- Przebudowa ulicy Kościuszki rozpoczęła się od wymiany instalacji wodno – kanalizacyjnej oraz deszczowej. Inwestycja podzielona została na dwa etapy. Tak, aby jednocześnie nie wykluczyć zupełnie z ruchu całej ulicy - tłumaczy rzecznik prezydenta miasta.
Jak informuje świnoujski magistrat w pierwszym etapie, wymieniono wspomnianą instalację, chodniki, zrobiono zatoczki do parkowania i położono warstwę nawierzchni na odcinku od ulicy Kołłątaja do Batalionów Chłopskich.
Robert Karelus przypomina, że pomimo, że ten odcinek został już udostępniony do ruchu, to jednak nie oznacza to, że jest już w pełni zakończony. Ostatnia warstwa asfaltu zostanie położona po zakończeni II etapu na całej długości ulicy.
Jak będzie wyglądał drugi etap przebudowy?
- Drugi etap obejmuje odcinek ulicy Kościuszki od ulic Konstytucji 3 Maja do Batalionów Chłopskich. Podobnie, jak w przypadku pierwszego, prace obejmują wymianę sieci podziemnej, nową nawierzchnię jezdni oraz chodniki. Wzdłuż całej ulicy będzie wyznaczony kontrapas dla rowerzystów. Zakończenie całej inwestycji przewidziane jest w pierwszej połowie tego roku -
Niestety na tę chwilę mieszkańcy nie dowiedzą się, jak będzie wyglądała ulica Kościuszki po modernizacji, ponieważ miasto nie posiada wizualizacji przebudowywanej ulicy.
Kotrapas...tylko ciekawe gdzie będą auta parkowac...chyba na balkonie...żenada Trzeba zrobic szerszy chodnik ze ścieżką a nie kontrapas
Kontrapas to taki nowoczesny wynik kontramyślenia.
Szkoda, naprawdę, , wielka drastyczna 'szkoda'...
Teraz na Kościuszki jest tragedia z parkowaniem samochodów.Proponuje wszystkim sie skrzyknąć i będziemy parkować auta przed domami Jasia fasoli i Michalskiej.
10:30 - najgorsze i najdziwniejsze, że kierowcy samochodów mimo że każdy ma prawo jazdy to większość z nich jeździ, jakby to prawo. .. kupiła. Jakby kodeksu drogowego nie znali: mijają rowerzystów w odstępie np.30 cm, wymuszają pierwszeństwo przejazdu, zajeżdżają drogę (10 dni temu miałem dwa takie wypadki dzień po dniu, uratowały mnie tylko refleks i ograniczone zaufanie). I w odróżnieniu od" rowerowych trutniów" mogą ZABIĆ, a co najmniej dotkliwie poranić - ileż to było już wypadków w mieście z winy kierowców, taranujących rowerzystów na przejazdach rowerowych.
Jak już Michalska wpadnie na jakiś pomysł między piciem jednej kawy, a drugiej, to nie ma zmiłuj. -Paź Żmur musi wykonać rozkaz bez względu na koszty, nawet najidiotniejszy idiotyzm urodzony w głowie Pani Basi.
10:30:55 - Podoba mi się, jak Ciebie baranie zalewa żółć i zazdrość. Jesteś frajer, że płacisz, hee hee
Kontrapas dla rowerzystów - zrobienie drogi to fajna sprawa, namalowanie szlaczka na ulicy to porażka. Jadąc Chrobrego do morza samochody mnie omijają, tą drogę powrotną to omijam ja. Jadąc tam samochodem, " zaskoczeniem" są dla mnie rowerzyści, którzy jadą jednokierunkową z naprzeciwka, mimo, że o pasie wiem i widzę. Ich zachowanie też wyraża niepewność (nie tylko jak dostrzegają mnie za kierownicą). Lepszy chodnik współdzielony. ZMIEŃCIE ORGANIZACJĘ RUCHU PRZY PROMENADZIE NA SENSOWNĄ!
Wspaniała jakość projektu i wykonanie jeszcze lepsze - idę sobie Kościuszki chodnikiem po lewej stronie, a na środku chodnika stoi sobie... hydrant. Gratuluje projektantowi ukończenia studiów! Nie ma normalnej ścieżki rowerowej, zatoczek parkingowych, no bo po co mieszkańcom? Za to jak łatwo się narysowało chałę.
ogarnijcie lepiej najpierw zjazd z promów, rowerzyści jeżdżą gdzie chcą, normalnie Corrida, szczegolnie po 15:00
Zamiast pisać te komentarze lepiej osobiście przedstawić problem radnym na dyżurze niech składają interpelacje.
kontrpasy to jakis chory wymysl
Proszę jeszcze zastanowić się co będzie po wprowadzeniu, wcześniej czy później, płatnej strefy parkowania kończącej się właśnie przy ul. Kościuszki. Samochody nie znikną.
22:04:14] - jeden z rozsądniejszych pomysłów. Może jeszcze do rozważenia: poszerzenie chodnika o ścieżkę rowerową po prawej stronie jezdni kosztem terenów przy budynkach, lub też poszerzenie jezdnio około 1/2 metra, tak aby można wyprzedzać rowerzystów.
Rowerowy truteń podatku nie płaci, ubezpieczać się nie musi, przepisy ma w dupie a włądza jeszcze kombinuje jak mu zrobić dobrze. Coś tu, karwa, nie tak jest. Priorytetem powinno być ułatwianie życia kierowcom.
Tej inwestycji powinna przyjrzeć się prokuratura! To jest de facto budowa od nowa ulicy. Komunistyczne błędy projektowe spowodowały to, że okoliczne bloki mają zbyt małą liczbę miejsc parkingowych. Projektant nowej ulicy zgodnie z nowymi przepisami powinien ustalić normatywną ilość miejsc parkingowych do budynków i takowe wytyczyć wzdłuż nowo budowanej ulicy, wraz z normalną ścieżką rowerową i skwerami. Jeśli tego nie zrobił - popełnił przestępstwo wraz z tymi urzędnikami, którzy zatwierdzili taki plan budowy. Zwalczanie przez komunistów posiadaczy aut w Świnoujściu jest już sławne. Mało - pewnie w miejscach nadających się do zatrzymania urzędnicy zaprojektują tak jak na Markiewicza, betonowe kule. Mafia na rzecz płatnej strefy parkowania jawnie działa za naszymi plecami, dlatego nie ma wizualizacji wykonania ulicy, by było post factum. Kto dostał za takie projektowe przestępstwo łapówki?! Przecież takie wykonanie to jest jawna kpina z okolicznych mieszkańców - posiadaczy aut, rowerów. Czy nieuki to robią?!
A może ktoś kto wydał zgodę na postawienie myjni na Stop-Shop na drodze Pożarowej powinien się zainteresować tym co tam się teraz dzieje! Samochody w obie strony jeżdżące, miedzy nimi piesi chodzący slalomem bo insczej się nie da, no i rowerzyści. Kolejka aut do myjni, no to jest jakaś masakra. Po co ta droga jest nazwana Drogą Pożarowa jeśli zagraża zdrowiu i życiu! Może ktoś to poobserwuje z boku i wyciągnie wnioski.
Kontrapas? A ciekawe czy zamontują sygnalizację świetlną dla rowerzystów! Kościuszki jest jednokierunkowa a rowery będą jechał w przeciwną stronę czyli w stronę Konstytucji 3go Maja - a tam jest sygnalizacja. Będzie świeciła dla rowerzystów? czy może" na pałę" będą wjeżdżali na przejście dla pieszych??
7:15 - Typowo peerelowskie myslenie, Niemcy i Holendrzy by się zdziwili. W Polsce są one nawet bardziej potrzebne, bo kultura jazdy większości kierowców jest PODkulturą - widac różnice, gdy sie wjedzie na tern Niemiec, nie mówiąc o Holandii (byłem, jeździłem rowerem, widziałem)..
Fakt odcinek na ul. Słowackiego to dobry łacznik wszyscy przepisy mają w d, , , pie a zwłaszcza niemiaszki
i dobrze, a parkowanie aut na swojej posesji ;) :)
Boże, chroń nas! Znowu * Michalska w akcji...
Policja chyba założy tam posterunek żeby karać tych którzy jednak zdecydują się tam zaparkować. Drodzy pomysłodawcy proszę obejrzeć ulice dookoła które w tej chwili pełne są samochodów. Proszę przejechać ulicą Rybaki gdzie auta zastawiają oba chodniki. Ci którzy jeżdżą do Gospodnika zaczną parkować, za nim, między garażami utrudniając wyjazd z nich. To wszystko chcecie zafundować okolicznym mieszkańcom w imię lepszej infrastruktury rowerowej.
PARKINGI NA ULICACH SĄ NAJDROŻSZYMI PARKINGAMI!! Co to za moda w Świnoujściu ulice są od tego by po nich jeździć a nie parkować. Kościuszki powinna być dwukierunkowa.
...po co kontrapasy, po co sciezki rowerowe, jak i tak wszyscy jeżdżą po chodnikach i mają w nosie przepisy (zresztą policmajstry też!), a pieszy jest tylko intruzem, który musi uskakiwać żeby nie być potrąconym! A pan PREZYDENT zamiast zakładać liczniki na ścieżkach rowerowych, niech założy na chodnikach - to dopiero będzie miał rekordy przejazdów! Kolejny babol organizacyjny, który trafi na tapetę w momencie kolejnego wypadku z udziałem rowerzsty... Wspomnicie moje słowa...