POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [06.05.2018, 22:14:16] • Świnoujście

Czy Janusz Żmurkiewicz prowadzi swoją kampanię wyborczą za publiczne pieniądze? Zobacz jaka była odpowiedź!

Czy Janusz Żmurkiewicz prowadzi swoją kampanię wyborczą za publiczne pieniądze? Zobacz jaka była odpowiedź!

fot. Czytelnik

Samorządowa kampania wyborcza zbliża się wielkimi krokami. W zasadzie nie ma dnia, żeby media nie podawały informacji o nazwiskach kandydatów na prezydentów, burmistrzów i wójtów w różnych miastach.



"Najgorętsze" nazwiska dotyczą oczywiście dużych miast, ale w Świnoujściu mieszkańcy spodziewają się emocjonującego starcia wyborczego, jakiego miasto nie miało od 16 lat. Jednak już dzisiaj widać, że kampania nie będzie prowadzona do końca uczciwie. Dlaczego? Bo potencjalni kandydaci na ten urząd powinni walczyć o funkcję przede wszystkim za swoje prywatne pieniądze i na pewno będą, ale wygląda na to, że tylko niektórzy.

Oficjalnie kampania samorządowa jeszcze się nie rozpoczęła, ale baczni obserwatorzy życia publicznego zauważają na pewno wzmożoną ponad miarę i nie spotykaną w ostatnich latach aktywność Janusza Żmurkiewicza w spotykaniu się z przedstawicielami różnych lokalnych stowarzyszeń i przekonywaniu ich do swoich osiągnięć, a i o uśmiechaniu się do ludzi i mówieniu "dzień dobry" prezydent sobie podobno przypomniał.

Obecnie urzędujący nieprzerwanie od 16 lat prezydent miasta Janusz Żmurkiewicz dysponuje w okresie wyborczym nie tylko możliwością oficjalnego spotykania się z mieszkańcami pod pozorem pracy samorządowej, ale przede wszystkim dysponuje dostępem do ogromnych środków publicznych. Pieniądze te powinny być oczywiście przeznaczane na realizowanie publicznych celów.

Domyślać się jednak można, że w związku ze zbliżającymi się wyborami i w prezydencie może urodzić się pokusa, żeby zaoszczędzić swoje prywatne pieniądze i skorzystać z publicznych, żeby poprawić swój wizerunek i trochę się "popromować". W dniu 3 maja mieszkańcy i turyści, którzy mieli szczęście, obdarowywani byli z okazji Święta Konstytucji 3 Maja okolicznościowymi pinami z biało-czerwoną flagą.

Można byłoby to uznać za bardzo miły gest ze strony Miasta Świnoujście, gdyby nie podpis, na którym wyraźnie widać, że darującym jest Prezydent Miasta Janusz Żmurkiewicz, który tak się akurat jakoś składa, że będzie kandydował na kolejną już 5 kadencję samorządową. Pytania więc nasuwają się same, gdyż po raz pierwszy od wielu lat zdarzyło się, żeby takie przypinki były mieszkańcom rozdawane. Prawdopodobnie jest to wpływ zbliżających się wyborów!

Zapytaliśmy prezydenta miasta, czy zapłacił za nie ze swoich prywatnych pieniędzy? A jeśli nie, to ile nas podatników kosztowały uroczyste prezenty, którymi zostaliśmy obdarowani.

Panie prezydencie mogę na chwilę na sekundkę
- Nie, nie nie
Chciałbym panu pokazać co było rozdawane...
- Co?
Rozdawane to było
- Tak? Nie wiem...
Chciałbym się zapytać ile pan tego wydrukował?
- Nie wiem, proszę się zapytać pana prezydenta Sujki albo pana Karelusa
No jest pana imię i nazwisko, jak pan to rozdawał trzeciego.
- Ja nie rozdawałem
Nie rozdawał pan?
- Nie
A jaka ilość była zrobiona?
- Nie wiem proszę pana
A za jakie pieniądze, miasta czy pana prywatne?
- Nie wiem
Za pana prywatne?
- Pewnie nie. Nie pamiętam, żebym dawał na to pieniądze
Czyli to z urzędu miasta, tak?
- Tak myślę
To czemu jest tu herb, pana nazwisko, imię?
- Czemu jest herb? Wiadomo, że to herb miasta Świnoujście
Ale nazwisko, imię... Czy to jest kampania wyborcza?
- Nie, myślę że nie
Może wystarczyłoby sam prezydent miasta?
- Prezydent miasta ma swoje imię i nazwisko...
To nie jest kampania wyborcza?
- Nie
Na pewno?
- Na pewno
Dziękuję

A czy wykorzystywanie funkcji prezydenta miasta i dysponowania pieniędzmi publicznymi do prowadzenia kampanii wyborczej jest etyczne?

Ocenę pozostawiamy naszym Czytelnikom.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 76, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 51-75 z 76

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 09:11:23] • [IP: 31.0.71.**]

Podbiję temat, ciekawe kto nie tylko z Karsiborza ale z całego prawobrzeża będzie na niego głosował? Po masakrycznych wycinkach, na lewobrzeżu daję mu najwyżej 20% głosów spośrod tych co zwykle zdobywał.Wybory ma więc już przegrane.

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 09:04:23] • [IP: 62.69.231.**]

Poziom udzielanych odpowiedzi - ŻENUJĄCY. Cyt.: A za jakie pieniądze, miasta czy prywatne? -" NIE WIEM". Jak ktoś ma coś do ukrycia, to w pierwszym odruchu mówi NIE WIEM, chociaż dobrze wie, że prawda jest dla niego - łagodnie mówiąc - niekorzystna. WSTYD!!

Anonymous • Poniedziałek [07.05.2018, 09:03:09] • [IP: 37.248.164.***]

Miasto potrzebuje kandydata na Prezydenta... Jak się nie znajdzie Janusz Ż. znowu wygra. Na chwilę obecną nie ma przeciwnika godnego walki. Może to właśnie Ty nim jesteś ??

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 09:01:39] • [IP: 31.0.43.***]

Nasz prezydent ma chyba problemy z wymową?Coś sepleni.

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 09:00:07] • [IP: 77.252.46.**]

Panie Zmurkiewicz wstydu oszczędz - dość strojenia kiepskich min, czas na zmianę.

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 08:10:25] • [IP: 94.254.239.**]

Ciekawe kto z karsiborza będzie głosował na żmurka?? Hahaha. brrawo wyy!!

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 08:05:33] • [IP: 37.47.145.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 07:52:52] • [IP: 46.169.143.***]

Myślę, że przede wszystkim my młodzi potrzebujemy zmian. Może Pan prezydent zasłużył się dla naszego miasta, jednak uważam, że powinien zrezygnować.

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 07:24:21] • [IP: 185.220.101.**]

Nic nowego. Ten pan od zawsze traktuje miasto jak swój prywatny folwark.

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 07:20:33] • [IP: 93.109.231.***]

Ten układ w mieście będzie niestety trwał, zbyt duża kasa kręci się koło zmura, potężne siły i wpływowi ludzie - to dla nich on trwa na stanowisku i zabezpiecza ich interesy, a nie musi, bo ma odłożone...🏦🏦🏦

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 07:08:33] • [IP: 92.42.115.***]

Popieram to była KAMPANIA A EMERYTOM po 65 roku funduje po 300 zeta niby na kulturę lub zabiegi na co nam kultura mając 80 lat nie mając na podstawowe rzeczy n.p. lekarstwa --MASAKRA JAKAŚ!!

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 07:07:23] • [IP: 176.221.122.***]

On nie musi wydawać własnych ma swojch sponsorów przecież nadawał działki a właściciele placa złotówkę podatku i inni uwikłani cichi darczyńcy

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 07:02:19] • [IP: 37.248.166.**]

To będzie wielkie starcie. Uważam, że w tym wieku należy zejść ze sceny politycznej. Szanowni Państwo, miasto pięknieje, rozwija się, ma dużo zieleni, można wymieniać i wymieniać. Sęk tkwi w czym innym.Zastanówmy się wszyscy, czy prezydent Żmurkiewicz podoła kolejnym wyzwaniom. Przpominam, że kadencja została wydłużona i w samorządach trwa ona pięć, a nie jak wcześniej cztery lata. W tym roku Pan Żmurkiewicz skończy 70 lat, nie trzeba być matematykiem, by odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim wieku będzie on za 5 lat. Obawiam się, że gdyby on wygrał te wybory, to rządzić miastem będzie Pani Michalska. A czy my tego chcemy? Ja nie, a Państwo? Drodzy mieszkańcy. Moją kandydatką jest Joanna Agatowska. Zastanówmy się jakiego chcemy prezydenta. Tego, który ma lat 45, czy tego, którego nie długo, nie daj Boże, może dopaść demencja.

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 06:55:56] • [IP: 178.238.252.**]

Szkoda czasu, na czytanie niektórych komentarzy...jak się nie lubi portalu, to p co się tu wchodzi i komentuje?!nie ważne ile kto ma pieniędzy ale jakim jest gospodarzem!Oj, trzeba zacisnąć usta, żeby nie znaleźć się w sądzie...

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 06:41:28] • [IP: 37.47.147.***]

Wraca Jasiu z ósmej klasy pobity do domu i matka pyta kto cię tak wchlostal po twarzy. Jasio odpowiada, że koledzy z klasy go związali, a uczniowie z czwartej klasy go chlostali za to, że mówił że nie będzie już starosta szkoły a zminil zdanie. Najmocniej Jasia chlostali Joasia Mama mówi, że musisz zachować twarz i honor rodziny

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 02:44:41] • [IP: 188.146.195.**]

Poziom zerowy

Gość • Poniedziałek [07.05.2018, 00:07:42] • [IP: 178.235.182.**]

Już nie podburzajcie! Mi to nie przeszkadza, że prezydent" podpisał się"

Gość • Niedziela [06.05.2018, 23:15:22] • [IP: 94.254.231.**]

Trzy razy by wykupił ten wasz śmieszny portal gdyby chciał :-) - oczywiście nie puśćcie tego komentarza co nie?

Aleksander Skiepko • Niedziela [06.05.2018, 23:09:18] • [IP: 83.11.65.***]

J. Żmurkiewicz pełni funkcje Prezydenta miasta i takie gadżety promujące miasto i święto z jego podpisem mogą być rozdawane i nie widzę tutaj łamania prawa. I tak jak to już autor zauważył, że jest to uprzywilejowana pozycja w stosunku do konkurentów, bo jest i nie ma, co się tutaj czepiać. Są błędy w artykule. Bo o ile dobrze pamiętam, to kandydaci na prezydenta nie mogą finansować kampanii z prywatnych własnych środków tylko z funduszu przeznaczonego na kampanie wyborczą Komitetu Wyborczego wystawiającego swojego kandydata. Później wpływy i wydatki z kampanii wyborczej trzeba rozliczyć. I chyba w tym temacie nic się nie zmieniło. A jeżeli tak to byłoby dobrze, aby któryś z prawników w komentarzu tutaj nam to naświetlił. J Żmurkiewicz, jako Prezydent ma swoje zasługi dla miasta i osiągnięcia.Popełniał i popełnia również błędy, ale tych akurat nie popełniają tylko ludzie, którzy nic nie robią. I taka dyskredytacja, jaką chcą w komentarzach, co niektórzy tutaj narzucić jest nieuczciwa. Zgadzam się z opiniami tych, którzy twierdzą, że te wybory przegra. Dlaczego? Jeżeli wygra, to znaczy, że mamy duży problem z pokoleniową wymianą kadr w miejskiej polityce. Byłby to niebezpieczny znak, że demokracja TUTAJ umarła i pozostała tylko jej fasada.

Gość • Niedziela [06.05.2018, 22:59:01] • [IP: 94.254.239.**]

Dlaczego nie był dobrym Naczelnikiem - Prezydentem w czasach gdy nie było pieniędzy z UE ?? Wystarczy prześledzić sprawy tunelu, ul. Grunwaldzkiej, ul. Konstytucji 3-majia i Wojska Polskiego ?? itp.

Gość • Niedziela [06.05.2018, 22:37:25] • [IP: 31.0.85.**]

Tak postępuje prezydent mojego miasta? Przecież nawet nie potrafi odpowiedzieć na proste pytania.Widać że już najwyższy czas na zmiany

Gość • Niedziela [06.05.2018, 22:34:06] • [IP: 62.69.251.**]

Zatracił już kompletnie instynkt polityczny.Żmurkiewicz musi odejść.

Gość • Niedziela [06.05.2018, 22:32:08] • [IP: 178.238.253.**]

Czy Pani Joanna Agatowska prowadzi swoją kampanię wyborczą przez portal iswinoujscie.pl ??

Gość • Niedziela [06.05.2018, 22:29:12] • [IP: 176.221.123.**]

Czas na zmiany...

Gość • Niedziela [06.05.2018, 22:25:58] • [IP: 178.235.181.***]

Brawo to jest prezydent którego nie trzeba się wstydzić. Dobry gospodarz i patriota.

Oglądasz 51-75 z 76
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■