Luebeck-Travemuende, 10 grudnia 2018 r.
Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały kontrakt na budowę nowego statku dla TT-Line „GREEN SHIP” z opcją zamówienia drugiej jednostki. Kontrakt został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 r. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.
Statek będzie zoptymalizowany pod kątem wydajności, uniwersalności i będzie miał 230m długości i 31m szerokości. W porównaniu do poprzedniej generacji statków ropax,
TT-Line GREEN SHIP będzie miał zredukowaną o ponad 50% emisję spalin, przy jednoczesnym utrzymaniu tych samych parametrów prędkościowych.
Ten przyszłościowy prom będzie zasilany dwoma typami paliwa (dual-fuel), w tym LNG (skroplonym gazem ziemnym). LNG, w porównaniu z paliwem Diesel, emituje mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu. Efektem tego jest bardzo niska emisja cząsteczek stałych. Ponadto, spalanie LNG jest prawie całkowicie wolne od siarki i powoduje bardzo niską emisję tlenku azotu.
"Transport morski jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu towarów. TT-Line wybierając LNG, jako paliwo dla swojego innowacyjnego GREEN SHIP ustanowi nowy standard w zakresie redukcji szkodliwych emisji spalin. Ten innowacyjny i przyszłościowy statek TT-Line GREEN SHIP będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska statkiem typu ropax w naszym regionie operowania"- mówi Bernhard J. Termühlen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.
Nowy statek TT-Line opiera się na udanej koncepcji GREEN SHIP i będzie mógł zabierać na pokład do 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek oraz naczep. Podczas projektowania statku szczególny nacisk położono na nowoczesne rozwiązania, które mają skrócić czas załadunku i wyładunku w portach.
"Przewidujemy dalszy wzrost popytu na usługi żeglugi bliskiego zasięgu w obrębie Morza Bałtyckiego. Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Jednocześnie statek ten będzie oferował naszym pasażerom nowoczesne doświadczenie podróżowania, łącząc komfort z najlepszym, przyjaznym środowisku rozwiązaniem transportu", mówi Hanns H. Conzen, Dyrektor Zarządzający TT-Line.
NASZ RZĄD EWIDENTNIE DZIAŁA NA SZKODĘ POLSKICH ARMATORÓW PROMOWYCH BLOKUJĄC MOŻLIWOŚĆ BUDOWY NOWYCH PROMÓW W ZEWNĘTRZNYCH STOCZNIACH. W POLSCE Z BUDOWANIEM NIC SIĘ NIE DZIEJE I ZAPEWNE NIE BĘDZIE SIĘ DZIAŁO. BAJKI WCISKAJĄ I TYLE. MOŻNA MIEĆ WRAŻENIE, ŻE MINISTER MA UKŁAD Z NIEMCAMI I STĄD BLOKADA ROZWOJU POLSKICH FIRM PROMOWYCH.
Haha ciekawe na jakim etapie jest budowa noweo Polskiego promu pamietam jak kaczor z krzywoustym odgrażali sie jak oni to beda promy budować nawet poświecili jakiś kawał pożyczonej blachy, właśnie widać ten cudw gospodarczy w wydaniu pisiorów
Co tam słychać u pisowskiej stępki Moradzieckiego?
Do [11.12.2018, 12:55:53] • [IP: 176.221.123.***] Mam podobne obawy. Odejście ze stanowiska prezesa stoczni Gryfia Marka Różalskiego może być niepokojącym symptomem. Poczekajmy do końca lutego. Wtedy wyjaśni się.
Haaa. . jak.od Chinczykow to po dwoch latach sie beda sypac a w razie reklamacji odeslacdo Chin?
Gość • Wtorek [11.12.2018, 10:21:31] • [IP: 89.10.162.***] Co ty wyborca pis-u??czy tez tak...madry inaczej??
p. Aleksandrze, ja wiem to nie są łatwe sprawy. Ale czy przed śmiercią zdążę popłynąć tym promem? I jeszcze. Odkładam na elektryczny samochód z polskiej fabryki, ale czy to nie jest przypadkiem tak jak z przedpłatami na małego fiata?
Znalazł się jakiś mądry i wpuścił Niemca. Holowniki przejęli, białą flotę opanowali, wchodzą ostro w żeglugę promową, kutry rybackie zredukowali, stocznie niszczą. A my z otwartą buzią patrzymy na to wszystko i jesteśmy zupełnie bezradni.
Ciekawe kiedy Unity Line się obudzi z tego letargu i zacznie budować promy na własną rękę a nie wierzy w te rządowe głupoty i czeka chyba na zbawienie, bo nic innego na horyzoncie nie widać od dawna. Polferries może z trudnościami, ale kupuje, inwestuje, rozwija się, powiększa flotę. Unity ostatni prom wprowadziła w 2008 roku - Skanię. Copernicus tak naprawdę należy do Euroafrca, także nie można im tego przypisać. Plus z Copernicusa jest taki, że przynajmniej wprowadził go polski armator i przyblokował trochę Niemca.
Do [11.12.2018, 08:48:08] • [IP: 188.147.38.**] Budowa statku to nie jest budowa domku z kart. Trudności są nie tylko z budową samej jednostki, ale tutaj dochodzi trudność odtworzenia firmy, kadr potrzebnych na linii produkcji. Gro stoczniowców po likwidacji naszych stoczni wyjechało do pracy w stoczniach całej Europy. Inni przeszli na emeryturę. To nie są łatwe sprawy do odtworzenia logistycznie O ile w styczniu lub lutym ruszą prace z cięciem blach pod budowę promu to będzie znaczyło że prace postępują zgodnie z planem. Z oceną postępów prac zaczekajmy do marca 2019 roku.
Zniszczyly te gn..je nasze stocznie.NASZE-NIE ICH K...!A teraz wielki news ze jakas szwabska firma buduje sobie statek zeby zarabiac na polakach.zamiast wspierac polskie firmy.To jest k... drama.Ale wyjdziemy z tego Polacy zobaczycie.Polska jest najbogatszym krajem swiata!!Niewierzycie? Poczytajcie sobie, posluchajcie co mowia niektorzy uczeni i inni...
A co NATO władze PIS-u Świnoujściu, i co z naszymi promami ze Szczecina.?
Tak Niemcy przejmą polski port, tak samo jak zrobili to z holownikami!
PŻB - od roku nie ma postępów w budowie zamówionego promu w Szczecinie. Wielki propagandowy pic bez pokrycia. Kiedy się skończy z amatorstwem. Te głupie zagrania zmusiły konkurencję do rywalizacji i jak widać polskie firmy przegrywają Panie Morawiecki.
zauważcie, że ma armatę 52 i dwa karabiny w przedniej części
GREEN SHIP” będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska promem typu ro-pax, jaki będzie operowany w jego rejonie pływania. A co jemu dolega, że będzie OPEROWANY ?
Będzie pracował na Bałtyku pod warunkiem że tu dopłynie z chin
A ja myślałem że ci mali Chińczycy tymi małymi łapkami robią tylko małe rzeczy, ew statki na baterie.
No to już po PŻB i UNITY LINE
morawiecki pod publiczke pisowka naklamal ze beda budowac prom a teraz tylko zardzewiala blacha zostala a teraz duda klamie z weglem. ..ale tlomek lyka to.
A dlaczego?
Potem Unia zarządzi że tylko Ecopromy mogą pływać po Bałtyku i niemieckie TT-Line zostanie monopolistą na naszej polskiej historycznej linii.
A moravicka stempka zardzewiała już w Szczecinie. Podobno szukają projektanta stoczni, która zbuduje prom.
nie polski kapital nie polskie firmy, chiny. i biznes na naszym morzu. dziekujemy ci unio i demokracjo
Szczecin Gryfia nie da rady, ma słaby system pracy i kadrę z góry.