POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [07.10.2020, 09:48:00] • Polska

E-usługowe podsumowanie września

E-usługowe podsumowanie września

fot. Organizator

Tendencja zwyżkowa ma się dobrze – to najkrótsze podsumowanie tego, jak we wrześniu Polacy korzystali z naszych e-usług.

A było tak: trzy razy więcej pism ogólnych niż rok temu, ponad cztery razy więcej elektronicznych wniosków o odpisy aktów stanu cywilnego i niemal trzy razy więcej wniosków online o dowód osobisty. Oto szczegóły.

e-Polak naprawdę potrafi!

Zawsze to powtarzamy: najlepszym dowodem na wciąż rosnącą popularność e-administracji jest liczba nowych profili zaufanych (PZ). A tych wciąż przybywa. Wrzesień był pod tym względem wyjątkowy – to właśnie wtedy przebiliśmy 8 milionów aktywnych PZ. To świetny wynik – z naszych e-usług korzysta 25% dorosłych Polaków.

We wrześniu tego roku profil zaufany założyło niemal 190 tysięcy osób (dokładnie 186 796).

To niemal 80 tysięcy więcej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku i niemal 140 tysięcy więcej, niż we wrześniu 2018 r. Większość Polaków zakłada profil zaufany za pośrednictwem bankowości elektronicznej. We wrześniu zrobiło tak 74% osób, które postanowiły założyć PZ.

Staramy się, aby dostęp do tego najwygodniejszego sposobu zakładania profilu zaufanego miało możliwie najwięcej osób. To dlatego stale pracujemy nad przyłączeniem do węzła krajowego kolejnych banków spółdzielczych. We wrześniu dołączyliśmy kolejnych 15 placówek. Co to oznacza w praktyce? Ich klienci bez wychodzenia z domu mogą zakładać profil zaufany, a dzięki temu korzystać z e-usług.

Integrację banków spółdzielczych z węzłem krajowym rozpoczęliśmy na początku lipca. Do dziś dołączyło do niego 328 banków. W sumie przyłączymy ponad 500 placówek, a to oznacza ułatwienia dla 1,5 miliona osób.

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany – obejrzyj instruktaż.

Poszalej na GOV.pl

Mając profil zaufany można naprawdę poszaleć. Gdzie? Na portalu GOV.pl. We wrześniu nasz portal odwiedziło niemal 9,5 miliona użytkowników, którzy wygenerowali niemal 73 miliony odsłon.

GOV.pl to miejsce, w którym znajdziecie wszystkie e-usługi, czyli sprawy urzędowe, które można załatwić przez internet.

A z których z nich Polacy we wrześniu korzystali najczęściej?

To już tradycja. Rok w rok i miesiąc w miesiąc rekordy popularności biją nasze e-usługi dla kierowców, czyli możliwość sprawdzenia online liczby punków karnych i historii pojazdu. Od 1 do 30 września Polacy 46 629 sprawdzali stan swojego „drogowego" konta, a 23 730 399 razy historię pojazdu!

Mamy też e-usługę dla pasażerów, która też jest dość popularna. To Bezpieczny autobus, czyli możliwość sprawdzenia stanu technicznego autobusów, busów i autokarów. We wrześniu Polacy skorzystali z niej 96 518 razy.

Sprawdź online swoje punkty karne. e-Polak potrafi! – obejrzyj spot.

Nie myślcie, że nasze e-usługi są tylko dla kierowców. Są dla wszystkich. Kolejna rekordzistka to e-usługa Wyślij pismo ogólne.

Na każdą okazję

Jaka jest tajemnica jej popularności? Dzięki niej możecie online załatwić w urzędzie niemal wszystko... a jak nie załatwić, to przynajmniej zainicjować załatwienie niemal każdej urzędowej sprawy.

We wrześniu tego roku Polacy wysłali do urzędów 156 004 elektroniczne pisma ogólne, co oznacza, że każdego dnia pisali ich średnio 5200. Dla porównania – rok temu, przez cały wrzesień do urzędów trafiło 50 034 takich pism, czyli ponad trzy razy mniej niż w tym roku.

Ogólnie, to bardzo proste. Poznaj pismo ogólne i korzystaj! #ePolakpotrafi – obejrzyj instruktaż.

Trzy razy częściej Polacy zgłaszają też przez internet narodziny dziecka. We wrześniu 2019 roku tą drogą rodzice zarejestrowali przyjście na świat 4381 maluchów. W tegorocznym wrześniu – 13 303.

Rośnie także popularność e-meldunku. To e-usługa umożliwiająca zameldowanie lub wymeldowanie się przez internet. Rok temu we wrześniu skorzystano z niej 7560 razy. W tym roku we wrześniu – 19 378 razy.

We wrześniu tego roku Polacy złożyli ponad 25 tysięcy więcej niż rok temu wniosków online o nowy dowód osobisty. Z tej e-usługi od 1 do 30 września 2020 r. skorzystało 40 701 osób (we wrześniu 2019 r. – 15 221).

Jeśli jesteśmy przy dowodach osobistych, to warto też odnotować, że we wrześniu tego roku ponad dwa razy więcej osób (5161), niż rok temu (2178) zgłosiło online utratę dokumentu tożsamości.

Mamy też e-usługi, które w porównaniu z ubiegłym rokiem, radzą sobie nawet cztery razy lepiej! To możliwość złożenia online wniosku o odpis aktu stanu cywilnego. We wrześniu 2019 r. Polacy skorzystali z niej 4850 razy, a we wrześniu tego roku – 21 592! Brawo Wy!

Co jeszcze we wrześniu Polacy robili w internecie? 22 442 osoby złożyły online wniosek w programie Mój prąd, a 59 200 zgłosiło bez wizyty w urzędzie zbycie lub nabycie pojazdu.

Sami widzicie – e-Polak potrafi!

Sprawy urzędowe przez internet? e-Polak potrafi – obejrzyj spot.

Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych zostało odwołane. O nowym terminie zostaną Państwo powiadomieni. Z poważaniem Grzegorz Koss Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych ■ Rok temu, 24 marca, tragiczne wydarzenie wstrząsnęło mieszkańcami: śmierć trzynastoletniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 6 (przy ulicy Kościuszki) pozostaje zagadką, budząc pytania o bezpieczeństwo i sprawiedliwość. Trzy tygodnie przed tym nieszczęśliwym porankiem, chłopiec doświadczył przemocy ze strony kolegi z klasy na terenie dawnej "Penelopy", zdarzenie to zostało zarejestrowane przez kamery. Bójkę oglądało i nagrywało wielu uczniów. Następstwa tego zdarzenia były na tyle poważne, że matka chłopca zdecydowała się na wyjazd do Szczecina na wykonanie tomografii komputerowej głowy dziecka. Lekarz wydał zaświadczenie zwalniające 13-latka z zajęć wf. Chłopiec nadal się źle czuł. ■ Linie 5 i 5T wracają na stałą trasę "Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. informuje, że od piątku 22 marca 2024 r.: · linie 5 i 5T wracają na stałą trasę w związku z otwarciem ul. Mostowej dla ruchu pojazdów samochodowych, · tymczasowa linia 5O przestanie kursować, · rozkłady jazdy dostępne będą na stronie: www.ka.swinoujscie.pl Szczegółowych informacji udziela całodobowo dyspozytor Spółki pod numerami telefonów: 91 321 45 40 lub 797 403 504. Zachęcamy pasażerów o dokonywanie zakupu biletów i karnetów: · z wykorzystaniem aplikacji GoPay, mPay; · poprzez kasowniki – biletomaty do płatności bezgotówkowych; · w wyznaczonych punktach sprzedaży biletów ■ Od teraz w nocy za dyżur aptek uważane są te pełnione przez kolejne 2 godziny zegarowe między 19:00 a 23:00. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Świnoujście Nr 168/2024 z 11 marca 2024 roku określono, że dyżury w porze nocnej na terenie miasta w 2024 roku w godzinach 21:00 – 23:00, będą pełnione przez Aptekę „Centrum Zdrowia” przy ul. Grunwaldzka 21, zaczynając od 16 marca 2024 roku ■ Kradzież aut w Polsce w 2023 to wzrost prawie 36 proc. do poprzedniego roku ■ Premier Donald Tusk po ujawnieniu przez "Newsweeka" nieprawidłowości w Collegium Humanum zarządził przyjrzenie się dyplomom kandydatów do spółek Skarbu Państwa. Nikt z dyplomem tej uczelni nie ma szans na stanowisko. Wśród polityków i działaczy obecnej większości rządzącej zaczęło się ukrywanie związków z Collegium Humanum ■ W sobotę, 2 marca, około godziny 18:00, na ogrodach działkowych, wjazd na końcu ulicy Krzywej, doszło do brutalnego ataku na kobietę. Zdarzenie miało miejsce kilkadziesiąt metrów za świetlicą ogródków działkowych. Ofiara, która doznała obrażeń głowy oraz klatki piersiowej, została niezwłocznie przewieziona do szpitala w Świnoujściu. Niestety, mimo usilnych starań, kobieta zmarła ■ Dostaliśmy list od Mieszkańca Ognicy na temat remontu ulicy Mostowej. "Witam serdecznie Panie redaktorze. Zwracam się z prośbą o zainteresowanie remontem ulicy Mostowej. W ciągu tej drogi występuje mostek na rzece Ognica. Mostek jest w stanie agonalnym. Odpowiada za odwodnienie znajdujących się w około łąk, pastwisk. Z obserwacji wynika że firma, która wykonuje remont nie zamierza poprawić naprawić zapadnięty mostek i dzięki temu udrożnić przepływ wody. Wprost przeciwnie w wyniku zagęszczania ziemi i tłucznia betonowego przepusty pod mostkiem są coraz bardziej zagłębiane. Jeśli tak ma wyglądać remont to lepiej byłoby nie ruszać tej drogi. Proszę o zainteresowanie. Pozdrawiam. Mieszkaniec Ognicy." ■ Jarosław Siergiej nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Spółka Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście jest odpowiedzialna za zarządzanie dwoma ważnymi portami w województwie zachodniopomorskim. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu odgrywają kluczową rolę w obsłudze morskiego transportu towarowego ■ W środę w Bibliotece Narodowej w Warszawie ogłoszono wyniki 22. konkursu o Nagrody „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Jednym z laureatów został Jarosław Molenda i jego książka „Nienacki. Skandalista od Pana Samochodzika”, którą opublikowało Wydawnictwo Prószyński i S-ka. ■ Projekt pod wodą: Dlaczego Park Zdrojowy w Świnoujściu nie wytrzymał deszczu? Park Zdrojowy w Świnoujściu jest znanym miejscem wypoczynku i rekreacji. Obszar pomiędzy ulicami Sikorskiego a Chrobrego został zalany wodą, co stanowi znaczny problem dla terenu, który jeszcze niedawno przechodził proces rewitalizacji. Ostatni, trzeci etap renowacji miał na celu odnowienie i przywrócenie blasku tej zielonej przestrzeni. Jednak pomimo zapewnień o kompleksowym podejściu do projektu, dzisiaj widoczne są poważne niedociągnięcia. Brak odpowiedniego systemu odwodnienia jest najbardziej widoczny w chwili, gdy deszcz pada; nie muszą to być ulewy, aby teren parku zamienił się w rozlewisko ■ W ostatni weekend (3,4 luty) zespoły ratownictwa medycznego udzielały pomocy 18 razy. Były to wezwania do zaburzeń i problemów kardiologicznych, zasłabnięć, duszności, infekcji, krwawienia z przewodu pokarmowego, udaru, jednego zdarzenia drogowego i złego samopoczucia ■