Konsultacje z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przeprowadzone zostaną w dniach od 3 listopada 2020 r. do 12 listopada 2020 r. Konsultacje zostaną przeprowadzone za pośrednictwem strony internetowej Gminy Miasto Świnoujście.
Projekt programu znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „organizacje pozarządowe”. Zapraszamy do zgłaszania pisemnych opinii i uwag do projektu programu na adres jingielewicz@um.swinoujscie.pl.”
Program współpracy Gminy Miasto Świnoujścia z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
na rok 2021
Wstęp
Działalność organizacji pozarządowych stanowi fundament dla budowy i rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Organizacje rozwijają aktywność mieszkańców, skupiając obywateli najbardziej wrażliwych na sprawy społeczne w środowisku lokalnym. Włączenie podmiotów pozarządowych na zasadzie równouprawnionego partnera jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania samorządu.
Gmina Miasto Świnoujście za istotny czynnik uznaje wypracowanie takich standardów partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, aby przyczyniły się one do jak najpełniejszego diagnozowania i zaspakajania potrzeb lokalnych. Realizacja tego założenia będzie miała bowiem bezpośrednie przełożenie na efektywniejsze realizowanie zadań własnych gminy, w których bezpośrednio uczestniczą organizacje pozarządowe.
Gmina Miasto Świnoujście przekonana o korzyściach płynących z tak pojętego partnerstwa deklaruje wolę współpracy z organizacjami pozarządowymi w oparciu o wspólnie przyjęte założenia Programu współpracy Gminy Miasto Świnoujścia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok.
Zapisy Programu stanowią realizację Strategii Rozwoju Miasta na lata 2014-2020, której jednym z celów jest wzmocnienie kapitału społecznego poprzez tworzenie warunków do zwiększenia zaangażowania społeczeństwa w życie społeczno-gospodarcze oraz poprawę komunikacji społecznej. Program współpracy nawiązuje również do założeń Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2017-2026, która zakłada aktywność organizacji pozarządowych podczas realizacji celów w zakresie kondycji rodziny, seniorów, osób bezdomnych, a także problemu uzależnienia czy przemocy w rodzinie.
Podczas tworzenia Programu zostały wzięte pod uwagę wnioski ze sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Miasto Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2019 r. Samorząd w 2019 roku ogłosił 26 otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych zaplanowanych w budżecie Miasta. Działające na terenie miasta podmioty NGO wykazały się także własną inicjatywą i złożyły dodatkowo 17 ofert na realizację zadań w trybie uproszczonym, zgodnie z art. 19a ustawy. W 2019 roku współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi przebiegała prawidłowo. Organizacje wywiązały się z zobowiązań wynikających z zawartych umów. Łącznie w 2019 roku Miasto Świnoujście przekazało z budżetu gminy na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe kwotę 3.880.316,80zł, z czego organizacje wykorzystały 3.812.369,13zł. Należy zwrócić uwagę, że organizacje angażowały także własne środki finansowe (382.407,77zł) oraz wkład osobowy i rzeczowy, w tym pracę społeczną członków organizacji i świadczenia wolontariuszy zaangażowanych w realizację zadań publicznych (o wartości 288.336zł).
Na podstawie analizy sprawozdania ze współpracy z organizacjami stwierdzono, że dalsze plany w zakresie współpracy powinny koncentrować się na wzmocnieniu efektywności wykonywania zadań publicznych na rzecz mieszkańców Świnoujścia oraz na pobudzaniu aktywności organizacji pozarządowych.
Rozdział 1
Definicje
Ilekroć w Programie współpracy Gminy Miasto Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
2) ustawie o zdrowiu publicznym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym,
3) gminie – należy przez to rozumieć Gminę Miasto Świnoujście,
4) organizacjach pozarządowych – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
5) programie – należy przez to rozumieć Program współpracy Gminy Miasta Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2021 rok,
6) dotacji – należy przez to rozumieć dotacje określone w art. 2 pkt. 1 i 2 ww. ustawy,
7) konkursie – należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy,
8) zadaniu publicznym – należy przez to rozumieć zadania określone w art. 4 ustawy, realizowane przez organizacje,
9) komisji – należy przez to rozumieć komisje konkursowe do opiniowania otwartych konkursów ofert,
10) trybie pozakonkursowym – należy przez to rozumieć tryb zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom poza konkursem zgodnie z art. 19a ustawy,
11) uchwale konsultacyjnej – należy przez to rozumieć uchwałę Nr VI/33/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
12) prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Świnoujście,
13) wydziałach merytorycznych – należy przez to rozumieć wydziały Urzędu Miasta Świnoujście,
14) GRDPP – należy przez to rozumieć Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego.
Rozdział 2
Cel główny i cele szczegółowe Programu
1. Celem głównym programu jest dążenie do harmonijnej i partnerskiej współpracy gminy i organizacji pozarządowych w celu poprawy jakości życia mieszkańców gminy.
2. Cele szczegółowe:
1) zwiększenie i wzmocnienie efektywności wykonywania zadań publicznych,
2) włączenie organizacji pozarządowych w podejmowaniu przez gminę decyzji dotyczących życia społecznego, m.in. poprzez konsultacje społeczne,
3) podejmowanie i inicjowanie różnych form współdziałania gminy z organizacjami pozarządowymi w celu efektywnej realizacji zadań publicznych,
4) utworzenie Centrum Organizacji Pozarządowych.
Rozdział 3
Zasady współpracy
Gmina i organizacje pozarządowe będą współpracowały w oparciu o następujące zasady:
1) zasada pomocniczości - samorząd wyraża wolę przekazania szerokiego zakresu zadań publicznych do realizacji przez organizacje pozarządowe. Dostrzega również potrzebę zapewnienia warunków sprzyjających wzrostowi liczby zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe w szczególności zaś jest otwarty na propozycje realizacji nowych przedsięwzięć wynikających z rozpoznanych potrzeb lokalnej społeczności,
2) zasada suwerenności stron – władze samorządowe i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie nawzajem zadań, szanując swoją autonomię, mogą natomiast zgłaszać wzajemne propozycje i deklaracje, gotowość wysłuchania propozycji drugiej strony,
3) zasada partnerstwa – współpraca pomiędzy władzami samorządowymi a organizacjami pozarządowymi oparta jest na obopólnych korzyściach, woli i chęci wzajemnych działań, współdziałaniu na rzecz rozwiązywania lokalnych problemów, m.in. uczestnictwie organizacji pozarządowych w rozeznawaniu i definiowaniu problemów mieszkańców gminy, sugerowanie zakresu współpracy, proponowaniu standardów usług świadczonych przez organizacje pozarządowe,
4) zasada efektywności – zakłada wybór optymalnego sposobu wykorzystania środków publicznych w oparciu o celowość, zasadność, oszczędność, kalkulację kosztów proponowanego zadania oraz terminowość realizacji zadania,
5) zasada uczciwej konkurencji – równorzędne traktowanie wszystkich organizacji pozarządowych ubiegających się o realizację danego zadania publicznego; zarówno władze samorządowe, jak i organizacje pozarządowe w trakcie udzielania dotacji oraz wydatkowania przyznanych środków publicznych działają zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, nie naruszając dobra wzajemnych działań,
6) zasada jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania dotacji oraz wykonywania zadań są jawne. Dotyczy to w szczególności udostępniania organizacjom pozarządowym przez gminę informacji o celach, kosztach i efektach współpracy, a także środkach finansowych zaplanowanych w budżecie gminy na współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz kryteria oceny projektów. Zasada obliguje również organizacje pozarządowe do udostępniania gminie danych dotyczących struktury organizacyjnej, sposobu funkcjonowania, prowadzenia przez nie działalności statutowej,
7) legalności - wszystkie działania samorządu oraz organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne odbywają się w granicach i na podstawie prawa.
Rozdział 4
Zakres przedmiotowy
Przedmiotem współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi jest realizacja zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy.
Rozdział 5
Formy współpracy
Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi odbywa się w formie finansowej i pozafinansowej.
1. Współpraca finansowa polega na:
1) powierzaniu wykonywania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji na ich finansowanie,
2) wspieraniu wykonywania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji na ich dofinansowanie,
3) współdziałaniu w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności funduszy Unii Europejskiej, także poprzez:
a) udzielanie pożyczek organizacjom pozarządowym,
b) udzielaniu dotacji na wkład własny w drodze otwartego konkursu ofert.
2. Współpraca pozafinansowa polega na:
1) prowadzeniu bazy danych kontaktowych organizacji pozarządowych,
2) wsparciu infrastrukturalnym,
3) publikowaniu na stronach internetowych miasta wszelkich ważnych informacji dotyczących zarówno działań podejmowanych przez miasto jak i organizacje pozarządowe,
4) organizowaniu szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,
5) udziale przedstawicieli organizacji pozarządowych w pracach komisji konkursowych celem opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,
6) udzielaniu rekomendacji organizacjom pozarządowym, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,
7) konsultowaniu z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
8) współpracy z podmiotami opiniodawczo-doradczymi:
a) Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych,
b) Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego,
c) Radą Sportu,
d) Komisją Dialogu Społecznego ds. Bezdomnych Zwierząt i Przeciwdziałania Bezdomności
9) budowaniu partnerstwa w celu realizacji wspólnych projektów,
10) wzajemnym informowaniu się o planowanych kierunkach działań w sferze działalności pożytku publicznego.
Rozdział 6
Zadania publiczne przewidziane do zlecania organizacjom pozarządowym
1. Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi obejmuje sferę zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy, w tym m.in:
1) pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób;
2) wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej,
3) udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększanie świadomości prawnej społeczeństwa;
4) podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
5) działania na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka narodowego;
6) ochrona i promocja zdrowia;
7) działania na rzecz osób z niepełnosprawnością,
8) działania na rzecz osób w wieku emerytalnym;
9) działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
10) działania wspomagające rozwój wspólnot i społeczności lokalnej;
11) nauka, szkolnictwo wyższe, edukacja, oświata i wychowanie;
12) kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
13) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej;
14) ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
15) działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
16) promocja i organizacja wolontariatu;
17) przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;
18) działalności na rzecz organizacji pozarządowych wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 ust. 1-32a.
Priorytetowymi zadaniami publicznymi, które będą realizowane we współpracy z organizacjami pozarządowymi są działania na rzecz osób z niepełnosprawnością, z zakresu pomocy społecznej oraz dotyczące wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
2. Zadaniami w zakresie współpracy finansowej i pozafinansowej miasta z organizacjami są w szczególności:
a) w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób:
- prowadzenie dziennego domu pomocy,
- prowadzenie środowiskowego domu samopomocy,
- udzielanie schronienia osobom bezdomnym,
b) w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej:
- prowadzenie placówek wsparcia dziennego w połączonej formie, tj. opiekuńczej i specjalistycznej,
c) w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa:
- prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej,
d) w zakresie podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:
- udział w obchodach świąt i rocznic,
- organizowanie spotkań i konkursów dla dzieci i młodzieży,
- organizacja spotkań okolicznościowych ukazujących obyczaje i tradycje polskie z udziałem młodzieży i przedstawicieli innych organizacji,
- organizacja wycieczek historyczno-krajoznawczych,
- organizacja wystaw okolicznościowych,
e) w zakresie działań na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego:
- działania społeczno-kulturalne na rzecz społeczności romskiej,
f) w zakresie ochrony i promocji zdrowia:
- prowadzenie działań i edukacji w zakresie profilaktyki cukrzycy,
- organizacja imprez prozdrowotnych,
- poprawa jakości życia chorych onkologicznie i ich rodzin,
- profilaktyczny program leczenia otyłości,
g) w zakresie działań na rzecz osób z niepełnosprawnością:
- prowadzenie poradnictwa, pomocy psychologicznej, działań edukacyjno-informacyjnych,
- prowadzenie rehabilitacji społecznej,
- prowadzenie punktu konsultacyjno-terapeutycznego dla rodzin z dziećmi zagrożonymi i dotkniętymi niepełnosprawnością,
- organizacja wypoczynku o charakterze terapeutycznym dla osób z niepełnosprawnością,
h) w zakresie działań na rzecz osób w wieku emerytalnym:
- prowadzenie działań na rzecz osób starszych,
- prowadzenie Klubu Seniora,
- zorganizowanie obiadów terapeutycznych dla osób starszych,
i) w zakresie działań wspomagających rozwój wspólnot i społeczności lokalnej:
- wspieranie lokalnej społeczności gminy,
j) w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania:
- realizacja zadania „Morskie Wychowanie Dzieci i Młodzieży”,
k) w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
- organizacja przedsięwzięć wzbogacających ofertę kulturalną miasta, w tym między innymi: koncertów, festiwali, konkursów, warsztatów, imprez plenerowych, międzynarodowych przedsięwzięć interdyscyplinarnych,
- wspieranie rozwoju kultury i sztuki oraz twórczości artystycznej,
l) w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:
- rozwój i zaspakajanie zainteresowań sportowych oraz doskonalenie umiejętności poprzez prowadzenie systematycznego szkolenia w różnych dyscyplinach sportu,
- organizacja i współorganizacja zawodów sportowych, festynów, regat, rajdów, widowisk sportowych,
- promocja miasta z udziałem świnoujskich zawodników i zespołów we współzawodnictwie sportowym,
ł) w zakresie działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami:
- organizacja i udział w obchodach świąt i rocznic,
- propagowanie i wzmacnianie więzi międzypokoleniowych,
m) w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
- organizacja edukacji ekologicznej w mieście,
- promocja zbiórki puszek aluminiowych po napojach,
- prowadzenie schroniska dla zwierząt bezdomnych,
n) w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:
- prowadzenie działań na rzecz osób uzależnionych i członków ich rodzin,
o) w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 ust. 1-32a:
- przygotowanie i realizacja projektów, na które organizacje pozarządowe będą pozyskiwać środki ze źródeł zewnętrznych.
Rozdział 7
Okres realizacji programu
Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi obowiązuje od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
Rozdział 8
Sposób realizacji programu
Program będzie realizowany poprzez:
1) zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych na podstawie otwartych konkursów ofert,
2) zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert,
3) umieszczanie informacji na stronie internetowej miasta oraz aktualnych danych dotyczących organizacji pozarządowych, a w szczególności informacji dotyczących ogłaszanych konkursów ofert na realizację zadań publicznych i ich rozstrzygnięć.
Rozdział 9
Wysokość środków planowanych na realizację programu
1. Finansowanie zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym odbywa się w ramach budżetu miasta na rok 2021.
2. Planowana wysokość środków finansowych na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2021 wynosi ok. 4.500.000zł. Szczegółowe wydatki na realizację zadań publicznych zostaną określone w uchwale budżetowej na 2021 rok.
3. Na realizację programu w pozostałym zakresie oraz na realizację zadań publicznych zlecanych w innych niż otwarty konkurs ofert trybach, środki finansowe będą przekazywane w ramach wydatków zaplanowanych w działach budżetu Miasta Świnoujście stosownie do potrzeb i możliwości budżetu miasta.
Rozdział 10
Sposób oceny realizacji programu
1. Realizacja programu będzie monitorowana przez Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej we współpracy z innymi wydziałami merytorycznymi.
2. Bieżący monitoring i kontrola merytoryczna wykonywanych zadań publicznych będzie prowadzona przez pracowników poszczególnych wydziałów merytorycznych.
3. Miernikami efektywności realizacji Programu będą informacje dotyczące:
1) wysokości środków finansowych przekazanych organizacjom pozarządowym na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie łącznie, w tym:
a) w trybie konkursowym,
b) w trybie art. 19a (tryb uproszczony),
2) wysokość środków pochodzących z budżetu gminy wykorzystanych przez organizacje pozarządowe,
3) wysokość środków finansowych własnych organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych realizowanych w trybie konkursowym,
4) wysokość wkładu osobowego i rzeczowego, w tym pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy zaangażowanych przez organizacje w realizację zadań publicznych w trybie konkursowym w przeliczeniu na środki finansowe,
5) wysokość środków finansowych pochodzących z innych źródeł w przypadku realizowania zadania publicznego przez organizacje pozarządowe w trybie art. 19a,
6) liczby ogłoszonych konkursów,
7) liczby ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w trybie konkursowym,
8) liczby ofert złożonych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych w trybie uproszczonym (art. 19a),
9) liczba zgłoszonych inicjatyw lokalnych,
10) liczba organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie gminy,
11) wysokości środków finansowych przekazanych/wykorzystanych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o zdrowiu publicznym.
4. Sprawozdanie z realizacji programu zostanie przedłożone Radzie Miasta do 31 maja 2022 r. W rocznym sprawozdaniu z realizacji programu koordynator ds. organizacji pozarządowych wraz z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego dokona oceny stanu współpracy organizacji pozarządowych z gminą w zakresie realizacji zadań publicznych.
Powyższa ocena współpracy będzie wykorzystywana przy tworzeniu kolejnych programów współpracy.
5. Sprawozdanie zostanie opublikowane na stronie internetowej miasta w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce organizacji pozarządowych.
Rozdział 11
Sposób tworzenia Programu oraz przebiegu konsultacji w zakresie jego tworzenia.
Projekt Programu został przygotowany przez Prezydenta Miasta Świnoujście i zgodnie z uchwałą Nr VI/33/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, został poddany konsultacjom społecznym.
Informacja o przebiegu konsultacji zostanie zamieszczona po ich zakończeniu.
Rozdział 12
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w ramach ogłaszanych przez Prezydenta Miasta konkursów ofert na realizację zadań publicznych. Pełna treść ogłoszenia oraz skład komisji konkursowej jest publikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście, na stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Świnoujście.
2. Komisje konkursowe działają w oparciu o przepisy ustawy, przepisy regulaminów ogłaszanych konkursów ofert oraz regulaminów pracy poszczególnych komisji konkursowych.
3. W skład komisji wchodzą:
a) osoby wskazane przez Prezydenta – co najmniej 2 osoby,
b) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe – co najmniej 2 osoby.
4. Organizacje pozarządowe wskazują swoich przedstawicieli poprzez zgłoszenie ich do „Wykazu przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków komisji konkursowych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych” prowadzonego w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście. Aktualny wykaz publikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście.
5. W skład powoływanej zarządzeniem Prezydenta Miasta komisji konkursowej wchodzą ze strony podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w pierwszej kolejności osoby reprezentujące obszary działania zbieżne z zakresem merytorycznym ogłoszonego konkursu.
6. W pracach komisji konkursowej nie mogą brać udziału osoby związane z podmiotami składającymi ofertę poprzez członkostwo, wolontariat, udział we władzach podmiotów ubiegających się o dotacje lub członkostwo we władzach związków stowarzyszeń, do których należą podmioty ubiegające się o dotacje.
7. Organizacja, która ubiegała się o otrzymanie środków w danym konkursie może zwrócić się do wydziału merytorycznego odpowiedzialnego za organizację konkursu o podanie szczegółowej informacji dotyczącej oceny wniosku przez komisję konkursową.
8. Informacja o zamiarze zlecenia realizacji zadania publicznego w trybie przewidzianym w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie po złożeniu oferty przez organizację pozarządową i uznaniu przez Prezydenta Miasta Świnoujście celowości realizacja zadania, zamieszczana jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście, na stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Świnoujście.
źródło: www.swinoujscie.pl
Wspolpraca jest zawsze madra decyzja.nawet unia chce bezposrednio z samorzondow pracowac.a to znaczy pomoc i kasa.na wwe juz nie mozna liczyc...moje zdanie jest tak, jak najbardziej.
Odechciewa się wspólpracy, jak się takie coś przeczyta
Celowy, wyrafinowany bełkot urzędniczy bo wiele jest do ukrycia by wyrwać kasę podatnika wiadomo dla kogo!
to prawda - język jest zupełnie niezrozumiały.
Chcecie konsultacji to piszcie ludzkim językiem a nie urzędniczą nowomową o artykułach i ustawach. Nie chcemy słuchać tego.