iswinoujscie.pl • Czwartek [02.08.2018, 21:38:27] • Świnoujście
Włoska firma Astaldi nie zbuduje tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin
fot. internet
Firma Astaldi poinformowała, że nie podpisze umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu. Umowa miała być podpisana w wyznaczonym przez Miasto terminie 3 sierpnia.
Kilkanaście godzin przed wyznaczonym terminem Włosi podjęli ostateczną decyzję o rezygnacji z kontraktu. W komunikacie na tę okoliczność włoska spółka informuje:
"Astaldi odstępuje od podpisania umowy na projekt: „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” z powodu:
- Upływu prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót
- Braku rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc.
- Dużego ryzyka wydłużania się procedur rozliczania robót dodatkowych
- Braków w dostępie do zasobów materiałowych i osobowych na polskim rynku"
Dotychczas Astaldi zapewniało, że chce podpisać umowę, a jedynie prosiło o prolongaty terminów. W pismach z dni 3 lipca i 19 lipca br. włoski koncern zapewniał, że negocjuje z bankami Gwarancję Należytego Wykonania (kwota stanowi 10 proc. wartości kontraktu).
W związku z brakiem informacji ze strony włoskiej, dnia 1 sierpnia Prezydent Janusz Żmurkiewicz wezwał konsorcjum Astaldi - Ghella do podpisania umowy, wyznaczając termin na 3 sierpnia br. Już wiadomo, że w tym terminie podpisanie umowy nie nastąpi, a włoskie konsorcjum nie wybuduje tunelu pod Świną.
W związku z wycofaniem się zwycięzcy przetargu na tym etapie, wadium jakie konsorcjum wpłaciło przystępując do procedury w wysokości 10 mln zł. przechodzi na rzecz inwestora - czyli Miasta Świnoujście.
W najbliższych dniach Miasto zaprosi do podpisania umowy konsorcjum firm Porr S.A. (lider) wraz z Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut i Energopolem Szczecin, które złożyło drugą najkorzystniejszą ofertę na kwotę: 793 186 390,32 zł.
to żart ?
Im dłużej myślę, też wydaje mi się, że most lepszy.. taki jak w Rotterdamie, koło portu Cobelfret. Środkowa część podnoszone jest do góry, pod którą przepływa statek. Mowie tu o ogromnych kontenerowcach. Szkoda że nie można dodawać zdjęć, pokazlabym jak to wygląda.
MOST BEZPIECZNIEJSZY!! a Tunel może zostać zamknięty z byle błahostki Most szybciej powstanie i piękne widoki Most budujcie i to czym prędzej !!
Zbierano pieniądze w 1996 roku na tak zwany EUROTUNEL Ja się pytam gdzie są te pieniądze??
My chcemy bez przeszkód dotrzec do znajomych na wyspie wolin... Szybko i bez straty czasu. Tak poprostu, to ma służyć ludziom mieszkancom nie biznesom
Urodziłem się w Ś-ciu 73 lata temu. Przez ten długi czas przeprawa promami miejskimi mi nie przeszkadzała. Wręcz odwrotnie. Chcecie wydać setki milionów po to, aby zniszczyć ten skrawek polskiej wyspy?? Przecież promy i tak będą musiały pływać!! Nie można zamykać alternatywnej przeprawy. Strategiczny wymóg!! Dla kilkunastu właścicieli cieknących skorup samochodowych, chcecie poświęcić życie na wyspie. Mieliście naoczny przykład dwa tygodnie temu, jak można zakorkować miasto samochodami. Ludzie opamiętajcie się. Mam nadzieję, że te piękne zdjęcia pana Żmurkiewicza w otoczeniu Premiera, Ministrów zostaną wyłącznie zdjęciami na pamiątkowymi. Wydaje się, że prędzej" PISIORY' zbudują dla PŻB nowoczesny prom w szczecińskiej stoczni. chociaż minął ROK i nic się o tym nie mówi!! A przecież publicznie obiecali !!
Czlowieku ja chce do rodziny w Międzyzdrojach kamieniu dojechać w 15min z malymi dziecmi i nie stac w kolejkach w upale na prom. 15km mam robic w 1h? Na co mi grobla? Turyści z koszalina gdanska mają groblą przez Szczecin jechać? Co ty myslisz ze wszyscy chcemy do Szczecina jezdzic? Grobla posluzy tylko wąskiemu gronu ludzi ktorzy mają interes byc akurat w Szczecinie, to glupi pomysl.
Gość • Piątek [03.08.2018, 17:48:58] • [IP: 109.241.63.**] Pisowski oszolom...groble to sobie do Torunia zrob bedziesz mial blizej do swojego guru.
wszystkie włoskie firmy budowlane są powiązane z mafiami i gdyby rządziło PO to by zostali bo i tak by nie zapłacili podwykonawcom to co by się mieli martwić że jakieś koszty wzrosną jak to nie ich koszty tylko podwykonawców. Na szczęście przyszedł PiS i wprowadził fundusz na który wpłaci się generalnemu dopiero po zapłacie podwykonawcy i to ich wystraszyło a kto się nie zna niech się nie odzywa.
Przecież to ściema żadnego tunelu tu nigdy nie będzie bo wladze POLSKIE czekają aż NIEMCY się wkurwią i sfinalizują calą tę inwestycję bo już tego mają dosyć
Takie tam z tunelu 💨💨💨
IP: 83.11.148.** Połączeń promowych nie da się zlikwidować bez zbudowania mostu podnoszonego. Tak więc na plażę dla nagusów popłyniesz promem, a nie groblą. Kołobrzeg, tam możesz jechać nawet przez Szczecin-lepsza trasa. Stojąc w Kamminke na brzegu zalewu, po drugiej stronie widać wiatraki - więc tylko grobla - to jest tak proste, fajne i tanie rozwiązanie komunikacyjne, że tylko ludzie bez wyobraźni mogą być mu przeciwni. Most podnoszony i ruch statków do Szczecina tylko w nocy-całkiem realne i idealne rozwiązanie, skoro Szczecin nie chce partycypować w budowie tunelu. Astaldi dowiedziała się, że przez PIS nie może płacić 1300 zł pensji netto, że nie może już nie płacić podwykonawcom, że za opóźnienia mogą być kary. Ekipa postkomunistów budowała nie tylko autostrady, ale i ulice w Świnoujściu, przez miesiące. Za PIS nie da się już być nieudolnym partaczem i jeszcze na tym zarobić, oszukując Polaków, jak za poprzedniej ekipy, więc aferzyści uciekają od uczciwej roboty, tracąc widoki na szwindle i wałki.
Grobla to debilizm do kwadratu!
15.03 popieram! Ale pseudo Polacy zwyzywaja cie od ruskich troli, nie wiem dlaczego oni tak bronią izraeskich wpływów w Polsce!
WSZYSCY UPARLI SIE NA TUNEL DLACZEGO NIE MOST PRZYKLAD HOLANDIA
Ale jak to ? Przecież wg.najnowszych informacji to już nasz prezydent takowy tunel wybudował !
No to Porr S.A. może teraz śmiało zażądać 900-950 mln, zamiast tamtych 793 baniek ze swojej pierwszej oferty przetargowej. Powołają się na wszystkie punkty które przedstawiło Astaldi i które motywowały rezygnację z budowy tunelu przez tę firmę. Tak czy owak tunel poszedł się prawdopodobnie huśtać.
ALE KPINA TEGO TUNELU NIGDY NIE BĘDZIE A ZA TO NORDSTREAM-2 :)
Gość • Piątek [03.08.2018, 11:01:59] • [IP: 109.241.63.**] A jak tą twoją groblą dojechać do Międzyzdrojów lub do Kołobrzegu??
Poddawałem pomysł budowy mostu. Ekipa z Rosji, z doświadczeniem. Zbudowali most na Krym. Podobny można zrobić u nas. Panie Prezydencie, wiem, że się Pan boi pisu, ale jedź Pan i załatw. Polskie firmy też coś dostana i niemieckie i będzie ok. 2x2 jezdniowe pasy ruchu plus kolej 2 torowa. Atrakcja turystyczna, polityczna i transportowe rozwiązanie problemu. A rosyjski most wygooglujecie. Piękny.
Jestem z morzem już 40 lat, nie licząc szkoły morskiej.Troche więc widziałem.Ludzie, Rodacy, tylko most obustronnie podnoszony.Taki jak w Gdańsk Sobieszewo.Kliknij, zobaczysz.Miejsce, okolice Karsiborskie.Promy, więc pływają i nie kolidują z mostem.Acha, nie piszcie o moście bardzo wysokim, to bzdury.Mi chodzi o most obustronnie podnoszony.W Europie i nie tylko jest tego pełno.Pełnomorskim statkiem wielkości 100 tys ton wpływam do miasta.Nie słuchajcie Urzędu Morskiego, że to jakieś utrudnienia.Pewnie, że są ale to normalne.Całe załogi płyną w stand baju"od Motora do Kapitana, dwa agregaty.Co się może stać.Przecież teraz też nic się nie dzieje.Formowanie konwoju na redzie.Zresztą te dwa statki?Do Szczecina o 2300, ze Szczec.na morze 0500.Podane w wiadomościach nawigacyjnych.Wszystkie statki udające się w ten rejon wiedzą jakie są warunki ruchu do Szczecina.Światło czerwone, szlaban most góra.Taniej jakieś pięć razy.Chyba mosty zwodzone umiemy budować.Firmie Astaldi się nie dziwię, nasz rynek jest niestabilny we wszystkim.
Dlaczego z takim uporem chcecie wybudować tunel myśle ze gdyby rada miasta i mieszkańcy przekonali sie ze most by był o wiele tańszy i juz by dawno powstał pomyślcie jak przyjemnie by sie jechało mostem.!
Kiedyś a dokładnie w 96 roku byłem w wojsku na ulicy Bałtyckiej Wojskowy Ośrodek wypoczynkowy Pod namiotami Mieszkańcy wiedzą o co chodzi i w tamtym roku(1996) zbierano pieniążki na tak zwany " EURO TUNEL" Ciekawi mnie gdzie ta pula poszła ? Jestem co roku na wczasach w Świnoujściu przykro na to wszystko patrzeć. Pozdrawiam wierny wczasowicz
Bardzo dobrze - na co nam tunel.przynajmniej nie będzie przekrętów finansowych ja przy każdej budowie, przyroda uratowana.
Ta zwłoka w podpisywaniu umowy była bardzo podejrzana i można było spodziewać się zagrania nie fair. Kiedy Prezydent Żmurkiewicz dość późno określił termin podpisania umowy z firmą Astaldi już wtedy był to" krzyk wpuszczonego w tunel". Prawda jednak jest taka, że w tunel wpuszczeni zostali MIESZKAŃCY MIASTA, niestety przez swojego Prezydenta.