Nowe autobusy będą obsługiwały przede wszystkim dzielnicę nadmorską. Wszystkie mają napęd hybrydowy w układzie silnik wysokoprężny Diesel/silnik elektryczny.
- Pojazdy elektryczne to ekologiczna przyszłość transportu zbiorowego w miastach, a hybrydy to pierwszy krok w tym kierunku – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta miasta. - Warto podkreślić, że Świnoujście należy do pionierów w województwie we wdrażaniu tej technologii.
To już kolejne nowoczesne autobusy, które w tym roku zasiliły tabor świnoujskiej Komunikacji Autobusowej. Przypomnijmy. Trzy pierwsze - Solaris Urbino 12 z napędem Diesla - pojawiły się w marcu tego roku.
Wszystkie spełniają wymogi emisji spalin Euro 6. W środku zamontowane są urządzenia USB, z których mogą korzystać pasażerowie chociażby po to, aby podładować baterię telefonu komórkowego. Na ulice naszego miasta autobusy wyjadą po świętach. Będą obsługiwały linie na lewobrzeżu.
Koszt zakupu wszystkich nowych autobusów to 8,9 mln złotych, z czego ponad 3,5 mln złotych to dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Oś Priorytetowa IV Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. Kolejne 3,7 mln złotych to dofinansowanie Budżetu Miasta.
Info: BIK UM Świnoujście/KA
Fot. KA Świnoujście
Takie miasto jak Świnoujście powinny mieć autobusy napędzane gazem ziemnym (CNG), także z racji posiadania terminalu gazowego. Hybryda to ściema, bo i tak ma dymiącego diesla, a cała energia elektryczna jaką ma ten autobus także pochodzi z pracy tego diesla.
Teraz kursujący autobus A i B, zatrzymujący się na przystankach Szkolna 11 Listopada powinien zostać na stałe. Z tego przystanku jeździ bardzo dużo ludzi nad morze i do lekarza na Grodek. Z tego przystanku nie ma żadnego autobusu nad morze, jak przenieśli kurs 6 przez Kołłątaja.
Kultury od kierowców bo jeżdżą jak za kare
No jak zwykle największe podatki do budżetu miasta ida z prawobrzeża a najgorsze gruchoty wracaja do nas brawo wy jest się czym chwalić niemiecki turysta nie może wdychać spalin i musi mieć ciszę A mieszkańcy prawobrzeża to chyba gorszy sort dla miasta
Ciekawi mnie co za idiota robił rozkład jazdy.Np. z Przytoru nie ma szans dojechania do pracy na godz 6:00(niestety niektórzy tak pracują.)
Malkonteci jak nie pasują autobusy to są bryczki ciuchcie i taksówki i wara od autobusow
Należy przede wszystkim zmienić układ linii autobusowych likwidacja A i B jest koniecznością. Wprowadzić nowe linie, które w związku z rozbudową miasta nie będą go okrążały w całości a jechały jak najszybszą trasą.
PEWNIE DLA SWINOUJSCIA A W PRZYTORZE JEŻDŻĄ TAKIE KLAMOTY ŻE RANO ROBIĄ NAM POBUDKĘ, ALE PODATKI PŁACIMY TALIE SAME A MOŻE I WIĘKSZE.
Kultury od kierowców bo to są bez kultury a szczególnie od tej pani bo ona tylko trabic potrafi
Piękne autobusy a przystanki nadal obsrane !!
Ciekawe czy będą też tak piszczały podczas jazdy jak autobus oznaczony przez KA nr taktycznym" 03", jakby koło miało się zaraz urwać. Chyba że to odgłos hybrydowy. 😀
Termin wprowadzenia tych autobusów wcale nie jest tak odległy - bo znając naszych" Panów Kierowców" to na przeszkolenie ich na tak nowoczesny tabor to i pół roku to za mało dla nich !
kiedy KA będzie wreszcie darmowa w naszym pięknym mieście ?!
nie rentowne, dlaczego nie utworzono na okres sezonu letniego linii autobusowej na ulicę Bałtycką, wyjścia na plażę przy tz. patelni i pozostałe na ulicy ŻEROMSKIEGO, piękne naturalne wyjścia, naturalny odcinek plaży, na całej długości natomiast ustawiona zakazy postoju i zatrzymywania, ustanowiona parking płatny całodobowo, gdzie troska o mieszkańców i środowisko ?
Ha, ha, kapitalne: te autobusy maja porty USB do podładowania telefonów. Każdy wie, że smartfon wymaga długiego okresu ładowania, czyżby więc KA zamierzała jeszcze bardziej rozwinąć zapętlenie sie tras autobusowych, spowolnienie ich, po 1 etapie tego spowalniania i czynienia absurdalnym, że jazda do punktu odległego o 1, 8 km trwa 16-20 minut oraz np.22 minuty (przez Zachodnie)??
Wielkanoc już była a następne święta to Boże Narodzenie - gratuluję szybkości we wprowadzaniu tych autobusów do ruchu ! Aaaa ! Zapomniałem - przecież tu wyrażnie pisze że potrzeba na nie wyszkolić kierowców - to już wiem dlaczego to będzie tak długo trwało !
ILE MAMY JUZ AUTOBUSÓW W MIESCIE ? BO SIE POGUBIŁEM TROSZKĘ..:)
A po jakich Świętach wyjadą u nas te autobusy na ulicę ?? Chyba ktoś się nie zagalopował bo kopiuj i wklej nie idzie w parze logiką
Co tam napęd hybrydowy, my mamy LINIE HYBRYDOWE, czyli komunikacyjno-turystyczne. Jeśli chcesz dostać się w krótkim czasie do punktu odległego o 1, 8 km, czyli od np.ulicy Miarki do" śruby", to musisz człecze ZWIEDZIĆ miasto, pokręcic się z autobusem po licznych pętlach, ulicach spowolnionych w dzielnicy nadmorskiej, a po np.18 minutach (to czas, w którym sprawnym krokiem można PIESZO przejść ten dystans) wymęczony, spocony, wyturlany i odessany z 2, 60 zł doczołgujesz sie do śruby autobusem z silnikiem XXII wieku... i plujesz sobie w brodę i na logo KA.