- Będziemy wnioskować do prezydenta, aby w przyszłorocznym budżecie miasta zabezpieczył fundusze na wprowadzania dodatkowego trzeciego promu – mówi radny Sławomir Nowicki: – Chodzi o dodatkowy prom nie tylko w wybrane dni, jak to ma teraz miejsce, ale we wszystkie dni tygodnia w godzinach największego szczytu.
Na poparcie słuszności ich wniosku radni Grupy Morskiej podają przykład sytuacji, gdy taki dodatkowy prom jest uruchamiany.
- Kolejka natychmiast zmniejsza się a po krótkim czasie znika zupełnie – mówią. – Kierowcy doskonale o tym wiedzą.
- Nie jesteśmy biednym miastem. W skali całego budżetu, nie są to duże pieniądze. Uważamy, że stać nas na takie rozwiązanie – mówią radni Grupy Morskiej. – Problem długich kolejek nie dotyczy niewielkiej grupy mieszkańców, ale większości nas świnoujścian. Już sama konieczność przeprawy na drugą stronę wiąże się ze stratą czasu. Dlatego powinniśmy zrobić wszystko, aby przynajmniej sam czas oczekiwania na wjazd na prom skrócić do niezbędnego minimum.
Grupa Morska. Jakby nie patrzeć... SLD się posypało, PO pogubiło, PiS raczej sam nie przebije... wygląda na to że GMorska zostaje potentatem.
W czwartek 19.10.2017 na przeprawie Kasibór - Świnoujście stałam od godz 13.00, aby o godz 16.00 wjechać na prom. Panowie zarządzający przeprawą byli niezwykle mili dla pojazdów pow.3, 5 tony, ze oni wjeżdżali z " marszu", a nas potraktowano jak śmieci. A bez turystów to chyba będzie klęska dla tej części Świnoujścia. Ja więcej nie przyjadę ze swoimi znajomymi, wolę na przyszłość Kołobrzeg!!
jak zwykle znajda się krzykacze. brawo grupa morska. tylko wy cos proponujecie
Karsibor kierunek Ś-cie, piątek godz. 7.27 planowane odbicie 7.30." Promu nie widać nie slychac" ja sie pytam po co są te zasrane rozkłady skoro tak i tak nie trzymają się godZin?? Nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz!!
Grupa Morska po nalotach na szpital czy na były nieekshumowany cmentarz niedługo zacznie publicznie karmić piersią, tak jest zdesperowana przed wyborami, które będą za rok.
co roku rosnie przejazd promami o 8%, nawet tunel nie rozwiąze problem przejazdu, bo wszystko sie opiera na danych statystycznych, jak budowano Karsibory to mało kto miał samochód, pozniej karsibory kursowały co 30 min z 212 samochodami, piec lat pozniej było 25 samochodów, nastepnie po 5 latach ladowano 45 samochodów i tak dotarlismy do piramidy, bo teraz samochodow jest tyle ze nie ma gdzie parkowac w miescie, a promy pływają 3 na karsiborzu i 3 w miescie, to za 5 lat bedzie kocioł i miasto bedzie zakorkowane
Popieram pomysł z trzecim a nawet czwartym promem, ale proponuję jednocześnie rozdzielić między posiadaczy samochodów w naszym mieście planowane na tunel pieniądze.
Zapominacie o ludziach stojących na karsiborach, myslicie o własnych tyłkach, a gro tych stojących po kilkanascie minut a nawet ikilkadziesiąt minut zaopatruje wasze miasto.A tam mimo kolejek chodzą dwa promy a od dziewietnastej jeden i nikt nie patrzy że ci ludzie wracają do domu po całym dziu a bieliki puste pływają zamiast zabrać ludzi
No to niech wreszcie powstanie ten tunel (a już mam wątpliwości co do tej inwestycji) a wtedy dopiero będziemy się martwić czy dłużej czekamy teraz w kolejce na prom czy w jakiejś hipotetycznej przyszłości będziemy czekać w kolejce na wjazd do tunelu !
To nie chodzi o to aby uruchamiac trzeci prom, czy tez zwiekszac czestotliwosc plywania. Trzeba zabrac wieksza ilosc aut na prom... Najprostszym rozwiazaniem byly by promy dwupokladowe. Wjazd i wyjazd z promu w jednym czasie z obydwu pokladow, bez koniecznosci zatrudniania dodatkowej zalogi i bezsensownego wypalania paliwa... Tunel byl by niepotrzebny z takim rozwiazaniem... Grupa morska, zacznijcie myslec logicznie...
teraz pytanie do ludzi myślących inteligentnie jaka przepustowość aut jest na dobę?? i jak to się ma do 2 nitek tunelu ?? każdy normalny człowiek ze Świnoujścia wie ze jak będzie tunel to będzie więcej aut jeździło i będą korki przy wjeździe albo i na całej długości
15:58:29 - Jak, to upośledzone towarzystwo, może sobie zdawać sprawę z czegokolwiek?
Zamiast się podniecać jakimiś nierealnymi projektami w rodzaju" most" czy" tunel" to zakupić dwa szybkie i pojemne (takie na ok.50 pojazdów) promy na przeprawę Warszów i po problemie !
szkoda ze nie plywa co 15 min bo bramkowy tak opieszale ustawiaja samochody a pan kapitan jak wczesniej plynal 7 min teraz plynie ok 11 min i tak wychodzi co 20 min jka sie przez tyle lat zbijalo baki to teras tez sie pracowac nie che plywam dwa razy dziennie i plakac sie che ze smiechu na te przyspieszanie
tęgie głowy w tej pseudo grupie PANÓW. a dlaczego dopiero teraz taki pomysl, gdzie PANOWIE byliście rok, dwa cztery. sześć temu> czy teraz przybylo wam szarych komórek> naraz zaczeliscie PANOWIE myśleć.nie to wybory sie zblizaja do samorządów i o to PANOM chodzi!!
takiego burdelu jak teraz po wprowadzeniu nowego rozkladu jeszcze nie było, zamiast rozkładu powinna być informacja-po 18ej promy pływają jak chcą.Zawsze pływałem 18:20, od wprowadzenia nowego rozkładu raz może dwa prom odbił o czasie, przeważnie 18:12 jest już na środku kanału, kolejny prom 18:25.
Co jest przyczyną kolejek? Odpowiedź jest prosta. W ostatnich 10 latach w tak małym mieście, w trosce głównie o Niemców, zbudowano ogromną ilość mieszkań i wciąż powstają nowe oraz też w trosce o Niemców ale i Ukraińców uruchomiono zbyt wielką ilość dużych marketów. Czy to sukces? Powstają mieszkania a grozi nam brak wody pitnej, ogrom ciężarówek zwożących materiały budowlane i zaopatrzenie do sklepów wielkopowierzchniowych skutecznie korkuje przeprawę promową. Sześć ciężarówek zajmuje połowę promu. Czy władze miasta nie zdają sobie z tego sprawy? Chyba nie. Dla tych osób to wciąż sukces. W Polsce zajmujemy I miejsce w ilości marketów na 1000 mieszkańców, mamy minimalne bezrobocie, tylko zapomniano, że to wciąż jest miasto świnoujścian a oni mają codziennie problemy będące wynikiem braku wyobraźni swoich radnych i prezydentów.
kolejki skróci stalą przeprawa. Wy i te wasze półśrodki
NO NO NO gratulacje dla pana radnego z grupy cala naprzod Pragne zauwazyc iz na tablicy info przed Bielikami jest informacja iz prom plynie osiem minut a jemu wychodzi pietnascie z zaladunkiem i rozladunkiem. Tylko czekac jak cos sie wydarzy. Ale widac ze wlasciciele aut sa uprzywilejowani choc pieszych pasazerow jest wiecej ale ma sie ich gleboko w tupie bo wazniejsze jest kolejka aut a niech stoja i czekaja a jak im spieszno niech kupia kajaki radny chyba ma kuter to niech plywa i wozi najlepiej co 10 minut Wspolczuje zaloga ze maja takich przelozonych i kretynskich radnych bo ich praca jest napewno bardziej stresowa a moze co 10 minut??
Dac Slawomirowi medal. Przeciez to genialny plan)
Hello! To był mój pomysł i pewnie nie tylko, bo jakoś wcześniej nikt nie potrafił zrozumieć, że co 15 minut to zmiana mizerna co widać około godziny 15. Tylko 3 promy mogą znacząco skrócić czas oczekiwania. No, ale lepiej żeby ktoś uważał, że to jego pomysł i była zmiana na lepsze niż nie zrobiono by nic. Pozdrawiam Pana radnego! Piotr
pewnie niech wprowadza trzeci a nawet czwarty prom i zrobia bieliki dla wszystkich ale od tych nie ze świnoujścia pobierają opłatę to ten dodatkowy prom szybko sie zwróci
Trzeci prom to jedyne dobre wyjscie kursy co 15 minut to fikcja jestem pracownikiem zeglugi i nie jest dobrze jak od lat wszyscy obwiniaja nas za taki stan zeczy a naprawde wiele jest czynnikow trzy promy na przeprawie to kiedy je naprawiac moze bielik powinien plywac razem z karsiborem na katre a moze ludzie do pracy powinni dogadywac sie i zamiast czterema samochodami podrozowac jednym szczegulnie w jedno miejsce pracy
Fajnie, że w godzinach szczytu promy kursują co 15 minut, ale zapomniano o godzinie 7.00 - 8.00, kiedy tłum ludzi przeprawia się by zdążyć na 8 do pracy oraz jeszcze większy tłum przeprawia się by zdążyć na 8.00 do szkół po obu stronach. Zlitujcie się! W tej chwili jest prom o 7.10, a następny o 7.30 !! Wcześniej i później kursują co 15 minut, tylko o tej najbardziej potrzebnej nam porze kursuje jeden prom - co 20 minut i jest zawsze kolejka - gigant!
Kretyni!! Nie ma takiej możliwości, żeby przy promach nie tworzyły się kolejki, jeżeli promy będą pływały trzymając się sztywno rozkładu jazdy. Nawet jeżeli będzie ich cztery. Jedyną szansą na rozładowanie kolejek - bez tunelu lub mostu - jest dopuszczenie kursowania promów w zależności od natężenia ruchu - pełny prom = start. Wtedy dodatkowe promy wcale nie będą potrzebne. Rozkład jazdy promów, to kliniczny przykład tworzenia sztucznie wąskiego gardła.