Eurotunel pod kanałem La Manche jest tak naprawdę zbudowany z trzech tuneli. Dwa są przewozowe i jeden awaryjny. Średnica tunelu przewozowego to ponad 7 metrów, długość – 50 kilometrów. Wszystkie tunele są zlokalizowane około 40 metrów pod kanałem. Przez tunel przejeżdżają pociągi, których szybkość dochodzi do 160 kilometrów na godzinę. Na pokład takiego pociągu może wejść do 120 samochodów osobowych oraz 12 autokarów.
Nasz tunel ma różnić się długością oraz tym, że w sumie pod Świną będą dwie nitki tunelowe – przewozowa i awaryjna. Zamiast pociągów kursować mają specjalne platformy dostosowane do tego typu kursów. Na ich pokład wejdzie około 30 samochodów osobowych i 10 tirów bądź autokarów.
Tunel jest wpisany na listę priorytetowych inwestycji polskiego rządu na lata 2007-2013. Będzie dofinansowany przez Unię Europejską. Dlatego też w pracach mają uczestniczyć inżynierowie francuscy i angielscy.
Pogadajcie z Niemcami a, moze wreszcie powiedza w ktorym miejscu biegnie ten tunel pod Swina ktory oni przed wojna wybudowali?!?...Zmurek zaloz okulary i do dziela.
PRIMA APRILLS - troche juz przesada z tymi głupim tekstami
PRIMA APRILLS
hm no dobra. ale z fotką mogliście się troszkę bardziej postarać. ;) widać, że to potomontaż ;)
mam nadzieje ze to prima aprilysowy zart ;-)
A co u nas normalne??
i znowu kombinacje to niech wogole nie robią tunelu skoro i tak będzie trzeba na jakąś platformę czekać żeby się przeprawić na 2 stronę bez sensu z promami teraz mamy to samo... zamiast zrobić zwykły tunel dla samochodowy to nie po co skoro można drożej...
Żmur nawet się nie interesuje tunelem. Powiedział, że to tunel Możejki, a sam kupuje mororówke.