Ponieważ infrastruktura kolejowa została zbudowana zgodnie z niemieckimi normami, a jednocześnie znajduje się na terenie Polski i odpowiadać musi krajowym wymogom, wydanie licencji na użytkowanie nowego odcinka poprzedzić musi specjalna ekspertyza, która poświadczy, iż odpowiada on polskim standardom technicznym i bezpieczeństwa. Gdy UBB taki dokument przedłoży, UTK wyda niezbędną licencję w przeciągu tygodnia.
Odcinek torów od przejścia granicznego Świnoujście - Ahlbeck do ul. 11 Listopada w Świnoujściu został zbudowany w marcu tego roku. Po trwających pół roku zmaganiach z administracyjnymi procedurami zostanie od uroczyście wprowadzony do użytkowania 20 września br. Tego dnia pomiędzy Świnoujściem a Heringsdorfem będzie można podróżować nieodpłatnie. Regularne kursy do polskiego kurortu UBB rozpocznie dzień później, 21 września. Pasażerowie w pociągach jeżdżących pomiędzy wyspą Uznam, a Stralsundem będą mogli kupić bilety również za złotówki. Docelowo na świnoujskim peronie stanąć ma kasa biletowa.
Wolfgang Abraham
Nowy Portal Internetowy Polsko - Niemiecki
to nie wina zadnych urzedasow...po prostu sa przepisy prawne, tak jak wszedzie na swiecie i w niemczech i trzeba ich przestrzegac...na czas nie zalatwiono spraw formalnych...i tyle...po cholere tyle piany...natomiast niemcy chca odbudowac przedwojenna linie poludniowa i wtedy berlinczycy opanuja to miasto zupelnie...zaden kretyn nie pisnie...
Czy wiadomo coś na temat odbudowy linii w południowej części wyspy??
jak kształtują się ceny biletow? :)
Mnie jest po prostu wstyd za tych urzędasów z Warszawy! Mają nas i nasze sprawy głęboko w d-pie. Pomyślcie tylko co się zmieniło w tej sprawie od Maja!Nikt nic nie zmodernizował, poprawił albo ulepszył jeśli chodzi o stronę techniczną tego odcinka kolejki UBB. Chodziło tylko o to żeby zaznaczyć swoją ważność. No bo oni są z Warszawy a my to prowincja. Wiedzą zawsze lepiej od nas ! Tak się zachowują prawie wszyscy z Warszawy. Znajoma wynajmuje pokoje goscinne i ma tez takie samo zdanie o warszawiakach! To sa zazwyczaj nic nie znaczący ludzie1 a pomyślcie jak czuje się taki warszawski urzędas gdy ma jakąś sprawę na 'prowincji"
A czy wiecie, że klejka ma jechać przez to wasze Swinemunde, mam mieć jeszcze jedną stację i dalej prowadzić na lotnisko Zirchow oraz dalej do Karnin Anklam i do Berlina i Szczecina. Oczywiście Niemcy nie będą się spieszyć z budową kolejnych odcinków przez Polske a być może i wybudują tuż przy granicy bo uznają, że nie warto a szkoda! Być może dożyjemy czasów kiedy w godzine będzie można dojechać pociągiem z Centrum Świnoujścia do Szczecina przez Pasewalk. Ale to chyba UTK już nie będzie, bo z polskimi urzędasami nic nie wiadomo i trudno coś wybudować
Ale przecież każdy kto chciał już od lat jeździł tą kolejką dalej niż do Ah;beck! Stacja Ahlbeck Grenze tak naprawdę JEST W Świnoujściu. Kiedyś nawet dojeżdżał tam autobus miejski! Nikt nie zacznie jeździć kolejką tylko dlatego, że wybudowano stację 1, 5 km bliżej miasta!! Kto jeździł, ten dalej będzie jeździł, kto nie pojechał nie pojedzie przecież tylko dlatego, że stacja jest 1, 5 km bliżej!!
Dobrze, że w ogóle ruszy... pusty peron oznaczał tylko pociągi do nikąd :)
rowerem 20 minut ? tyłem raczej :) a poza tym ludzie czy do was nie dociera ze kolejka będzie jeżdzić dalej niż do Ahlbeck ? po otwarciu granicy tylko tam dotarliscie po olej i proszek do sky ?
przestancie przynudzac..a co to zmieni do Albeku jest 1.5 km rowerem 20minut..tez mi udogodnienie
Nie przesadzajmy, że otwarcie stacji Świnoujście Miasto coś znacząco zmieni na tej linii. Kto chce jeździć to już od dawna ta kolejką jeździ, przecież stacja Ahlbeck Grenze leży praktycznie w Świnoujściu i to trochę ponad 1, 5 kilometra dużo w ruchu na tej linii nie zmieni...
Bo niemieckie" normy" budowały szybko, dobrze, czysto. Polskie" normy"to długo, zle, syfiasto.
czy beda jezdzic sokisci?. .przeciez jak bydlo rzuci sie na te wagony...to po paru tygodniach zrobia syf...
Widac nasze prawo ze zamiast kolej jedzic teraz wakacje atrakcja dla turystów a tu co przepisy blokuja to nasz kochany KRAJ a kocham go bo jestem patriotka jak mój wnuk mieszka zagranica ale powiedział babciu zawsze bede polakiem i co bede robił to dla POLSKI
USB mogli ja nazwać
Ludzie nie cieszcie się napewno użędasy stwierdzą że trasa jest za dobrze zbudowana, a więc nie zgodnie z naszymi normami i nakażą przebudowę. :-)
wlasnie tak Rafalku K., narzeczona juz czeka. .;)
huraaa!bede mogl wreszcie jezdzic do mojej narzeczonej do berlina:)
Warszafce dziękujemy za" załatwienie" nam kolejki na sezon. A 'leśnym dziadkom" i łapówkarzom z UTK życzymy hemoroidów jak stąd do Stralsundu, prostaty jak arbuz i oby już nigdy nie mogli...
... I weź tu człowieku zbuduj coś w Polsce? Urzędasy potrafią wykończyć każdą inwestycję a pomysłodawcę puścić w obsranych ze szczęścia gaciach! Ten przypadek z kolejką UBB, należy zaliczyć do sukcesu urzędasowych pozwoleń, pamiętacie ile wozili się z otwarciem przedłużonego, przez firmę Adler Schiffe, międzyzdrojskiego mola!?" Zachęta" do inwestycji w Polsce sięga kuriozalnych rozmachów! Kto następny?
Koleś, jednego pana z UTK(prawdopodobnie prezesa lub wice-)" bardzo się napracuje" aby stwierdzić, że niemieckie przepisy bezpieczeństwa są nie gorsze (choć wszyscy wiedzą, że są bardziej rygorystyczne czyli lepsze) niż polskie. W pięć minut wypełni gotowy blankiet, zainkasuje za swój intelektualny i fizyczny wysiłek odpowiednią sumkę, odpali działkę komu trzeba i po sprawie. Dziwi mnie tylko, że UBB o tym nie wie.
Hura! Rychlo w czas!
Zgadzam sie z Gosciem z 9.11 - skandal ze po sezonie!
Dle dupki, po sezonie.