POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [17.11.2017, 21:12:06] • Świnoujście

Tesla ze Świnoujścia. Posłuchaj co powiedział nam wynalazca Zygmunt Kiliszewski!

Tesla ze Świnoujścia. Posłuchaj co powiedział nam wynalazca Zygmunt Kiliszewski!

fot. Sławomir Ryfczyński

Zygmunt Kiliszewski to wynalazca i człowiek z ogromną pasają. Jak sam twierdzi, obecnie jest na etapie pracy przy silniku lepszym i wydajniejszym aniżeli silnik tesli.



Pasją konstruktora są silniki spalinowe i elektryczne, prądnice prądu stałego i przemiennego i zmiennego, prądowe sterowniki mocy.

Ale interesuj się też astronomią i kosmologia, oraz fizyką cząstek elementarnych.

My zapraszamy was na reportaż, którego bohaterem jest waśnie Zygmunt Kiliszewski.

Z jego pracami możecie się również zapoznać na jego stronie internetowej www.mojewynalazki.pl

źródło: www.iswinoujscie.pl


Zaktualizowano: Środa [18.04.2018, 17:11:47]

komentarzy: 94, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 94

Gość • Sobota [04.04.2020, 10:50:50] • [IP: 77.65.82.**]

Test

Zygmunt Kiliszewski • Środa [18.12.2019, 15:14:48] • [IP: 85.221.143.***]

Witam Państwa serdecznie, tym razem z Poznania. Przeprowadzka i prace remontowe trochę czasu zajęły. Przebywałem razem z Państwem 39 Lat! Tego okresu życia już się nie zapomni. Na początku grudnia rozpocząłem dalsze prace badawcze tego mojego silnika. Jednak najpierw musiałem kupić silnik krokowy, mikrokontr. Arduino i sterownik stepper motor. Ma to na celu bliższe zapoznanie się z oprogramowaniem. Przeprowadziłem test polegający na wygenerowaniu z platformy cyfrowej impulsu, który zwarł optotranzystor sensora, a ten z kolei spolaryzował bramkę 100 A tranzystora IGBT. Obciążenie stanowiły 2 żarówki H-4 połączone równolegle. Uzyskano moc =100, 23 W sterowaną sygn. Arduino. Wygenerowano także impuls PWM z pinu 5. Postawiono twierdzenie dot. możliwości sterowania i zabezp. maszyn typu CNC. Uruchomiono silnik krok. zgodnie z nastawami cyfrowymi, tj. kątem obrotu i postojem (moment trzymający). Dokonano analizy przezwojenia fabrycznego silnika na motor BLHF-RM. Życzę szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia i zdrowia.

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [28.03.2019, 16:39:14] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Państwa ponownie, dokonałem modernizacji zasilacza DC 62 V/650 W. Do generowania impulsowego sygnału PWM zastosowano regulator AVT CMOS 4093 bazujący na 4 przerzutnikach Schmitta. Na podstawie trzech twierdzeń zastąpiono oryginalny MOSFET tranzystorem IGBT 600 V, 100 A, 714 W. Do stabilizacji napięcia i tłumienia przepięć zastosowano diodę transil 62 V; 17, 7 A w impulsie, e; 1, 5 kW. Prąd jest filtrowany trójstopniowo w czwórnikach symetrycznych, w których znajdują się trzy dławiki o indukcyjności 100 mikroH każdy oraz 8 kondensatorów elektrolitycznych - łącznie 80 mF. Moc do układu dostarczają dwa 320 VA trafa połączone równolegle. Zasilacz pracuje w oparciu o PWM, tj. szerokość impulsu w zakresie f: 425 - 370 Hz, która będzie powiększona. Wstępne testy dały pozytywne rezultaty: RMS = 45, 48 V; I = 8, 71 A; P = 396, 131 W = 0, 4 kW. Celem jest adaptacja zasilacza do przeprowadzenia testów z wirującymi maszynami scharakteryzowanymi indukcyjnością. Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [21.03.2019, 16:04:14] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. II - żłobków specyficznym uzwojeniem według tzw. złotego podziału twornika, wklejenie na sferze czynnej wirnika 10 magnesów N 42 i zapełnienie jej w możliwie maksymalny sposób, duża sprawność układu elektronicznego: bramki tranzystorów kluczujących, optotranzystory mikrosensorów optycznych odbiciowych oraz regulatora impulsowego PWM. Jeszcze mam w planie uruchomienie zasilacza 48V/650 W, aby poddać silnik BLHF-RM nr 1 końcowemu testowi mocy. Powiem Państwu tak: to są dane, których nie powstydziłby się instytut naukowo - badawczy. Przepraszam, jeżeli przesadziłem z tą oceną. Serdecznie wszystkich pozdrawiam w Dzień Wiosny :)

Zygmunt Kiliszewski • Czwartek [21.03.2019, 15:43:17] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Już kilka miesięcy nie zamieściłem na naszym Portalu, żadnych informacji dot. moich innowacji. Czasu nie zmarnowałem. Elektrotechnika, elektronika i mechanika to są obszerne dziedziny wiedzy. Może pomóc doświadczenie. Do napędu silnika bezszczotkowego nr 1 zastosowano dwa regulatory elektroniczne i cztery akumulatory żelowe o parametrach 12 V, 4 Ah każdy. Zostały połączone szeregowo w celu zwiększenia napięcia. Czynność tę realizowano stopniowo, tj. najpierw dwa, trzy, a następnie cztery. Uzyskano prąd maksymalny = 9, 58 A; częstotliwość (f) na przewodach sterujących silnikiem = 70, 28 Hz = 4216, 9 RPM, f na mostkach kluczujących = 2, 67 kHz, RMS = 34, 68 V; I fazy nr 2 = 4, 78 A; F całkowita w żłobkach 0, 208 kG; M = 0, 7 Nm; P = 0, 31 kW. Według niektórych parametrów występuje nadsprawność silnika - ok. 5 %, ale nikt na świecie jeszcze tego nie udowodnił, zatem obliczono ją na poziomie 0, 98 - jako wartość średnią (average). Ma na to wpływ całkowite wypełnienie

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [17.12.2018, 19:07:17] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. II - nastąpią, aby sprawdzić wydajność tego mojego pierwszego silnika bezszczotkowego sterowanego sensorami i doskonałej jakości tranzystorami IGBT - FS. Podczas zastosowania zasilacza o większej mocy można będzie sprawdzić motor w pełniejszym zakresie. Potencjał tego typu czterofazowego silnika i zarazem generatora jest znaczny. Badania numeryczne i testy hamowniane dopełnią" dzieła". Na chwilę obecną dokonałem bardzo licznych konstrukcji, doświadczeń i analiz. Można z całą dozą pewności powiedzieć, że dopełniłem wszystkiego, aby przedstawić Internautom niemalże gotowy produkt. Dlatego liczę na poparcie! Życzę Szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia i pomyślności w Nowym 2019 Roku :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [17.12.2018, 18:52:15] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Państwa- to z dzisiejszego dnia jestem bardzo zadowolony! Wcześniej wykonałem śmigło o średnicy 232, 2 mm, kącie natarcia łopatek 32 stopnie i skoku 455, 85 mm. Zostało ono podłączone do wału silnika BLHFR-M nr 1 celem jego obciążenia. Uzyskano następujące parametry: a) Umax = 23.3 VDC; Imax = 6, 85 A; f = 63, 12 Hz = 3787, 2 RPM; P = 160 W. Energię, jaką wytwarzało śmigło dało się odczuć na sobie! Specyficzny warkot jednoznacznie określał rodzaj obciążenia silnika. Jego chłodzenie było tak intensywne, że temperatura na aluminiowych obudowach była zbliżona do dłoni, pomimo natężenia prądu wynoszącego blisko 7 A dostarczanego do silnika. Tym doświadczeniem przypomniałem sobie wczesną młodość związaną z konstrukcjami różnych śmigieł, które były" wyrzucane" ze specjalnej konstrukcji szpuli. Zachęcam Młodzież do aktywnego wypoczynku i konstrukcji różnych urządzeń. Serdecznie pozdrawiam mojego Kolegę Marka, który oblatał różne modele samolotów przez siebie skonstruowanych! Dalsze testy obciążeniowe

Zygmunt Kiliszewski • Środa [12.12.2018, 15:54:40] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów, Naukowców i Konstruktorów! Pragnę Państwu zakomunikować, że zakończyłem konstrukcje i testy związane z BLHF-RM. W dniu dziesiątego grudnia zarejestrowałem u Notariusza następne moje opracowanie - Rozdz. III F. Jest to bardzo nowatorska praca, ponieważ dotyczy sterowania przedmiotowym silnikiem, możliwością poprawienie funkcjonowania silnika synchronicznego synRM (synchroniczny silnik reluktancyjny). Uważam, że go udoskonaliłem i dlatego nazwałem go synMRM. Oczywiście szczegółów przed publikacją nie mogę ujawnić. Ponadto dokonałem analizy min. wysokoobciążonego silnika MHD. Przechodząc do meritum - tj. bezszczotkowego, jednobiegunowego (o jednej parze biegunów magnetycznych), synchronicznego, czterofazowego, czterokrokowego, hybrydowego, z czteroprzewodowym zasilaniem silnika będącego przedmiotem konstrukcji, analiz i testów - można jednoznacznie stwierdzić o jego znakomitych parametrach trakcyjnych i generowania prądu! Wielkie koncerny znają te przymioty mojego silnika :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [30.11.2018, 17:34:00] • [IP: 176.221.123.*]

Cz. II - za promocję mojego silnika, a poprzez to także moją osobę w regionie polsko - niemieckim oraz poprzez komunikatory społeczne o zasięgu globalnym, także na świecie. Liczba odwiedzin na tych stronach jest imponująca. Nigdy bym nie przypuszczał, że będę tak znaną osobą. Jednak najważniejsze jest to, aby kontynuować te moje prace z pomyślnym skutkiem wdrożeniowym! Ten proces nie jest już zależny ode mnie. Jestem skromnym człowiekiem i nie zamierzam ingerować w te skomplikowane procedury obarczone bardzo dużymi inwestycjami, bądź to przez Państwo Polskie lub wielkie koncerny energetyczne i motoryzacyjne. O zakończeniu prac tego działu powiadomię Państwa na tym portalu. Przepraszam wszystkie osoby, którym nie udzieliłem odpowiedzi w domenie g-mail. Było to niewykonalne, ponieważ byłem bardzo obarczony konstrukcjami, testami i analizami dot. BLHF-RM. Większość postawionych pytań dot. spraw ujętych w moich opracowaniach. Dziękuję za uwagę. Serdecznie wszystkich pozdrawiam :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [30.11.2018, 17:12:54] • [IP: 176.221.123.*]

Witam ponownie wszystkich wielbicieli prac teoretycznych i praktycznych z mechaniki, elektrotechniki i elektroniki. Dzisiaj osiągnąłem wielki sukces, ponieważ uruchomiłem nowej generacji silnik BLHF-RM w oparciu o jeden sensor :). Napisałem jeden, ponieważ jest to niebywałe, aby silnik krokowy mógł pracować tylko na bazie jednego kroku! Czujnik został przyporządkowany do trzeciego kroku. Podając napięcie z prostownika sterowanego fazowo stwierdziłem intensywny obrót wirnika przewyższający znacznie kąt jego pracy. To dało podstawę do podwyższenia napięcia, po czym rozruch następował automatycznie, ponieważ wartość momentu obrotowego wystarczała do pominięcia trzech pozostałych kroków. Oczywiście diody LED kontrolujące ustawienie się rotora do kolejnego kroku emitowały pulsacyjne światło. Doświadczeniem tym bezsprzecznie udowodniłem, że nowej generacji silnik bezszczotkowy BLHF-RM powinien osiągnąć należną pozycję naukową i rynkową. Dziękuję Panu Sławkowi Ryfczyńskiemu i redaktorowi - Panu Radkowi Jagielskiemu

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [05.11.2018, 13:54:44] • [IP: 176.221.123.**]

cz. II - napięcie: 66, 598x = 69*33, 63; x = 2320, 47/66, 598 = 34, 84 V - podczas osiągania wymienionych obrotów. Można przyjąć w uproszczeniu, że przy obciążeniu ok. 3 A, zakres pracy napięciowej (siła przeciwelektromotoryczna), tj. 48 VDC przedstawionego zasilacza jest w końcowym etapie emisji napięcia (pozostaje do wykorzystania 13, 16 V). W praktyce konstruktorskiej to oznacza, że można uzyskać maksymalną rotację - ok. 5704 rpm. Do kontroli kroków zainstalowano cztery diody LED o napięciu 6 V, które podłączono do kostek elektrycznych przy silniku nr 1. Ze względu na panujące wyższe napięcia, w czasie pracy silnika, w ich obwodach wlutowano szeregowo rezystory R = 66 Ohm każdy. Diody LED ustawiono w taki sposób, aby sygnalizowały kierunki przewodzenia zgodnie z kodem funkcjonalnym silnika BLHFR-M. Są one połączone po dwie, w przeciwnych kierunkach przewodzenia, do każdej pary sterującej. Ręczne pokręcanie wałkiem silnika wytwarza wystarczające napięcie do ich zasilania według kolejności wzbudzeń. Dziękuję :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [05.11.2018, 13:34:56] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. I - witam Państwa serdecznie. W trakcie dalszych testów sterownika, podczas zasilania wartością prądu ok. 11 A uległ uszkodzeniu tranzystor nr 2. Było to związane ze zbyt znacznym obciążeniem i brakiem podania sygnału przez mechaniczny kontroler na bramki tranzystorów 2 - 2 A. Co ważne - po rozłączeniu tego kierunku przewodzenia - silnik funkcjonował dość poprawnie na bazie tylko trzech kroków/kątów obrotu! Ze względu na konieczność ochrony silnika i sterownika przed przepięciem lub udarem prądowym zastosowano dwie żarówki H - 4 podłączone szeregowo do przewodów sterujących silnikiem nr 1 i 2 (na każdej parze po jednej). Zaobserwowano rozbłyskiwanie żarówek w trakcie przełączania kroków. Wstępnie zastąpiono wymieniony półprzewodnik tranzystorem bipolarnym o konstrukcji typu - npn, 15 A. Po kilku dniach w jego miejsce zamontowano nowy oryginalny IGBT. Zgodnie z Lp. nr 8 tabeli rys. nr 3, str. nr 4" Konstrukcji. ..", cz. II, Rozdz. II wynika, że silnik BLHF-RM nr 1 generuje w funkcji prądnicowej następujące

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [30.10.2018, 14:13:30] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie czytelników moich prac. W dniu 24 października poddałem silnik BLHF-RM nr 1 testowi polegającemu na zasilaniu go układem mocy: 48 VDC, 650 W. Uzyskano bardzo doby rezultat, ponieważ oscyloskop zarejestrował częstotliwość: f = 69 Hz = 4140 rpm. Przypomnę Państwu, że zastosowano wirującą elektrodę podającą na każdy obrót 8 tzw. kroków/kątów obrotu. Jest to równoznaczne z koniecznością ich skutecznego przełączania w podanym tempie. Podczas nadwyżki prądowej oscylogram na uzwojeniach fazowych jest zobrazowany przebiegiem zbliżonym do trapezu równoramiennego. Obecnie oczekuję na dostawę odpowiedniej elektroniki w celu zastąpienia mechanicznego urządzenia sterującego elektronicznym. Pozostaję z szacunkiem :)

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [16.10.2018, 11:31:22] • [IP: 176.221.123.**]

cz. II - cd.: 463 W. Rozdzielenie galwaniczne ujemnych potencjałów uzyskano stosując 2 VA transformatory. Do tłumienia napięć wstecznych zastosowano diody transil 1, 5 KE 440A. Podawany kod mechaniczny steruje załączaniem bramek tranzystorów (układ zostanie rozbudowany o odpowiednie urządzenie elektroniczne). Wczoraj poddano sterownik i silnik BLHF-RM nr 1 pierwszemu testowi. Osiągnięto następujące rezultaty: a) f = 35, 677 Hz = 2140, 62 RPM; b) Umax = 20, 54 VAC; c) Urms = 10, 67 V; d) I = 3, 5 A. Oscylogram trójkątny, tj. zgodny z dotychczasowymi ustaleniami. Dane te uzyskano z przewodów sterujących silnikiem 2 - 4 mostka kluczującego nr 2. Układ zasilano prostownikiem 14 VDC, 105 W. Jest to spektakularne doświadczenie, ponieważ bezsprzecznie udowodniono możliwość elektronicznego sterowania nowej generacji silnikiem BLHF-RM! Niebawem testy zostaną poszerzone stosując zasilacz 48 VDC, 650 W. Gratuluję konstruktorom zaprojektowania tak doskonałych półprzewodników mocy i diod transil! Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [16.10.2018, 11:06:21] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Przerwa wakacyjna trochę spowolniła analizy, konstrukcje i testy z zakresu MHD i sterownika elektronicznego. Jednak odpoczynek w morskim klimacie był potrzebny, aby nabrać sił do dalszej działalności. Dziękuję za udział wszystkim Uczestnikom w Uroczystości 70 - lecia LO im. Adama Mickiewicza w Kleczewie. Było to piękne i wzruszające spotkanie po latach. Dziękuję Przyjaciołom, Sąsiadom i Rodzinie za wspólne pożegnanie mojej Mamy - Ś.P. Zofii. Proszę o modlitwę. Dziękuję Internautom za tak liczne odwiedzanie mojej strony internetowej i Reportażu. Na jednym z serwerów jest zaewidencjonowanych ponad 400 tys. rekordów, a na drugim ponad 917 tys. (po przekroczeniu tej ilości system przestał naliczanie). Od. dn. 24 sierpnia rozpocząłem modułową konstrukcję sterownika do bezszczotkowego, czterofazowego, czterokrokowego silnika bazującego na ustalonej zasadzie" sectio aurea" - BLHF-RM. Urządzeniami wykonawczymi (mocy) są tranzystory IGBT: FS - HGTG 30N60A, 75 A, 600 V,

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [04.06.2018, 20:57:53] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów - jeszcze przed przerwą wakacyjną postanowiłem wykonać nieskomplikowany silnik magnetohydrodynamiczny (MHD). Przedstawię parametry tego urządzenia: a) powierzchnia poprzeczna czynna: ok. 180 mikrometrów kwadrat.; b) długość powierzchni czynnej: 60 mm; c) U max: 37, 6 V; d) I max: 0, 57 A; e) dwa magnesy neodymowe N - 38 ustawione zgodnie z wektorem N - S - tj. układ jednobiegunowy (p = 1); f) kąt między wektorem indukcji magnetycznej, a wektorem prądu równy 90 stopni; g) odległość między magnesami: 15, 8 mm; h) moc dostarczana do silnika MHD ok. 24, 4 W; i) demonstracja mini odrzutu wody (standardowa) - za pomocą barwinka. Test został nagrany. Jego wyniki można ocenić jako więcej niż dobre. Po przekierunkowaniu odrzutu jego zakres wyniósł ok. 80 mm. W terminie późniejszym, uzyskane dane posłużą do znacznie bardziej zaawansowanej i wydajniejszej konstrukcji. Dziękuję za uwagę :)

Zygmunt Kiliszewski • Piątek [01.06.2018, 22:17:20] • [IP: 176.221.123.**]

Witam ponownie Internautów - w rozwoju i konstrukcji silników plazmowych pojawił się także POLSKI akcent. Jest nim KLIMT (Krypton Large Impulse Thruster - typu Halla) zbudowany w Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy w Warszawie przez dr. Jacka Kurzynę. Na szczególną uwagę zasługuje użyty gaz szlachetny - krypton, który jest dziesięciokrotnie tańszy od ksenonu, ale trudniejszy do zjonizowania. Powierzchnia wyładowania: 10 cm kwadrat., siła ciągu - ok. 20 mN, impuls właściwy - ok. 15 km/s. Serdecznie gratuluję :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 16:34:33] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. III. - Magnetoplasma Rocket). Poddałem go wstępnej analizie. Uważam, że brakuje w nim konstrukcji będącej wynikiem testów i analiz bazujących na ustaleniach plazmy wytworzonej w stellaratorach. Jest ona kilkakrotnie skręcona. W efekcie tego procesu stabilizuje się samoczynnie - zatem elektromagnesy nadprzewodzące nie wymagają tak znacznego prądu zasilania, jak w Tokamaku. Ponadto nie wykorzystano zjawiska Halla do wstępnego podgrzania tzw. zimnej plazmy. Te ustalenia utworzą wydajniejszy energetycznie układ HYBRYDOWY o dużej sprawności - zwiększonym impulsie właściwym podczas podawania mniejszej ilości czynnika/gazu roboczego. Uważam, że te moje przemyślenia warto przeanalizować. W przyszłości dokonamy konstrukcji silnika opartego na zjawisku anihilacji antymaterii. Będziemy mogli oddziaływać bezpośrednio i wybiórczo nie tylko na cząstki elementarne i subatomowe, ale także wchodzić w interakcje z polami grawitacyjnymi i strukturami czasoprzestrzennymi Kosmosu. Pozdrawiam wszystkich bardzo mocno :)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 16:15:44] • [IP: 176.221.123.**]

Cz. II. - polem magnetycznym oddziaływującym poprzecznie do kierunku przepływu prądu. Występuje szybsza jonizacja i bardziej uporządkowany wyrzut jonów. Uzyskuje się zwiększony ciąg kosztem przyśpieszonej erozji wnętrza komory plazmowej; c) ustaleniach fuzji termojądrowej w Tokamaku. Wyrzucana jest plazma wysokotemperaturowa w impulsach - ok. 2 mln st. C, w zakresie prędkości: 10 - 300 km/s - nadająca ciąg. Jej izolacja od ścianek silnika odbywa się standardowo, tj. przy pomocy pola magnetycznego wytwarzanego w elektromagnesach nadprzewodzących. Cały układ silnika jest chłodzony skroplonym gazem roboczym, którym może być wodór. Podgrzewanie i przyśpieszanie plazmy odbywa się stopniowo. Żaden projektowany obecnie silnik plazmowy nie jest w stanie wynieść na orbitę okołoziemską nawet sondy. Przydatność tego typu napędu zauważamy dopiero w kosmosie. Niewielkie, ale ciągłe nadawanie przyspieszenia ma swoją ogromną wartość! Obecny wielki projekt USA z tego zakresu to VASIMR (Variable Specific Impulse

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [28.05.2018, 15:45:32] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie Internautów, Naukowców - szczególnie fizyków i Konstruktorów elektrycznych odrzutowych silników plazmowych. Ten typ napędu jest również w mojej sferze zainteresowań. Jest to bardzo trudna dziedzina wiedzy dlatego chylę czoło przed Światem Nauki. Internautom pokrótce opiszę różnicę między konwencjonalnym silnikiem rakietowym, a plazmowym. Zawiera się ona głównie, co do meritum, w prędkości i masie wyrzucanych gazów lub jonów. Ten pierwszy wytwarza użyteczny - tzw. ciąg w krótkim czasie i znacznej wartości - nawet milionów Niutonów. Jest wykorzystywany do wynoszenia satelitów, sond, itp. w przestrzeń kosmiczną. Odrzutowe silniki plazmowe można podzielić na główne trzy grupy bazujące na: a) przyśpieszaniu jonów w oparciu o efekt elektrostatyczny/różnicy potencjałów siatek umieszczonych na końcowym odcinku emisyjnym (najprostszy, o długim okresie funkcjonowania, ale znikomym ciągu; wykorzystuje się gazy robocze: ksenon, krypton i argon); b) zjawisku Halla - zastąpienie siatek elektrostatycznych

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [14.04.2018, 15:38:01] • [IP: 176.221.123.**]

Witam serdecznie wszystkich wielbicieli prac teoretycznych i praktycznych z zakresu elektrotechniki, elektroniki i mechaniki. W związku z zamknięciem platformy" Republika" moja strona internetowa została przeniesiona na inny serwer. Jej aktualna nazwa zmieniła się niewiele, ponieważ jest określona domeną: www.mojewynalazki.pl. Serdecznie zapraszam do analiz nowego Rozdziału III E. Za niedogodności bardzo przepraszam. Ponadto serdecznie dziękuję za obejrzenie reportażu z moją osobą w ilości ponad 360 tys. odsłon!! Pozdrawiam wszystkich bardzo mocno:)

Marcin • Piątek [23.03.2018, 11:34:47] • [IP: 92.42.117.***]

Pan Zygmunt jest niezwykle ciekawą i twórczą osobą, a przy tym bardzo sympatyczną. Jego pasje i zainteresowania są bardzo szerokie. To wartościowy i życzliwy człowiek, który wolny czas spędza na poszerzaniu swoich horyzontów. Życzę aby Pana konstrukcje i prototypy wynalazków znalazły szerokie grono odbiorców i zrewolucjonizowały świat techniki.

Zygmunt Kiliszewski • Wtorek [20.03.2018, 16:16:57] • [IP: 176.221.123.*]

Witam wszystkich Internautów, Naukowców i Konstruktorów. Dzisiaj zarejestrowałem u Notariusza kolejny Rozdział, tj. III E dot. silnika bezszczotkowego BLHF-RM. Oczywiście - tajemnic naukowych i eksperymentalnych nie zdradza się przed publikacją! Jednak mogę uchylić odrobinę" rąbka" tego mojego dzieła:). Specjaliści wiedzą, że wypełnienie funkcji sinus sterownikiem fazowym jest stopniowe. Każdy jej fragment jest stopniowo dodawany, aż do maksymalnego stanu. Tego typu sterowanie posiada zaletę w postaci prostoty konstrukcji urządz. Wadą jest stopniowe" obcinanie" charakterystyki wraz z ujmowaniem mocy. Znacznie wydajniejszy jest układ oparty na PWM (sterowanie szerokością impulsu). Bez względu na wysterowaną moc kształt funkcji sinus jest opisany wzorem bazowym y=rsinalfa. Mimo to doprowadziłem do obrotów synchronicznych, o czym wcześniej pisałem. Oscylogramy uzwojeń fazowych są zbliżone do trapezu równoramiennego:) Całość zaprezentowanych wzorów została potwierdzona tym eksperymentem. Serdecznie pozdrawiam:)

Zygmunt Kiliszewski • Sobota [10.03.2018, 16:22:49] • [IP: 176.221.123.**]

Witam Państwa serdecznie! Długo się nie spotkaliśmy poprzez media naszego Miasta, ponieważ byłem zapracowany następnymi analizami i testami tego mojego BLHF-RM nr 3. Jednak najpierw pragnę podziękować wszystkim Internautom za obejrzenie reportażu z moją osobą - ponad 313 tys. odsłon!! Dziękuję:) Zapraszam również na moją stronę internetową podaną przez Pana Sławka. Dokonałem min. analiz sygnałów/oscylogramów emitowanych przez różnego typu wirniki. Dzisiaj doprowadziłem do synchronicznej rotacji silnika bezszczotkowego nr 3, z jednofazową siecią energetyczną, poprzez 2 trafa: P = 650 W; U wyj. = 96 VAC; sterownik fazowy 4 kW; I rozruchu = 11, 40 A; I pracy = 5, 60 A; I rotacji min = 2, 16 A; I max wydajności transf. = 18, 90 A; Rpm (oscylująca) = 3000 = (50 Hz * 60)/p (p - liczba biegunów). Przedstawionymi dotychczas danymi z testów i obliczeń można stwierdzić, że te moje wszystkie konstrukcje mają prawo bytu nie tylko naukowego, ale również rynkowego. Bardzo się cieszę, że mi się powiodło udowodnić ten pomysł:)

Zygmunt Kiliszewski • Poniedziałek [15.01.2018, 15:40:43] • [IP: 95.129.228.***]

Witam Internautów! Serdecznie dziękuję za odwiedzenie komunikatorów, w których jestem zarejestrowany, w ilości ponad 200 tys. odsłon :)!!. Oponenci moich innowacji, wcale nie tak liczni, powinni uzbroić się w cierpliwość i rzetelnie dokonać analiz moich licznych publikacji!! Odwzajemnię się Internautom bardzo dobrym rezultatem mojego silnika. Przeprowadziłem dzisiaj test polegający na pomiarze prądu udaru czterech uzwojeń fazowych twornika silnika BLHF-RM nr 3 - w funkcji prądnicowej. Podłączono do przewodów sterujących silnikiem nr 1-3 amperomierz tablicowy/analogowy firmy LUMEL. Natomiast do pary sterującej 2-4 amperomierz multimetra. Uzyskałem bardzo dobry rezultat, ponieważ sumaryczny prąd tego udaru został określony przez zaprezentowane przyrządy pomiarowe na 37 A!! Jest to bardzo dobry rezultat, ponieważ nie stosowano mostków prostowniczych, a silnik posiada małe gabaryty i już wspomniane niedogodności związane z niskim budżetem. Test został nagrany i zostanie również upubliczniony. DZIĘKUJĘ :):):)!

Oglądasz 1-25 z 94
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■