Przedłużenie torów kolejki od granicy Świnoujście - Ahlbeck do ulicy 11 listopada to tylko pierwszy etap wizji, które niemiecka kolej - Deutsche Bahn roztoczyla przed władzami miasta. Kolejnym etapem ma być doprowadzenie torów od strony Niemiec do granicy w końcówwce ulicy Grunwaldzkiej - rejonie budowanego obecnie przejścia drogowego na Garz. główna stacja kolejowa ma zostać wybudowana w miejsce przedwojennej, ktorej pozostałości na wysokości skrzyzowania z ulicą gdyńska - przetrwały do dziś. Kolejnym etapem "odtworzenia" sieci kolejowej w polskiej części wyspy będzie połączenieobydwu linii w jedną całość i połączenie ich z siecia kolejową Deutsche Bahn w Niemczech. w efekcie pasażerowie wsiadający do pociągu w Świnoujściu wysiądą np. pod Bramą Brandenburską w berlinie. Na to jednak potrzeba nie tylko pieniędzy ale i czasu. Sfinansowanie prac - obiecała Unia Europejska.