Urząd Miasta Świnoujście • Poniedziałek [03.11.2008, 12:59:23] • Świnoujście
Otwarta dyskusja stałego połączenia wysp

fot. istockphoto.com
Zapraszamy mieszkańców jutro 4 listopada br.,o godzinie 15.00 , w sali Rady Miasta odbędzie się, z udziałem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ,Konsorcjum Firm Damart, Pont -Projekt i Kontrakt, publiczna prezentacja oraz otwarta dyskusja, na temat analizowanych wariantów stałego połączenia wyspy Wolin i Uznam w Świnoujściu. Prezentacja ma również na celu poznanie opinii mieszkańców miasta; co do wyboru wariantu stałego połączenia.
Jednocześnie pragnę poinformować ,iż wniosek Prezydenta Świnoujścia o przyznanie Miastu, z rezerwy celowej budżetu państwa, kwoty około 700 tysięcy złotych na pokrycie finansowania studium wykonalności, otrzymał akceptację Ministerstwa Finansów.
Zgodnie z umową zawartą w dniu 13 lutego br., w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie studium wykonalności stałego połączenia wysp Uznam i Wolin w Świnoujściu ma być gotowe do dnia 31 listopada br.
...a tak wogóle czytając komentarze to mam wrażenie że chyba mieszkańcy Świnoujścia nie chcą żadnej stałej przeprawy-żenada i wstyd
Wybór Pana Żmurkiewicza nie przypadkiem padła na Tunel. Wersja z mostem spowodowała by spory zarobek dla właściciela Arbudu a nie od dzisiej wiadomo że obaj Panowie nie przepadają za sobą
bo to bylo tak..."My cie teraz nie zagazujemy ale Twoj wnuk da nam tunel spaprac" :)
Hochtief to firma, z którą współpracowali jeszcze Adolf Hitler i Albert Speer, główny architekt III Rzeszy. Współpraca była bardzo udana. Zainteresowanie tej firmy Świnoujściem jest naprawdę niepokojące. Z czasów Adolfa H. pozostała im nieskończona pogarda do wszystkich poza Niemcami. A szczególnie gardzą Polakami. Tę pogardę widać w sposobie, w jaki traktują zastrzeżenia strony polskiej do jakości robót wykonanych na lotnisku Okęcie. W interesie całego kraju jest unikanie kontaktów z tym tworem. Tym jak prezio oddaje miasto w ręce tej firmy powinny zainteresować się nie tylko organy antykorupcyjne, ale i kontrwywiad. Tunel to sprawa zbyt ważna dla Polski, by kontrolę nad nią sprawował niemiecki kolos z ponurą przeszłością.
To ciekawe, ze Oponiarz stal sie jednoczesnie ekspertem od spraw technologii tunelowych oraz goracym zwolennikiem technologii wierconej po spotkaniu z reprezentantami firmy Wega, bedacej polską komorką firmy Hochtief. Z tego spotkania nasz prezio na pewno wyszedl bogatszy - niekoniecznie w wiedzę...
ja * a przypomkniałem sobie ze ktorys z bohaterow urzedu miasta imc chyba nawet prezio jakis wbijal szpadel pod budowe mostu? pamietacie te fotki?
A na* mi ten tunel czy most.
Pi-kaczu masz rację...a uratowanie polskich stoczni kosztowało by UE..1 miliard euro..wiec o czym my mówimy..!!
###tez uważam, że to przedwyborcza kiełbasa...nie ma szmalu na remont Karsiboro i Bielków..a tu mowa..o takich kwotach i rozwiązaniach..te nasze piękne wyspy sa za małe, zeby planowac..takie rzeczy...sprawne promy kursujące według potrzeb i tyle..no chyba ze UE będzie miała w tym interes..ale teraz musi ratować za 40 miliardów banki..a nie budować tunele..wiec konec tego ble, ble, ble..
Jak rząd PO-PSL nic nie potrafi to wskaż który z poprzednich potrafił.Dlaczego dawno nie wybudowali tunelu czy mostu?Temat stary jak to miasto i co i nic.
Wszystkie szczury w miescie wrecz pragna tunelu, mosty sa nie dla nich...
i na kolejnej zbędnej dyskusji w ogromnej sali RM się skończy. Bo rząd PO-PSL nic nie potrafi, tylko ściemnia. Przekonali się o tym lekarze, rolnicy, nauczyciele, rybacy, stoczniowcy, górnicy, kolejarze, celnicy itd.
Poczekajmy Możejko sam wykopie, widziałem przed wyborami jak zaczynał kopać.
Tylko tunel :)
Przy moście jest napewno mniej prac konserwacyjnych niż przy tunelu...
KONSORCJUM FIRM DRAMAT I JOINT POINT...HEHE CIEKAWE CO RAZEM WYMYSLĄ NA ROZKMINĘ...HEHE
XXX • Poniedziałek [03.11.2008, 16:07] • [IP: 80.245.176.***] bo ty myslisz ze przy moscie nie ma zadnych prac konserwacyjnych
A ja twierdzę, że proponowana jest prowizorka.Nie ma ucieczki od skrócenia drogi do Szczecina:zatem most w poprzek zalewu/start z wydrzan i około 12 km w okolice Nowego Warpna-Police, a to już przedmieścia Szczecina/ i diagonala w okolice Dargobądź-Wolin.Komunikację Uznam-Warszów-Międzyzdroje-Dziwnów zapewnią promy pasażerskie i rozwinięta komunikacja autobusowa i busowa.Po stronie Warszowa parkingi dla przyjezdnych, w mieście Świnoujście ograniczenie ruchu samochodów.Ludziom, którzy źle znoszą niską zawartość spalin w powietrzu, można by było zaproponować przeprowadzkę w okolice autostrady.
ja bym chciał tunel na końcu karsiborskiej, a w mieście most i wtedy było by hehe
To Pikaczu wyjmij z kieszeni jakiś 1.000.000.000.000 zł. to zbudujemy tunelik! Nie masz? a myslisz że ktoś ma? i do tego przeznaczy na wybudowanie tunelu w naszym mieście tak od razu i dlatego bo ty chcesz? Ani Żmurkiewicz ani nikt inny kto byłby na jego miejscu nie wybudowałby do dzisiaj tego tunel. I skończcie z denną propagandą sukcesu a'la Możejko, bo ten to nawet z cegiełek się nie rozliczył nie mówiąc już o jakiejś konkretnej spóściźnie jego pozornych działań.
kazdy obiecuje przed nastepnymi wyborami a nic z tego nie robi i nigdy tunelu czy mostu nie bedzie
Nie dosyć tego już? Dyskusje, goście, słone paluszki, kawy, ptasie mleczka. pieniądze idą w pizdu na bezproduktywne rozmowy, a tunelu i tak nie będzie. zasłona dymna przed wyborami, że żmur niby coś robi w tej sprawie.
W miejscowości Wolgast, w niemczech także jest most i tam nikt z tego problemu nie robi, o określonych godzinach jest podnoszony i wszystkie jednostki pływające dostosowują się do tego rozkładu. Myślę że most mógłby byc na tyle wysoki żeby małe i średnie statki mogły pod nim przejść a dla ogromnych podnosiłoby się go.
Jesli by taki tunel powstal, to bylby on mozliwy do uzytku rowniez przez przechodniw?
Możecie sobie dyskutować, a połączenia i tak nie będzie, bo spadłaby wartość działki szwagra. A niby dlaczego przepadły ostatnio pieniądze na tunel? Zmur będzie kombinował jak się da żeby połączenia stałego nie było.