Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje inwestycję przedłużenia drogi S3 do Świnoujścia. Do przebudowy pozostał ostatni odcinek od Troszyna do Świnoujścia. Materiały wraz ze szczegółowym planem otrzymały władze Świnoujścia. Pod nieobecność prezydenta, szczegóły planu GDDKiA przedstawiała zastępca-Barbara Michalska. I mogłoby się wydawać, że radni miasta przyjmą plany tak długo oczekiwanej z entuzjazmem. Ten entuzjazm ostudzili przedstawiciele prawobrzeża; radni ale także reprezentanci Rady Osiedla Warszów. Już w trakcie przygotowań do sesji zwrócili uwagę na niepokojące rozwiązania inżynierskie zastosowane w projekcie przebiegu drogi przez tereny Osiedla. Inwestor zrezygnował z bezkolizyjnych skrzyżowań, estakady, która umożliwiłaby bezpieczne przejście przez zamieszkały teren. Zamiast tego zaproponowano usypanie szerokości dwudziestu pięciu i około ośmiometrowej wysokości wału ziemnego(!). Na takim właśnie wale miałaby zostać ułożona nawierzchnia nowej drogi.
Nie ma żadnych wątpliwości, ze taka potężna konstrukcja ziemna kompletnie zburzyłaby krajobraz Warszowa, nie mówiąc o tym jak potężny obszar terenu zajmowałaby droga. Prezentując tę koncepcję, GDDKiA zdecydowanie przekreśliła wszystkie wcześniejsze deklaracje swoich przedstawicieli, którzy na spotkaniach w Świnoujściu zapewniali o inwestycji, która, w minimalny sposób ingerować ma w środowisko i charakter obszarów, przez które zostanie poprowadzona.
Trudno więc dziwić się, że zaprezentowana koncepcja nie zyskała zwolenników wśród radnych. Komentując projekt przedstawiciele wszystkich klubów domagali się zrewidowania tych planów uznając w tym przypadku protesty mieszkańców za w pełni uzasadnione. Jak zareaguje na te żądania inwestor. Trudno to przewidzieć. Na sesji nie było nikogo z władz drogowej spółki, zabrakło pełnomocnego do rozmów reprezentanta Generalnej Dyrekcji. Można mieć nadzieję, że takiego przedstawiciela GDDKiA wydeleguje do Świnoujścia w kwietniu. Przewodniczący Rady Miasta Dariusz Śliwiński postanowił bowiem, że 9 kwietnia od godz. 13.00 rozpoczną się obrady specjalnej sesji poświęconej przedłużeniu drogi S3 do Świnoujścia.
Nasyp wys.8m pod ekspresówką to nie 25m szerokości, a ponad 40m. Góra nasypu to minimum 2 pobocza po 1, 25m + 2 jezdnie po 7m + pas rozdziału (ok. 2m zapewne). Powinny być jeszcze pasy awaryjne (2x2, 50m dla" S-ki"). Razem 2x1, 25+2x7, 0+2+2x2, 50=23, 5m. Skarpy muszą być nachylone w stosunku 1:1, 5, więc przy 8m szerokość podstawy nasypu wzrasta o 12m z każdej strony! Więc podstawa nasypu to 23, 5+2x12=47, 5m! 100m bieżących takiego nasypu waży ok. 57 000 ton. Na całej długości to będą miliony ton, które trzeba będzie przywieźć. Od razu mówię, że urobek z tunelu pod Świną się nie nadaje, bo się nie zagęści. 1mln ton to 40 000 kursów dużych ciężarówek. Najpierw ruch ciężki zniszczy drogi, a potem gigantyczny nasyp naruszy warunki wodno-gruntowe okolicy. Jak we Wrocławiu, gdzie obwodnica zmieniła warunki choćby w okolicy ul. Przybyły niedaleko lotniska. Estakada na 13m? Bzdura! Skoro niweleta drogi na nasypie to 8m, to tak samo można poprowadzić estakadę!
Który to jest z wariantów (1-4) opublikowanych na stronie GDDKiA ? Szkoda że z artykułu tego nie wynika. Rzetelność dziennikarska myślałem że podpowie autorowi chociaż zerknięcie do źródeł tego planu i podjęcie stosownych ustaleń. a tak, bylejakość . Są tacy, których interesuje czy będzie nadal dostęp do plaży czy nie a jeśli tak to jaki. Sami zobaczcie gdzie GDDKi A kładkę radnego narysowała
Przejedżcie się w stronę Myśliborza zobaczycie" pięknie" osuwający się wał taki jak chcą nam zafundowac.
DO TEGO TYPA...Gość Niedziela [01.04.2018, 11:09:04] [IP: 178.235.177.***] jeszcze raz Panie Sprawiedliwości Ministrze... chciałbym abyś zauważył zmiany w tym Mieście...piękne zmiany...a jeżeli jesteś frustratem... to do WIDZENIA.
DO Niedziela [01.04.2018, 11:09:04] [IP: 178.235.177.***] Myślę, że nad takim człowiekiem - jak TY - powinno mieć się policyjną opiekę...TY mi przypominasz człowieka z PRLu...takiego SBKa...którego powinno się postawić przed SąD!
Wy z tego miasta nie macie pojęcia, że macie bardzo kompetentnych ludzi w Urzędzie Miasta...tylko szkoda, że WY jesteście nie wystarczająco KOMPETENTNI...bzdury piszecie...może lepiej wródźcie na wasze tereny wschodnie i dajcie szansę, aby to miasto mogło się rozwijać...a WY już będziecie się rozwijać na Wschodzie...może lepiej będzie dla WAS i dla rozwoju na Wschodzie...proszę wyjeżdżajcie na Wschód...a nie tracie czasu tutaj narzekając...szkoda czasu i waszego zdrowia...:-)
Wszystkie te projekty planu podlegają kontroli prokuratury, a jak prokuratura nie chce się podjąć, to może spoza Województwa Zachodniopomorskiego jakaś prokuratura się tym zajmie, a nadzór nad tym postępowaniem powinien sprawować Minister Sprawiedliwości.
Ta pani ma rację Nie ważne co mówi, nie czytałem do końca Jest piękna
A nasyp tej samej kategorii oraz podkategorii tej samej kategorii nie ma co ukrywać że wzmacnia ich jak najwięcej punktów na pewno będzie ciekawie i na pewno będzie ciekawie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do skorzystania z naszej oferty na największej platformie handlowej oraz praktycznym wykorzystaniem mojej znajomości języka polskiego
Ta jasne przez środek pokoju Dajera 📈
I TO JEST JUZ PRZEKRENT NASTEPNY CO MOWI MORAWIECKI PLANY LEZA I NIKT DO TEJ PORY NIC NIE MOWI BO KTOS ZA WYKONANIE PLANU TEGO NASYPU SOBIE KAZAL SLONO ZAPLACIC, APOWINNI DAWNO TEMU POKAZAC LUDZIOM O CO CHODZI, MA BYC ESTAKADA A NIE GORY, WLADZE TU DUPE UMOCZYLY OD DAWNA
Jestem za projektem.
Q a takie słowo ciśnie się na usta. Czy u nas" barany" kończą studia? Nie można robić estakad, tuneli tylko usypane wały z którymi jest kłopot utrzymaniowy i estetyczny. Rosjanie kończą most na Krym, zatrudnijcie ich, zrobią i s 3 i do Ystad. Nie mogę zrozumieć faktu, że tylu jest studiujących, później inżynierów i taką lipę robią. Dlaczego?
Jaki warszów wypoczynkowy przecież nikt tam nie odprowadza podatku klimatycznego od turystów
Dlaczego tu nie pokazano całej trasy od Troszyna do Świnoujścia.Stew Wonder by lepiej zaprojektował. Propaganda na całego.Problem naczelnika jest duży i żeby go nie naciskać podrzuca kukułkę.Metoda rozgrywki kropka w kropkę - pisiorska." Jojo" go obroni przed paką.
sąsiad nam mówił że jego wnuki chodzą do przedszkola i planują wybudować Tunel w Wolinie i Dziwnowie oj będzie praca dla młodych
Będzie świeże powietrze ? znów wycinka hieny wytną całe nasze piękne miasto zrujnują przyrodę i nie będziemy uzdrowiskiem nikt tu nie przyjedzie obecnie ludzie wola obcowac z przyroda i czystym środowiskiem nie ZAGŁOSUJE na was!
Zwrócić należy też uwagę jak będzie się kończyć droga ekspresowa na przecięciu Duńskiej i Fińskiej za pomocą ronda 6 wylotowego!! prosto na zjeździe z nasypu. Ruch ciężarowy który tam będzie do portu zniszczy ruch lokalny i będzie to miejsce wielu kolizji.
Gościu!. z 11:48 co to za bełkot? Szaleju żeś się nażarł czy jakiegoś dopalacza??, a może już święconka zaszkodziła.
Nic tylko mieszkać na warszowie he he he he
A ja bym się nie może być stosowany w latach 90 i na świecie ale komuniści i znajomych i przyjaciół i rodziny i na pewno nie jest jakaś inna sprawa to i tak jak my mamy odpowiedź na pytanie czy jest jakaś inna sprawa to bezpieczne i korzystne warunki do zaoferowania państwu mamy odpowiedź na pytanie czy jest jakaś szansa na sukces kobiet i mężczyzn którzy chcą być sobą na pewno nie jest to bezpieczne dla obywateli polskich miast i wsi
Bardzo dobry projekt.
Z treści można wywnioskować, że inwestor zgodził się łaskawie na długo oczekiwane poprawienie drogi, ale zrobił to tak, by nie pasowało i czekając na protesty, nic nie będzie robił, tylko kasę na koncie trzymał.
Dostaniecie" Takieeeeego Wała".
s3 jest trasą ekspresową. ma więc ograniczoną liczbę skrzyżowań, zjazdów itd.; wydaje mi się, że nie gęściej niż co 3 -5 km. Z czego więc zrezygnował inwestor wg Rasy Osiedla? Gdzie owe skrzyżowania miały być zanim zrezygnował z nich inwestor?