POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [07.04.2018, 14:02:28] • ¦winouj¶cie

Pijane nastolatki ledwo sta³y na nogach. Jedna z nich trze¼wia³a w szpitalu

Pijane nastolatki ledwo sta³y na nogach. Jedna z nich trze¼wia³a w szpitalu

fot. iswinoujscie.pl

Wczoraj w pó¼nych godzinach wieczornych kilka patroli policyjnych poszukiwa³o na terenie miasta dwóch nastolatek, których ¿ycie i zdrowie mog³o byæ zagro¿one ze wzglêdu na wypit± du¿± ilo¶æ alkoholu. Nietrze¼wa 13-latka i jej 14-letnia kole¿anka zosta³y odnalezione w Parku Zdrojowym. Dziewczyny mia³y problemy z utrzymaniem równowagi, u jednej z nich stwierdzono po badaniu zawarto¶æ ponad 1,5 promila alkoholu.

- O tej sytuacji na pewno zostanie powiadomiony S±d Rodzinny i Nieletnich. Policja ustala sklep sklep, w którym wypity przez nie alkohol zosta³ zakupiony, by wyci±gn±æ w stosunku do winnych konsekwencje prawne.

Policjanci przypominaj±, ¿e Ustawa o wychowaniu w trze¼wo¶ci i przeciwdzia³aniu alkoholizmowi przewiduje dwa rodzaje sankcji za z³amanie zakazu sprzeda¿y alkoholu nieletnim, co jest przestêpstwem:

- administracyjn± - ponoszon± przez przedsiêbiorcê korzystaj±cego z zezwolenia w punkcie sprzeda¿y, w którym dosz³o do naruszenia, w postaci obligatoryjnego cofniêcia zezwolenia na sprzeda¿ napojów alkoholowych oraz niemo¿no¶ci ubiegania siê o wydanie nowego zezwolenia przez okres lat 3 od jego cofniêcia;

- karn± - któr± ponosi osoba winna dokonania sprzeda¿y (sprzedawca) oraz przedsiêbiorca prowadz±cy punkt, w którym dosz³o do naruszenia w zakresie niedope³nienia przez niego nadzoru. Kar± za pope³nienie omawianego wystêpku jest grzywna; ustawa przewiduje ponadto mo¿liwo¶æ na³o¿enia ¶rodków karnych w postaci zakazu prowadzenia dzia³alno¶ci objêtej zezwoleniem lub przepadku napojów alkoholowych. Je¶li s±d uzna, ¿e dosz³o do rozpijania ma³oletniego, to osoba za to odpowiedzialna mo¿e spêdziæ w wiêzieniu nawet dwa lata.

Sprzedawcy oraz w³a¶ciciele sklepów, którzy nie przestrzegaj± ustawowego zakazu sprzeda¿y alkoholu niepe³noletnim postêpuj± nieetycznie - nie dostrzegaj± powa¿nych konsekwencji takiego zachowania, jak utrata zdrowia, uzale¿nienie i wej¶cie w konflikt z prawem przez m³odego cz³owieka. Dlatego policjanci apeluj±: Zareagujmy, gdy jeste¶my ¶wiadkami sprzeda¿y alkoholu osobom niepe³noletnim! - mówi asp. szt. Beata Olszewska oficer prasowy KMP w ¦winouj¶ciu.

¼ród³o: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 58, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-25 z 58

Go¶æ • Wtorek [10.04.2018, 14:19:13] • [IP: 94.254.228.**]

Mo¿e nie ka¿dy ale wiêkszo¶æ upija siê przed osiemnastkê i to nie patologia pisz±c tak osoby które najwyra¼niej ni± s±. A rodzice co rodzice mieli chodziæ za dziewczynami? Wysz³y skusi siê i tyle a mo¿e rodzice to np lekarza, itd sta³o siê to nie rodziców wina

Go¶æ • Poniedzia³ek [09.04.2018, 14:49:42] • [IP: 143.167.119.***]

D; Go¶æ • Poniedzia³ek [09.04.2018, 01:26:50] • [IP: 150.254.106.***] Az mi sie lezka w oku zakrecila na wspomnienie sklepu FIX. Bardzo mili ludzie go prowadzili, nigdy nie robili problemu, a jeszcze mozna bylo z nimi porozmawiac.

Go¶æ • Poniedzia³ek [09.04.2018, 06:39:02] • [IP: 37.47.174.***]

Ale wy jeste¶cie naiwni chc± znalejsc sklep gdzie to kupiono a one mog³y poprosiæ osobê doros³± o kupienie im alkoholu np. Bezdomnego za resztê dla niego

Go¶æ • Poniedzia³ek [09.04.2018, 01:26:50] • [IP: 150.254.106.***]

£apki w górê kto kupowa³ alko przed 18-st± w" FIX-ie" na konstytucji

Go¶æ x • Niedziela [08.04.2018, 22:26:42] • [IP: 92.42.116.***]

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 15:22:17] • [IP: 178.235.179.***]ka¿dy ocenia wed³ug siebie, nie generalizuj wszystkich, ja pierwszy raz napi³em sie napoju z procentami na swoja 18-tkê, Skoro ty siê upija³e¶ juz w szkole podstawowej, to nie znaczy, ze wszyscy tak robili. Z jednym masz racje, to sprawa dla rodziców, a nie ca³ego miasta, ale jest to te¿ sygna³ dla innych rodziców zeby zwrócili baczniejsz± uwagê na swoje pociechy.

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 15:22:17] • [IP: 178.235.179.***]

Ciê¿ko uwierzyæ w niektóre komentarze znajduj±ce siê przy tym po¶cie. Rozumiem, ¿e wszyscy w ¦winouj¶ciu ¶wiêci, nikt nigdy nie dotkn±³ alkoholu jako niepe³noletni, a to, ¿e te dziewczynki siê upi³y ¶wiadczy o patologii rodzinnej? ¦miech na sali, przypomnijcie sobie dzieciñstwo, nie tylko wzglêdem picia alkoholu, ale równie¿ innych g³upot, które robili¶cie. Te dziewczynki zanim bêd± pe³noletnie jeszcze nieraz siê napij±, a do ludzi, którzy my¶l±, ¿e ich nastoletnie dzieci nigdy nie próbowa³y alkoholu - wspó³czujê i o¶wiecê - tzw „nocki u kole¿anki” napewno nie zawsze s± tylko zwyk³ymi nockami polegaj±cymi na ogl±daniu filmów i piciu PICCOLO. NIKT NIE JEST ¦WIÊTY, a m³odo¶æ ma swoje prawa. M³ode pewnie ponios± konsekwencje i siê opamiêtaj±, nie rozumiem tylko po co ca³a gownoburza w komentarzach, a g³ównie nie rozumiem PO CO TEN CA£Y POST ;) niech rodzice siê tym zajm±, a nie ca³e miasto.

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 12:40:53] • [IP: 176.221.123.***]

mia³am 15 lat i chodzi³am do 8 klasy szko³y podstawowej i zawsze by³am trzezwa

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 12:37:38] • [IP: 176.221.122.***]

A ja siê pó¼niej dziwiê czemu doro¶li uwa¿aj± nastolatków za nieodpowiedzialnych :/

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 10:54:57] • [IP: 93.214.181.**]

Wpis zosta³ usuniêty ze wzglêdu na z³amanie prawa lub regulaminu serwisu przez u¿ytkownika/Admin

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 10:32:45] • [IP: 23.226.237.*]

Ja zawsze kupuje dzieciom alkohol - dla mnie, to biznes.

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 09:59:52] • [IP: 83.23.186.**]

Masakra, tak w³a¶nie dorastaj± alkoholicy. Z czasem jest tak ¿e rodzice zgadzaj± na wszystkich prócz siebie. A w rzeczywisto¶ci jest tak ¿e alkoholik wychowuje alkoholika, a zawinili wszyscy dooko³a. Psychopaci P.

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 09:18:26] • [IP: 37.47.3.***]

Nastolatki nie zdaj± sobie sprawy, jak dzia³a alkohol, pij± szybko, ¿eby poczuæ skutki, a potem jest ju¿ za du¿o alkoholu we krwi. My¶lê, ¿e warto robiæ pogadanki w szko³ach (policja, ludzie z AA) , bo przedawkowany alkohol, szczególnie dla nastolatków, jest po prostu NIEBEZPIECZNY.

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 09:08:37] • [IP: 164.127.188.**]

21:12:39] • [IP: 90.207.70.***] - do tej g³ównie osoby zaadresowa³em mój post z 22:19.. ..A co do 21:07 - Tak sie w³asnie usprawiedliwiaj± ci, którzy sie upijaj±, a potem ¶mierdz± alkoholem i nie tylko, wydaje im sie, ¿e gdy siê upij±, to s± dowcipni, a w rzeczywisto¶ci pora¿aj± prostactwem. Cytujê:" Chory kraj, w którym na trze¼wo nie idzie zyc i dzieci o tym wiedza." - Czyli winni s± INNI, picie jest wymuszane przez czynnik zewnêtrzny, zatem jak sie kogo¶ obrazi czy pobije albo naruszy przepisy (drogowe, czy inne), to winny jest ¶wiat, ¿ycie, pañstwo, " klecha" - nigdy pijak. A" klecha" jest najbardziej winny, bo wiadome jest, i¿ Ko¶ció³ nazywa upijanie siê grzechem i patronuje miesi±cowi trze¼wo¶ci (sierpieñ) oraz ruchom trze¼wo¶ciowym." Klecha" jest wygodny do oskar¿enia go, bo sam" pije" (to, ¿e ok. 30-50 ml ma³oalkoholowego wina zmieszanego z wod±, to ju¿ niewa¿ne, pijak szuka alibi).

Go¶æ • Niedziela [08.04.2018, 07:45:23] • [IP: 95.166.56.***]

Ka¿dy kiedy¶ przedawkowa³ z alkoholem. Nie robcie afery. „Zapomnia³ wó³ jak cielêciem by³”? - takie mamy przys³owie

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 22:45:48] • [IP: 178.235.147.*]

Pi³y chocia¿ w swoim mie¶cie A Król musi je¼dziæ poza bo tu wszêdzie pogoniony. Jak tu ¿yæ pytam

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 22:19:48] • [IP: 164.127.188.**]

21:07 - Uchlanie siê nazywasz zaledwie b³êdem? Uchlanie sie przez DZIECI? To wiêcej ju¿ nie mów - wiem, jak± mia³as rodzinê. Wiem, ¿e rodziny sie nie wybiera, pewna liczba dzieci jest krzywdzona przez rodziców, mo¿e i w twoim przypadku tak by³o, nie dali ci dobrego przyk³adu, ale - prosze, publicznie nie usprawiedliwiaj patologii. I uwierz, sa po¶ród nas ludzie NIEPIJ¡CY, którzy nawet nigdy sie nie upili. Twoj± przegran± jest to, ¿e ju¿ nie wierzysz nawet w dobro. Jesli nie wierzysz, to jak¿e mo¿esz sama stac siê dobra, czyli niezale¿na od na³ogów? A do¶c juz tego picia - w Polsce jest a¿ ok.1 mln alkoholików. Z tym milionem zwi±zanych rodzinnie musi byæ jeszcze mo¿e 2-3 mln osób, osób, które cierpi±, bo tatu¶ siê upi³, bo mama nie wylewa za ko³nierz. To narodowy dramat, to sa wypadki na drodze, to sa wypadki w pracy, to choroby, to miliony z³otych na leczenie, to zmarnowanie talentów, czasu, szans na ¿ycie..

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 21:30:19] • [IP: 164.127.188.**]

Sobota [07.04.2018, 17:54:32] • [IP: 92.42.119.***] - to ciekawy wpis o bezstresowym wychowaniu, zgadzam siê. Ale co do innych postów, które wykluczaj± odpowiedzialno¶æ sprzedawców, to nie zgadzam sie, konsekwencje powinni ponie¶c oczywi¶cie rodzice, ale te¿ i sprzedawcy. Ka¿de ogniwo powinno byæ mocne, nie" puszczaæ".

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 21:29:07] • [IP: 178.235.182.**]

Z jakiej racji karaæ sprzedawce.dzisiejsze nastolatki wygl±daj± starzej ni¿ niejedna trzydziestolatka.chore prawo ale przecie¿ trzeba znale¼æ winnego.w dzisiejszych czasach praca w sklepie jest wystarczaj±co niebezpieczna klienci s± naprawdê ró¿ni agresywni to jeszcze taka odpowiedzialnosc ¿e z góry musisz wiedzieæ ile kto ma lat.wszystko to za ¶mieszne pensje.odpowiedzialnosc powinna spoczywac na rodzicach.takie dzieciary jak by wiedzialy ze jak siê nachlaja to rodzice zaplaca wysoka karê to napewno by siê 2 razy zastanowily.

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 21:12:39] • [IP: 90.207.70.***]

winni rodzice, bo gdyby karmili swoje niemowlaki mlekiem z butelki, a nie gorzala, to by teraz nie pily.hahaha ogarnijcie sie spoleczniaki i popatrzcie na siebie.nawet nie wiedzialam, ze w swinoujsciu to sami swietojebliwi mieszkaja...odwalcie sie od rodzicow...

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 21:07:50] • [IP: 87.78.226.***]

Ale sensacja kuzwa. Kto jako malolat nie popelnial bledow pytam? Spoleczenstwo spisialo nam tak daleko, ze tylko klecha bedzie mogl pic i to przy oltarzu. Chory kraj, w ktorym na trzezwo nie idzie zyc i dzieci o tym wiedza.

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 21:04:05] • [IP: 80.245.178.*]

A Czemu Nie Na Izbie

Comes Palatinus • Sobota [07.04.2018, 20:51:16] • [IP: 5.172.237.***]

Wpis zosta³ usuniêty ze wzglêdu na z³amanie prawa lub regulaminu serwisu przez u¿ytkownika/Admin

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 19:59:16] • [IP: 94.254.144.***]

Alkohol jest dla m±drych ludzi, nie dla Baranów, barany pij± wodê z koryta albo kwa¶ne mleko, najwy¿ej sraczki dostan±

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 19:42:25] • [IP: 80.245.188.***]

Po co siê tak spinacie za miesi±c nikt nie bêdzie pamiêta³ o tej sprawie

Go¶æ • Sobota [07.04.2018, 19:20:49] • [IP: 94.254.227.***]

Komuchy do boju, kapowac dalej.

Ogl±dasz 1-25 z 58
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ 11.00 - Przej¶cie na Plac S³owiañski – zamkniêcie ul. Armii Krajowej 11.15 - Plac S³owiañski Uroczysto¶ci pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodleg³o¶æ Rzeczypospolitej” z udzia³em asysty honorowej, z udzia³em w³adz administracyjnych i samorz±dowych, s³u¿b mundurowych, Orkiestry Wojskowej, pocztów sztandarowych, organizacji, zwi±zków, stowarzyszeñ, szkó³ oraz mieszkañców i go¶ci. 1) zajêcie miejsca przez asystê honorow±, 2) uroczyste podniesienie Flagi Narodowej na maszt i odegranie Hymnu Pañstwowego, 3) Apel Pamiêci, 4) wyst±pienie okoliczno¶ciowe Prezydenta Miasta ¦winouj¶cie, 5) sk³adanie wi±zanek kwiatów przez delegacje pod pomnikiem, 6) koncert Orkiestry Wojskowej pie¶ni patriotycznych z okazji ¦wiêta Narodowego Trzeciego Maja, 7) wyprowadzenie pododdzia³u honorowego i pocztów sztandarowych, 8) zakoñczenie uroczysto¶ci. ■ Zapraszamy na uroczysto¶æ ods³oniêcia tablicy pami±tkowej w ¦winouj¶ciu, upamiêtniaj±cej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyñskiej Wydarzenie odbêdzie siê 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w ko¶ciele pw. b³. ks. kmdr por. W³adys³awa Miegonia przy ul. Pi³sudskiego 43 w ¦winouj¶ciu. Tablica po¶wiêcona jest kapelanom ró¿nych wyznañ i religii zamordowanym w zbrodni katyñskiej. Na tablicy figuruj± nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyñskiej. Tablica jest pierwsz± tablic± nad Ba³tykiem i pierwsz± umieszczon± w ko¶ciele nale¿±cym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamiêæ Kapelanów Katyñskich takich tablic powsta³o ju¿ 41, nie tylko w Polsce ale równie¿ w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze ¶rodków IPN Szczecin. W uroczysto¶ci wezm± udzia³ m.in. wiceprezes Instytutu Pamiêci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczeciñskiego Oddzia³u IPN Krzysztof Mêciñski ■