POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [23.09.2019, 14:29:59] • Polska

Spotkajmy się na GOV.PL – ułatwienia dla obywateli

Spotkajmy się na GOV.PL – ułatwienia dla obywateli

fot. Organizator

Ruszył Mój GOV. To nowe otwarcie w kontakcie obywatela z e-administracją. Jedno proste logowanie daje błyskawiczny dostęp do wszystkich e-usług i informacji gromadzonych w rejestrach państwowych. Sprawdźcie sami.

Wszystkie informacje i usługi w jednym miejscu – to odpowiedź, którą usłyszeliśmy po tym jak zapytaliśmy Polaków, czego od nas oczekują. Serwis GOV.PL i uruchomiony na nim panel Mój GOV są realizacją tego oczekiwania.

Trudne początki

- Kiedy zaczynaliśmy prace nad portalem GOV.PL wszystkie ministerstwa i urzędy prowadziły swoje strony internetowe, bez żadnej koordynacji i jednolitego standardu. Odnalezienie tam szukanej informacji lub usługi było naprawdę trudne – przypomniał na poniedziałkowym briefingu minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Dziś wygląda to zupełnie inaczej. GOV.PL powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – GOV.PL – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – dodał szef MC.

Obecnie w ramach portalu działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów (w tym czterech urzędów wojewódzkich). Użytkownicy znajdą tam także 141 ze 195 kart usług i sześć serwisów tematycznych.

Wszystkie działające w ramach GOV.PL serwisy mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej.

- Chcemy, aby GOV.PL był dostępny dla wszystkich. Dlatego naszym priorytetem jest także dostępność cyfrowa dla osób z niepełnosprawnościami – powiedział minister Marek Zagórski.

Twój GOV.PL

Jedną z nowości na portalu GOV.PL jest panel Mój GOV. Jego powstanie to efekt wielomiesięcznej pracy zespołów Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki. W pracach projektowych zastosowano najnowsze trendy w dziedzinie User Experience (doświadczenie użytkownika) oraz przyjęto zasadę „mobile first" (najpierw wersja mobilna) – tak, by wszystkie rozwiązania były dostępne z użyciem urządzeń mobilnych. Czym jest Mój GOV?

Najprostsze wyjaśnienie – to wszystkie dane i usługi w jednym miejscu. Wystarczy zalogować się Profilem Zaufanym lub e-dowodem.

- Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów – powiedział minister Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój GOV, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta – dodał szef MC.

Logowanie do panelu Mój GOV daje obecnie dostęp do e-usług:

· Złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców

· Dopisz się do spisu wyborców

· Zgłoś zamiar głosowania korespondencyjnego (usługa dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością)

· Uzyskaj dostęp do informacji publicznej

· Zgłoś narodziny dziecka

· Wyślij pismo ogólne

W kolejnych tygodniach Mój GOV będzie wzbogacany o kolejne, intuicyjne e-usługi.

Mój GOV – Twoje dane i usługi w jednym miejscu (obejrzyj film).

Zamiast ePUAP

Prawdziwą rewolucją jest dostępna w Mój GOV nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami. Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Odpowiedź na pismo przesłane z urzędu to teraz kilka kliknięć myszką!

Już dziś ponad 40% użytkowników łączy się z GOV.PL z telefonów. Dlatego skrzynkę zaprojektowaliśmy zgodnie z potrzebami dzisiejszego mobilnego użytkownika, który załatwia usługi w smartfonie, z dowolnego miejsca.

- Mój GOV to nie tylko prosty i przejrzysty interfejs. To przede wszystkim przełomowe narzędzie w rozwoju polskiej e-administracji – powiedział minister Marek Zagórski. – To milowy krok w transformacji od Polski papierowej do cyfrowej – szef MC.

Panel Mój GOV jest dostępny ze strony głównej serwisu GOV.PL, który staje się coraz bardziej popularny. Średnio każdego miesiąca korzysta z niego ponad 3 miliony osób (unikalnych użytkowników).

Wydział Komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■