POGODA

Reklama


Wydarzenia

www.portalmorski.pl • Czwartek [26.06.2008, 08:34:38] • Świnoujście

Fairplay wziął Pomorze Zachodnie

Według niepotwierdzonych informacji, kilkanaście dni temu została sfinalizowana operacja sprzedaży świnoujskiego armatora holowników, spółki Port – Hol.

Nowym właścicielem świnoujskiego armatora została szczecińska firma holownicza Project Żegluga. W praktyce jest ona polskim oddziałem niemieckiego potentata na europejskim rynku usług holowniczych – Fairplay Towage. Tym samym niemiecki armator zdobył większościowy udział w usługach holowniczych w portach Pomorza Zachodniego.

Obecnie jedynym jego konkurentem jest szczeciński, szwedzko – polski Zakład Usług Żeglugowych (ZUŻ), który jednak przegrywając konkurencję w holowaniach portowych skupia się na holowaniach morskich, w szczególności przy obsłudze barek głównego udziałowca szwedzkiego MP Bolagen.

Wraz z Port-Holem Fairplay przejął także całą flotę czterech holowników świnoujskiej spółki. Jedną z pierwszych decyzji nowego właściciela było ściągnięcie do kraju najnowocześniejszego, świnoujskiego holownika Uran. Będąc holownikiem portowym był on w ostatnich latach eksploatowany, niegodnie z przeznaczeniem, jako holownik morski, co doprowadziło to kompletnej dewastacji układu napędowego. Obecnie Uran przechodzi kapitalny remont w gdyńskiej Naucie, po którym powróci do holowań portowych; nie wiadomo jeszcze, czy w portach Pomorza Zachodniego, czy też w innych portach w których pracują holowniki Fairplaya.

Dwa bliźniacze, duże holowniki typu H2500, Atlant i Argus, mało przydatne w holowaniach potowych zostaną skierowane przez nowego właściciela do holowań morskich. Nieznane są plany w stosunku do najstarszego Samsona. Zamiana właściciela zapewne pociągnie wkrótce także zmianę barw – w miejsce tradycyjnych, czarnych holowników pojawią się jednostki z niebieskimi kadłubami – typowymi dla Fairplaya.

Project Żegluga poprzez którą Fairplay Towage jest obecny na Pomorzu Zachodnim powstała na bazie spółki Porta – Żegluga należącej do upadłego Holdingu Porta – Stocznia Szczecińska. W 2003 roku spółka została wykupiona przez Fairplay Towage, który agresywną polityką cenową zdobył dominującą pozycję w portach Szczecin i Police, a obecnie także w Świnoujściu. Jeszcze przed zakupem świnoujskiego Port-Holu, Project Żegluga obsługiwała statki w Świnoujściu, zarówno samodzielnie jak i we współpracy z Port Holem, który realizując holowania morskie nie był w stanie zapewnić właściwej obsługi statków w Świnoujściu.

Obecnie Fairplay w portach Pomorza Zachodniego, oprócz holowników Port-Holu dysponuje pięcioma holownikami (własnymi i czarterowanymi): Serwal (jedna śruba nastawna w dyszy Korta), Serwal 2 (pędniki cykloidalne Voith-Schneidera w układzie „traktor”), Serwal 3 („combi” – śruba nastawna w dyszy Korta + dziobowy pędnik azymuntalny), Fairplay XI (dwie stałe śruby w dyszach Korta) i Fairplay IV (pędniki azymuntalne Schottel w układzie „traktor”). Project – Żegluga jest także właścicielem dwóch rzecznych pchaczy: Wezyr 1 i Wezyr 2.

Fairplay Towage to obecnie jeden z największych operatorów floty holowników, pracujących w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec (Wismar, Rostok, Stralsund itd.), oraz w polskich portach Pomorza Zachodniego. Oprócz holowań portowych, Fairplay oferuje także holowania morskie, ratowanie mienia, prace na rzecz sektora offshore oraz transport przy pomocy pontonów. Cześć holowników wyczarterowana przez niemiecką administrację pełni stałe dyżury w systemie ochrony wybrzeża Niemiec.

AW
źródło: www.portalmorski.pl


komentarzy: 14, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-14 z 14

były • Czwartek [24.11.2011, 18:44:23] • [IP: 93.105.122.***]

wprojec żegluga nadal pracuje sie" ile trzeba" a płacone jest za 12 godzia a to że w pracy spędza sie 24 prze kolejne 15 dni to według pani kadrowej wypoczynek, naszczeście dwóch byłych pracowników złożyło już pozwy i z tego co widać za nimi pójdą następni, miejmy nadzieje że w składzie sedziowskim bendą osoby dociekliwe i bezstronne i niedadzą sie nabrać na podwójne listy godzin, podpisywane pod przymusem, godziny te nie przedstawiają jednak pracy ludzi w ciągu doby lecz czas rzeczywisty pracy danego holownika, dlatego pani M kazała kapitaną nie wpisywać do dziennika żadnych prac pokladowych wykonywanych w ciągu wachty.pani M myśli że sędziowie są tacy głupi jak ona mądra.z ciekawością czekam na wyrok

Gość • Sobota [27.03.2010, 18:47:35] • [IP: 89.72.107.***]

Project Żegluga. prezes i kadrowa okradają ludzi z pieniędzy mieraz ludzie pracują po 20 godzin a płacone mają za 14 godzin czas żeby zajoł się tym PIP tylko prawdy sie dowiedzą jak przyjdą na jednostki pływające i sprawdzą dzienniki pokładowe bo w biurze figuruje to jako premia kwartalna

Gość • Środa [01.10.2008, 15:49:35] • [IP: 80.54.123.**]

pod trybunał

Gość • Środa [01.10.2008, 15:42:17] • [IP: 80.54.123.**]

DO CZERWONIANIAKA Z NIMI

Portowiec • Środa [09.07.2008, 12:32:53] • [IP: 90.209.149.***]

Pracownicy Port-Holu, nie martwcie się jednak, przyszłość stoi przed Wami otworem! Martwcie się tylko, by nie był to otwór odbytowy. Gratulacje za udaną transakcję należy kierować do szefów Waszych i szefów Waszych związków zawodowych.

Portowiec • Środa [09.07.2008, 12:32:27] • [IP: 90.209.149.***]

Co do Urana: nie pisze się „najnowocześniejszego, świnoujskiego holownika” lecz „najnowocześniejszego świnoujskiego holownika”, bez przecinka, bo Uran jest najnowocześniejszy tylko w Świnoujściu. Co do ZUŻ-u: informuję autora, że jest to firma z większościowym kapitałem polskim, a więc polsko-szwedzka, a nie odwrotnie, przy czym ów kapitał polski to kapitał pracowniczy, to ponad 300 wspólników, obecnych i byłych pracowników, którzy swoje życie związali z ZUŻ-em i których los nikogo nie obchodzi. Co do reklamy Fairplay’a: polskojęzyczny autor poświęca jej dużo miejsca (chyba honorarium ma od słowa), ale mało w niej rzetelności i prawdy. Krótko mówiąc autor zapomniał dodać, że ta Duma Fairplay’a to przestarzały złom, że Serwal – 3 swoje pędniki dawno urwał i zgubił, a z prawdą ma coś wspólnego tylko słowo „combi”, od kombinacji w wyniku których powstała i nabyła cokolwiek Projekt Żegluga.

Portowiec • Środa [09.07.2008, 12:31:50] • [IP: 90.209.149.***]

Co do konkurencji: Szanowny Autorze! To co robi w Szczecinie Fairplay nie nazywa się „agresywną polityką cenową” (z mieszanki Niemców i agresji nigdy nie wyszło nic dobrego!) tylko nieuczciwą, podstępną, wrogą konkurencją, polegającą na wykonywaniu usług za półdarmo, zmierzającą do eliminacji ZUŻ-u z rynku holowań portowych, by opanować porty Pomorza Zachodniego, a wtedy Fairplay pokaże armatorom, co to fair i co to play, pokaże „zalety” braku konkurencji, skończą się rabaty i zaczną się żniwa. O determinacji Fairplay’a w dążeniu do tego celu świadczy fakt, że od chwili swego powstania Projekt Żegluga przyniosła już ponad 9 milionów złotych strat, ale Fairplay się nie zniechęca i pompuje dalej. Kupując Port-Hol zobaczył chyba światełko w tunelu i nie może się doczekać, kiedy sobie te straty odbije. Miejmy nadzieję, że się nie doczeka.

Portowiec • Środa [09.07.2008, 12:30:49] • [IP: 90.209.149.***]

Anonimowy autor niepotwierdzonych informacji, jak na rzecznika niemieckiej firmy dość sprawnie posługuje się językiem polskim, lecz nie na tyle, by uniknąć błędów i przekłamań. Już sam tytuł razi nieuzasadnionym triumfalizmem : „Fairplay wziął Pomorze Zachodnie”. Projekt Żegluga ze swoimi pchaczami znalezionymi na złomowisku i Port-Hol z wyeksploatowanym taborem i związkami zawodowymi, które już utraciły instynkt samozachowawczy to nie jest nawet drobny wycinek Pomorza Zachodniego. Fairplay, jak na potentata przystało, kupuje na swoich warunkach i wkrótce pracownicy Port-Holu się o tym przekonają. Zastaną potraktowani jak tubylcy przez przybysza z dalekiego kraju: zabierze im, co mają najlepszego i zostawi im w zamian paciorki i inne świecidełka-niech się cieszą. Przekładając to na realia świnoujskie, Uran po remoncie pójdzie na Zachód a w zamian Fairplay przyśle inną jednostkę-poszukiwania na portowych złomowiskach już trwają.

Gość • Niedziela [29.06.2008, 19:44:45] • [IP: 83.21.21.***]

No to układ Grupy Morskiej Cała Naprzód z Kuczyńskim i Czerniakiem na czele zbierają owoce swojej radosnej twórczości. Jedyne co im wyszło to przepranie około 20 mln zł. Niektórzy z dywidendy mają ładne sumki. Po drodze do tego świetlanego finału ładnie wydoili Skarb Państwa (tam wolno kraść) , drobnych udziałowców (tu trafili na upierdliwców, którzy trochę im dali po złodziejskich łapach). Teraz szukają rozwiązania jak nie beknąć za to wszystko oczywiście wymiar sprawiedliwości w Świnoujściu pracuje dla nich. Kończy się złodziejski proceder Całej Naprzód.

Gość • Niedziela [29.06.2008, 14:10:14] • [IP: 80.245.183.***]

ale kogo to obchodzi jak juz firma sprzedana i bardzo dobrze bo9 i tak tam kazdy zyl jak paczek w masle nic nie robili a pieniadze nawet dobre brali a teraz bedzie sie robic do upadlegoa kasa mniejsza hehehe

Gość • Piątek [27.06.2008, 14:28:18] • [IP: 79.184.152.**]

Ktoś z zarządu Port-Holu powinien stanąć przed sądem za doprowadzenie do ruiny najnowocześniejszego i najcenniejszego holownika - Urana. Ten holownik nie nadawał się do holowań morskich, o czym każdy wiedział. W efekcie dzisiaj to kompletna ruina ze zdezelowanymi pędnikami. A może o to chodziło, żeby zbić cenę?

Gość • Piątek [27.06.2008, 00:33:33] • [IP: 217.97.199.*]

Tiah... Fairplay już u nas w porcie stoi.. * *.. ; /

Gość • Czwartek [26.06.2008, 23:18:04] • [IP: 92.42.112.***]

Wuja szmaciarzu masz pojęcie o eksploatacji holowników ?

Gość • Czwartek [26.06.2008, 19:39:30] • [IP: 80.245.183.***]

i dobrze bo te darmozjady z holownikow nic nie robily moze teraz zaczna w koncu pracowac a nie narzekac w koncu skonczy sie ta sielanka na holownikach i ktos wezmie sie za tych darmozjadow

Oglądasz 1-14 z 14
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Flukowskiego w Świnoujściu ma przyjemność zaprosić w dniu 6 lutego (czwartek) o godz. 17:00 na otwarcie wystawy malarstwa Koła Plastycznego, działającego przy MDK Warszów. Zapraszany do Galerii Biblioteki Głównej przy ul. Piłsudskiego 15. Wstęp wolny! ■ Policzono pieniądze ze skarbonek sztabu WOŚP w Świnoujściu. Zebrano 235 tys. złotych. Kwota zbiórki w Świnoujściu z pewnością wzrośnie ponieważ nie obejmuje trwających aukcji, wpływów z eskarbonek oraz terminali ■ Zaplanowany koncert uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Świnoujściu oraz Orkiestry Wojskowej, który miał się odbyć w dniu dzisiejszym w godzinach 15:30-18:15 w sali teatralnej przy ul. Matejki 11, został odwołany ■ 5 marca w Świnoujściu rusza kwalifikacja wojskowa. W tym roku kwalifikacji wojskowej podlegają przede wszystkim mężczyźni urodzeni w roku 2006. Dotyczy to także mężczyzn z roczników 2001 – 2005, którzy nie byli jeszcze na kwalifikacji. Przypominamy, że kwalifikacja nie jest poborem do wojska, tylko polega na nadaniu kategorii przydatności do służby. Kończy się ona wydaniem zaświadczenia o uregulowanym stosunku do służby wojskowej. Kwalifikacja wojskowa w Świnoujściu będzie przeprowadzona od 5 marca do 14 marca 2025 roku w Hoteliku przy Amfiteatrze, wejście od ul. Matejki ■ Rozpoczęły się prace nad budową ulicy Nowojachtowej w Świnoujściu, która ma połączyć ulice Jachtową i Uzdrowiskową. Inwestycja budzi wiele emocji, a zdania mieszkańców są mocno podzielone. Powód? Droga przebiega przez mocno zadrzewiony teren parkowy, graniczący z Parkiem Zdrojowym, stanowiący naturalne schronienie dla licznych zwierząt, takich jak sarny, lisy czy króliki, oraz pełniącym funkcję naturalnego filtra powietrza dla Świnoujścia ■