POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [29.09.2018, 19:17:09] • zachodniopomorskie

Umowa na pogłębienie toru wodnego do Szczecina podpisana

Umowa na pogłębienie toru wodnego do Szczecina podpisana

fot. Organizator

W piątek 28 września,w szczecińskim Urzędzie Morskim Marek Gróbarczyk – minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Joachim Brudziński – minister spraw wewnętrznych i administracji, Krzysztof Kozłowski – wiceminister MSWiA oraz dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz wzięli udział w w podpisaniu umowy z belgijsko-holenderskim konsorcjum, które podjęło się pogłębienia toru wodnego do Szczecina do głębokości 12,5 metra. T gigantyczna inwestycja , a jej koszt szacuje się na miliard 400 tysięcy złotych.

Od chwili podpisania umowy wykonawca ma trzy i pół roku na zakończenie prac. W ranach inwestycji konsorcjum zobowiązuje się wykonać dwie sztuczne wyspy i wielką obrotnicę dla statków w Szczecinie. Zanim ruszą prace wykonawca musi jeszcze zakończyć fazę projektową i uzyskać pozwolenia na budowę. Projekt ma być gotowy za ok roku. Tor wodny do Szczecina będzie pogłębiony o dwa metry na długości 62 kilometrów - zapowiedział dyrektor Urzędu Morskiego Wojciech Zdanowicz. Według informacji dyrektora Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Dariusza Słaboszewskiego, dziś do Szczecina mogą bezpiecznie wchodzić statki z ładunkiem 20 tysięcy ton. Po pogłębieniu, port w Szczecinie będzie mógł obsługiwać jednostki dwukrotnie większe.

Przypomnijmy, że port w Świnoujściu może przyjmować jednostki jeszcze większe. Port nad Świną jest w stanie obsłużyć statki o zanurzeniu 13,5 metra i długości 270 metrów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 38, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 38

Gość • Poniedziałek [01.10.2018, 14:01:36] • [IP: 5.173.144.***]

Jak mogli pozwolić aby Szczecin się rozwijał a Świnoujście grzebać. 100 km będą kopać a postem za miliony utrzymywać. Zagarneli Stocznię a teraz Port. Nie możemy wybudować mostu bo do nich nie popłyną statki a co nas to obchodzi. Nasz włodarz nie zawalczył przez te lata o nas

ceeżar • Poniedziałek [01.10.2018, 09:05:36] • [IP: 78.133.244.**]

drogie to kopanie

Gość • Niedziela [30.09.2018, 19:28:41] • [IP: 93.94.187.***]

Dlaczego zagraniczne firmy?bo POPSL zniszczyłi nasze firmy które miast rozwijać się to przez ich działanie musiały sprzedawać stare dragi.Ot polityka antypolska.a teraz tali Gablewicz jeździ tu i chce by na niego głosować, nawet nie miał czasu być przy podpisaniu tak wielkiej inwestycji.Chyba się wstydzi tego co za POPSL głosił wszem i wobec że na nic pieniędzy nie ma i nie będzie. Niektóre wpisy to nienawiść i antypolskość, plują nawet przy ogromnym sukcesie.

waldi • Niedziela [30.09.2018, 18:11:21] • [IP: 188.146.36.***]

Co z tego, że w porcie Świnoujście mogą cumować duże jednostki. Pogłębić jeszcze kanał i pies z kulawą nogą u nas nie zacumuje. Wszystkie pójdą do Szczecina u nas najwyżej zdadzą śmieci i inne zanieczyszczenia. A port kontenerowy można umieścić w okolicach dawna" Stocznia" a Ognica. Tylko trzeba trochę więcej zainwestować, a nie zabierać nam ostatnie skrawki plaży.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 16:40:07] • [IP: 5.173.129.*]

Komuniści- protestować, protestować. Marudzić poproszę.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 16:07:31] • [IP: 80.245.189.***]

Anonymous • Niedziela [30.09.2018, 14:45:14] • [IP: 31.0.66.***]milion to kosztuje przyjazd tej delegacji.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 14:56:51] • [IP: 83.23.249.**]

Port kontenerowy zlie tunel jeszcze gorzej pogłębienie toru to już dramat

Anonymous • Niedziela [30.09.2018, 14:45:14] • [IP: 31.0.66.***]

REDAKCJO;koszt to miliard i czterysta tysiecy czy milion I czterysta tysiecy ??

Gość • Niedziela [30.09.2018, 14:22:11] • [IP: 23.226.237.*]

Same cabany.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 13:40:45] • [IP: 176.221.123.***]

Spełnienie marzeń kilku chorych to przerost ambicji nad rozumem, w porcie szczecińskim kaczki chodzæ na piechotę po basenach portowych a prąd wodny szybko zamulić tæ wykopaną rynnę.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 12:07:22] • [IP: 188.147.3.***]

Kolejne stolki do obsadzenia dojna ta krowa.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 10:32:30] • [IP: 31.0.124.***]

Wywalone pieniądze w błoto. .. i to dosłownie. Za trzy - cztery lata i tak przez prądy zostanie ta rynna zasypana. Za te pieniądze mogliby rozwinąc prawdziwy port MORSKI w Swinoujsciu, a nie marnować tyle pieniędzy na spełnienie chorych ambicji kilku polityków ze Szczecina. Nie do wiary, że w dzisiejszych czasach nadal w podejmowaniu tak ważnych decyzji króluje polityka a nie racjonalizm.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 10:20:31] • [IP: 37.47.173.**]

A od stycznia 30 procent podwyżek, masakra, dobra zmiana masakra jak tu żyć ma emeryt. ..

Gość • Niedziela [30.09.2018, 08:49:24] • [IP: 178.235.176.***]

Już za 30 lat a może szybciej zalew szczeciński zostanie zasypany a pozostanie jedynie rynna prowadząca tor wodny. ZA komuny zasypany zachodnią część zalewu. Tamte pola odkładcze już S nieczynne A głębokości wody od Uznamy do stałego lądu wynoszą około pół metra za wyjątkiem wąskiego toru wodnego E-W. Teraz zasypywany będzie kawę przy wyspie Chełmnie. Szczegóły na prezentacji zamieszczonej na stronie urzędu morskiego. Przeciwko tej inwestycji protestowało Weil środowisk poza tzw. Ekologami. WSTYD.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 08:45:19] • [IP: 188.147.39.**]

Dresiarz jojo rządzi.

yankee • Niedziela [30.09.2018, 08:38:11] • [IP: 178.238.247.**]

podejrzana ta kumulacja inwestycji tego rzadu, ciekawe czy budzet to wytrzyma chyba ze to my bedziemy inwestorami tych projektow, no bo jak patrzec po Nowym Roku wszystkie ceny ida do gory, terminal gazowy mial utrzymac ceny gazu na jednym poziomie a okazuje sie ze gaz z Kataru musi byc drozszy skoro w Szczecinie Elgaz juz wysyla do odbiorcow informacje o podwyzce gazy w roku 2019, wiec po co ta gra czy tylko Pisowi przed wyborami troche straszno.

Gość • Niedziela [30.09.2018, 07:07:38] • [IP: 89.64.52.**]

Czy ktoś ostrzegł belgo-holendrów że ta umowa jest nieważna gdyż nie było kapłana z pokropkiem?

Gość • Niedziela [30.09.2018, 05:22:57] • [IP: 37.248.208.***]

A w Moskwie mówią że w Polsce prąd zdrożeje. Buhaha

Gość • Niedziela [30.09.2018, 02:57:32] • [IP: 62.69.229.**]

Na siłę pcha się ciężkie pieniądze aby zaspokoić chore ambicje kilku kolesi marzących o morskim Szczecinie. Jeżeli Szczecin ma być morski, to może Poznań, Wrocław, Włocławek i Zakopane też będą morskie?

Gość • Sobota [29.09.2018, 23:18:50] • [IP: 92.42.114.***]

Za komuny bez takich szopek i pajacowania, pogłębiarka cały czas pogłębiała tor i nie trzeba było obcym nabijać kasy. A ta dziesiątka z tyłu na co czeka zaciskając łapki.

Gość • Sobota [29.09.2018, 22:30:47] • [IP: 46.215.53.***]

Jeśli takie pieniądze wywalają na pogłębienie toru do Szczecina to jakie licho budować chcą port kontenerowy w Świnoujściu.

Gość • Sobota [29.09.2018, 22:20:52] • [IP: 176.221.123.***]

Gdzie sa ekolodzy? Zmurkiewicz sprzeciwa sobie wedkarzy juz od pierwszej modernizacji jest problem z ryba jak juz jest to mala i czesto nie przekracza wymiaru ochronnego, jak w morskim miescie moze nie byc ryby poprostu masakra.A wedkarzy przybywa

Gość • Sobota [29.09.2018, 21:42:13] • [IP: 80.245.187.***]

Pradd idzie w gore ale o 70%!

Gość • Sobota [29.09.2018, 21:28:00] • [IP: 92.42.118.**]

To wiecej niz tunel

AGENDA 21 • Sobota [29.09.2018, 21:25:44] • [IP: 80.245.178.***]

DLATEGO PO ZBUDOWANIU TUNELU I SKASOWANIU KARSIBORÓW NA OGNICY I STARYM WYSYPISKU ŚMIECI MOŻNA ZBUDOWAĆ TERMINAL KONTENEROWY DLA PANAMAXÓW. MAJĄ ONE 12 METRÓW ZANURZENIA I WŁAŚNIE WCHODZĄ DO UŻYTKU JEDNOSTKI NOWEJ GENERACJI : CYTAT Valparaiso Express to nazwa pierwszego z serii pięciu nowych kontenerowców niemieckiego armatora Hapag-Lloyd, o pojemności 10, 5 tys. TEU. Jednocześnie jest to także pierwszy statek nowej klasy Valparaiso Express (post-panamax). Jednostki te będą obsługiwały połączenia między Europą (m.in. Rotterdamem, Hamburgiem i Antwerpią) a zachodnim wybrzeżem Ameryki Południowej (m.in. Panamą, Kolumbią, Chile).Cztery z nich zastąpią dotychczas eksploatowane starsze kontenerowce typu panamax. Według armatora nowe statki post-panamax sprawią, że Hapag-Lloyd pozostanie konkurencyjny na rynku po rozbudowie Kanału Panamskiego. Szczególnie pod względem obsługi ładunków chłodzonych (każdy statek będzie posiadał 2100 gniazd dla reeferów). Drugi statek został już dostarczony armatorowi przez południowokoreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries.

Oglądasz 1-25 z 38
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■