iswinoujscie.pl • Środa [05.09.2018, 17:10:01] • Świnoujście
M/F Copernicus wpłynął na trasę Świnoujście – Trelleborg

fot. Organizator
Kierowcy ciężarówek zyskali kolejne połączenie promowe pomiędzy Polską a Szwecją. Od 2 września do rozkładu rejsów wszedł nowy prom Unity Line – M/F Copernicus. To już ósmy statek w serwisie armatora, a czwarty na trasie do Trelleborga.
Według planu będzie kursował ze Świnoujścia:
poniedziałki - piątki:
Świnoujście: przyjście 17:15 - odejście 20:45
Trelleborg: przyjście 03:45 - odejście 10:15
soboty:
Świnoujście: przyjście 17:15 - odejście ----
niedziele:
Świnoujście: przyjście ---- - odejście 20:45
Trelleborg: przyjście 03:45 - odejście 10:15

fot. Organizator
Wprowadzenie nowej jednostki to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów na przewóz towarów przez Bałtyk.
M/F Copernicus to młodszy brat pasażersko-ładunkowego promu Galileusz. Został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines w grudniu 2017 roku. Wcześniej pływał jako Puglia pomiędzy włoskim Piombino a Olbią na Sardynii, pod banderą operatora Moby Line. Prace modernizacyjne przeprowadzono w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” oraz na terenie Stoczni Szczecińskiej. Uczestniczyły w nich takie firmy, jak JPP, Spawrem i Unimbel.
Do najważniejszych zadań należało dopasowanie promu do nowej trasy. Przebudowana została rampa rufowa, aby spełniała standardy terminali w Świnoujściu i Trelleborgu. Poza tym dołożono na dziobie drugi ster strumieniowy, gdyż wody Bałtyku są bardziej niebezpieczne niż Morza Śródziemnego. Euroafrika zadbała także o wygodę przyszłych pasażerów. Dobudowano aż 26 nowoczesnych kabin, co sprawia, że w tej chwili prom oferuje 126 miejsc pasażerskich i 51 kabin.
Copernicus jest nastawiony na ruch cargo. Linię załadunkową powiększono do 1830 metrów, prom może więc zabrać na pokład około 90 samochodów ciężarowych. Jednostka oficjalnie dołączyła do floty Unity Line 25 lipca, kiedy to odbyła się uroczysta inauguracja. Prom zacumował na jeden dzień przy Wałach Chrobrego w Szczecinie, a zaproszeni goście mogli obejrzeć wprowadzone udoskonalenia. Teraz nadszedł czas, aby jego funkcjonalność i estetykę ocenili kierowcy…
No to był genialny pomysł że ten prom już pierwsze ciężarówki załadował na Wałach Chrobrego w Szczecinie ! Oto właśnie powstała pierwsza linia promowa która ciężarówkom oferuje ominięcie zatłoczonej S3 ! Brawo Unity Line za genialny pomysł !
Zastanawia mnie tylko jedno...jaki wpływ na środowisko mają takie promy..., przede wszystkim na czystosc powietrza, bo wystarczy troche posiedziec nad wodą jak cumują do nabrzeża i jak czuć mocno spaliny w momencie ich manewrowania. A co chwile wpływają i wypływają...Miasto ma tyle przecież drzew, ze pewnie radzi sobie doskonale z czystościa...powietrza :D
@Gość IP: ***125 - to nie żaden stary trup. Prom zbudowano w 1995 roku, czyli ma 23 lata a nie 40!! Do tego 2 razy przeszedł gruntowną modernizację. Teraz, po przejęciu przez ESL/UL całkowicie przebudowano oraz odświeżono część hotelową, remont przeszła także siłownia, dodano dodatkowy ster strumieniowy na dziobie. Prom prezentuje się bardzo ładnie, zarówno w środku jak i na zewnątrz! Niech pływa jak najdłuzej!
Powinni te promy przerobić na smołę chłodzoną papą z dachu.
Ty z 05.09 z godz. 21:02 nawetr nie wiesz na jakiej lini pływa TT LINE... Ystad to ty bedziesz miał pod chta juz jestes namierzony.
Gosciu ze srody z 20:33 wez sie SYNUS OGARNIJ i przestan pisac pierdoly. Z Twoich podatkow ida pieniądze na tych biedakow zadłuzonych po uszy.
Do 189..buraku, nie otwieraj pyska bo smrod dajesz i trujesz srodowisko.
sami eksperci od logistyki i ruchu na torze wodnym od rana na forum
Brawo ESL i Unity Line! TT-Line niech wraca do siebie!! W środku prom wygląda pięknie
To stary trup, ktory ma 40 czterdziesci lat!!Ale sie wysilili typowa unity!
No to droga do Szczecin będzie jeszcze bardziej zajeb...a...
228.*** - POPIERAM! Pogonić niemieckie TT-Line z linii Świnoujście-Ystad!
A już myślałem że to Galileusz
BRAWO UNITY LINE!!Niemcy z TT Line wypad do siebie.
Czyżby drugi ster strumieniowy miał zmniejszyć myszkowanie promu spowodowane falami Bałtyku:)
JASNE CORAZ WIĘCEJ SYFIĄCYCH KOMINÓW ORAZ WIĘCEJ PROBLEMÓW DLA PRZEPRAWY PROMOWEJ RANO TRZEBA CZEKAĆ BO POLONIA WPŁYWA O PIĘTNASTEJ DZIESIĘĆ NIERAZ CZEKAĆ TRZEBA BO TT-LINE PŁYNIE CO JEST W DUPĘ JEŻA TO TE GÓWNIANE PROMY WINNY SIĘ DOSTOSOWAĆ DO MIASTA A NIE ODWROTNIE MAM WYSRANE NA TE WIECZNE PROBLEMY NIECH CZEKAJĄ NA REDZIE NA SWĄ KOLEJ NIE DOŚĆ ŻE ZASYFIAJĄ SMRODEM ŚRODOWISKO TO JESZCZE UPRZYWILEJOWANI A Z JAKIEJ PAKI NIBY
Bliźniak Galileusza?
Robione na szybko to zobaczymy kiedy skończą usterki naprawiać
brawo. TT-Line do domu