Purple Day 26 marca
Tego dnia na całym świecie prowadzone są różnego rodzaju akcje edukacyjne na temat epilepsji i możliwości jej leczenia. Wiedza społeczeństwa na ten temat jest ciągle niewystarczająca, choć roku rozpoznaje się ją u ok. 25 tys. ludzi na świecie, a w samej Polsce dotkniętych epilepsją jest ok. 400 tysięcy osób.
Purple Day, zwany w Polsce Lawendowym Dniem, to okazja, by mówić o tym, czym jest padaczka i zwrócić uwagę na potrzeby chorych. Filharmonia symbolicznie włączy się w akcję podświetlając w czwartek 26 marca elewację budynku w jednym z odcieni purpury - barwy, która ma niezwykle szeroki zakres (od intensywnej czerwieni po ciemny fiolet) tak, jak i zaburzenia epileptyczne.
Więcej na temat epilepsji na padaczka.eu.
Godzina dla Ziemi 30 marca
WWF na całym świecie angażuje ludzi w rozwiązywanie konkretnych problemów ekologicznych. W Polsce tegoroczna akcja Godzina dla Ziemi odbywa się pod hasłem #nieniszczedomu. Jej celem są działania mające uświadamiać ludzi o tak ważnym zagadnieniu, jakim jest ochrona naszego domu - środowiska naturalnego. W tym roku edukujemy społeczeństwo, jak nasze wybory wpływają na planetę. O tym, jak niewielkim nakładem pomagać naszej planecie na co dzień można przeczytać TUTAJ:
target=_blank>nieniszczedomu.wwf.pl/porady
Szczecin po raz kolejny włączy się w tę globalną inicjatywę, a Filharmonia wyłączy oświetlające ją światła na jedną godzinę w sobotę, w poniedziałek 30 marca o godz. 20:30.
Światowy Dzień Wiedzy Na Temat Autyzmu 2 kwietnia
Autyzm jest tajemniczym zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowa praca mózgu. Osoby z autyzmem mogą mieć problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych, w odmienny sposób odbierają też wrażenia zmysłowe.
Kampania Fundacji JiM Polska na niebiesko w ramach ogólnoświatowej akcji Light it up blue ma pomóc zrozumieć autyzm i upowszechnić wiedzę o nim.
W czwartek 2 kwietnia, by wesprzeć osoby z autyzmem i ich rodziny na całym świecie budynki użyteczności publicznej oświetlane są na niebiesko, można też kolor niebieski dodać do ubrania czy propagować logo akcji w Internecie (np. na Facebooku). Filharmonia w Szczecinie także, po raz kolejny już, zaświeci się na niebiesko.
Katarzyna Plater-Zyberk
Rzecznik Prasowy
Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie