- Mimo trwającej pandemii nie przerywamy inwestycji, bo wiemy jakie mają one znaczenie dla regionalnej gospodarki i firm, które często realizują nasze zamówienia. W ostatnich dniach miałem przyjemność przejechać się po naszych szlakach rowerowych wybudowanych wzdłuż Zalewu Szczecińskiego. To niesamowite miejsce, gdzie można rozkoszować się przyrodą i wypocząć od codziennego zgiełku. Porównywalne, być może nawet większe wrażenie zrobi na nas w przyszłości szlak rowerowy w okolicach Wisełki. Liczę, że mimo trwającej pandemii szybko uda się go zrealizować, a nową trasę docenią mieszkańcy regionu i przybywający do nas turyści - powiedział marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Dzięki tej inwestycji mieszkańcy i turyści przebywający w Wisełce, Kołczewie czy Międzywodziu będą mogli dojechać spokojnie rowerem na plażę i nie martwić się ani o korki, ani o miejsce parkingowe. Z pewnością wpłynie to na rozwój i bezpieczeństwo miejscowości, przez które wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 102 przebiegnie łącznie 10 km nowego szlaku dla rowerów. Nawierzchnia trasy zostanie wykonana w technologii bitumicznej.
Inwestycja ma być gotowa do końca maja 2022 r. Wtedy już po większości odcinków szlaku Velo Baltica, od Wisełki w kierunku wschodnim, będzie można przejechać rowerem w komfortowych warunkach. Aż do granic z województwem pomorskim. Kończy się bowiem projektowanie blisko 5 km odcinka trasy z Dziwnówka do Łukęcina. Ulepszane są fragmenty w Pustkowie, Niechorzu i Mrzeżynie, a w listopadzie br. zostanie ogłoszony przetarg na wybudowanie brakujących 5 km z Mielna do Łaz. Trasa Velo Baltica na zachód od Wisełki, która w kierunku Międzyzdrojów przebiegnie przez Woliński Park Narodowy, czeka na decyzje Ministerstwa Środowiska. Odcinek przez Międzyzdroje wymaga oznakowania, a część prac na zachód w kierunku Świnoujścia już trwa. Drugą część zrealizuje miasto Świnoujście, które zleciło już zaprojektowanie trasy. Szlak Velo Baltica liczy w Zachodniopomorskiem łączenie 240 km.
W najbliższych tygodniach ZZDW planuje ogłosić przetargi dla liczącego prawie 11 km odcinka Łubczewo – Recław (Trasa Wokół Zalewu Szczecińskiego), a także blisko 6 km szlaku Mostkowo – Dzikowo i 4km trasy Koplin – Choszczno – Pakość – rzeka Ina (Trasa Pojezierzy Zachodnich).
Realizowany przez Województwo Zachodniopomorskie projekt Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego to prawdziwa rowerowa rewolucja, która docelowo będzie liczyła 1100 km szlaków. Nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane bądź są budowane przez lokalne samorządy. Większość nowych inwestycji jest realizowanych przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, a 85% finansowania zabezpieczają środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020.
Aktualny stan prac można śledzić pod adresem www.trasyrowerowe.wzp.pl.
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
wiekszosc tych wioch zabitych dechami juz dawno zrobila sciezki rowerowe ale swinoujscie nie! w koncu niemcy moga dojechac do nas ogranicy a dalej? kogo to obchodzi, prezydent miasta powinien sie wstydzic
Wiem, że podano link, ale proszę o jakąś prostą mapkę (ta podana w linku mimo wszystko wymaga kilku manipulacji i nie jest najlepsza). Musi być przecież w gminie prosta mapka pokazująca, którędy będzie wiodła ta ścieżka. Zawsze brakuje prostych mapek - mimo wielkiego zaplecza fotograficzno-graficznego.