Polska Żegluga Morska zamówiła w Stoczni Szczecińskiej Nowa dwa promy samochodowo-pasażerskie. Budowa statków ma się rozpocząć za pół roku. Tymczasem zamówione promy są tak długie, że nie będą mogły cumować przy istniejących nabrzeżach terminalu.
Według planów w Świnoujściu trzeba wybudować od podstaw nabrzeże numer jeden tak, aby mógł cumować statek o długości 207 metrów i przedłużyć nabrzeże numer 6. Zbigniew Janeczko, prezes Unity Line jest zaniepokojony, że jeszcze nie ruszyły prace przy budowie któregokolwiek z nabrzeży. Cięcie blach na prom Piast ma rozpocząć się w styczniu 2009 roku, a na Patrię rok później. Silniki do statków są już zamówione.
Nabrzeże nr 6 miało zostać zmodernizowane według wcześniejszych planów jeszcze w tym roku. Prom Wolin, który ma 188 metrów długości cumuje przy nabrzeżach terminalu, choć część jego kadłuba wystaje poza nabrzeże. We wrześniu wchodzi na linię nowy prom Unity Line Skania. Na szczęście statek ten ma 173 metry długości i zmieści się przy istniejących nabrzeżach terminalu.
Poco kupowali prom który jest ponadwymiarowy Jest właściciel terminalu niech zbuduje stanowisko przad 1 czyli tam gdzie teren jest jeszcze nie zagospodarowany. Tam będzie duża obrotnica więc będzieOK
Przyszłością portu jest jego komunalizacja, czyli europeizacja. W ZMOSiŚ mamy właśnie wymianę partyjnej nomenklatury. I tak jest po każdych wyborach.
Do Czempy. Masz mgliste pojęcie o temacie. Przeczytaj ustawę o portach i przystaniach morskich to może coś zrozumiesz. Właścicielem infrastruktury portowej oraz odpowiedzialnym za budowę nowej jest Spółka prawa handlowego ZMPSiŚ. Miasto ma i owszem dwóch członków w radzie nadzorczej spółki ale w niej ważne decyzje podejmuje się udziałami, tych miasto Świnoujście ma 0, 155%. Hamburg jest portem komunalnym, to znaczy do niego należy infrastruktura portowa (np. nabrzeża, place) . W Polsce mamy do czynienia z własnością praktycznie państwową. Spółka ZMPSiŚ jest w zasadzie spółką Skarbu Państwa.
Czempy • Poniedziałek [18.08.2008, 16:02] • [IP: 93.94.184.**] poczytaj ustawę o portach i doucz się co w Polsce jest możliwa a co nie, oraz jaki jest udział miast portowych w Zarządach Portów. To o czy mówisz w większości funkcjonuje! Miasto Świnoujście jest współwłaścicielem ZPS-Ś i czerpie podatki z terenów portowych.
Do gościa z 10:09. Jasne ale dochody są przenoszone do firmy macierzystej i tam sa odprowadzane. A po co miasto mialo kupic terminal? Moze po to ze np Hamburg jest wlascicielem wiekszosci terenow na ktorych jest ih port i z dzierzaw ciagnie kase, a Swinoujscie ma g...o a nie nabrzeza i tak o nas bez nas. Jak chciano odlaczyc port w Sciu od Szczecina to co tego wyszlo? Nawet pani Exposlanka ze Swinoujscia Piela byla przeciw bo Szczecin ja przekabacil. Jak cokolwiek chcemy nad woda to po prosbie na kolanach do Szczecina.
Takie teksty jak gościa podpisującego sie Czempy mnie powalalją. Miasto maiło kupic terminał od PŻB. Za co i po co? Miasto nie jest od tego. A jezli chodzi o podatki to jest podatek od nieruchomości i podatek dochodowy odprowadza społka storzona do obsługi Terminalu i mająca swoją siedzibe i zarejstrowana w Świnoujściu.
Miasto zrobilo podstawowy błą. Kiedy terminal został wystawiony n sprzedaż - iasto mogło go kupić i dzierżawić a tk kupił to Szczecin przez Zarzad Portu i tak podtatki dochodowe uciekają do Szczecina
unity tylko straszy...nie zrezygnuje ze swinoujscia nigdy..
Do Gościa z 00:08 A czy miasto jest współwłaścicielem portu czy nie, czy pan Żmurkiewicz zasiada we władzach portu z ramienia Świnoujścia czy nie? Czy na oficjalnej stronie internetowej Świnoujścia jest zdjęcie wychodzącej w morze Poloni czy kutra rybackiego?
A co mają do tego władze Świnoujścia?? Budowa nowych stanowisk jest wewnętrzną sprawą Terminalu Promowego Świnoujście i jego właściciela ZPS-Ś. Wszystko ma się odbyć na ich terenach, miasto mało ma tu do powiedzenia. Utopią jest tylko przedłużenie nab. 6, bo wtedy cumujący tam prom zablokuje wejście do Basenu Bosmańskiego i co najmniej utrudni (jeśli nie zablokuje!) ruch na przeprawie Bielików!
Prawda jest taka że Unity Line jeśli nie będzie miało nabrzeża to nowe promy przesunie do Gdańska gdzie jest nowy terminal przystosowany do tak dużych promów (po firmie DFDS) i oczywiście w Świnoujściu po fakcie obudzą się z palcem w nocniku. Bo przecież dla władzy Świnoujskiej liczy się tylko sprzedaż kolejnych działek nad morzem dla kolesi (japtok, zbyszewski itp). A przecież Żmurkiewicz sam jeszcze nie tak dawno pływał na statkach za motożystę i widział na świecie że miasta portowe czerpią ogromne profity ze swego położenia. A w Świnoujściu już niedługo jedynymi statkami w porcie będą 2-wa zdezelowane Bieliki.Pytam się czy miejska władza wie że Świnoujście ma pełnomorski port handlowy i terminal promowy?
Proponuję Jasia Fasolę zapakować z powrotem do puszki z której wylazł, gdyż niestety okazało się, że była to Puszka Pandory.
A Basen Bosmański zamiast zasypać i oddać dla Terninalu Promowego remontują dla kilku kuterków co pozostały w mieście, toż to zwykłe szkodnictwo za państwowe pieniądze. Precz a Jasiem Fasolą i jego dywersyjną ekipą.
Zmienić towarzystwo z terminali na kompetentnych i pracowitych managerów, niech miasto się rozwija
No to deczko dali plamę bo się nie zmieszczą niestety.