Przyjęcie uchwały poprzedziła dyskusja, w której o szczegóły dotyczące planów GDDKiA pytany był Dariusz Mierzwa-zastępca dyrektora szczecińskiego oddziału GDDKiA ds. inwestycji. Jak wyjaśniał, propozycja budowy drogi na nasypie nie ma związku z próbą zaoszczędzenia na budowie przez inwestora.
- ”Koszt nie ma dla nas w tym przypadku pierwszorzędnego znaczenia” - pokreślił z naciskiem.
Radny Jan Borowski pytał w toku dyskusji o wartość terenów pod inwestycję. Odpowiadając, prezydent miasta podkreślił, że pod S3 miasto oddaje bardzo cenny teren, jednak oddając duży teren pod budowę drogi zmniejszy się podaż terenów na Warszowie, co może mieć wpływ na ich cenę. Mimo to „jest pole do kompromisu”-podkreślali zgodnie przedstawiciele Rady Miasta oraz GDDKiA.
Joanna Agatowska przypomniała jednak, że to nie wizja władz czy inwestora powinna przeważać w tej sprawie. Znamy już opinię mieszkańców przede wszystkim Warszowa, po których terenie ma biec ta droga ekspresowa i przy podejmowaniu dzisiaj decyzji musimy wziąć ją pod uwagę!” - podkreśliła.
To właśnie Joanna Agatowska zaproponowała by skonkretyzować treść apelu oraz zawrzeć w nim stanowczy protest wobec planów posadowienia S3 na potężnym nasypie.
- ”Wszystkim nam zależy, żeby S3 do Świnoujścia powstała - mówiła. Szukamy kompromisu i powinniśmy przede wszystkim uwzględniać interes mieszkańców”- apelowała Joanna Agatowska.
Radny Andrzej Mrozek przypomniał z kolei, że bez przedłużenia S3 do Świnoujścia budowa tunelu traci w oczach decydentów swoje podstawowe znaczenie.
-”Dlatego powinniśmy dziś zrobić wszystko aby droga ekspresowa jak najszybciej znalazła się w granicach miasta!”-mówił z naciskiem radny.
Po wysłuchaniu wszystkich głosów dyskusji, przewodniczący Rady Miasta Dariusz Śliwiński uznał, że propozycja przedstawiona przez grupę radnych wychodzi na przeciw oczekiwaniom zainteresowanych stron. Pod głosowanie nie poddał jednak „apelu” lecz „stanowisko Rady Miasta”. Dokument utrzymuje zastrzeżenia dotyczące negatywnego wpływu jaki, zdaniem radnych miałoby posadowienie S3 w granicach Świnoujścia na 8 metrowym wale ziemnym, który u swoje podstawy ma mieć aż 80 m. Rada Miasta na koniec zasugerowała inwestorowi aby droga w granicach miasta biegła na nasypie na odcinku, tylko 500 metrów. Kolejne 700 metrów byłoby odcinkiem posadowionym na estakadzie, a ostatni odcinek zajęłyby bezpośrednie dojazdy do tunelu.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
No ciekawe bardzo ciekawe
Aby droga była trwała należy wykonać ją z betonu- i tu szansa naszych inżynierów, którzy umieją to robić.A promenadę wykonać przyjazną jak najbardziej naturalną z zatoczkami i ławeczkami wśród zarośli.(sorki trochę poza tematem).
Jeżeli stać, kogo? na wybudowanie tunelu dla turystów, to należy przesunąć lokalizację tunelu poza osiedle. Dlaczego władze ciągle prowokują, stwarzają problemy. Druga wersja, to cały dojazd wybudować na poziomie 0. Przejazdy kolizyjne pod S3. Mówią, że woda jest przeszkodą, albo przejazd kolejowy. Panowie inżynierowie, to jest XXI wiek, a nie średniowiecze. Ja wały oglądałem będąc za młodu na wycieczkach szkolnych.
Niestety ale możecie tylko zajmować stanowiska, a nasyp i tak będzie.Jeszcze będziecie go chwalić
do Gość • Wtorek [10.04.2018, 12:48:51] • [IP: 37.47.128.**] ty" wszechwiedzący" adwersarzu Pani Prezes, piszesz jak zwykły prostak, starając się za szelką cenę obrazić osoby co do których się wypowiadasz. Masz jakąś chorobę psychiczną, albo fobię na tym punkcie. Może jakiś osobisty uraz co do osoby tej Pani, czy zwykłe niedowartościowanie, bo atakujesz bez zdania racji i argumentów. A może to platoniczna miłość do pani radnej, powoduje takie oddanie sprawie i zaślepienie, które nie pozwala ci logicznie myśleć. Proponuję udać się na konsultację do specjalisty.
TO JUŻ NIE KIEŁBASA ALE KICHA WYBORCZA W WYKONANIU NIEROBÓW Z SLD WIECZNYM AKTYWISTOM . RUDA WEŚ SIĘ W KOŃCU ZA JAKOŚ UCZCIWA ROBOTE .
do gość Wtorek [10.04.2018, 12:23:58] • [IP: 92.42.119.***] tak, brawo dla radnej (za ok 2 tysie) co w godzinach pracy (za ok. 6 tysi) karmi koty i jeszcze się tym chwali na fb. Może by się tak radna do uczciwej pracy wzięła, bo bić pianę to każdy potrafi.
Ocho znowu prezeska osobiście w godzinach pracy albo jej rodzinka piszą światłe komentarze. Niech się Pani douczy o zakresie obowiązków radnych i rady to z zakresu ustawy samorządowej bo jest Pani cienka jak barszcz. A ambicje że hoho.
Brawo p. Agatowska prosimy o dalsze wsparcie dla ludności
Wcale nie obskurne, ale prowincjonalne, bez polotu jak cała nasza wyspa.
Radni z SLD znają się na wszystkim. Jak trzeba to na przeładunku siarki na Świecie (szczególnie w krajach Trzeciego Świata), albo na budowie portów kontenerowych oraz na wycince drzew, a teraz na budowie dróg na nasypach i estakadach. I jak zwykle wybiegają przed szyk z okrzykiem na ustach: JA, JA, JA. Po co nam eksperci. Tylko jakoś nie przypominam sobie żadnej uchwały przygotowanej przez radnych, mającej w swej treści jakikolwiek projekt inżynieryjno-architektoniczny. Weźcie się do pracy, a nie do bicia piany, po raz kolejny zresztą. Dajcie innym spokojnie pracować.
aż pod Lubiewo. Normalnie poezja
Wiekszosc radnych przy najblizszych wyborach pojda wek!! Maja sznse ktorzy staja w obronie czlowieka. Nie macie prawa niszczyc nas mieszkancow. Osiedle Warszow i tak przez wiele lat jest traktowane po macoszemu!!
Gościu z 1:57, 16 siedzisz po nocach i bredzisz. Przeczytaj tekst to będziesz wiedział i głupot nie pisał. Właśnie radni przyjęli stanowisko a nie cieniutki apel.
-> 01:57:16] • [IP: 62.69.229.** akurat z tym stwierdzeniem" obskurne stoły" się zgadzam! ale nie tylko chodzi o te stoły, popatrzcie państwo na" obejście" naszego Urzędu Miasta : Bruki powyrywane, że można sobie zęby powybijać, samochody parkują jak się któremu spodoba, za budynkiem UM od strony garaży UM samochody żadnego porządku odnośnie ruchu pojazdów - nie daj Boże wjechać tam rano, elewacja budynków UM tak obskurna jak zostawiła je Armia Czerwona. Garaże wyglądają jak jakieś chlewy w podupadłym PGR za nieboszczki komuny. Panie Prezydencie - mówi się, ze miasto wypiękniało za Pańskiego rządzenia - jest w tym na pewno wiele prawdy ale siedziba UM raczej nie świadczy dobrze o panu jako gospodarzu tego miejsca. Przysłowie mówi :" Jaki Pan taki kram!"
Cała rada miasta to kalecy. Nie mają swojego planu gdzie może przebiegać S3'.Podpowiem wam ślepoty, że droga Pomorska idealnie pasuje do tunelu. Resztę drogi można wykonać w rejonie obecnej 3-i przed osiedlem Wsrszów.Pan naczelnik miasta kazali podwładni wykonują.Tereny w tym mijscu wiemy do kogo należą.Eutanazja ludności osiedla przez tych co przysiegali służyć, pomagać oraz słuchać mieszkańców.Maja to w du...ie.Koniec waszych żadów ńnieuki.
Żeby miasto z budżetem 600 milionów miało tak obskurne stoły w sali obrad? Wstyd! A z drugiej strony, to Rada może produkować setki apeli które GDDKiA może ignorować. To nie powinien być apel, tylko stanowisko i wola Rady. Choć nie lubię Śliwińskiego, to jednak należą się mu słowa uznania za taki sposób procedowania.
Mandat radnego to zbiór praw i obowiązków reprezentanta wspólnoty samorządowej, który obejmując swą funkcję zobowiązuje się przestrzegać prawa i rzetelnie wykonywać obowiązki.Radny wykonuje swoje obowiązki z myślą o wspólnocie samorządowej i mieszkańcach. Nie podejmuje działań mając na uwadze tylko swoją popularność i własne interesy. Radny wykonuje swoje obowiązki rzetelnie poprzez działalność na wielu płaszczyznach, a kontakty z mieszkańcami są tylko jedną z nich. A w Świnoujściu pilnują tylko swojej dupy i swoich interesów.
Jasiu z PO ekspert od wszystkiego, kubełek zimnej wody mu nie pomógł.
RADNI NIEZARADNI NIE WIEDZĄ O TYM, ŻE GRANICA ŚWINOUJŚCIA NA WSCHODZIE LEŻY ZARAZ PRZED LUBIEWEM? ZEZWOLIĆ NA BUDOWĘ S 3 DO WSCHODNIEJ GRANICY MIASTA I NIECH SIĘ GONIĄ LESZCZE.
, , Radny Andrzej Mrozek przypomniał z kolei, że bez przedłużenia S3 do Świnoujścia budowa tunelu traci w oczach decydentów swoje podstawowe znaczenie." Pytanie wiec brzmi czy przebieg drogi w tunelu będzie odpowiadał wymaganiom dla drogi klasy S ??, czyli drogi dwu jezdniowej z dwoma pasami ruchu dla każdego kierunku i pasem awaryjnym?? Czy radni ufunduja twór podobny do waskiej kiszki, czyli parokilometrowego odcinka S3 koło Ostromic, która korkuje się przy większym natężeniu ruchu.
Ażeby wjechać do tunelu kilkanaście metrów pod powierzchnię gruntu to najpierw trzeba wjechać na kilkanaście metrów ponad grunt? I co z impetem siłą grawitacji wjechać w dół do tunelu? A może jednak zrobić most nad Świną?
wszyscy się martwią o byt obywateli, czy to jakaś epidemia, zaraza XXI wieku?