POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [09.02.2020, 23:16:44] • Polska

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach

No Limit stawia na zeroemisyjną logistykę w miastach

fot. Organizator

Polska branża transportu, spedycji i logistyki, a także usług pocztowych i kurierskich, otwiera się na elektromobilność – ocenia PSPA. Całkowicie elektryczne samochody dostawcze do swojej floty wprowadza firma No Limit. Pojazdy zaprezentowano w Centrum Nowej Mobilności w Warszawie.

Do floty firmy No Limit dołączyły kolejne samochody ekologiczne. Zeroemisyjne MANy e-TGE będą realizować dostawy B2C oraz B2B w regionie Warszawy oraz w aglomeracji śląskiej, czyli tych regionach Polski, w których problem smogu oraz wysokiej emisji CO2 jest szczególnie dotkliwy.

- Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie, pełnym wyzwań, nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych usług. Przyszłość należy do firm, które planują działania z wyprzedzeniem i są otwarte na nowatorskie rozwiązania. W No Limit z uwagą obserwujemy zmiany zachodzące w sektorze dostaw B2C i B2B. Zakup kolejnych samochodów ekologicznych stanowi kontynuację naszej strategii zakładającej redukcję śladu węglowego w bieżącej działalności spółki.

Ponadto, jest to odpowiedź na oczekiwania coraz większej grupy klientów, dla których ekologia stanowi jeden z priorytetów. Logistyka miejska może być cicha, ekologiczna, przyjazna mieszkańcom i środowisku. To cel, do którego dążymy – mówi Maciej Rybak, Dyrektor Service Line Home Delivery w No Limit.

W 2020 r. No Limit świętuje jubileusz – 30-lecie swojej działalności. Dalsza redukcja śladu węglowego w bieżących operacjach logistycznych i dystrybucyjnych to jeden z głównych celów firmy na kolejne lata.

- Nasza Spółka inwestuje w nisko- i zeroemisyjną flotę już od 2015 r. Obecnie użytkujemy kilkadziesiąt pojazdów zasilanych naturalnym gazem ziemnym CNG i elektrycznych. Rok 2020 jest dla nas bardzo ważny i planujemy dalsze inwestycje w zrównoważony transport.

Tworząc strategię rozwoju No Limit menedżerowie i właściciele zdecydowali o powołaniu Programu Logistyka Przyjazna Środowisku, która z sukcesem realizuje szereg działań w obszarze ochrony środowiska naturalnego i promowania ekologicznej logistyki. Celem jest rozbudowa naszej EKO Floty w Warszawie, Krakowie, Śląsku i obniżenie emisji CO2 w tych aglomeracjach o ponad 40% w ciągu najbliższych dwóch lat - podkreśla Michał Strzeżek, Vice Prezes Zarządu No Limit.

W tym celu, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA), No Limit przeprowadziła m.in. w ostatnich latach kompleksowe testy samochodów elektrycznych w realnych warunkach użytkowania.
- Pojazdy elektryczne nie emitują dwutlenku węgla, a ponadto nie wytwarzają tlenków azotu, tlenków siarki oraz pyłów, czyli związków, które w największym stopniu przyczyniają się do powstawania zjawiska smogu.

Ponadto znacznie redukują zanieczyszczenie środowiska hałasem. Ich powszechne wykorzystywanie w transporcie towarowym jest jednym z kluczowych sposobów walki z emisjami CO2 i zanieczyszczeniem powietrza – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

W ubiegłym roku Unia Europejska znowelizowała cele emisyjne dotyczące zarówno samochodów osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych. W przypadku tych ostatnich, emisje muszą ulec obniżeniu o 15% do 2025 r. i o aż 30% do 2030 r. względem średniej z 2019 r.

Ponadto, coraz więcej europejskich miast wprowadza strefy niskoemisyjnego transportu. Obecnie w Europie funkcjonuje ponad 220 obszarów, a ich liczba cały czas rośnie. To wszystko sprawia, samochody elektryczne będą zyskiwać coraz większe znaczenie w sektorze logistyki miejskiej.

Zdaniem ekspertów, zmiany na rynku są podyktowane nowymi regulacjami, troską o środowisko naturalne, oczekiwaniami społecznymi, dążeniem do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy, ale również oszczędnością.

- Szacuje się, że logistyka ostatniej mili obejmuje 28 proc. całkowitego kosztu przesyłki, tym samym stanowiąc najdroższy element w łańcuchu dostaw. Do głównych problemów logistyki dostaw w dużych ośrodkach miejskich można zaliczyć korki, opłaty parkingowe czy konieczność powtórnego odwiedzenia adresata.

Jednocześnie klienci oczekują szybszego czasu dostawy, tańszych usług, odpowiedzialności społecznej – mówi Jan Wiśniewski z Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.

Według niego, elektryczne pojazdy stanowią odpowiedź na wyzwania stawiane przed logistyką miejską oferując tańszą eksploatację, darmowe parkowanie, możliwość korzystania z buspasów, a w przyszłości nieograniczony wjazd do stref czystego transportu. Są przy tym przyjazne środowisku.

- Prawie 30 proc. całkowitej emisji CO2 w UE pochodzi z sektora transportu, z czego 72 proc. z transportu drogowego. Zeroemisyjna logistyka jest jednym z narzędzi walki ze zmianami klimatu, dlatego będzie się dynamicznie rozwijać – mówi Jan Wiśniewski.

Jego zdaniem, odzwierciedla to poszerzająca się oferta koncernów. W Polsce potencjalni nabywcy mogą wybierać spośród takich pojazdów zeroemisyjnych, jak np. Volkswagen e-Crafter, MAN eTGE, Renault Kangoo Z.E., Renault Master Z.E., Nissan e-NV200 czy Saic Maxus EV80. Zakup zeroemisyjnych pojazdów dostawczych będzie wspierany w ramach dopłat z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Biuro prasowe PSPA


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■