iswinoujscie.pl • Piątek [07.12.2018, 11:31:40] • Świnoujście
Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m

fot. Andrzej Ryfczyński
Zapadły decyzje pogłębienia toru wodnego do Szczecina do głębokości 12,5 m. Po pewnym czasie jest możliwość pogłębienia tego szlaku wodnego jeszcze bardziej.
Kiedy 150 lat temu rozpoczęto inwestycje zbudowania toru wodnego do Szczecina, nikt wtedy nie wiedział, że Szczecin stanie się portem oceanicznym dla tak dużych statków. Zresztą wtedy jeszcze nie było tak dużych pływających parowców. Od kiedy Szczecin należy do Polski, to prace przy modernizacji toru wodnego trwają nieustannie.

fot. Andrzej Ryfczyński
Już teraz głębokość żeglowna jest prawie dwukrotnie większa. Przez ostatnie lata prace trwały niemal bez przerwy. Tor wodny w wielu miejscach został poszerzony, np. przy wyspie Mielin w Świnoujściu.

fot. Andrzej Ryfczyński
10 grudnia o godzinie 12:00, w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie, przy pl. Stefana Batorego 4, w sali konferencyjnej 118. odbędzie się konferencja prasowa, dotyczącą inwestycji "Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m".
Będą tam przedstawiciele nie tylko Urzędu Morskiego w Szczecinie. Będą przedstawione założenia do tego projektu. Większość uzgodnień już jest, w tym środowiskowa. Ważą się decyzje co zrobić z cennym urobkiem przy pogłębianiu.

fot. Andrzej Ryfczyński
Przed inwestorem też jest decyzja kiedy będzie modernizowany falochron zachodni w Świnoujściu. Już jest pewne, że inwestycja ruszy za rok. Nasz portal będzie się starał informować o tej historycznej inwestycji systematycznie.

fot. Andrzej Ryfczyński
źródło: www.iswinoujscie.pl
Jak trzeba to nie ma co dyskutować tylko robić. Mam tylko nadzieję, że" wiatraczek" się uchowa. Bo już tylko to zostało ze Świnoujścia. No i na Chorzelinie latarnia (nieco zasłonięta przez żurawie portowe). Reszta to już zupełnie inne miasto.
Po co się ograniczać -zbudować tunel do Szwecji z wlotem do tunelu pod Świną.
Gość • Piątek [07.12.2018, 17:54:13] • [IP: 31.10.143.**] Zupełnym przepadkiem. ...to ty sie urodziles.
Metaloorganiczne związki np. ołowiu, cyny, rtęci, . .. niezwykle rzadko występują w naturze. Toksyczne oddziałują na rośliny, zwierzęta i ludzi." Cenny urobek z pogłębiania" to chemiczna historia stoczni i portów Szczecina i Świnoujścia gdzie związki metaloorganiczne powszechnie stosowano w np. materiałach antykorozyjnych. Dzisiaj, substancje te znajdują się na" listach priorytetowych" ze względu na zagrożenie dla człowieka i przyrody. Prace pogłębiarskie uwalniają osady. .. KTO? i JAK? ochroni użytkowników kąpielisk Zalewu Szczecińskiego i Zatoki Pomorskiej przed zagrożeniem związkami metaloorganicznymi! A co na to rybacy i wędkarze?. .. GDZIE? i KIEDY? został opublikowana ocena powyższego zagrożenia.
Metaloorganiczne związki np. ołowiu, cyny, rtęci, . .. niezwykle rzadko występują w naturze. Toksyczne oddziałuja na rośliny, zwierzęta ludzi." Cenny urobek z pogłębiania" to chemiczna historia stoczni Szczecina i Świnoujścia gdzie związki metaloorganiczne powszechnie stosowano w np. materiałach antykorozyjnych. Dzisiaj, substancje te znajdują się na" listach priorytetowych" ze względu na zagrożenie dla człowieka i przyrody. Prace pogłębiarskie uwalniaja osady. .. kto? i jak? ochroni kapieliska Zalewu Szczecińskiego i plaże Zatoki Pomorskiej przed zagrożeniem zwiazkami metaloorganicznymi.
23:09 - No ale to sama końcówka - 95% roboty juz skończone, czyli te ok.400 km. Są dobre perspektywy dla portu.
No tak, Szczecin miastem morskim. Po to wydaje się miliardy żeby zadowolić ego kilku nawiedzonych Szczecinian?
Gość • Piątek [07.12.2018, 14:14:18] • [IP: 109.243.178.***] 12:16 - Moim zdaniem ma perspektywy znacznie lepsze, bo juz skończono trase S3 szybkiego ruchu do granic z Czechami - daje to wielkie możliwości transportowe, a jeszcze jeśli" uruchomi się " Odrę jako tor żeglugowy... no niby taka jest, ale jest tu mały ruch, lecz rząd od kilku lat realizuje plan zwiększenia przewozu towarów rzekami. Trudno przewidywac stagnację, są dobre perspektywy. Przyjedź na Dolny Śląsk i zobacz do granicy to jeszcze troszkę zostało i trzeba wywiercić 2 tunele więc jeszcze trochę wody upłynie zanim do Czech wjedziemy
tor wodny był pogłębiany i Tunel dla Pieszych został rozerwany
estakada czy grobla przez Zalew to bajka dla dorosłych Niemcy nie dają na to zgody nie chcą mostu zwodzonego i td
Zupełnym przepadkiem jest to głębokość zanurzenia lotniskowców klasy nimitz.
14:40" A czy to wpłynie na plany budowy obiecywanego tunelu?" --- Tak, to bedzie pierwszy tunel NAD wodą, bo tak pogłębią Świnę.
Kopcie, kopcie. Szczecin zaciera ręce a nasi portowcy pójdą na bruk bo w Świnoujściu statki będą tylko sludge i fekalia zdawać i popłyną dalej.
A później, niech sobie zrobią terminal kontenerowy na Wałach Chrobrego.
Dobry pomysl...
Szczecin portem oceanicznym buchhhhaaaaa
A czy to wpłynie na plany budowy obiecywanego tunelu?
Ponoć dzięki decyzji o korzystaniu z obfitych (na 200 lat) zasobów węgla, na skutek ocieplenia klimatu podniesie się poziom mórz i oceanów i wtedy Szczecin bez konieczności pogłębiania toru wodnego stanie się portem morskim.
12:16 - Moim zdaniem ma perspektywy znacznie lepsze, bo juz skończono trase S3 szybkiego ruchu do granic z Czechami - daje to wielkie możliwości transportowe, a jeszcze jeśli" uruchomi się " Odrę jako tor żeglugowy... no niby taka jest, ale jest tu mały ruch, lecz rząd od kilku lat realizuje plan zwiększenia przewozu towarów rzekami. Trudno przewidywac stagnację, są dobre perspektywy.
Brak tu prostej informacji ile ma tor wodny teraz, zdaje się 10 metrów, ale dokładnie nie wiem (wiem, że pod latarnią jest ok.14 m- najwięcej - w miejscu wyładunku). Co do modernizacji falochronu zachodniego... on ma duże walory estetyczne, krajobrazowe, powinno sie to zrobić z czuciem! Nawet moim zdaniem podobnym budulcem; jeśli nie takimi wielkimi głazami, jak uczyniono to ok.r. 1820, to przynajmniej zewnętrzną warstwę części przedłużającej należy wybrukowac głazami, może i drobniejszymi, ale podobnymi do tych starych.
Fajnie będzie wyglądać jak statki będą przez tunel płynąć a może sygnalizacja będzie
Wow can I wank?
po wybudowaniu tunelu czy przed ?? żeby sobie nie pogłębili...
Co z tego że pogłębią tor wodny, jak nabrzeża w Szczecinie nie są przystosowane do tak zanurzonych statków.Na tą chwile ta inwestycja jest niepotrzebna.Tunel zacząć trzeba budować.
nic to nie zmieni, Szczecin dalej będzie prowincjonalnym portem