Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy czy statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności. » ZAMKNIJ - ZROZUMIAŁEM TĘ INFORMACJĘ «
Środa, 30 kwietnia 2025r.
•Dziś imieniny:
Mariana, Donaty, Tamary.
W Ystad powstanie nowy port i terminal promowy. Zobacz film!
2016 rok(fot. Andrzej Ryfczyński
)
Andrzej Ryfczyński to fotograf, który ma na kliszach ogromny kawał historii naszego regionu, jego wspomnienia już niejednokrotnie przenosiły nas w przeszłość, wzbudzały nostalgię. Tym razem zainteresował się naszymi sąsiadami z najbliższej Północy.
- Kiedy w czerwcu 1967 roku robiłem fotoreportaż z pierwszego regularnego rejsu m/f Gryf ze Szwecji do Świnoujścia, nie wiedziałem, że dożyję takich czasów, kiedy to port w Świnoujściu stanie się głównym najkrótszym połączeniem promowym środkowej i wschodniej Europy. Jest to już teraz promowa bałtycka autostrada ze Skandynawii, poprzez rozbudowującą się drogę S3.
2017 rok(fot. Andrzej Ryfczyński
)
- Rosnące zapotrzebowanie na przewozy promami do Skandynawii skłania do nowych inwestycji. Kiedy w ubiegłym roku płynąłem m/f Mazowią, w Szwecji na spotkaniu z przedstawicielami Ystad dowiedziałem się wielu ciekawych spraw, które nurtują od dawna władze miasta i regionu Skanii. Tak po cichu zazdroszczą nam nowoczesnego terminala portowego i funkcjonalnych nabrzeży dla promów, które są od ćwierć wieku w Świnoujściu - opisuje Andrzej Ryfczyński.
fot. Andrzej Ryfczyński
- Właśnie rok temu dowiedziałem się, że po wielu spotkaniach wszelkich władców i finansistów regionu Skanii, doszło do porozumienia z władzami centralnymi w kwestii finansowania i budowy nowego portu i terminala dla promów w Ystad. Port będzie zewnętrzny przed starymi nabrzeżami, do którego będzie łatwiej i szybciej wpływać. Basen portowy etapami budowano od dawna. Po roku, w październiku miałem możliwość uczestniczyć w uroczystym rejsie m/f Cracovii do Ystad. Właśnie dowiedziałem się, że chyba miesiąc temu port otrzymał wszystkie pozwolenia na budowę nowego portu dla dużych nowoczesnych promów, co potwierdził nam dyrektor portu w Ystad i Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny P.Ż.B. s.a. Piotr Redmerski. Dyrektor portu w Ystad Biorn Bostrom potwierdził, że gdy w grudniu 2019 przypłynie nowy prom P.Ż.B., to dwa nowe nabrzeża będą już czekać w nowym porcie.
A czy podano do wiadomości publicznej ze dużą część środków na tą inwestycję wykłada polski rząd?
Lord Admiralicji • Piątek [03.11.2017, 19:54:31] • [IP: 80.245.178.***]
CHAZARSKIM PRZYBŁĘDOM CAŁKIEM SIĘ WE ŁBACH poMIĘSZAŁO. NAJPIERW STALINOWSKIE CHAZARSKIE PRZYBŁĘDY WPROWADZIŁY SIŁĄ W POLSCE KOMUNIZM, A TERAZ GO ZAKAZUJĄ. NOWEGO WŁAŚCICIELA MAJĄ ?
czym by niemce rzadzili? do domu komus wejda? czuje ze ostatnie zniewolenie zostanie wyzwolone - ekonomia a wiec nie bedzie czym rzadzic. spokoj i ład nastanie, namiastka tego byla gdy w szczecinie 3 dni pradu nie bylo, to byl inny swiat. ludzie bez nerwow, zyczliwi, wszyscy wolne niemal.
fajnie by bylo mostem do szwecji na rundke czy po czekoladki. wszyscy maja balast wiec miejmy nadzieje ze reset finansowy juz niedlugo. klik i milion wiecej. pracowac i tak sie robi czy pracuje nawet majac na koncie bo ile mozna zwiedzac, albo roboty sie projektuje etc. klik i milionik tylko przypalu niech nie robia jak wsiada w 200km bo poki co z 100konnymi nie radza ale do lambo piersi.
9:25 -A proszę skupić uwage na chwilę na nazistowskich Niemczech. Oni też robili mnóstwo dobrych rzeczy, ale... w służbie Zła. Pierwsi skonstruowali samoloty odrzutowe, rakiety ponaddźwiękowe, udoskonalili taktykę działań wojennych, wyprodukowali świetny samochód dla ubogich, budowali autostrady, redukowali bezrobocie. Ale czemu to służyło? PRL też był wpleciony w system służby Złu, np.szkolił libijskich terrorystów, ułatwiał ekspansję wywiadu ZSRR na Zachód, ustępował w kwestii postepu technicznego państwu nadrzędnemu, pasożytowi podbitych państw, ZSRR (mielismy wynalazce komputera osobistego, uziemiono go, mielismy wybitnego inżyniera, specjalistę w rozbudowie broni atomowej, zginął w dziwnych okolicznościach, itd.).
A skoro o" autostradzie" przez Świnoujście i w morze, to przypomnę pewna stalową budowlę nie tak daleko od dzisiejszego terminalu promowego - niestety chyba rozebraną do szczętu - służącą do przeprawiania POCIĄGÓW - bo przez Świnoujście z wyspy Wolin przez wyspe Uznam biegła linia kolejowa, której nawet woda nie była straszna. Te stalowe konstrukcje słuzyły do wprowadzania pociągu, wagonów, na prom. Można było to zrobic juz przed wojną. Dziś wprawdzie gdyby to reaktywować, to zrobiłoby się dwuznacznie, bo jeśli miasto stanie w" przeciągu" - staniemy się jednym z elementów niemieckiej infrastruktury, to wtedy wchodzi na scenę POLITYKA i uaktywniają się kundle proniemieckie, jak po rosie wychodzą dżdżownice, tak wyłaniają się zza polskich dowodów osobistych Volksdeutsche - znamy dziwne wpisy z forów np.na temat" Może Niemcy by tu rządzili?"
proponuje mosty z tytanu itp lub drony latajace tylko czy zasiegu starczy. pomoge budowac, chyba ze ktos wpadnie na to jak z powrotem polaczyc wyspy ktore byc moze kiedys byly caloscia.
A czy podano do wiadomości publicznej ze dużą część środków na tą inwestycję wykłada polski rząd?
CHAZARSKIM PRZYBŁĘDOM CAŁKIEM SIĘ WE ŁBACH poMIĘSZAŁO. NAJPIERW STALINOWSKIE CHAZARSKIE PRZYBŁĘDY WPROWADZIŁY SIŁĄ W POLSCE KOMUNIZM, A TERAZ GO ZAKAZUJĄ. NOWEGO WŁAŚCICIELA MAJĄ ?
czym by niemce rzadzili? do domu komus wejda? czuje ze ostatnie zniewolenie zostanie wyzwolone - ekonomia a wiec nie bedzie czym rzadzic. spokoj i ład nastanie, namiastka tego byla gdy w szczecinie 3 dni pradu nie bylo, to byl inny swiat. ludzie bez nerwow, zyczliwi, wszyscy wolne niemal.
fajnie by bylo mostem do szwecji na rundke czy po czekoladki. wszyscy maja balast wiec miejmy nadzieje ze reset finansowy juz niedlugo. klik i milion wiecej. pracowac i tak sie robi czy pracuje nawet majac na koncie bo ile mozna zwiedzac, albo roboty sie projektuje etc. klik i milionik tylko przypalu niech nie robia jak wsiada w 200km bo poki co z 100konnymi nie radza ale do lambo piersi.
9:25 -A proszę skupić uwage na chwilę na nazistowskich Niemczech. Oni też robili mnóstwo dobrych rzeczy, ale... w służbie Zła. Pierwsi skonstruowali samoloty odrzutowe, rakiety ponaddźwiękowe, udoskonalili taktykę działań wojennych, wyprodukowali świetny samochód dla ubogich, budowali autostrady, redukowali bezrobocie. Ale czemu to służyło? PRL też był wpleciony w system służby Złu, np.szkolił libijskich terrorystów, ułatwiał ekspansję wywiadu ZSRR na Zachód, ustępował w kwestii postepu technicznego państwu nadrzędnemu, pasożytowi podbitych państw, ZSRR (mielismy wynalazce komputera osobistego, uziemiono go, mielismy wybitnego inżyniera, specjalistę w rozbudowie broni atomowej, zginął w dziwnych okolicznościach, itd.).
A skoro o" autostradzie" przez Świnoujście i w morze, to przypomnę pewna stalową budowlę nie tak daleko od dzisiejszego terminalu promowego - niestety chyba rozebraną do szczętu - służącą do przeprawiania POCIĄGÓW - bo przez Świnoujście z wyspy Wolin przez wyspe Uznam biegła linia kolejowa, której nawet woda nie była straszna. Te stalowe konstrukcje słuzyły do wprowadzania pociągu, wagonów, na prom. Można było to zrobic juz przed wojną. Dziś wprawdzie gdyby to reaktywować, to zrobiłoby się dwuznacznie, bo jeśli miasto stanie w" przeciągu" - staniemy się jednym z elementów niemieckiej infrastruktury, to wtedy wchodzi na scenę POLITYKA i uaktywniają się kundle proniemieckie, jak po rosie wychodzą dżdżownice, tak wyłaniają się zza polskich dowodów osobistych Volksdeutsche - znamy dziwne wpisy z forów np.na temat" Może Niemcy by tu rządzili?"
Kolejny dowód na to że nie wszystko co PRL robił było złe
a czy Szwedów stać bo mają w tej chwili wielki balast.
Ile do tej inwestycji dołożymy my? Wróbelki ćwierkają i nie tylko one, że niemało.
No to ładnie...
proponuje mosty z tytanu itp lub drony latajace tylko czy zasiegu starczy. pomoge budowac, chyba ze ktos wpadnie na to jak z powrotem polaczyc wyspy ktore byc moze kiedys byly caloscia.
PKP !!