ORP Lublin wchodzi w skład 2. Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych. Okręty tego typu są przeznaczone do załadunku, transportu morskiego, a także wyładowania sprzętu oraz żołnierzy desantu morskiego.
fot. Andrzej Ryfczyński
Na wodach jest obecny od 1989 roku, pełni służbę już 29 lat. Teraz pierwszy polski okręt transportowo-minowy doczekał się remontu. To szczególne dla nas, że będzie remontowany w świnoujskiej stoczni. ORP Lublin kojarzy się nierozerwalnie z naszym morskim pejzażem. Chyba każdy mieszkaniec i turysta kojarzy jego szary kadłub cumujący przy nabrzeżu. Teraz doczekał się remontu. Czwartkowa piękna słoneczna pogoda była idealną oprawą przybycia desantowca do stoczni. W asyście dwóch holowników został przetransportowany od wojskowego nabrzeża do stoczni w Świnoujściu.
ORP Lublin wchodzi w skład 2. Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych. Okręty tego typu są przeznaczone do załadunku, transportu morskiego, a także wyładowania sprzętu oraz żołnierzy desantu morskiego.
- ORP Lublin - OTrM 821 w dniu dzisiejszym rozpoczął naprawę główną i dokową, którą przeprowadzi konsorcjum składające się z lidera SR "NAUTA" z Gdyni oraz MSR "Gryfia" w Świnoujściu. Planowany termin zakończenia naprawy to 30.05.2019 r. - rzecznik prasowej 8. Flotylli Obrony Wybrzeża kpt. mar. Grzegorz LEWANDOWSKI.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Zaktualizowano: Piątek [09.02.2018, 09:32:34]
Taka mała rada, dla mechanika" Pytona", na terenie stoczni nie korzystamy ze skrzyń dennych-do chłodzenia silników. Przez to pompy wody zaburtowej dostają w d...(piach), jest tam za płytko, zwłaszcza nabrzeże nr3, oraz od doków do wyspy Mielin (widać pod koniec filmu). Najlepiej sprawdzał się kingston otwarty z lewej burtu (mój pomysł na zimę), bo nie łapał żab zagrzebanych w mule.Zamknięcie odlotu wody na burty, też jest złym pomysłem, bo szyper mógłby kontrolować chłodzenie silnika z mostku.Wiadomo, że pulpit z sygnalizacją nie działa od 20 paru lat, dlatego kontrola tylko organoleptyczna, czyli węch, słuch. ..To i tak twierdzę, że lepszego holownika nie ma... w końcu zdiełano w CCCP.Tyle systemów zastępczych.Nawet posiada fundament na dziobie do armatki (wodnej), wraz z podajnikiem na naboje (wodne)... I nie tylko tam! A dla ścisłości" Lublin" nie płynął w asyście tj. o własnym napędzie, bo" Pyton" uwiązany na mocno, a" Edek" ciągnął na holu. Asysta jest, gdy holowniki nie są na holu, lecz płyną obok
Po jaka cholere nam sa potrzebne te wraki. Gdzie my bedziemy wysadzac desant??Marnowanie pieniedzy zeby grupa trepow miala swoije cieple posadki
Dobrze, że PiS przejął władzę, bo ORP Lublin musiałby wpłynąć do stoczni w Wolgaście. Uciekający z Polski premier na unijne stanowisko rozpoczął procedurę likwidacji świnoujskiej stoczni.
Na zlom z tym bagnem zlikwidowac te beznadziejne wakaty !!
Kraków już wrócił. Podobno najgorsza załoga jeśli chodzi o kadrę.
Kto tylko może powinien uciekać z tego bagna
Życzę dowódcy awansu za wdrożenie w życie udogodnień... dla elity!!
Do Gość • Piątek [09.02.2018, 10:52:32] • [IP: 176.221.122.**] NIE MASZ POJĘCIA O CZYM PISZESZ OSZOŁOMIE. MYLISZ POCHODZENIE O KADM. XAWERY CZERNICKI Z OKRĘTAMI OLIVER HAZARD PERRY Z GDYNI. ONE POCHODZĄ Z DEMOBILU USA NATOMIAST XAWERY TO ZAMÓWIONA A NIEODEBRANA PRZEZ SOWIETÓW STACJA DEMAGNETYZACYJNA KTÓRĄ POLACY PRZEROBILI NA OKRĘT WSPARCIA LOGISTYCZNEGO... JAK NIE MASZ POJĘCIA BURAKU TO NIE PISZ GŁUPOT TYLKO NA KOLANA I ŁBEM O POSADZKĘ. ..!!
ciekawe czy nogaj, łuszka i jazgarz oddali?
Ta nasza flota MW nadaje się na wycior do armaty!! Począwszy od okrętów do żołnierzy!! *! Do kilkudziesięcioletniej motorówki potrzebują kilku holowników!! Żenada!!
13:58 - Gdy Sowieci napadli na Finlandię w czasach II wojny Swiatowej, ci używali starego sprzętu, np.działa z 1870 r. (mającego więc 70 lat). Nie odebrali kawałka ziemi, odkrojonego przez Stalina, ale zniechęcili Sowietów do nastepnego kąsania. Wspaniała walka Finów z potęgą.
Zrobić 3 wjazdy do jednostki. Nie będzie problemu. A nie jedna bramka. ..na 3tys ludzi.. .zenada. ..odbijanie przepustek. ...rowerzyści i samochody na raz...ochroniarze nie nadążają. ... Po h... Te odbijacze ?? Sami sobie utrudnilli
Albo jednakowo sa traktowani wszyscy, czyli nie wazne kto kim jest, jaki mam stopien...albo uwaza siealbo ktos za nie wiadomo kogo i robi innym pod gorke..zolnierz jest zolnierz.. a nie chora podziałka i traktowanie z gory..na szczęście ktos juz podjal podobno odpowiednie kroki
Poszedł do Świnoujścia nie do Szczecina bo tam nie mają wolnego doku gdyż ten co im się zatopił nie nadaje się do użytku
Niech iswinoujscie poruszy temat przepustek. Ludzie którzy pływają, czasami potrzebują podjechać pod okręt z rzeczami na morze, ale nie lepiej niech od bramy idą kilometr a wielki pan ze sztabu pod same drzwi sobie podjeżdża, * ale jednakowo powinno być
Ty od CZERNECKIEGO Twoi chcieli podobny złom kupić od australijczyków. Na szczęście ten chory fantasta który za tym stał odszedł już w niebyt.
... i tam go potna na żyletki, NARESZCIE !!
ooooo utrzymywacz etatow beda robic bo poco w 21 wieku komus stary trup chyba tylko na dzien dziecka do zwiedzania bo poziom wojskowego wyposazenia na tym okrecie jest na poziomie 0 tak duze zero
Co oni będą remontować przez 1, 5 roku na tak małym okręcie? Zanim skończą ta łajba pójdzie do demobilu!
Wysoko postawiony oficer ! Sam swą insignią (prywatna) przyjeżdża do pracy po godz 7 i nie było kolejki pod bramą !!
Po co naprawiać ten szrot? Kto za to płaci? Pisiory znowu podniosą ceny masła.. jak żyć masło po 10 zl. Jajka po 1.20
Gość • Piątek [09.02.2018, 10:52:32] • [IP: 176.221.122.**] ten transportowiec to co u nas robi? poza przechowywalnia plecakow i zbednego balastu?
oficerowie w MW ? istny dramat jak przechodzą na statki cywilne ;) nawet" bielikiem" nie potrafią sterować ;)
Jeżeli SR" NAUTA" będzie maczać w tym remoncie palce, to może być wesoło.
Z przepustkami podobno juz zostalo cos napisane wyżej do dowództwa, jak nie pomoże to petycja do mon, a żołnierzy podpisaloby multum..bo nigdzie nie ma takiej żenady