Z ciekawym pomysłem do naszej redakcji zgłosił się jeden z ekspertów, który na co dzień ma do czynienia z inwestycjami podobnymi do inwestycji stworzenia tunelu łączącego lewobrzeże Świnoujścia z resztą Polski. Jak się okazuje, projekt tunelu przedstawiany przez Miasto Świnoujście może okazać się wielomilionowym strzałem w kolano.
W tabeli otrzymanej od Czytelnika, porównane są inwestycje realizowane w Rostoku, Gdańsku, Świnoujściu- etap I, czyli tunel jedno nitkowy, Świnoujście – etap finalny, czyli tunel z dwoma nitkami oraz na końcu propozycja Czytelnika podpisana jako Świnoujście (ramka koloru niebieskiego)
- W całej Europie i na Świecie większość buduje się metodą sekcyjną, a w Polsce jak widać, wszędzie preferowana jest metoda TBM, czyli drążenie. Zastanawia mnie, dlaczego w Polsce wszystko buduje się drożej? Przecież Polska nie jest aż tak bogatym krajem. Skoro Europa korzysta z tańszych i bardziej wydajnych metod, to może my też powinniśmy iść tą drogą?
Jak widać na przedstawionym wykresie, wybudowanie tunelu metodą sekcyjną jest tańsze i szybsze oraz pozwoli na swobodny ruch 40,000 samochodów na dobę (ramka koloru niebieskiego), podczas gdy finalny etap planowanej przez Miasto Świnoujście budowy tunelu jest droższy o ponad 700 milionów i pozwoli na swobodny przejazd tylko 25,000 samochodów na dobę i to po drugim etapie budowy tunelu (ramka koloru czerwonego).
25, 000 to jest dwadzieścia pięć samochodów. Przecinek w polskim zapisie matematycznym ma takie właśnie znaczenie." Dziennikarze"...
A ten" ekspert" nie ma nazwiska, ani nikt nie wie kto to jest. Zupelnie jak w pewnej ogolnopolskiej gazecie, ktorej naklad spada. I kto to jest ten" Czytelnik"? Hehe
Jak wiadomo od lat Rosjanie i politycy z niemieckiej SPD lubią blokować inwestycje rozwojowe w Polsce. Jedną z metod jest dezinformacja.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Właśnie teraz zaczyna być problem - bo przy takiej polityce naszego rządu to te unijne pieniądze wcale nie są takie pewne ! A pozatym to coś słyszałem że projekt został już zatwierdzony dawno i prace miały się już rozpocząć ! A tu nadal cisza ! Czy znów nas tu ktoś oszukuje ? Obawiam się że na ten tunel to poczekamy sobie jeszcze ze 20 lat ! Taka jest prawda !
Trochę za późno znalazł się ten" fachman". Dlaczego nie wziął udziału w przetargu?
Ale kto to projektował ? Od kiedy to w Świnoujściu płynie rzeka Odra ? Jeżeli ktoś nie zna tak podstawowych pojęć geograficznych to po co się zabiera za tak trudny projekt geologiczny !
Prawda jest taka, że skoro to są unijne pieniądze, to nikt tu się nie martwi o koszta budowy, gdzie logika już dawno została położona na łopatki, bo wszystkie dotąd robione budowy nawet te drogowe ujawniły przekręty i na dodatek inwestycje, które zostały pobudowane będą spłacać z odsetkami nie obecni włodarze, bo tego już nie dożyją, ale przyszłe pokolenia. Więc to na ich barkach spoczywa koszt tej budowy, a czy ona zamknie się o kilkaset mln. zł więcej czy mniej to z góry jest przesądzone, bo zawsze jest co nagle, to po diable i byle jak budowane. Kiedyś planował sztab ludzi znających temat od podszewki, a dzisiaj jeden, czy dwaj ustalają kryteria. Logika myślenia spłaszczona do własnego portfela.
Należy bezwzględnie domagać się wybudowania grobli przez Zalew Szczeciński. Po co jeździć do Szczecina wokół Zalewu, skoro w pół godziny można by było w tym Szczecinie być. Byłaby to to inwestycja dla mieszkańców. W Świnoujściu nie da się normalnie leczyć, kolejki do lekarzy i wielka łacha, że przyjmują, a wyprawa do Szczecina to koszmar-promy to z dwie godziny zmarnowane, plus długa trasa. Dla starzejącego się miasta, możliwość szybkiej podróży do Szczecina powinna być bezwzględnym priorytetem jako cel główny - bo nie chodzi przecież o to, by dobrze turystom i Niemcom zrobić, ale przede wszystkim nam, mieszkańcom. Tylko grobla jest jedynym prawidłowym sposobem na tańszą realizację celów mieszkańców Świnoujścia-to też szynobus przez groblę. Tunel powinien być realizacją już po wybudowaniu grobli, dla mieszkańców ma drugorzędne znaczenie jeśli istniałaby grobla do Nowego Warpna. Tunel, a nawet zapomnieli w projekcie o rowerzystach-ścieżki tam bez sensu narysowali, bo nie ma dla nich busów i przystanków! Błąd!
do d...y z takimi ekspertami my polaczki pokazujemy jak sie buduje prowizji niemiaszek nie policzyl no i zyskow dla posrednikow zapomnial iz to my mamy doic ta cala unie i niech sie zajmie swoim krajem bo gdyby nie my to g...o by mieli
16:02:23 - Ale siedziała z tymi kołtunami i potakiwała głowa.
Nie dajmy sie zwariowac , mamy wszystko policzone zweryfikowane i naraz znalazl sie fachman ktory za psie pieniadze chce nas upokorzyc i budowac taniocha , za milard i szesc set milionow zl., mamy terminy uzgodnione , a gdzie on byl gdy byly przetargi na co czekal . ..
Berczyńskich co niemiara.
Gość • Wtorek [08.05.2018, 15:07:30] • [IP: 80.245.186.**] Dlaczego wyklucza?bo tvpislam tak powiedzial?kwestia organizacji a tu tumanow nieco inteligencja ogranicza.juz dawno byly glosy ze tunel sekcyjny jest najlepszym rozwiazaniem.ale ten wsz nierzad juz tyle narozrabial ze i tak kasy nie dostana wiec dyskusja zbyteczna.
Jestem za mostem np. taki jak na Rugi, i jak mi wiadomo statki przechodza i sie o filary nie rozbijaja, znawca nie jestem, dla mnie to jest super opcja.
ciekawe co to za" ekspert"… teraz tuż przed rozpoczęciem prac, kiedy wszystkie pomiary, badania zostały już zrobione znalazł się jakiś" ekspert". tunel to nie budowa altanki na działce… przygotowania trwają już długo i na pewno wszytskie możliwe rozwiązania zostały opracowane. poza tym tunel to nie tylko inwestycja miejsca, to nie tylko" nasze" pieniądze.
MOST Z PRZEJAZDEM DLA ROWEROW TO JEST TO
Najlepszy był by most. mógłby zaczynać się w przytorze stacja PKP, a kończyć na wysokości oczyszczalni ścieków
To nie p.Michalska opowiada androny tylko Urząd Morski w Szczecinie powiedział że nie da zgody na budowę mostu. Jednym z warunków budowy mostu była zgoda Urzędu Morskiego.
jak już mają budować to znajduje się następny fantastyczny pomysł, gdzie był ze swoim pomysłem niemiecki architekt dwa lata temu ??
Wydaje mi się, że budowa" sekcyjna" polega na zatapianiu poszczególnych sekcji tunelu i łączeniu ich z sobą. W przypadku Świnoujścia pamiętać należy, że budowa przebiegać będzie przez funkcjonujący tor wodny po którym płyną statki do Szczecina. Budowa" sekcyjna" spowodowała by okresowo zamknięcie toru wodnego, co wyklucza tą metodę.
bedzie tunel i promy, bo nikt nie patrzy w przyszłość, żmurek konczy kadencje to nawet myjnie sprzedał, a co bedzie za 5 lat to po co sie martwic, zyjemy chwilą ulotną, za 5 lat bedzie 35% wiecej samochodow i bedą korki do tunelu jednopasmowego, a promy są już w licytacji do sprzedaży
Gość • Wtorek [08.05.2018, 11:38:26] • [IP: 176.221.122.***] jest ujsciem Odry... ale nie Odra...ciesnina Swina...tylko szczegol.Ale sama mysl sekcyjny tunel jak najbardziej ale tu debile ze szczecina rzadza a zmurek boi sie odezwac.
Dobrze jest nie marudzcie oni taki moat wybudoqali w rostiku ze sie rozpadl po 15 latach
Powinny być cztery pasy... Jak już robić to porządnie, a nie potem będzie płacz