POGODA

Reklama


Wydarzenia

asta.redblog.gs24.pl • Pi±tek [03.10.2008, 09:19:15] • ¦winouj¶cie

Zatrzymajcie m³odych

Zatrzymajcie m³odych

fot. S³awomir Ryfczyñski

Znów bêdzie o m³odych. Wiele ludzi narzeka, ¿e w ¦winouj¶ciu brakuje kafejek, restauracji, pubów, dyskotek. Inne miasta têtni± ¿yciem do pó¼nej nocy a i nawet poranka. Nasze miasto ¶pi po 22 nawet w weekendy. Wszystkiemu winni m³odzi ludzie. A w³a¶ciwie ich brak.

Kuracjusze wol± spokojne spacery, ciche kawiarenki. I nie ma siê co dziwiæ. Wiêksze emocje maja na swoich dancingach. I wcale nie z³o¶liwie to piszê. Taki ich urok.Studenci natomiast (bo pisz±c m³odzi nie chodzi mi o gimnazjalistów, którym wydaje siê, ¿e s± doro¶li, a nawet nie i szalonych licealistów) nadaj± miastu charakteru. Dziêki nim jest wiêcej koncertów, wystaw, happeningów. Ale nie Ci, którzy po latach robi± zaoczne studnia na jakiej¶ tam Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu (bez urazy), bo musz± podnie¶æ kwalifikacje w pracy. Mówiê o tych prawdziwych.

Jak ich zatrzymaæ?

Podam przyk³ad S³ubic. To znacznie mniejsze miasto ni¿ ¦winouj¶cie (maj± jakie¶ 16 tysiêcy mieszkañców). Podobne do nas pod wzglêdem blisko¶ci go granicy. Istnieje tam prê¿ny o¶rodek akademicki – siedziba Collegium Polonicum, wspólnej jednostki dydaktyczno-naukowej Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu i Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odr±. Na ulicach mnóstwo m³odych ludzi. Oferta kulturalna kierowana do nich, tak¿e do wyk³adowców jest nieco inna ni¿ nasze przytupañce dla turystów i jesienno zimowa nuda. A nawet nico¶æ.

platforma blogowa portalu www.gs24.pl


komentarzy: 157, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 76-100 z 157

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 17:28:06] • [IP: 80.245.190.*]

Nied³ugo troche etatów w administracji publicznej sie zwolni. Bêdziecie moze mieli wiêksze szanse na pracê.

Szkuciak • Pi±tek [03.10.2008, 17:25:15] • [IP: 217.97.199.*]

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 16:58] • [IP: 80.245.183.***] "co te¿ ¶wiadczy znowu o tym, ¿e wiêkszo¶æ zas³u¿enie ma tutaj syf bo ³yka populistyczne hase³ka lewicy (typu nie k³óæmy siê, do¶æ wojen, we¼my siê za robote, miasto nam piêknieje)"--------------> Masz racjê, o argumencie remontowanych ulic nie wspomnê

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 17:22:56] • [IP: 80.245.183.***]

tak± prawice to mam w nosie i licz siê ze s³owami knypku bo cie dojade jak dorwe.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 17:20:00] • [IP: 193.200.150.**]

"w³adzê przejmuje prawica" i zaczynamy stawiaæ ko¶cio³y i filie iPN-u. Tego ci trzeba, popaprañcu?

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 16:58:29] • [IP: 80.245.183.***]

W³adze lewicowe olewaj± was. Lewicowo¶æ jest tutaj kluczem. G³osujecie na SLD barany, na klike, która doprowadzi³a do upadku ca³ego narodu i czego siê spodziewacie, ze wam dobrze bedzie. Pierw trzeba od koryta odstawiæ te pijawy typu zmurkiewicz i szczodry a potem mozna myslec o jakims postêpie. Mo¿ejko to najlepszy przyk³ad... go¶æ olewa dorabianie siê i my¶li poprzez idea³y. Ale lewica zasia³a ju¿ tak± propagande, ¿e Mo¿ejko postrzegany jest jako kto¶ z kogo trzeba siê ¶miaæ a to zwyk³e bzdury. Jak Mo¿ejko zacz±³ czy¶ciæ to miasto z uk³adów to klika podnios³a taki tumult w swej agonii, ¿e g³upi lud po¶pieszy³ jej z pomoc±... co tylko ¶wiadczy o g³upocie wiêkszo¶ci ludzi tego miasta... co te¿ ¶wiadczy znowu o tym, ¿e wiêkszo¶æ zas³u¿enie ma tutaj syf bo ³yka populistyczne hase³ka lewicy (typu nie k³óæmy siê, do¶æ wojen, we¼my siê za robote, miasto nam piêknieje). Moja opcja jest taka: W³adze przejmuje prawica, lewaków do wiêzien i do obozów pracy jako kara, nastepnie odbudowa zdrowia naszego miasta.

M£ODY CZ£OWIEK • Pi±tek [03.10.2008, 16:44:00] • [IP: 217.97.199.*]

Jestem cz³owiekiem o jakim mowa w artykule, 22 lata, mieszkam w ¦winouj¶ciu. Czego bym oczekiwa³? Nie rozrywek, kina, czy aquaparku a godziwej pracy, chocia¿by za 1200z³. ale ciekawej i rozwijaj±cej. W tym mie¶cie mo¿na jedynie pracowaæ w Netto, b±d¼ jako pomoc kuchenna u lokalnych dorobkiewiczów chc±cych wyssaæ ostatni± krew z pracownika. Zapomnia³em jeszcze o hurtowni na Grunwaldzkiej na literê" J", ale o niej to chyba pisaæ nie warto. Co mi z kina, czy awuaparku i dyskotek, skoro mnie na nie nie staæ!

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 16:28:58] • [IP: 92.42.117.***]

Ca³a Polska taka. Nawet tak uznawany TVN 24zajmuje siê czêsto pierd³ami. Kto co pwiedzia³, kto jak na kogo patrzy, kto z kim ¶pi... Prowadz±cy programy nie ineresyj± siê fachwymi pe³nymi tematami ekonomii, kultury, przysz³o¶ci ¿ycia. Same pird³y i k³utnie poni¿ej pasa. Tragedia. Na ca³odobowy program to mo¿e 2-3 godziny super klasy. Reszta to tak jak my, ca³a Polska.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:56:18] • [IP: 81.168.255.***]

Oooo widzê ponownie same m±dre wypowiedzi! Ale¿ dajcie sobie spokój. Niech Titanic tonie w ciszy i spokoju. Je¶li klimat bêdzie siê ociepla³ w takim tempie jak dotychczas - w 2050r. ¦winouj¶cie bêdzie parê ³adnych metrów pod powierzchni± Ba³tyku - czyli za mniej wiêcej 4 dekady. A w 40 lat to nawet nowego mieszkania sp³aciæ nie zd±¿ycie :)

Jumper • Pi±tek [03.10.2008, 15:45:18] • [IP: 92.42.118.***]

to niech koñcu w³adze miasta wezm± siê do roboty bo nawet nie ma gdzie posiedzieæ z kobieta bo zaraz policja goni

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:34:59] • [IP: 85.195.123.**]

To nieprawda, ¿e warto¶ciowi m³odzi ludzie st±d uciekaj±. Na w³asne oczy widzia³em parê dni temu na tym portalu zdjêcie m³odego cz³owieka bohatersko przyjmuj±cego cios w jaja. Brawo! Potrzeba nam wiêcej takich!

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:29:49] • [IP: 83.12.40.***]

A ilu tych m³odych ludzi by³o na listach wyborczych? jakich m³odych ludzi wybraæ skoro ich polityka nie interesuje bo mysla tylko o imprezowaniu i ³atwym i szybkim zarobieniu wielkiej kasy? zapomnieli¶cie jak byli¶cie m³odzi sfrustrowani co niektórzy?

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:26:59] • [IP: 80.245.190.**]

"Twoje j±dra w opa³ach!"

Pikaczu • Pi±tek [03.10.2008, 15:25:26] • [IP: 217.97.193.***]

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 11:50] • [IP: 84.169.223.***] przepraszam za pomylke SZCZECIN Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 11:48] • [IP: 84.169.223.***] te miasto jest chore, zazdrosc, chamstwo, ludzie sie interesuja innymi ludzmi co maja jakimi furami jezdza, dyskoteki jakie, smierdzace, Szecin to juz inna dzialka a tutaj, kazdy patrzy i zazdrosci, nie ma co tu szukac trzeba z tad uciekac A za" Z TAD" nie przeprosisz?

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:24:26] • [IP: 93.94.184.***]

Yy no bo w ¦winouj¶ciu rzeczywi¶cie jest du¿o studentów O.o ;|. A co 'm³odzi ludzie' mieli by robiæ po 22 skoro w tym mie¶cie nic sie nie dzieje ?

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:21:31] • [IP: 80.54.123.***]

Jezdem m³odym cz³owiekiem z wykszta³ceniem podstawowym i hcia³em w ¦winoujsciu zostac prezesem banku, ale mnie ta komunistyczna klika wysmia³a! Tu nie ma miejsca dla m³odych i zdolnyh. Wyjerzdrzam z tego miasta na zmywak do GB.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:21:18] • [IP: 92.42.116.**]

Co znaczy has³o" zapewnic pracê" w pañstwie o strukturze gospodarki wolnorynkowej? Nic nie znaczy, takie has³a to mo¿na by³o g³osiæ w PRLu, teraz ka¿dy sam dba o siebie i o to czy bedzie pracowaæ czy nie. Nikt nie bêdzie zwraca³ uwagi na krzykaczy typu wszystko dla ludu, bo w dzisiejszych czasach to lud ma zadbaæ o siebie. Co do artyku³u, w ¦winouj¶ciu p³ace s± o wiele ni¿sze, ni¿ w innych, wiêkszych miastach i nie zabardzo rozumiem co autorka tego tekstu chcia³a czytelnikowi przekazaæ...

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 15:11:30] • [IP: 83.21.170.***]

mamy zdolna mlodziez i aktywna w miescie !! a te porozbijane wiaty przystankow autobusowych, dracych sie po nocy to nie wliczamy juz ? no chyba ze to juz sa ludzie w wieku srednim ktorzy w taki sposob sie wyladowywuja.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:59:24] • [IP: 62.69.212.***]

Ciekawe ilu dziennikarzy w swinoujsciu jest po studiach a konkretnie dziennych... Niech osoba ktora napisala ten artykul wykaze swoje kwalifikacje mowiac o studiach zaocznch itp.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:38:58] • [IP: 80.245.183.***]

liczy sie tylko geriatyczna klika dawno po emeryturach nadal na urzêdach.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:37:22] • [IP: 92.42.114.***]

w³a¶ni jak chcia³em otworzyæ w³asn± firmê to mi nawet dotacji nie przyznali a banki odmówi³y kredytów wiêc za³atwi³em sobie pracê w Danii i wyje¿d¿am z ¿on± bêdzie o 2 m³odych ludzi mniej i o 2 zusy te¿

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:36:25] • [IP: 92.42.118.***]

sonda - zapewniæ pracê?? Co to jest? Pracê zapewnia tylko PSL :))) a tak powa¿niej - nikt nikomu na ¶wiecie nie zapewnia pracy - ludzie studiuj± z w³asnego wyboru a potem szukaj± roboty... znajduj± najczê¶ciej za granica i to wcale nie w zawodzie...

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:34:45] • [IP: 217.97.199.*]

popieram..w sondzie zabrak³o. .zmienic w³adze miasta!!wtedy zag³osuje

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:32:00] • [IP: 83.21.37.**]

A mówi±, ¿e sêdziowie ma³o zarabiaj±.

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:31:13] • [IP: 217.97.199.*]

wszyscy mamy racje..ale co z tego..o jakich redaktorach mowicie no chyba nie ze s³owianki bo tam jest dno absolutne..ale tak a propos..ile siê trzeba napracowac, na g³owkowaæ na chachmêciæ..zeby od pó³ wieku nie zmieniæ nic w tym miescie??

Go¶æ • Pi±tek [03.10.2008, 14:30:18] • [IP: 83.21.0.***]

W tych sondach tylko korupcja, chyba organizowane s± przetargi ?

Ogl±dasz 76-100 z 157
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Galeria ART Miejskiego Domu Kultury w ¦winouj¶ciu zaprasza na otwarcie wystawy rysunku Ewy Tomczak-Walczak, w sobotê 9 sierpnia o godz. 18:00. Autorka jest absolwentk± ASP w Gdañsku mieszka i tworzy w ¦winouj¶ciu. Galeria mie¶ci siê przy ulicy Wojska Polskiego 1/1 ■ Kontrole na granicach z Niemcami i Litw± przed³u¿one do 4 pa¼dziernika ■ WSA w Warszawie, po rozpatrzeniu skargi z³o¿onej przez niemieck± organizacjê ekologiczn± Lebensraum Vorpommern, wstrzyma³ decyzjê ¶rodowiskow± dla terminala kontenerowego w ¦winouj¶ciu. Choæ decyzja s±du ma charakter tymczasowy, do czasu rozpatrzenia pozwu inwestycja zosta³a formalnie wstrzymana. Wyrok w tej sprawie ma zapa¶æ 4 sierpnia ■ W ci±gu dwóch miesiêcy ponad osiem tysiêcy mieszkañców ¦winouj¶cia z³o¿y³o wnioski o ¶wiadczenie w ramach programu Bon Wyspiarza Seniora. To jednorazowa pomoc finansowa w wysoko¶ci 350 z³ dla najstarszych mieszkañców miasta. ¦wiadczenie wyp³acane jest przez Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie. ■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedzia³ku 7 lipca na granicy z Niemcami bêd± obowi±zywa³y czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Stra¿y Granicznej wspierani przez ¿o³nierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i ¯andarmeriê Wojskow± bêd± prowadziæ kontrole na 19 przej¶ciach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybli¿yli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastêpc± komendanta Morskiego Oddzia³u Stra¿y Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole bêd± mia³y charakter selektywny - funkcjonariusz Stra¿y Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobê nale¿y poddaæ kontroli. Pamiêtajmy, ¿e celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronê Polski. Dlatego kontrole maj± byæ prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wp³ywaæ na przekraczanie granicy przez naszych mieszkañców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzaj±cych nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zosta³y wprowadzone na 30 dni, z mo¿liwo¶ci± ich przed³u¿enia ■