POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [20.03.2020, 23:20:15] • zachodniopomorskie

„Uber” usług społecznych. Program „Dobre Wsparcie” może pomóc w pracy sztabów kryzysowych

„Uber” usług społecznych.   Program „Dobre Wsparcie” może pomóc w pracy sztabów kryzysowych

fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Program „Dobre Wsparcie”, nagrodzony w ubiegłym roku przez Komisję Europejską w 2019 .r za najbardziej innowacyjne narzędzie IT w usługach społecznych, zostaje na czas kryzysu bezpłatnie udostępniony. To przydatne oprogramowanie do zdalnego zarządzania usługami opiekuńczymi. W obliczu pandemii choroby COVID-19 może znaleźć znakomite zastosowanie w kierowaniu pracą, np. sztabów kryzysowych i instytucji zarządzających pomocą społeczną, pracownikami służb medycznych, wolontariuszami. O zaletach rozwiązania w tym szczególnym dla kraju czasie rozmawiano w czwartek, 19 marca 2020 roku podczas wideokonferencji. Uczestniczył w niej marszałek województwa Olgierd Geblewicz, Piotr Jaśkiewicz z Fundacji Nauka dla Środowiska.

Czas pandemii koronawirusa COVID – 19, to w powszechnej ocenie ekspertów moment, gdy można wykorzystać z wysoko ocenianej i nagradzanej w Europie aplikacji „Dobre Wsparcie”.

– Realizując projekt „Dobre wsparcie”, połączyliśmy wspólnie siły sektora publicznego i niepublicznego. Stworzyliśmy pilotażowy program, który był projektowany na czas zwyczajny, a nie na moment pandemii. Teraz się jednak okazuje, że aplikacja może znaleźć nieplanowane zastosowanie. Zachęcamy samorządy do korzystania z tej możliwości wsparcia dla swoich mieszkańców – mówił Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

– Oprogramowanie tworzone było przez 12 miesięcy w oparciu o testy i doświadczenia odbiorców, dzięki temu jest stabilne, bezpieczne i gotowe do wdrożenia. Oprogramowanie może zostać przekazane nowym odbiorcom np. samorządom w ciągu kilku godzin – powiedział Piotr Jaśkiewicz z Fundacji Nauka dla Środowiska.

Do tej pory oprogramowanie było udostępniane na zasadzie abonamentu. Udało się wypracować niskie koszty wdrażania, dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej oraz wsparciu budżetu państwa. W obliczu pandemii, na czas kryzysu, oprogramowanie zostanie udostępniane bezpłatnie. Na Program Dobre Wsparcie składają się cztery poziomy działania:

1. DOBRA OPIEKA (zarządzana przez system webowy WWW)
Poziom DOBRA OPIEKA pozwala zarządzać potrzebującymi (mając ich w jednej bazie danych wraz z adresem, kontaktami telefonicznymi i szczegółowymi wytycznymi , np. kwarantanna, niepełnosprawność, itp.) oraz osobami udzielającymi im wsparcia (mogąc przypisać im zadania i weryfikować na bieżąco ich wykonanie). Wszystko opracowane jest w intuicyjny i prosty sposób (inspirowane Kalendarzem Google).

Poziom ten pozwala skutecznie i z redukcją ryzyka związanego z osobistymi kontaktami systemowo
zarządzać:
· Osobami potrzebującymi wsparcia,
· Udzielającymi pomocy
· Osobami objętymi kwarantanną domową.

Sztaby / ośrodki zarządzające usługami dostaną narzędzie IT do:
· do zdalnej koordynacji zadań: pracowników terenowych (np. pracowników
· OPS, ochrony zdrowia, służb mundurowych, itp.) i/lub wolontariuszy (np. harcerzy lub ochotników),
· zarządzania bazą osób potrzebujących (a przebywających w domach)
· kontrolowania zakresu udzielanego im wsparcia – system tworzy
· autoraporty z wykonanych prac.

2. DOBRY OPIEKUN poziom w postaci aplikacji mobilnej na telefony z systemem android, z której korzysta osoba udzielająca wsparcia. Poziom jest połączony systemowo z narzędziem DOBRA OPIEKA.

Osoby pracujące w terenie dostają poprzez aplikację zadania oraz informacje: gdzie? , komu? i kiedy? mają pomóc. Wykonanie zleconych zadań potwierdzają "odhaczeniem" ich w programie. W systemie osoba zarządzająca ma podgląd do lokalizacji pracowników/wolontariuszy, jak i podopiecznych (np. osób znajdujących się na kwarantannie).

Poprzez dostępne obecnie poziomy: DOBRA OPIEKA i DOBRY OPIEKUN można również wprowadzić weryfikację lokalizacji wskazanych osób (np. dla osób objętych kwarantanną domową) wraz z ukazaniem graficznym ich bieżącej lokalizacji na mapie Google.

3. DOBRA RODZINA pozwala na korzystanie z sąsiedzkiego systemu SOS w postaci przycisku zainstalowanego na smartphone. Po wciśnięciu przycisku SOS (widget), wiadomość wraz z lokalizacją potrzebującego wysyłany jest automatycznie do 6 wskazanych przez nas osób (sąsiedzi, rodzina, pracownik mops lub/i publiczne wskazany numer alarmowy).
Aplikacja w tej wersji działa - jest dostępna od zaraz poprzez pobranie z udostępnionego przez Fundację adresu www.

4. Poziom DOBRY SĄSIAD, czyli Uber w usługach sąsiedzkich będzie dostępny w ciągu najbliższych dwóch tygodni, po weryfikacji Google. Wówczas aplikacja będzie dostępna za darmo w sklepie GooglePlay dla wszystkich mieszkańców.

Dodatkowe informacje o oprogramowaniu oraz kontakt: goodsupport.eu/


Projekt „Dobre wsparcie – system lokalnych usług społecznych” zwyciężył w konkursie Komisji Europejskiej „Regio Stars 2019”. Wspólne przedsięwzięcie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, Fundacji Nauka dla Środowiska, Caritas Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej i Caritas Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej doceniono w kategorii zwalczanie nierówności i ubóstwa.

Gabinet Marszałka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 10 listopada Urząd Miasta Świnoujście i Terenowy Punkt Paszportowy będą nieczynne Drodzy mieszkańcy i goście Świnoujścia, informujemy, że zgodnie z Kodeksem pracy – w poniedziałek 10 listopada 2025 r. Urząd Miasta Świnoujście oraz Terenowy Punkt Paszportowy będą nieczynne. W razie konieczności załatwienia bieżących spraw, zapraszamy Państwa w piątek 7 listopada lub w środę 12 listopada ■ W kolejnych tygodniach tunel będzie również wyłączany z ruchu w następujących terminach: - 07/08 listopada 2025 - 14/15 listopada 2025 - 21/22 listopada 2025 - 28/29 listopada 2025 - 05/06 grudnia 2025 - 12/13 grudnia 2025 - 19/20 grudnia 2025. ■ W Albi, we Francji, odbyły się Mistrzostwa Świata w biegu 24-godzinnym - Karolina Romańska: 201,293 km (oficjalny scratch), 174. open, 5. wśród Polek ■ Przejedziemy całą S3! Dwujezdniowa ekspresówka od Świnoujścia aż do granicy z Czechami! ■ W niedzielę 26 października 2025 r., o godzinie 11.45 z Placu Mickiewicza wystartuje Masa Krytyczna - Świnoujście na Rowery. Organizatorami wydarzenia są Urząd Miasta Świnoujście oraz Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz". Rowerowy przejazd po mieście odbędzie się po raz 24. Trasa dostępna jest na załączonej mapie. Rowerzyści będą mieli do pokonania dystans o długości ok. 3,5 km. Przewidywany czas przejazdu wyniesie około 30 minut ■