POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [05.12.2017, 19:21:52] • Świnoujście

Tadeusz Gala: Dlaczego wybrano metodę budowy tunelu TBM?

Tadeusz Gala: Dlaczego wybrano metodę budowy tunelu TBM?

fot. Sławomir Ryfczyński

Metoda tarczowa drążenia tuneli nazywana skrótowo TBM przeznaczona jest głównie do robót górniczych w twardym, skalistym podłożu. Można ją zastosować również w mniej stabilnych gruntach, jednakże przy zwiększonym koszcie budowy.

W Świnoujściu nad tunelem zalega piasek. Na trasie tunelu występuje piasek z domieszką żwiru, pod tunelem początkowo piasek ze żwirem a głębiej wystąpi żwir lub glina zwałowa z domieszką żwiru i otoczaków z wkładkami iłu pylastego, później margiel kredowy z bułami krzemiennymi. Nie znam badań geologicznych, powyższe przywołuję za opracowaniem firmy DAMART „Stałe połączenie wyspy Wolin i Uznam w Świnoujściu. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe ETAP 1”. W związku z powyższym grunt zupełnie nie pasuje do zastosowania metody TBM.

Nie chodzi o to, że nie można wiercić w takim podłożu. Można. Protest inżynierów z Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Materiałów Budowlanych uważam za mocno nieprzemyślany. Grunt będzie zamrażany i dopiero wtedy wiercony. Technologia jest opanowana i często wykorzystywana.

Mam dwie wątpliwości. Pierwsza dotyczy nośności podłoża. W opracowaniu firmy DAMART na stronie 82 pojawia się stwierdzenie ”Warunki gruntowe dla budowy tunelu są również w pełni korzystne pod względem nośności bowiem praktycznie na całej długości posadowienie tunelu przypada w gruntach nośnych”. Stwierdzenie to nie zostało poparte podaniem empirycznych parametrów geotechnicznych podłoża. Jeżeli grunt zacząłby się poddawać, to cały tunel wisiałby na ścianach oporowych na wjazdach do tunelu.
Kto budował dom na grząskim gruncie, ten wie, ile zachodu trzeba poświęcić utwardzaniu i ustabilizowaniu gruntu pod fundamenty.

Autostrada A20 w Niemczech zawaliła się na początku października 2017r. Zbudowana ją na podmokłym gruncie zabezpieczonym betonowymi elementami. Po 12 latach eksploatacji zabezpieczenia nie wystarczyły, grunt poddał się i powstała tam ogromna dziura o szerokości 10 m, długości 40 m i średniej głębokości 2,5 m.
Drugą moją wątpliwość rodzą skutki wodoprzepuszczalności gruntów. Gdzie jest woda, tam pojawia się ciśnienie hydrostatyczne i wypór. Ten spowoduje wrażliwość na wahania poziomu wody, które w Świnoujściu sięgają do 1,5 m. Skutkiem tego będą zmienne naprężenia ścinające w miejscach oparcia tunelu, czyli u wjazdów. To w konsekwencji może doprowadzić do pełzania, czego skutkiem mogą być nieodwracalne zmiany konstrukcyjne.

Dziwię się, że nie przyjęto do realizacji tunelu budowanego w technologii elementów zatapianych ulokowanego tuż przy promach Karsibór. Koszt ten sam, a Świnoujście otrzymałoby tunel dwukomorowy dwupasmowy. Metoda wymyślona specjalnie dla przekraczania zbiorników wodnych. W 2003 r taki tunel oddano do eksploatacji w niemieckim mieście Rostock pod rzeką Warnow.

Zalety:
1. Dwie rury i dwa pasma w każdym kierunku co daje bezpieczeństwo przeprawy.
2. W związku z długością poniżej 1000 m brak wymogów systemów wentylacji i ppoż w związku z czym minimalne koszty utrzymania tunelu.

3. Możliwość przejazdu transportów z materiałami niebezpiecznymi, np. benzyną w związku z czym brak obowiązku utrzymywania ciężkich promów co jest wymogiem w przypadku tunelu jednorurowego.
Wiadomość z ostatnich dni dotycząca tunelu pod dnem rzeki Martwa Wisła oddanego do użytkowania w kwietniu 2016. Pierwotnie zakładano, że tunel ten będzie zbudowany metodą elementów zatapianych, później w niewyjaśnionych okolicznościach zmieniono technologię na TBM:
Informacja z https://www.trojmiasto.pl dnia 29 listopada 2017, godz. 17:00

Pierwsze "wysięki" wody - jak nazywają je drogowcy w tunelu pojawiły się w sierpniu. Tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego zamknięto na kilka dni tę samą rurę w kierunku Stogów, co spowodowało paraliż w centrum miasta. Wówczas woda pojawiła się jednak na wyjeździe
z podwodnej przeprawy.

Tym razem tuż przy wjeździe od strony Letnicy. Kłopot w tym, że awaria wygląda na poważniejszą. Wody jest więcej niż poprzednio i pojawiła się po stronie, po której nie ma odprowadzenia do kanalizacji.


Tadeusz Gala
Świnoujście 5 grudzień 2017


komentarzy: 74, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-74 z 74

Gość • Sobota [08.09.2018, 19:01:27] • [IP: 158.26.131.**]

A to jakis Inzynier budownicta...czy Internetowy muchomor sromotnikowy?

Gość • Niedziela [21.01.2018, 18:41:39] • [IP: 5.172.255.***]

Zgadzam się z panem Gala. Eksperci od budowy tuneli twierdzą, że metoda TBM nie nadaje się do piachu i rzek. Najlepsza jest metoda elementów zatapialnych. Jest tańsza. Mogą wykonać ją polskie firmy z okolic Świnoujścia. Jest bezpieczna. Jest szybsza. Będą 2 pasma i 1 awaryjne w cenie 1 pasma TBM. Osobiście jestem za mostem zwodzonym lub flying jak w Holandii.

Gość • Niedziela [21.01.2018, 18:21:24] • [IP: 5.172.255.***]

lklklkl

Gość • Piątek [05.01.2018, 08:34:11] • [IP: 93.94.186.***]

Gala nie ma pojęcia o budownictwie, nie spełnia nawet w minimalnym stopniu obowiązków w SM Stoczniowiec, odbiera tylko pensje. I teraz w związku z wyborami samorządowymi też chodzi tylko o pensję, Transparentność wg Gali to nie odpowiadanie na pisma, pomimo obowiązku ustawowego.

Gość • Poniedziałek [01.01.2018, 19:17:09] • [IP: 89.64.10.***]

Tadziu dobrze gada lepiej jak jest wiecej!! To dobry plan

Gość • Piątek [08.12.2017, 09:42:40] • [IP: 62.92.60.**]

Nie ma znaczeniaczy ten Pan chce dostać się do koryta czy też nie. Chodzi o to, że każdą władze należy kontrolować. Czemu nie warto mieć więcej za tą samo cenę? na dodatek liczy się bezpieczeństwo. Warto posłuchać i zobaczyć co włodarze miasta odpowiedzą, tu chodzi o nasze życie i niewykorzystane możliwosci. Jestem za poruszeniem tego tematu, tak jak zrobił to Pan Gala.

pilot400 • Czwartek [07.12.2017, 12:16:19] • [IP: 178.238.253.***]

mieszkam w Świnoujściu od 1961 roku. Już wtedy" budowano" tutaj tunel.Teraz też myślę że finał będzie taki sam.

Gość • Środa [06.12.2017, 23:50:06] • [IP: 188.146.98.***]

Chłopino 06.12.2017, 20:08:25] • [IP: 92.42.118 biednyś boś głupi. Wypór betonu zależy od tego jaki w jaki topologiczny obiekt zostanie zamknięty. Jak będzie to lity betonowy prostopadłościan to chociaż byś sie chłopino wypróżnił to zawsze utonie. Ale jeśli będzie ten beton szczelną ścianą tegoż prostopadłościanu to taki obiekt może mieć dowolną wyporność, dodatnią lub ujemną w zależności jak zaprojektujemy.

Gość • Środa [06.12.2017, 21:56:42] • [IP: 94.254.224.***]

Jak nie wiecie kim jest i czym sie zajmuje to nie komentujcie.

Gość • Środa [06.12.2017, 20:59:57] • [IP: 93.94.186.***]

może zająłby się pan prezesowaniem w spółdzielni w pracy pan jakiś taki małomówny i nic niewiedzący, a tu proszę znawca ba ekspert jakich mało

Gość • Środa [06.12.2017, 20:41:55] • [IP: 92.42.114.**]

Galu Galu lansu lansu. Gość • Środa [06.12.2017, 11:34:16] • [IP: 80.245.186.***]-bo większa prowizja.Chyba wolałbyś dostać za kilo zgniłków 10 zł niż za kilo pięknych jabłek 5 zł?

Gość • Środa [06.12.2017, 20:08:25] • [IP: 92.42.118.**]

To jest fizyk, wymyślił różne prawa wyporu dla betonu, w zależności od tego, czy go się zakopie łopatą w ziemi, czy wciśnie się w tą samą dziurę bez kopania. Maładiec świnoujściański.

Gość • Środa [06.12.2017, 14:38:29] • [IP: 88.156.206.***]

Ja chciałbym wiedzieć jakie doświadczenie w budowaniu tuneli i w ogóle jakie wykształcenie ma ten Pan!, że zabiera głos w tak złożonej materii jak budowanie takich konstrukcji.Czym się ten Pan zajmuje? Pamiętam go jak kręcił się kiedyś kolo św pamięci Możejki! Czyli wiadomo gościu jest w opozycji do obecnej władzy. Gadać tak" na okrągło"każdy potrafi ale trza Panie Gala poprzeć swoje wynurzenia jakimiś opracowaniami, wyliczeniami i badaniami a naprzeciwko siebie mieć w dyskusji fachowców, a nie komentatorów o poziomie jak widać poniżej z tych wpisów! Ja po tym Pańskim artykule zaczynam postrzegać Pana raczej jako kogoś na poziomie tego żałosnego gościa, co kwestionował i nadal to robi w odniesieniu do mostu na wyspę Karsibór. Myślę też, że zaczyna" wąchać" Pan za jakimś miejscem przy miejskim korytku! Panie ale to już nie możejkowe lata kiedy to pierwszy lepszy, który zamieszał w głowie takim jak poniżej komentującym zwolennikom i dostawał od razu posadkę! Ludzie tutaj zaczęli już odróżniać plewy od ziarna!

Gość • Środa [06.12.2017, 14:13:27] • [IP: 95.129.228.**]

Już nie czytam tych pierdołów, które klepią" fachowcy", nie nie mający zielonego pojęcia o tego typu budowach. NIKT w Polsce nie powinien Zabierać głosu na temat budowy tunelu!!Niedawno truł na doope domorosły znawca mostów, Teraz pojawił się drugi " znaFca"

Gość • Środa [06.12.2017, 13:56:06] • [IP: 80.245.179.***]

CYMBALISTÓW BYŁO WIELU :)

AGENDA 21 • Środa [06.12.2017, 13:17:25] • [IP: 80.245.178.***]

W ŚWINOUJŚCIU WŁOSI PORZĄDNY TUNEL ZBUDUJĄ. W GDAŃSKU BUDOWLI poTOMKOWIE BUDOWNICZYCH OBOZÓW KONCENTRACYJNYCH I DOKONALI ZEMSTY ZA poRAŻKĘ HITLERA. TUNEL W GDAŃSKU TAK ZAPROJEKTOWANO I ZBUDOWANO, ABY SZYBKO SIĘ ZAWALIŁ, TAKI PRIKAZ OD PUTINA poSZEDŁ DO BERLINA.

Gość • Środa [06.12.2017, 12:57:20] • [IP: 212.14.7.**]

Czytając co niektóre komentarze nasuwa się jedno - żenada. Wtopić kasę nietrudno, wypowiadające się tu gluptoki powinni nawet jej dołożyć. Nie trudno zrobić coś na sztuke

Miś • Środa [06.12.2017, 12:19:50] • [IP: 178.238.246.**]

"...przy zwiększonym koszcie budowy" - i wszystko jasne ;-) Przecież nie chodzi o tunel, tylko o drogi tunel... bardzo drogi w budowie i w utrzymaniu... Rachunki mam z Cepelii na 280 tysięcy i zapłacimy... i nie sprzedamy misia żadnemu muzeum, nawet narodowemu za milion! Bo prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach...

Gość • Środa [06.12.2017, 11:34:16] • [IP: 80.245.186.***]

ty debilu żurowy 06.12.2017, 05:53:24] • [IP: 190.112.254.*. Oczywiście, że niezależnie od metody będą działać takie same siły. Tyle, że w metodzie elementów zatapanych tunel cały czas pływa. ROZUMIESZ ćwierćinteligencie? PŁYWA. A w TBM nie. Zastanawia mnie, czemu nikt nie odpowiedział gościowi 06.12.2017, 00:15:24] • [IP: 188.146.98.? Skoro za tą samą cene możemy mieć tunel dwukomorowy czteropasmowy to czemu wybieramy jednokomorowy dwupasmowy i jeszcze droższy w eksploatacji? No czemy? NO CZEMU?

gpk • Środa [06.12.2017, 11:01:16] • [IP: 217.153.7.***]

Popieram PIERWSZE zdanie IP 184.168.27 ! Jak tunel to tylko metoda zatapiana 4 pasmowy bo kolejki latem będą na parę h, stania macie to jak w banku ! Np. dojazd do Lidla w NRD ponad 1 h latem !! A co będzie jak wybudują czteropasmowa obwodnicę nadmorskich miejscowości w NRD ??!! DRAMAT !! Powodzenia w marynowaniu szmalu !!

waldi • Środa [06.12.2017, 10:40:36] • [IP: 109.255.193.**]

Czy nazwa firmy DRAMAT nic nie sugeruje?

Gość • Środa [06.12.2017, 10:16:26] • [IP: 184.168.27.***]

Stałe połączenie, to katastrofa dla Świnoujścia. Nie opłaca się wydawać tyle pieniędzy dla kilku nowobogackich gównojedzących darmozjadów. Jest wybierany droższy motyw, bo na droższym projekcie magistrackie biedakicebulaki będą mogły więcej hajsu zawinąć w kierman.

Gość • Środa [06.12.2017, 10:05:49] • [IP: 188.146.163.***]

To nie ten co z kamerą latał za Możejką, jak i cała świta z tamtych lat?

Gość • Środa [06.12.2017, 09:47:35] • [IP: 178.238.246.***]

A komu dziś potrzebne te, nieco spóźnione, wywody EKONOMISTY-AMATORA? Czy nie ciekawsza byłaby dyskusja o locie na Księżyc?

Gość • Środa [06.12.2017, 09:44:12] • [IP: 193.69.22.**]

Most zwodzony/obrotowy! Ba nawet dwa w cenie tunelu!!

Gość • Środa [06.12.2017, 09:36:00] • [IP: 188.146.33.***]

A w spółdzielni stoczniowców już opłaty w górę pójdą na nowy rower musi jakos do wyborcow dojechac, przypominasz mi Kuchcinskiego tylko tamten choć trochę mówił do zeczy.

Gość • Środa [06.12.2017, 08:44:00] • [IP: 178.238.252.**]

Poczekam na opinie znawców od budowy takich inwestycji, jeśli firmy biorą udział w przetargu to, chyba wiedzą co robią.

Gość • Środa [06.12.2017, 08:13:59] • [IP: 83.8.115.**]

ekspert przyciął kucyka i rozpoczyna nowe życie jako ekspert od tunelu. Strach się bac.

Gość • Środa [06.12.2017, 07:57:06] • [IP: 62.69.253.**]

Ryjek przygotowany do kolejnego korytka, więc trzeba zaistnieć w mediach. Niech mądrala przedstawi swoje osiągniecia zawodowe - a zawód jak ostatnio sam mówił to opozycjonista. Zostawmy ten tunel specjalistom.

Gość • Środa [06.12.2017, 07:40:11] • [IP: 80.50.142.**]

W jakich wyborach ten Pan będzie startował ??

Gośczarna koperta • Środa [06.12.2017, 07:37:14] • [IP: 92.42.116.**]

Nie wiem jak to powiedzieć jeden ponton już mamy czy jednego pontona już mamy. Gotowy do zatopienia?

Gość • Środa [06.12.2017, 07:15:37] • [IP: 31.0.86.**]

Kończ waść, wstydu oszczędź, czas na młodych, pan zaś korzystaj z emerytury

Gość • Środa [06.12.2017, 07:02:45] • [IP: 93.94.184.**]

Komuś bardzo zależy na torpedowaniu budowy tunelu, oj bardzo zależy.Przeczytajcie co i gdzie to konsorcjum budowało a póżniej oceniajcie.

Gość • Środa [06.12.2017, 06:21:17] • [IP: 95.160.157.***]

jak mamy takich fachowców w mieście to czemu zlecamy to na zewnątrz

Gość • Środa [06.12.2017, 05:53:24] • [IP: 190.112.254.***]

Piździsz pan głupoty i siejesz pan ferment. Na tunel niezależnie jaką metodą zostanie wykonany będą działały takie same siły. Wiercony według pańskich bździn będzie osiadał a zatapiany już nie. Toż to Nobel panu się należy. Teraz niech pan opracuje studium wykonalności przy założeniu kopania ręcznego, łopatami. Ilu ukraińskich czy może jeszcze tańszych chińskich operatorów łopat należy zatrudnić z uwzględnieniem wydajności naszej oczyszczalni ścieków. Robotnicy będą jeść a jak się je to trza się wypróżnić. Bo gdyby wydajność była za słaba to trzeba by ograniczyć przyjmowanie do recyklingu dobrych niemieckich kup, a to już będzie sprawa polityczna. Do polityki się nie mieszam. Jako mieszkaniec mogę podjechać rowerkiem na plac budowy i w czynie obywatelskim pomóc w kopaniu tunelu, na pożytek wszystkich wyspiarzy. Wesołych Świąt

Gość • Środa [06.12.2017, 01:12:12] • [IP: 62.69.229.**]

W telewizorze gadał sobie Janusz Odnowiciel. Z wypowiedzi wynika, że dla niego najważniejszy jest papierek, a wiadomo papier wytrzyma wszystko. Nie liczy się z cudzymi opiniami (niekoniecznie pana inżyniera krytykanta) uważając, że ma patent na wyłączną mądrość. Dlaczego jaśnie pan prezydent nie opublikuje wszystkich ograniczeń dotyczących stałej przeprawy? Czy są jakieś naciski ze strony armii, Szczecina, portów? Jeżeli tak, to dlaczego Świnoujście nie żąda od nich partycypacji w kosztach? Dlaczego pan prezydent tak obsesyjnie forsuje tunel?

Gość • Środa [06.12.2017, 00:15:24] • [IP: 188.146.98.***]

Ja mam tylko jedną wątpliwość. Abstrahując od dywagacji na temat wyższości świąt bożego narodzenia od wielkanocy, czyli która metoda jest lepsza to ja się pytam. Skoro za tą samą cene możemy mieć tunel dwukomorowy czteropasmowy to czemu wybieramy jednokomorowy dwupasmowy i jeszcze droższy w eksploatacji? No czemy?

Gość • Środa [06.12.2017, 00:00:53] • [IP: 92.42.114.***]

Hej!! mąciciele, przygłupy odwalcie się tunelu sami nic nie umiecie zrobić, a tylko przeszkadzacie innym. Nie możecie się pogodzić że ktoś chce coś zrobi, a wy przy swoim nieudacznictwie tylko na przeszkadzanie was stać.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 23:45:15] • [IP: 46.101.139.**]

Pan Inrzynier Gala budowal tunele jak wyscie w pieluchy szczelali niewdziecznicy i zazdrosnicy muw do mnie jeszcze Tadzik !

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:51:47] • [IP: 188.146.41.***]

Panie Gala, na Pan absolutną rację co do budowy tunelu. Tylko elementy zatapialne. Inna metoda to stracone pieniądze.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:49:26] • [IP: 49.213.19.***]

Konstrukcja tunelu nie przewiduje przejścia dla pieszych. Jednak myślę, że toruńska pielgrzymka, jako zwarta grupa może być potraktowana, jako wesoły autobus.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:40:03] • [IP: 79.175.193.***]

Dobrze mówi, mądry gość.

ość • Wtorek [05.12.2017, 22:38:43] • [IP: 188.146.97.***]

nooo... zaczynają wyłazić spod kamieni

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:29:15] • [IP: 178.238.251.***]

Ciekawe co na to psycholodzy ?

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:28:57] • [IP: 188.146.41.***]

czyli my polacy jako jedyni w świecie wiercimy w piachu. Ale już twardowski toczył bicze z piasku to my sobie możemy sobie powiercić. Mam tylko nadzieje, że ten tunel wytrzyma dłużej niż autostrada A20

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:26:55] • [IP: 81.190.126.***]

Nie da się ukryć, że w takich warunkach terenowych, na świecie najczęściej wybiera się właśnie metodę zatapianych kesonów. Przypadek? Owszem, można też wiercić, ale to i droższe i mające wiele ograniczeń. Ale u nas najważniejszy jest Szczecin, zatapianie kesonów oznacza czasowe utrudnienia a nawet blokadę toru do Szczecina, a tarcza nikomu i niczemu nie przeszkadza. Więc to chyba o to głównie chodzi. Dobrze, że mamy już jeden podobny tunel w Polsce (i to o wiele lepszy, bo dwunitkowy) i sporo doświadczeń, tylko z nich korzystajmy! Kto z naszych władz był w Gdańsku i zapoznał się z tunelem, jego plusami i minusami?

Gość • Wtorek [05.12.2017, 22:10:01] • [IP: 95.160.156.**]

Szkoda tylko, ze nie jest takim specjalistą w SM Stoczniowiec.

RP • Wtorek [05.12.2017, 22:00:54] • [IP: 80.245.178.**]

W USA, tak ogłupiono ludzi, ze na dany temat moze wypowiadac się tylko ktos z dyplomem z danej dziedziny, choćby plótł androny, a jest dużo pasjonatów, którzy niejednokrotnie biją na głowę tych z papierkiem

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:53:24] • [IP: 188.166.36.***]

Gala Tadeusz i Skiepko Aleksander – lokalni mędrcy, znający się dosłownie na wszystkim. Obu łączy jedno – kompleks niespełnionych marzeń o życiu w przepychu, bez własnego, pozytywnego wkładu. Stąd, u nich nieustające parcie na szkło, pod przewodnią rolą rządzącej formacji.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:43:00] • [IP: 80.245.189.***]

DLA TEGO

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:40:09] • [IP: 80.245.191.***]

tylko tunel z elementów ktoś kto się nie zna niech bzdur nie pisze Osobiście zgadzam się z Panem Gala

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:28:58] • [IP: 2.27.85.**]

Smiac sie czy plakac nad takimi ekspertami?

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:27:16] • [IP: 80.245.182.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:18:07] • [IP: 176.221.123.***]

Dobrze, że ktoś analizuje inwestycję w tunel na który mamy wydać krocie. Każdy głos jest warty rozważenia a pan Gala umie analizować dokumenty, co innym też życzę.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:16:10] • [IP: 80.245.189.***]

stary komuch??do psu sie zapisz

odyseusz • Wtorek [05.12.2017, 21:13:32] • [IP: 88.156.206.**]

skąd biorą sie tacy, , eksperci''?i o co w tym chodzi aby pokazywac-publikowac takie wypociny?...jest kasa więc niech budują, aby szybko.przez takie artykuły, okaże sie, ze tunelu nie bedzie nigdy.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:06:08] • [IP: 78.88.28.***]

Nie znam badań geologicznych -j tyle na ten temat...

Gość • Wtorek [05.12.2017, 21:03:15] • [IP: 94.254.227.***]

Proponuję metodę zatapialnych pontonów :-). Fachowiec BUUHHAAHHAA!!

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:58:41] • [IP: 184.168.46.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:54:33] • [IP: 92.42.118.**]

Świnoujście to ciekawa wioska. Ma już Naczelnego Mostownika, który mimo, że już budowany jest tunel, buduje ze swoim towarzystwem most. Będzie ta korzyść, że będzie tunel i most! Ale trudno zrozumieć dlaczego teraz pojawia się Naczelny Tunelownik, który na dodatek nie chce budować tunelu i to w okresie kiedy już zaczęto jego budowę! Ciekawa mieścina, tylko pozazdrościć.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:53:37] • [IP: 176.221.122.**]

I sprawa tunelu się rypła. Zastanawiam się tylko kto taki bubel wymyślił i go zatwierdził. Może faktycznie należałoby się przyjrzeć eksploatacji tunelu w Gdańsku. Budowała go ta sama firma, która wygrała przetarg w Świnoujściu.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:47:54] • [IP: 78.88.30.***]

O jasny gwint nagle wyłaniają się jak zza mgły ukryci fachowcy od tuneli i mostów.Powodzenia w knuciu wam wszystkim życzę, knujaki pospolite.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:47:47] • [IP: 92.42.117.***]

Mądrego to i miło poczytać. Mimo, że się na tym nie znam argumenty przetoczone przez Pana wyglądają na sensowne. Z chęcią poczekam na odpowiedź - jeśli ktoś się jej podejmie

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:28:22] • [IP: 92.42.114.**]

to chyba brat bliźniak pana Barczaka :D

Aleksander Skiepko • Wtorek [05.12.2017, 20:22:23] • [IP: 79.186.130.***]

Ta wypowiedź jest lepsza od wypowiedzi inżyniera i uargumentowana kłopotami z tunelem pod Motławą. Nie wiem jaką metodą budowano tunel w Warszawie wzdłuż Wisły, ale tam też pokazuje się woda z którą są kłopoty.Firmy wybudują nam co tylko chcemy i zgodnie z projektem. Tunel ma być z założenia tańszy w eksploatacji od przeprawy promowej i oby tak było.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:21:13] • [IP: 95.160.159.***]

gala już kiedyś wraz z Możejką kopał tunel łopatami. Otwierał nawet oferty przetargowe na budowę tunelu a teraz jest nieodpartym autorytetem w dziedzinie metod budowy tunelu i szefem pontonowej partyjki:)

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:16:20] • [IP: 95.129.226.***]

Jest się nad czym zastanowić

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:13:43] • [IP: 46.101.184.***]

Kolejny pasożyt pro PiS’owski, który próbuje wylansować się przed wyborami samorządowymi. Marzy się miękkie krzesło w nowo wyremontowanej sali obrad Rady Miejskiej. Typowe parcie na szkło i miłość do darmowej kasy.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:07:01] • [IP: 103.10.197.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [05.12.2017, 20:03:47] • [IP: 37.187.147.***]

Ten pan ma jakieś doświadczenie w drążeniu tuneli? Bo w internecie jakoś głucho o tym

Gość • Wtorek [05.12.2017, 19:49:48] • [IP: 77.114.43.**]

Galus daj spokój, nie błaznuj. Poczytałeś w necie i już ekspert. ?

Gość • Wtorek [05.12.2017, 19:39:55] • [IP: 78.10.206.***]

Cos mi sie wydaje, ze bedziecie slawni na cala Polske z tym przemakalnym tunelem. A w Rostocku oprocz tego, ze trzeba placic, to naprawde tunel wyglada zawodowo, wlasnie dlatego, ze ma dwie nitki po dwa pasy przy niewielkiej dlugosci. Tu rzeczywiscie bedzie strach w to wjechac, bo ciasno i niebezpiecznie.

Gość • Wtorek [05.12.2017, 19:39:28] • [IP: 95.160.157.**]

teraz się będą wszyscy mądrzyć to takie polskie. Pan Gala ten podpis widnieje przy wycenach mieszkań poradzieckich (kopiuj wklej) to była rzetelna robota co tam tunel

Gość • Wtorek [05.12.2017, 19:31:06] • [IP: 188.146.135.***]

Tadziu ma ostatnio parcie na szkło :)

Oglądasz 1-74 z 74
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta 29 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) godz. 13:00, która odbędzie się w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu sala 315, II piętro budynek przy ul. Wojska Polskiego 1/1. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Podsumowanie VIII kadencji Rady Miasta Świnoujście. 3. Zamknięcie sesji. Przewodnicząca Rady Miasta Elżbieta Jabłońska ■ Dargobądz, 18 kwietnia 2024 r. - Wczesnym rankiem o godzinie 6:14 doszło do poważnego wypadku na drodze krajowej numer 3 w miejscowości Dargobądz. Z nieustalonych dotychczas przyczyn zderzyły się dwa pojazdy dostawczy i bus. W wyniku zdarzenia poszkodowane zostały osoby podróżujące tymi pojazdami ■ Joanna Agatowska Prezydentem Świnoujścia w I turze! To historyczne zwycięstwo! Oczywiście musi być potwierdzone oficjalnymi danymi z PKW ale na podstawie protokołów z 27 komisji wyborczych w Świnoujściu Joanna Agatowska w mistrzowskim stylu pokonała trzech swoich konkurentów i w I turze została prezydentem Świnoujścia! ■ Ostateczne rozliczenie tunelu nie zostało jeszcze dokonane. Nastąpi po wydaniu Świadectwa Wykonania, co spodziewane jest ok. września br. Roszczenia obu stron w związku z prowadzonymi mediacjami są objęte tajemnicą mediacji - tłumaczy Jarosław Jaz Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście ■