POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [21.11.2019, 10:22:06] • Polska

Będziemy kształcić najlepszych specjalistów cyfrowej gospodarki

Będziemy kształcić najlepszych specjalistów cyfrowej gospodarki

fot. Organizator

Wspieramy rozwój zaawansowanych kompetencji cyfrowych, chcemy zadbać o przygotowanie kadr cyfrowej gospodarki. Dlatego z uczelniami z całego kraju tworzymy model systemowego kształcenia najwyższej klasy specjalistów sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i cyberbezpieczeństwa.

Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych (AI Tech) bo tak nazywa się wspomniane przedsięwzięcie, to kolejny krok we wspieraniu rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych i przygotowaniu kadr cyfrowej gospodarki. W środę minister cyfryzacji Marek Zagórski podpisał listy intencyjne z przedstawicielami 10 uczelni wchodzących w skład konsorcjum powołanego do stworzenia AI Tech.

Innowacyjna gospodarka XXI wieku

- Nasz projekt jest silnie związany z potrzebami gospodarki i administracji – powiedział w trakcie uroczystości szef MC. – Dzięki niemu wypracujemy model systemowego kształcenia najlepszej klasy specjalistów technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT)na poziomie studiów wyższych. W przyszłości będą oni wspierać instytucje o kluczowym znaczeniu dla polskiej gospodarki i państwa – dodał.

Projekt Akademii Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych składa się z następujących etapów:

1. Powołanie konsorcjum uczelni wyższych w celu wdrożenia wytycznych kształcenia;

2. Powołanie Rady Programowej Projektu, która będzie sprawować merytoryczny nadzór nad całością realizacji Projektu;

3. Opracowanie wytycznych programów kształcenia studiów II stopnia poprzedzone diagnozą potrzeb i trendów na rynku pracy w zakresie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, cyberbezpieczeństwa, konsultacje z szeroką grupą interesariuszy Projektu;

4. Przeprowadzenie studiów II stopnia w oparciu o wypracowane wytyczne w uczelniach należących do konsorcjum;

5. Analiza doświadczeń konsorcjum uczelni wyższych oraz wypracowanie modelu systemowego kształcenia najwyższej klasy specjalistów w obszarach sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i cyberbezpieczeństwa;

6. Monitoring i ewaluacja Projektu, wypracowanie wniosków i założeń realizacji Projektu w latach 2021-2027.

Współpraca z uczelniami

Wartość projektu na lata 2020-2023 to 81 mln zł. W tym okresie działaniami zostanie objętych co najmniej 500 studentów z uczelni zrzeszonych w konsorcjum. Dofinansowanie dla uczelni obejmie: prowadzenie studiów II stopnia, stypendia zagraniczne dla studentów, współpracę międzynarodową z wiodącymi uczelniami, współpracę z przedsiębiorstwami oraz przedsięwzięcia naukowo-wdrożeniowe realizowane przez uczestników studiów we współpracy z przedsiębiorstwami oraz administracją państwową.

Do konsorcjum uczelni wyższych tworzących AI Tech w środę dołączyły:

1. Uniwersytet Warszawski (Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki),

2. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Wydział Matematyki i Informatyki),

3. Uniwersytet Wrocławski (Wydział Matematyki i Informatyki),

4. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Wydział Matematyki i Informatyki),

5. Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie (Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji, Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej, Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej)

6. Politechnika Warszawska (Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych),

7. Politechnika Wrocławska (Wydział Informatyki i Zarządzania, Wydział Elektroniki),

8. Politechnika Gdańska (Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki,

9. Politechnika Poznańska (Wydział Informatyki),

10. Wojskowa Akademia Techniczna (Wydział Cybernetyki).

- Akademia Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych to kolejny projekt służący podnoszeniu zaawansowanych kompetencji cyfrowych społeczeństwa – powiedział minister Marek Zagórski. - Oprócz niego Ministerstwo Cyfryzacji realizuje lub wspiera inne projekty skierowane do systemu szkolnictwa oraz dzieci i młodzieży. Są to m.in. Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, czy Wieloletni Program Rozwoju Talentów Informatycznych. Wszystkie wpisują się w Program Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, który powstał w naszym ministerstwie – dodał.

Wydział Komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■