POGODA

Reklama


Wydarzenia

niezalezna.pl • Wtorek [16.09.2008, 06:31:48] • Szczecin

OKRADZIONA STOCZNIA

OKRADZIONA STOCZNIA

Okradziona stocznia, fot. Wikipedia(fot. internet )

Członkowie zarządu Stoczni Szczecińskiej Porta Holding mieli działać na szkodę spółki i doprowadzić do jej upadłości. Zostali jednak uniewinnieni, zaś akcjonariusze zamierzają upomnieć się o zwrot majątku przejętego za rządów SLD.

Według nich rząd to SLD poprzez Agencji Rozwoju Przemysłu przejął majątek stoczni i 30-stu spółek stoczniowych, które należały do 8000 akcjonariuszy Grupy Przemysłowej S.A.

- Stocznia Szczecińska została doprowadzona do upadłości, bo jej zyski nie podobały się SLD-owskiemu establishmentowi - uważa były prezes stoczni Krzysztof Piotrowski.

Proces członków zarządu Stoczni Szczecińskiej Porta Holding należał na najbardziej spektakularnych spraw polskiego sądownictwa. Do zatrzymania prezesów przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego doszło lipcu 2002 roku, w czasie ich podróży służbowej do Warszawy. Zatrzymani trafili do aresztu, który opuścili po kilku miesiącach, w 2003 roku.

Zdaniem prokuratury Krzysztof Piotrowski. Ryszard Kwidziński, Grzegorz Huszcz, Zbigniew Gąsior, Andrzej Żarnoch, Arkadiusz Goj i Marek Tałasiewicz, członkowie zarządu stoczni szczecińskiej, przekroczyli swoje uprawnienia i działali na szkodę firmy. Ich proces rozpoczął się w 2004 roku i zakończył się miażdżącym dla prokuratury wyrokiem sądu.

- W działaniach zarządu Stoczni Szczecińskiej Porta Holding SA brak jest znamion przekroczenia uprawnień lub niedopełnienia obowiązków wobec firmy. Zdaniem sądu, było wprost przeciwnie - wszystkie działania podejmowane były w jej interesie – napisano w uzasadnieniu wyroku uniewinniającym wszystkich oskarżonych.

Wyrok został ogłoszony w kwietniu, ale dopiero teraz jest gotowe pisemne, liczące ponad 300 stron jego uzasadnienie. Sąd stwierdził, że podejmowane przez zarząd szczecińskiej stoczni wszystkie działania były w pełni uzasadnione i zgodne z prawem.

- W roku 2002 doszło do upadku dobrze prosperującego giganta przemysłu okrętowego. Stało się tak na skutek rzekomej afery w zarządzie szczecińskiej stoczni. Dziś już wiadomo, że po prostu chodziło o zagrabienie stoczniowego majątku – uważają szczecińscy stoczniowcy.

Ich zdaniem wśród "ukradzionych" aktywów znajdował się między innymi terminal paliwowy w Świnoujściu, który ostatecznie trafił do firmy PROLIM należącej do Jerzego Jędykiewicza pomorskiego „barona” z SLD. Co ciekawe, według raportu Najwyższej Izby Kontroli firma ta dostała nieuprawnioną pomoc publiczną w wysokości 800 tys. zł od prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego.

- Ludzie związani z SLD i PO oddając Jędykiewiczowi terminal paliwowy w Świnoujściu pozbawili Rzeczpospolitą, możliwości dywersyfikacji dostaw ropy naftowej dla naszego Kraju. Terminal w porozumieniu z PKN Orlen, miał obsługiwać 30% dostaw ropy naftowej do Polski, jednak w 2002 roku aresztowano zarząd stoczni, a kilka miesięcy później prezesa PKN Orlenu pana Modrzejewskiego, żeby nie dopuścić do realizacji przedsięwzięcia - wyliczają szczecińscy stoczniowcy.

Okazało się, że były wiceprezes Korporacji Polskie Stocznie S.A. oraz były doradca prezesa ARP Arkadiusza Krężla poinformował organy ścigania – ABW i prokuraturę - w 2005 roku o zjawiskach patologicznych występujących w stoczniach. Odkryte nieprawidłowości w stoczniach dotyczące głównie procesu restrukturyzacji i zarządzana w marcu 2007 roku potwierdziła NIK. Na podstawie kontroli Izby CBA wszczęło w tej sprawie śledztwo.


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■ Stowarzyszenie Importerów i Dystrybutorów Pirotechniki apeluje do władz Świnoujścia o uwzględnienie w konsultacjach głosów branży: – Zwracając się do Prezydent Miasta Świnoujścia liczymy, że głos branży reprezentowanej przez największych polskich importerów oraz dystrybutorów wyrobów pirotechnicznych, pozwoli na wypracowanie kompromisowych rozwiązań. Zdecydowanie sprzeciwiamy się planom wprowadzenia ograniczeń lub zakazów użycia fajerwerków przez niektóre z władz samorządowych – informuje Stowarzyszenie ■ Na rok 2026 została wyznaczona apteka „Centrum Zdrowia – 24H”, prowadzona w Świnoujściu przy ul. Grunwaldzkiej 21, do pełnienia dyżurów w godzinach od 21:00 do 23:00, codziennie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 roku ■