POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [10.08.2020, 21:27:36] • Świnoujście

Przebudowana, ale zabytkowa? Pytamy o nazwę promenady

Przebudowana, ale zabytkowa? Pytamy o nazwę promenady

fot. Sławomir Ryfczyński

Świnoujska promenada zabytkowa nie bardzo odpowiada wyglądem temu, na co wskazuje nazwa. Jak „zabytkowa” skoro ma zamontowane latarnie w stylu nowoczesnym?

Do czego się odnosi nazwa „promenada zabytkowa” („historyczna”) po całkowitym przebudowaniu promenady? – pytamy świnoujski magistrat. – Jak może być „zabytkowa” skoro ma zamontowane w nowoczesnym stylu latarnie? Wyglądem nie bardzo przypomina zabytkową promenadę.

- Promenada historyczna stanowi element historycznego zespołu Dzielnicy Nadmorskiej, obejmujący układ urbanistyczny dzielnicy uzdrowiskowo-kurortowej wraz z historyczną zabudową i zielenią (przedogródki, aleje) wpisanego do rejestru zabytków - nr rej. 1177, dec. PSOZ/SZ-n/5340/3391 z dnia 8 marca 1991 r. - informuje Joanna Ścigała, p.o. kierownika Biura Informacji i Konsultacji Społecznych świnoujskiego Urzędu Miasta. - Granica zabytkowego układu urbanistycznego przebiega wzdłuż północnej granicy promenady historycznej.

Przebudowana, ale zabytkowa? Pytamy o nazwę promenady

fot. Sławomir Ryfczyński

Wszelkie roboty budowlane prowadzone w tym rejonie wymagają zgody Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie. Magistrat zapewnia, że na etapie projektu budowlanego dla promenady zgoda taka została wydana.

- Przestrzeń publiczna Dzielnicy Nadmorskiej to wyraźnie odwołująca się do historycznego układu urbanistycznego promenada nadmorska oraz nowo wybudowana część rekreacyjna odpowiadająca na potrzeby różnych użytkowników – kontynuuje Joanna Ścigała. –Projektowany podział przestrzeni promenady biegnącej wzdłuż ul. Stefana Żeromskiego respektuje układ historyczny z jasnym podziałem na część spacerową oraz zieleń towarzyszącą. Stąd określamy ją mianem historyczna.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 47, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-47 z 47

Gość • Środa [19.08.2020, 07:19:38] • [IP: 194.25.105.***]

Promenada jest ładna, nie czepiacie się szczegółów.

Gość - Wczasowicz • Sobota [15.08.2020, 08:51:29] • [IP: 95.40.153.***]

Promenada zachodzącego słońca - piękna nazwa, byłaby. Mniejsza o to jak się ma nazywać, ważne jak wygląda, zabrudzona, zaciapana różnego rodzaju lodami, sokami i słodyczami. Może by ją umyć polewaczką z raz w tygodniu. O dokładnym jej czyszczeniu nie wspomnę. Zrobią to po sezonie? Kto to będzie wtedy oglądał? Wstyd brać takie opłaty za wszystko i nic za te pieniądze nie robić. Dodatkowo rowerzyści i rolkarze przeciskający się między spacerującymi wczasowiczami, przecież są do tego ścieżki rowerowe.

Gość • Czwartek [13.08.2020, 15:19:55] • [IP: 178.238.249.**]

Tym, którzy na każdym kroku zachwycaja się Niemcami, proponuję zmienic narodowość i kraj. Osobiście nie widzę potrzeby naśladowania ich na każdym kroku. Nie ma także potrzeby wiązania wszystkiego z histotią. Świat idzie do przodu,

Gość • Czwartek [13.08.2020, 10:43:41] • [IP: 90.184.120.***]

“ Nowo wybudowana czesc rekreacyjna” przy promenadzie w ogole nie nawiazuje do ducha historycznego miasta i przez nia historyczno urbanistyczny uklad dzielnicy nadmorskiej zostal na zawsze zachwiany. Nowe budynki po poludniowej stronie promenady nie oddaja juz ducha historycznego miasta pomimo ze niektore z nich maja w sobie “ cos” z histori. Nie rozumiem dlaczego wojewodzki konserwator wyrazil zgode na takie rozwiazania- moim zdaniem - dewastacje i urbanistyczna i architektoniczna. I dlaczego znow sie Niemcy potrafia a Polacy nie? Wystarczy sie przejsc pronenada Albecku czy Heringsdorfu.. tam ten duch architektoniczno- urbanistyczny historii nadal sie czuje..

Gość • Środa [12.08.2020, 10:25:41] • [IP: 176.221.123.**]

Gość • Wtorek [11.08.2020, 20:17:17] • [IP: 176.221.123.***] Co to znaczy:"zachować w histoeycznym stylu"?? Zbyt skomplikowane słowo?! To dopiero wiocha;))

Gość • Środa [12.08.2020, 06:59:22] • [IP: 176.221.123.***]

Gość • Wtorek [11.08.2020, 10:02:26] • [IP: 167.114.102.***] Wyobrażacie sobie jakby się Michalska wzięła za renowację np. Koloseum, albo Piramid? CO...STYROPIANEM BY OCIEPLIŁA

Gość • Wtorek [11.08.2020, 21:08:26] • [IP: 194.99.104.***]

Byłoby dobrze, aby nazwa jednak kojarzyła się z historią polską i niemiecką. Może wystarczy – Promenada Uznam. W języku naszych niemieckich braci, brzmi podobnie. Jestem za…

Gość • Wtorek [11.08.2020, 20:17:17] • [IP: 176.221.123.***]

Gość • Wtorek [11.08.2020, 11:52:11] • [IP: 176.221.122.***] i tyle w temacie.. ...Skąd ty jesteś że ciągle używasz tego zwrotu??Jaka wiocha?Jak Promenada Historyczna to ten odcinek mogli zachować w histoeycznym stylu np.coś na wzór deptaka koło poczty a nie tak.Dla mnie bezguście i wiocha jak nasza wice..

Gość • Wtorek [11.08.2020, 19:05:50] • [IP: 176.221.123.**]

wschód-zachód

nawigator • Wtorek [11.08.2020, 16:54:03] • [IP: 88.218.254.***]

poniewz promenada jest ukieronkowana w lini wschod - zachod to moze wzorem LA nazwac ja Promenada Zachodzacego Slonca. albo idac w drugim kierunku Promenada Wschodzacego Slonca.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 15:24:07] • [IP: 176.221.122.***]

Proponuję zmienić nazwę promenady na : GOLIZNA. I co wy na to ? Ładnie ? Przed przeszło 100 laty ludzie wygladali przyzwoicie, mieli zakryte ciała dominowała elegancja. A dziś dominuje nagość i jej szczątkowe zakrywanie. Jak zmiany to na całego i już !

Gość • Wtorek [11.08.2020, 14:37:38] • [IP: 37.248.163.**]

Promenada nadal jest polem bitew politycznych 😁

Gość • Wtorek [11.08.2020, 12:52:07] • [IP: 176.221.122.***]

DO gość 11.08.2020, 11:01:34] • [IP: 178.238.249.* - a noszenie skarpetek powoduje grzybicę stóp, noszenie rękawiczek grzybicę rąk... To nie noszenie maseczek powoduje grzybicę, tylko noszenie ciągle tych samych, brudnych maseczek. Gdyby maski powodowały grzybice, to większość chirurgów leczyłaby się z grzybicy, nie wspominając już o mieszkańcach krajów azjatyckich, gdzie noszenie maseczek zanim nastał covid było powszechne.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 11:58:11] • [IP: 167.114.102.***]

Dreptak dla zachodnich staroci.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 11:52:11] • [IP: 176.221.122.***]

A co to za różnica jaką ma nazwę, promenada wypiękniała i tyle w temacie. Oczywiście miejscowym malkontentom się to nie podoba z portalem na czele.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 11:06:33] • [IP: 37.47.131.***]

Świnoujście historycznie polskie. Hmm jak nazwać promenadę, która jest po prostu promenadą? To deptak nadmorski.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 11:01:34] • [IP: 178.238.249.**]

Znajomy z Warszawy poszedł ostatnio do swojej dentystki i usłyszał że przychodzi do niej mnóstwo pacjentów z grzybicą dziąseł taki jest efekt noszenia maseczek a co musi się dziać z płucami ostatnio lekarz apelował w internecie że noszenie maseczki powoduje grzybice płuc której nigdy nie wyleczycie oraz zapalenie płuc może o to chodzi żeby ludzie chorowali zarobią lekarze a ZUS zaoszczędzi bo nie będzie wielu emerytów.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 10:52:36] • [IP: 91.199.250.**]

beton strasze

:) • Wtorek [11.08.2020, 10:12:16] • [IP: 94.254.168.***]

Fakt, co do nazw to słabiutko w tym naszym magistracie. Jak można nazwać nowopowstałą halę sportową (kompleks sportowy) Na Gdyńskiej" Uznam Arena" skoro tam nie ma trybun dla kibiców... To co to za arena?

Gość z • Wtorek [11.08.2020, 10:09:57] • [IP: 80.94.29.***]

Pomyłka miasta Świnoujścia -żal atmosfery i klimatu

Gość • Wtorek [11.08.2020, 10:02:26] • [IP: 167.114.102.***]

Wyobrażacie sobie jakby się Michalska wzięła za renowację np. Koloseum, albo Piramid?

Gość • Wtorek [11.08.2020, 10:00:52] • [IP: 46.112.69.***]

Mamy bardzo ładna promenadę. Komentują tylko nieudacznicy. Spacerowanie nią poprawia nastrój, zwłaszcza ta nowa część z solanką. Wow. Luksus.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 09:58:06] • [IP: 167.114.102.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [11.08.2020, 09:38:22] • [IP: 88.218.255.**]

Proponuję nasz centralny plac nazwać Plac Wolności Historycznej.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 09:29:32] • [IP: 77.111.247.**]

Do wszystkich krzyczacych ze niemcy lubia beton polecam wycieczke do Ahlbeck!!Wszystko utrzymane w dawnym stylu, tak jak przed kilkudziesieciu laty!!Najlepiej wlasna niekompetencje zrzucic na niemcow!

Gość • Wtorek [11.08.2020, 08:57:24] • [IP: 176.221.122.***]

Samo czyszczenie betonowego placu w centrum pochłania kupę kasy. Na nic sie zdaje impregnacja i inne zabiegi. Tyle razy był temat wałkowany, a tu proszę powtórka z rozrywki. Jasne płyty wyglądają już makabrycznie po 1 niecałym sezonie. Ile będzie kosztowało czyszczenie? Oświetlenie wpuszczone w płyty daje po oczach i tak naprawdę marny to efekt estetyczny. Ta promenada wygląda jak z filmu Barei. Pół promenady tak, pół siak. Nowoczesny wygląd w pobliżu budynków o zabytkowych fasadach kompletnie nie pasuje. Nie można w tym mieście zrobić czegoś co wyglądaloby spójnie? Zscieniacze, które zacieniają krzaki wszechobecny beton - patelnia. Przecież wschodnia część była wcale nie tak dawno remontowana, to był celowy zamiar mieszać tak style, czy płytek zabrakło?

Gość • Wtorek [11.08.2020, 08:48:56] • [IP: 31.11.131.***]

o ile sobie przypominam, to nie zabytkowa, a historyczna :D

Gość • Wtorek [11.08.2020, 08:44:14] • [IP: 46.231.58.**]

Z powodu tej nazwy spać nie mogłem. Kurcze chyba i dzisiaj nie pośpię tak mnie to obchodzi

Gość • Wtorek [11.08.2020, 08:26:35] • [IP: 46.134.38.**]

Pustaki na wieś się wyprowadzić

Gość • Wtorek [11.08.2020, 08:03:05] • [IP: 5.173.128.***]

Czyli misz masz

Gość • Wtorek [11.08.2020, 08:01:48] • [IP: 185.210.39.***]

Ta promenada mogła być piękna, prawdziwie zabytkowa. Ale zrobiono kicz. Kolorowe światełka pasują do charakteru promenady jak świni skrzydła. Do tego brud i połamane płytki. Wyrzucono w błoto miliony złotych a za takie coś urzędnicy powinni ponieść odpowiedzialność włącznie z prezydentem.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 07:49:23] • [IP: 78.10.231.***]

"W pewne rano nakazano by krem mówić, zamiast guano" -jakoś tak niegdyś (bardzo dawno temu) rozpoczynał się wierszyk LJK. Nie jest ważne co jak nazwiemy, pomimo nowoczesnych elementów jest to historyczna część promenady, zatem niechaj ta nazwa pozostanie. Inna sprawa, jeśli chodzi o estetykę samych latarni, to te mi się bardziej podobają. W moim odczuciu wywołują skojarzenie ze źdźbłami traw wydmowych. Niemniej niezbyt mi pasują do tej części promenady. Ale i tak są w mym odczuciu ładniejsze niż te na" wschodniej" (nowej) części. Szkoda, że się nie pokuszono o coś pośredniego - stylizowanego, nie przytłaczającego, ale mającego powiew współczesnej estetyki na całej długości promenady. Na promenadzie zdrowia te nowoczesne latarnie pasują.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 07:47:14] • [IP: 37.47.136.***]

do Poniedziałek [10.08.2020, 21:38:15]  [IP: 5.173.176.***] masz racje Niemcy to" lubi" podobnie jak polakow

Gość • Wtorek [11.08.2020, 07:36:03] • [IP: 176.221.123.***]

Czy ten pan z Urzędu Miasta, który podpisał zgodę na wycięcie starego cisu, PONIÓSŁ JAKIEKOLWIEK KONSEKWENCJE? Taka to" ochrona" promenady" historycznej"...

Gość • Wtorek [11.08.2020, 07:34:13] • [IP: 188.100.212.**]

Ty idioto zapytaj najpierw niemca czy on ten beton lubi

Gość • Wtorek [11.08.2020, 07:29:08] • [IP: 79.191.88.*]

Bo będzie nazywać się imieniem Jarosława zbawcy narodu jedynym od 2000 lat prawdziwym Polakiem!! A od początku istnienia świata najwyższym człowiekiem!!

Gość • Wtorek [11.08.2020, 07:22:55] • [IP: 37.47.136.***]

wycięte drzewa, beton i gołe słupy przypominające latarnie. Po co ten pusty kawałek przedłużonego słupa podczas gdy latarnia wisi poniżej. Zamierza sie tam krzyżyki pomontować?

Gość • Wtorek [11.08.2020, 06:22:33] • [IP: 5.173.144.***]

To musi mieć nazwę? Ciekawe bardzo. .

Gość • Wtorek [11.08.2020, 05:45:32] • [IP: 62.69.229.**]

Promenada zabetonowanego lasu. W parku rosły fantastyczne krzaki dzikich róż, w porze kwitnienia roznosił się tam wspaniały zapach.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 02:58:35] • [IP: 31.11.128.**]

Zabytkowa zielen promenady wycieta w pien.

Gość • Wtorek [11.08.2020, 00:55:49] • [IP: 77.88.191.**]

te nowoczesne lampy" dają po oczach" - zły wybór

Gość • Poniedziałek [10.08.2020, 22:58:05] • [IP: 176.221.122.***]

Tak, urzędniczy bełkot - zgadzam się. Ta nowomowa -" przestrzeń publiczna":) odjazd

Sara • Poniedziałek [10.08.2020, 22:27:00] • [IP: 178.238.245.**]

Przy promenadzie historycznej rosły piękne tuje i nie bardzo rozumiem dlaczego teraz również nie mogły to być tuje

Gość • Poniedziałek [10.08.2020, 22:10:00] • [IP: 89.166.150.***]

Cóż za urzędniczy bełkot...

Gość • Poniedziałek [10.08.2020, 21:43:39] • [IP: 176.221.123.***]

Czyli mój nowoczesny samochód też jest historyczny, gdyż odpowiada pierwotnym założeniom: siedzenie, koła i silnik spalinowy.

Gość • Poniedziałek [10.08.2020, 21:38:15] • [IP: 5.173.176.***]

beton beton i jeszcze raz beton... Niemcy to lubią,

Gość • Poniedziałek [10.08.2020, 21:32:21] • [IP: 167.114.102.***]

Za tego barbarzyńsko wyciętego cisa, to cała klika rządząca do końca życia powinna wpierd&%ć gówno.

Oglądasz 1-47 z 47
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■