzo wyraźnie widać, że Polacy coraz chętniej i częściej korzystają z e-administracji. Robili to już w ubiegłym roku, w tym – z oczywistych względów związanych z pandemią – robią to jeszcze częściej – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Najlepszym wyznacznikiem popularności e-administracji jest liczba użytkowników profilu zaufanego, a ten ma już 8 582 437 Polaków. Tylko w tym roku przybyło niemal cztery miliony nowych PZ – dodaje.

W listopadzie tego roku profil zaufany założyło 291 061 osób. To trzy razy więcej, niż w tym samym czasie rok temu. W listopadzie 2019 r. przybyło 82 462 nowych PZ.

A jakie sprawy urzędowe Polacy załatwiają przez internet najczęściej? Jest ich coraz więcej.

W porównaniu z listopadem 2019 r. największy - bo pięciokrotny - wzrost odnotowała e-usługa Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego. W ciągu ostatniego miesiąca (listopad 2020 r.) skorzystano z niej 25 226 razy. W tym samym czasie, tyle że rok temu – 4745 razy.

Świetnie radzi sobie też e-usługa Zgłoś urodzenie dziecka. Jest cztery razy bardziej popularna niż rok temu! Dzięki niej w listopadzie tego roku rodzice zgłosili przyjście na świat 15 400 dzieci, rok temu – 3837.

Czterokrotny wzrost zanotował też e-meldunek, czyli e-usługi umożliwiające zameldowanie/wymeldowanie się online. Od 1 do 30 listopada tego roku Polacy skorzystali z nich 19 114 razy, w listopadzie 2019 r. – 4656.

Ogólne i online

Wiemy to od dawna – Polacy kochają pismo ogólne! To e-usługa, dzięki której możemy załatwić lub zainicjować załatwienie niemal każdej sprawy urzędowej. W listopadzie tego roku do urzędów trafiły 143 932 takie pisma, a to oznacza, że dziennie Polacy wysyłali ich niemal 4800! W ubiegłym roku, przez cały listopad, do urzędów trafiło 44 737 elektronicznych pism ogólnych. Szybkie obliczenia i już wiemy, że ta e-usługa zanotowała trzykrotny wzrost.

Dwa razy częściej niż rok temu Polacy przez internet wnioskują też o nowy dokument tożsamości, czyli korzystają z e-usługi Uzyskaj dowód osobisty. W listopadzie tego roku zrobili tak 30 866 razy, rok temu – 13 795.

Dwukrotny wzrost popularności odnotowała także nasza - i tak już rekordzistka - e-usługa Historia pojazdu.

- Dzięki niej możemy sprawdzić m.in. czy zarejestrowane w Polsce i za granicą auto nie było kradzione, złomowane, czy nie ma przekręconego licznika. Aby to zrobić potrzebujemy jedynie numeru rejestracyjnego, numeru VIN, datę pierwszej rejestracji i – jeśli sprawdzamy auto zarejestrowane poza Polską - profilu zaufanego – tłumaczy minister Marek Zagórski.

Droga elektroniczna

W listopadzie tego roku Polacy skorzystali z Historii Pojazdu 21 916 399 razy! Rok temu w tym samym czasie – 9 199 954. Na ten wzrost na pewno miało wpływ to, że w kwietniu znacząco poszerzyliśmy bazę danych, z której korzystamy, w tym o możliwość sprawdzenia historii pojazdów zarejestrowanych w Niemczech.

Polscy kierowcy w listopadzie tego roku 57 930 razy sprawdzali też przez internet swoje punkty karne. To o 20 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok temu.

Na portalu GOV.pl można też zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu. Z tej e-usługi od 1 do 30 listopada skorzystano 60 542 razy. To najlepszy miesięczny wynik tej e-usługi w tym roku. Wcześniej także świetnie sobie radziła, np. w lipcu skorzystano z niej 60 331 razy, w październiku – 59 300, a we wrześniu – 59 200.

Sami widzicie, że bez wychodzenia z domu można załatwić naprawdę sporo życiowych spraw. Dlatego nie zwlekajcie i zostańcie e-Polakami!

Spotkajmy się na GOV.pl!

Sprawy urzędowe przez internet? e-Polak potrafi! – obejrzyj spot www.youtube.com/watch?v=QGFPhzSokew&feature=youtu.be .

Media - Cyfryzacja KPRM


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■