Modernizacja siłowni jednostki trwała od października ubiegłego roku. Prom ma nowy napęd, nowoczesny, mniej awaryjny i pozwalający oszczędzić paliwo. Oprócz siłowni, modernizowana była także sterówka Karsiboru III. Koszt modernizacji to 16,5 mln złotych, z czego 7,5 mln złotych udało się miastu pozyskać w formie dofinansowania z Budżetu Państwa.
Wcześniej, ta sama stocznia wykonała podobny remont na jednostkach Karsibór I (2015 r.) oraz Karsibór II (2012 /2013).
Przez kilka najbliższych dni po powrocie do Świnoujścia załoga Karsiboru III przejdzie szkolenie. Potem nastąpi finalny odbiór promu i jednostka wróci na przeprawę „Centrum".
Tekst i fot. BIK UM Świnoujście
07:20:24 - A co mają wspólnego Karsibory z centrum że tak ją jakiś matoł nazwał? Przeprawa Bielik, to powinna być centrum, a Karsiborska, to przeprawa" Wypiździewo".
mnie bardziej interesuje, ile krócej będę się kisił w kolejce na prom. Bo jak będzie do godz.7 pływał 1 prom a potem 2 to chyba będzie tak jak było.
IP[166.170.14**] a zamiast ropy nie chcesz dostać w papę.
PRZEPRAWA CENTRUM JEST WLASNIE NA KARSIBORACH TRZEBA CZYTAC ZNAKI INFORMACYJNE
18:36:57] • [IP: 77.113.140.**] No oczywiście, że konieczne, by wyeliminować bliższe ci pokropienie PRZEŁYKU wodą z dominującą zawartością C2H5OH.
21:02 - dziwne są niektóre tezy Twojego postu, bo jeden postulat (o wprowadzeniu wodnej komunikacji ze Szczecinem) jest sensowny. Ta błędna teza, to przekonanie o zbędności promów po zbudowaniu tunelu. Otóż nie, one będą używane nawet po zbudowaniu tunelu, bo przecież wg planów rowery i piesi czy inne nietypowe pojazdy nie będą dopuszczone do przejazdu tunelem. Po drugie zanim zbuduje się tunel, to miną jeszcze ok.4 lata. Zresztą, dziwię sie, że przedstawiono jako projekt tunel tak mało przepustowy i wykluczający tak wielu użytkowników.
No... W koncu troche ropy sie kupi...
K4 ledwo zipie a ty pytasz po co remontowano pozostałe 3 promy ? Chyba po to żeby przeprawa jakoś funkcjonowała... a tunel wcale nie jest taki pewny prawie 2 mld zł na tunel + koszty związane z utrzymaniem, promy wymagają znacznie mniejszych nakładów finansowych. Pomyśleć troszkę przenieść karsibory na Świnoujście zlecić budowę odrobine większych promów i problem kolejek całkowicie rozwiązany, na Karsiborach głównie kolejkę tworzą auta ciężarowe.
Nareszcie w Świnoujściu. Jak pamiętam prom miał być skończony w lutym, a tu już mamy maj. Nie ma co takie opóźnienie w remoncie i to trzeci prom. Szczecin bardzo kiepsko pracuje aż wstyd. Ciekawe czy będą jakieś kary za przeterminowanie remontu. Świnoujska mała stocznia pracuje na dużą w Szczecinie to nigdy pasożyt ze Szczecina nie odda tak dobrą Stocznie MSR SW. Też chciałbym takiego dobrego Wujka co na mnie pracuje. Kto tam w Szczecinie tak słabo rządzi. Tak to jest jak słabi pracownicy, nie ma szkół zawodowych i niedługo wszystkie zawody umrą naturalnie. Zostaną sami zarządzający. Szkoda Świnoujścia.
wyremontowano za olbrzymie pieniądze 3 promy a planowany jest remont czwartego, za ok 4 lata będzie zbudowany tunel i ta przeprawa straci rację bytu i promy pójdą do kasacji bo nie wyobrażam sobie żeby były wystawione na licytację jako własność żeglugi Świnoujście lub miasta i ktoś zapłacił cenę która zwróciłaby choć część kosztów wymiany maszynowni zwłaszcza że kadłuby tych promów liczą sobie sporo lat np Karsibór 2 był wodowany 6 grudnia 1976 roku czyli kadłuby i reszta przedstawiają wartość muzealna poza wypasioną maszynownią. Mam proste pytanie, czy remont 4 promu jest konieczny i jakie są plany co do dalszych losów tych promów po zlikwidowaniu przeprawy. Miasto portowe z bezpośrednim dostępem do morza i nie ma swojej floty wycieczkowej, wstyd. To samo odnosi się do połączenia ze Szczecinem droga wodną, brak własnego transportu a przynajmniej w sezonie letnim miałby powodzenie, brak miejsca rozrywkowego na wodzie już nie wspomnę o hotelu pływającym ale to odnosi się do prywatnych osób.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
To obowiązkowe jest przecięcie wstęgi no i oczywiście pokropienie przez księdza wodą święconą !
Koniec chlania czas do pracy !!
dzisiaj kolejka ze strony swinoujscia na przeprawe karsibor do połowy ulicy karsiborskiej, , minimum 5 godz oczekiwania na dostanie sie na prom...MASAKRA...
NIEDOBRZE, BARDZO NIEDOBRZE. WIĘCEJ PROMÓW TO WIĘCEJ PRZYBŁĘDÓW, A CO ZA TYM IDZIE WIĘCEJ CZASU W KOLEJKACH, WIĘCEJ CZASU NA PRZEJAZD PRZEZ KIBUC, WIĘCEJ TRZEBA ZA WSZYSTKO ZAPŁACIĆ. POŻYTKU Z TEGO MIESZKAŃCY MIASTA NIE MAJA ŻADNEGO.
Powinni zrobic powitalny festyn z pieczonymi kielbaskami i.t.d.
A dlaczego na remont targali go aż do Szczecina? Odłączyć Szczecińskiego pasożyta od remontówki w Świnoujściu i niech Szczeciński pasożyt odda wszystko, co ukradł Świnoujskiej stoczni z odsetkami.
A razem z nim wraca Marian