POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [20.03.2020, 23:20:15] • zachodniopomorskie

„Uber” usług społecznych. Program „Dobre Wsparcie” może pomóc w pracy sztabów kryzysowych

„Uber” usług społecznych.   Program „Dobre Wsparcie” może pomóc w pracy sztabów kryzysowych

fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Program „Dobre Wsparcie”, nagrodzony w ubiegłym roku przez Komisję Europejską w 2019 .r za najbardziej innowacyjne narzędzie IT w usługach społecznych, zostaje na czas kryzysu bezpłatnie udostępniony. To przydatne oprogramowanie do zdalnego zarządzania usługami opiekuńczymi. W obliczu pandemii choroby COVID-19 może znaleźć znakomite zastosowanie w kierowaniu pracą, np. sztabów kryzysowych i instytucji zarządzających pomocą społeczną, pracownikami służb medycznych, wolontariuszami. O zaletach rozwiązania w tym szczególnym dla kraju czasie rozmawiano w czwartek, 19 marca 2020 roku podczas wideokonferencji. Uczestniczył w niej marszałek województwa Olgierd Geblewicz, Piotr Jaśkiewicz z Fundacji Nauka dla Środowiska.

Czas pandemii koronawirusa COVID – 19, to w powszechnej ocenie ekspertów moment, gdy można wykorzystać z wysoko ocenianej i nagradzanej w Europie aplikacji „Dobre Wsparcie”.

– Realizując projekt „Dobre wsparcie”, połączyliśmy wspólnie siły sektora publicznego i niepublicznego. Stworzyliśmy pilotażowy program, który był projektowany na czas zwyczajny, a nie na moment pandemii. Teraz się jednak okazuje, że aplikacja może znaleźć nieplanowane zastosowanie. Zachęcamy samorządy do korzystania z tej możliwości wsparcia dla swoich mieszkańców – mówił Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

– Oprogramowanie tworzone było przez 12 miesięcy w oparciu o testy i doświadczenia odbiorców, dzięki temu jest stabilne, bezpieczne i gotowe do wdrożenia. Oprogramowanie może zostać przekazane nowym odbiorcom np. samorządom w ciągu kilku godzin – powiedział Piotr Jaśkiewicz z Fundacji Nauka dla Środowiska.

Do tej pory oprogramowanie było udostępniane na zasadzie abonamentu. Udało się wypracować niskie koszty wdrażania, dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej oraz wsparciu budżetu państwa. W obliczu pandemii, na czas kryzysu, oprogramowanie zostanie udostępniane bezpłatnie. Na Program Dobre Wsparcie składają się cztery poziomy działania:

1. DOBRA OPIEKA (zarządzana przez system webowy WWW)
Poziom DOBRA OPIEKA pozwala zarządzać potrzebującymi (mając ich w jednej bazie danych wraz z adresem, kontaktami telefonicznymi i szczegółowymi wytycznymi , np. kwarantanna, niepełnosprawność, itp.) oraz osobami udzielającymi im wsparcia (mogąc przypisać im zadania i weryfikować na bieżąco ich wykonanie). Wszystko opracowane jest w intuicyjny i prosty sposób (inspirowane Kalendarzem Google).

Poziom ten pozwala skutecznie i z redukcją ryzyka związanego z osobistymi kontaktami systemowo
zarządzać:
· Osobami potrzebującymi wsparcia,
· Udzielającymi pomocy
· Osobami objętymi kwarantanną domową.

Sztaby / ośrodki zarządzające usługami dostaną narzędzie IT do:
· do zdalnej koordynacji zadań: pracowników terenowych (np. pracowników
· OPS, ochrony zdrowia, służb mundurowych, itp.) i/lub wolontariuszy (np. harcerzy lub ochotników),
· zarządzania bazą osób potrzebujących (a przebywających w domach)
· kontrolowania zakresu udzielanego im wsparcia – system tworzy
· autoraporty z wykonanych prac.

2. DOBRY OPIEKUN poziom w postaci aplikacji mobilnej na telefony z systemem android, z której korzysta osoba udzielająca wsparcia. Poziom jest połączony systemowo z narzędziem DOBRA OPIEKA.

Osoby pracujące w terenie dostają poprzez aplikację zadania oraz informacje: gdzie? , komu? i kiedy? mają pomóc. Wykonanie zleconych zadań potwierdzają "odhaczeniem" ich w programie. W systemie osoba zarządzająca ma podgląd do lokalizacji pracowników/wolontariuszy, jak i podopiecznych (np. osób znajdujących się na kwarantannie).

Poprzez dostępne obecnie poziomy: DOBRA OPIEKA i DOBRY OPIEKUN można również wprowadzić weryfikację lokalizacji wskazanych osób (np. dla osób objętych kwarantanną domową) wraz z ukazaniem graficznym ich bieżącej lokalizacji na mapie Google.

3. DOBRA RODZINA pozwala na korzystanie z sąsiedzkiego systemu SOS w postaci przycisku zainstalowanego na smartphone. Po wciśnięciu przycisku SOS (widget), wiadomość wraz z lokalizacją potrzebującego wysyłany jest automatycznie do 6 wskazanych przez nas osób (sąsiedzi, rodzina, pracownik mops lub/i publiczne wskazany numer alarmowy).
Aplikacja w tej wersji działa - jest dostępna od zaraz poprzez pobranie z udostępnionego przez Fundację adresu www.

4. Poziom DOBRY SĄSIAD, czyli Uber w usługach sąsiedzkich będzie dostępny w ciągu najbliższych dwóch tygodni, po weryfikacji Google. Wówczas aplikacja będzie dostępna za darmo w sklepie GooglePlay dla wszystkich mieszkańców.

Dodatkowe informacje o oprogramowaniu oraz kontakt: goodsupport.eu/


Projekt „Dobre wsparcie – system lokalnych usług społecznych” zwyciężył w konkursie Komisji Europejskiej „Regio Stars 2019”. Wspólne przedsięwzięcie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, Fundacji Nauka dla Środowiska, Caritas Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej i Caritas Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej doceniono w kategorii zwalczanie nierówności i ubóstwa.

Gabinet Marszałka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■🚔 Zachodniopomorskie: 9 wypadków, 3 ofiary śmiertelne, 48 pijanych kierowców w długi weekend – wzrost tragicznych statystyk! W porównaniu do roku poprzedniego (2024) nastąpił znaczący wzrost wypadków ( 80%), ofiar śmiertelnych ( 200%), rannych (50%), nietrzeźwych kierujących (15%) ■ ⚠️ Uwaga! Dziś (23.06) od godz. 16:00 do 23:00 w całym woj. zachodniopomorskim możliwe burze z gradem, intensywny deszcz (do 30 mm), silny wiatr (do 90 km/h). Zachowaj ostrożność! ■ Ruch między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje został przekierowany na nową S3. Ruch odbywa się na tym odcinku z zawężeniem do jednego pasa w każdą stronę. Częściowo uruchomiony został węzeł Międzyzdroje, nie ma już tymczasowego ronda i ruch jest płynniejszy. To kolejny etap udrażniania przejazdu nową S3 ■ W dniu 18 czerwca o godz. 11.00 w Auli SP1 przy Narutowicza 10 odbywa się gala finałowa Miejskiego Konkursu Fotograficznego na 80- lecie SP1. ■ Joanna Agatowska uzyskała absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za rok 2024 ■ Po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy miasto Świnoujście Prezydent Joanna Agatowska uzyskała votum zaufania od Rady Miasta ■ Pełna przejezdność drogi S3 przed wakacjami jest zagrożona, wykonawcy apelują do Premiera ■ Ryszard Grobelny; "bardzo niepokojącym zjawiskiem, także w Świnoujściu, jest stale spadający przyrost naturalny" ■ Nową formułę prezentacji raportu o stanie miasta omówił specjalny gość sesji - Ryszard grobelny. Raport dostępny jest w formie strony internetowej ■ Z powodu awarii jednego z promów typu „Bielik” obsługujących przeprawę „Warszów” pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, kursowanie promów odbywa się obecnie w trybie nieregularnym. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi informuje, że zespół techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem usterki i przywróceniem promu do eksploatacji. Do czasu zakończenia naprawy pasażerów obsługuje wyłącznie jeden prom typu „Karsibór”. Oznacza to, że czas oczekiwania na przeprawę może się wydłużyć, szczególnie w godzinach szczytu ■ Podczas Dnia Dziecka w parku Zdrojowym trwała zbiórka na leczenie Adasia Orlika. Wolontariusze zebrali 9.308,37 zł, 176,97 euro, 2 korony czeskie i żeton do wózka ■ Byli pracownicy „Odry” spotkają się 28 czerwca o godz. 16:00 w Forcie Anioła – to coroczna okazja, by powrócić wspomnieniami do czasów, gdy zakład zatrudniał tysiące osób i tętnił życiem. W przeddzień Dnia Rybaka będzie czas na rozmowy, uśmiechy i integrację przy grillu ■