iswinoujscie.pl • Piątek [22.06.2018, 21:45:14] • Świnoujście
Prom Karsibór II zerwał się z lin cumujących i ruszył z otwartymi klapami!

fot. iswinoujscie.pl
Przyzwyczajeni do kilkuminutowej przeprawy promowej pasażerowie oczekujący w kolejce na wjazd, mogli w wczoraj przeżyć niecodzienną odmianę. Karsibór II, zacumowany przy przystani po stronie Uznamu, nagle ruszył! Dodatkowym niepokojącym widokiem były otwarte obie klapy. Świadek zdarzenia poinformował nas o szczegółach.
Według relacji mieszkańca Świnoujścia, do niecodziennego zdarzenia doszło w czwartek między godziną 16.00 a 17.00. Prom Karsibór II stał zacumowany linami na przystani po stronie wyspy Uznam. Był dopiero w połowie zapełniony samochodami, gdy nagle ruszył.

fot. iswinoujscie.pl
Świadek zdarzenia słyszał, jak pracownik żeglugi krzyczał w tym momencie "Stój! Zaczekaj!". Obie klapy zabezpieczające zsunęły się, cumy uległy zerwaniu i prom oddalił się od brzegu o około 5 metrów!
Świadek zdarzenia był przerażony sytuacją, bo w tej chwili mógł właśnie wjeżdżać na pokład kolejny samochód!

fot. iswinoujscie.pl
Redakcja portalu iswinoujscie.pl postanowiła zapytać dyspozytora żeglugi o przyczyny zdarzenia. W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, że uszkodzeniu uległ siłownik od klapy.
- Awarię trzeba jak najszybciej naprawić, potem będziemy dokładnie analizować, jak to się stało - dodała dyspozytorka.
źródło: www.iswinoujscie.pl
SINO-NOSY WINNY.
Prom Karsibór II zerwał się z lin cumujących i ruszył z otwartymi klapami i rozpirzył pławę Kar-N.
ŚWIADEK NAJWYRAŹNIEJ MOCARZA SOLIDNIE PRZEDAWKOWAŁ I MIAŁ NIEZIEMSKIE ZWIDY.
Na pierwszej fotce betonowe nabrzeże zarośnięte jak w opuszczonej elektrowni atomowej w Czarnobylu.Barierki z łuszczącą się farbą, żelastwo przegnite.Gołym okiem widać wieloletnie zaniedbania i brak gospodarza.
Afera koperkowa.
Po prostu, musiały pracować śruby - naprzód i w tym cała tajemnica. Oczywiste niechlujstwo, brak profesjonalizmu i zwykłej koordynacji siłownia - pokład. Ewentualne tłumaczenie, że wiatr, prąd to zwykłe ściemnianie. Sprawdzić czy odpowiedzialny człowiek kieruje siłownią.
Gość • Sobota [23.06.2018, 09:57:37] • [IP: 83.8.118.**] Bojler to TY nosisz na karku
Gość • Sobota [23.06.2018, 11:03:14] • [IP: 80.245.186. Ty jesteś as żeby takie bzdury pisać. Twoja matka musiała się dużo śniegu najeść żeby takiego bałwana urodzić.
N I E C H L U J S T W O ! za zagrozeni8e zycia ludzi na wodzie natychmiast z hukiem wywalic!Wiekszosc za zaslugi bez zadnej praktyki, kolesiostwo wylazi na kazdym kroku.W tej prqacy takze profesjonalizm i odpowiedzialnosc to koniecznosc!!
To chyba świadek jehowy...a winnych wysadzić na wyspach baranich i usunąć z zusu...
co to znaczy od strony Uznamu, miasto portowe a wy nie potraficie prawidlowo sie wyslawiac, mowi sie albo zachodnia strona albo wschodnia strona Swiny tak samo jak Pld.Kosa albo Pln. a co do cum, jak byly luzne nie wybrane to sie zerwaly ot i to wszystko, wachtowy powinien od czasu do czasu looknac.
Na przeprawie Warszów promy Bieliki mają inny rodzaj klap - taki, że razem z klapą opuszcza się taka porządna metalowa obręcz, która musi trafić na nabrzeżu na bolec. To właśnie dlatego najpierw opuszczane są klapy rowerowe, bo tam jest ta obręcz, która trzyma prom żeby nie odpłynął. Czasem, gdy promy pływają do innej przystani to obręcz opada razem z klapą pieszych. Na promach typu Karsibór nie ma klap z obręczami i przy każdym dobiciu do przystani marynarz musi zarzucić cumę na bojler na brzegu. Także całe te brednie, że klapy trzymają prom są błędne.
sensacji szukajacy swiadek. Zamiast wypisywac bzdury niech sie lepiej w kosciolku pomodli o zdrowie
To tak jak by w samochodzie pomylić gaz z hamulcem, co mają klapy do lin cumowniczych
To szczecin remontuje karsibory
Artykuł durny jak zawsze. A " świadek" - śmieszny człowieczek.
A może by tak wyczyścić ten beton karczerem. Syn aż nie miło
W połowie zapełniony samochodami ? to pewnie spadły do wody bo na pokładzie widać może dwa.
czy kapitana badali alkomatem?
22:14 - Kiedys zapytałem promiarza na" Bieliku", dlaczego nie zakładają cum (może czasem to robią, ale gdy wody są wzburzone?). Odpowiedział, że to klapy trzymają prom. Zatem myślę, że ci na wiekszym promie, " Karsiborze", oprócz spuszczania klap, które działają jak zasuwka, zapadka trzymająca prom, zakładają też cumy - prom jest większy. Byc może było tak, że coś się stało z klapą, ale dziwi mnie ta sytuacja, bo skoro już były spuszczone, to jak mogły przestac trzymać prom? czy one nawet spuszczone podtrzymywane są przez siłownik, który miał ulec awarii?
Świadek na prezydenta takiej bajery nie ma nikt i nie krzyczy się stój, zaczekaj tylko PRRRRR 😂
A ten debil znowu z tą procesja.To jakiś nawiedzony.Ty cymbale!!
TAK CZY SIAK WINNYCH UKARAĆ A JAK TO BYŁ JAKIŚ TREP WYDALIĆ Z ŻEGLUGI TE TREPY SĄ NAJGORSZE ZADUFANE W SOBIE K*SY
OOOOOOOOOOOOooocuuuuurrrrrrruuuuuuullvaaaa ::)))) jajeczka sobie wykonujecie ??/ hehehehehhehhehehhahahhahahahaha
Siłownik uległ awarii w skutek nieplanowego odbicia promu co za brak logiki dyspozytor chyba WC. .. Cumy zostały zerwane. ...