Dla odcinka Koszalin – Zegrze Pomorskie o długości 16,8 km wpłynęło 10 ofert, najtańszą z kwotą około 481,38 mln złotych złożyło konsorcjum NDI Sp. z o.o.,
Dla odcinka Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) o długości 19,28 wpłynęło 14 ofert, najtańszą z kwotą około 478,3 mln złotych złożyła firma Mostostal Warszawa S.A.,
Dla odcinka Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice o długości 11,6 km wpłynęło 12 ofert, najtańszą z kwotą około 393,21 mln złotych złożyło konsorcjum NDI Sp. z o.o.
Duże zainteresowanie branży
Liczba złożonych ofert świadczy o dużym zainteresowaniu wykonawców realizacją tych kontraktów. Oferty złożyły zarówno podmioty polskie, jak i zagraniczne. Teraz złożone oferty będą sprawdzane, po czym powinny zostać wybrane oferty najkorzystniejsze. Kryteria wyboru ofert w przetargach to w 60 % cena, w 30 % przedłużenie gwarancji na wybrane elementy i w 10 % skrócenie terminu realizacji kontraktu (o 3 miesiące).
Termin realizacji inwestycji to 36-39 miesięcy. Zgodnie z obecnymi założeniami roboty budowlane powinny ruszyć w 2021 roku, a zakończenie planowane jest na 2023 rok.
Sprawniej nad Morze Bałtyckie
Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku Koszalin - Bobolice o długości 47,7 km. W ramach zadania powstaną 4 nowe węzły drogowe, a węzeł Koszalin Zachód budowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa zostanie rozbudowany. Nowa trasa w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej DK11. Ten odcinek umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa na węźle Koszalin Zachód. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z szeregu miejscowości przy obecnej DK11. Nowa S11 znacząco usprawni dojazd nad Morze Bałtyckie i skomunikowanie Pomorza Środkowego z resztą Polski.