POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [11.10.2017, 08:02:19] • Świnoujście

Jan Borowski nie chce trzeciego świata w Świnoujściu

Jan Borowski nie chce trzeciego świata w Świnoujściu

fot. Sławomir Ryfczyński

Słowa Prezydenta Miasta o przeładunku w świnoujskim porcie mogę zaboleć, ponieważ pokazują prawdę o tym jak wygląda portowa, nieprzygotowana do przeładunku siarki infrastruktura, słowa te mogą zaboleć podwójnie gdy uświadomimy sobie, że Janusz Żmurkiewicz od lat zasiada w Radzie Nadzorczej Zarządu Morskich Portów Szczecin- Świnoujście.

Ze słów „trzeci świat” wypływa ogromna bezradność oraz próba zrzucenia odpowiedzialności za ten stan na inne podmioty. Ja nie chcę abyśmy byli trzecim światem, pragnę aby port w Świnoujściu był porównywalny z portami skandynawskimi i niemieckimi, a nie tymi w Somalii czy Mozambiku. Czy stać nas na rozwinięcie i rozbudowę portowej infrastruktury? Jako radny Miasta Świnoujście- zwracam się z pytaniem co zamierza Pan Prezydent jako przedstawiciel miasta w Zarządzie Morskich Portów zrobić aby poprawić i zmodernizować świnoujski port? To Zarząd Morskich Portów jest odpowiedzialny jako właściciel infrastruktury portu za poziom modernizacji urządzeń. Sama diagnoza, że jest źle, to stanowczo za mało, oczekuję, jako przedstawiciel lokalnej społeczności, rezultatów i przedstawienia rozwiązań.

Jan Borowski


komentarzy: 49, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-49 z 49

Gość • Czwartek [12.10.2017, 01:51:37] • [IP: 92.42.114.***]

nic nie dostal do kieszeni?

Gość • Środa [11.10.2017, 22:25:05] • [IP: 188.146.97.**]

IP 112 o porcie ze tam trzeci świat gadał prezydent miasta a nie radny, więc odszczekaj.Radny się oburzył na to twierdzenie prezydenta.

Gość • Środa [11.10.2017, 22:10:35] • [IP: 92.42.112.***]

Przez 8 lat PO nic nie zrobiła aby żyło się nam lepiej, chociaż to obiecała. A on dopiero teraz się obudził i udaje zatroskanego. Co on bierze że tak bredzi? Trzeci świat to był za rządów PO-PSL. Radny Jaś powinien sobie kuracje na głowę zamówić.

Gość • Środa [11.10.2017, 21:11:58] • [IP: 95.129.225.***]

Trzeci świat w Polsce chciała zrobić partia tego młodzieńca.

OSADA • Środa [11.10.2017, 19:09:19] • [IP: 93.94.190.***]

AGENDA 21 • Środa [11.10.2017, 16:52:03] • [IP: 80.245.178.***] PROPONUJĘ, ABY KAŻDY MIESZKANIEC NASZEGO MIASTA ZIMĄ poSYPYWAŁ CHODNIK ZDROWĄ NIESZKODLIWĄ SIARKĄ, A NIE SZKODLIWĄ SOLĄ Z PIACHEM. - AGENDA 21 dobrze mówi. Dodam, że jestem pierwszy raz pod wrażeniem wypowiedzi Radnego Jana Borowskiego.

Konopa • Środa [11.10.2017, 18:59:14] • [IP: 31.0.81.***]

Znaleźli sobie temat wyborczy a robotnicy z warszowa na pewno są zadowoleni z przeładunku siarki bo maja prace

Gość • Środa [11.10.2017, 18:44:21] • [IP: 37.47.169.***]

Pan z 13.43 sam sobie zaprzecza a poucza innych- pisze że" Marszałek ma prawo kontrolować czy przeładunki nie niszczą środowiska" hahaha Czy to że siarka leży pod gołym niebem od iluś dni gdzie stale pada deszcz aż widać kałuże na zdjęciach i więc część siarki wpływa wprost do kanału oraz wieje silny wiatr który rozwiewa pyły po całym tak zwanym kurorcie gdzie pobiera się" opłatę klimatyczną" i turystów. Ludzie przyjedźcie do Świnoujścia pooddychać SIARKĄ !!

Gość • Środa [11.10.2017, 18:27:45] • [IP: 80.245.186.***]

CZY MOZE KTOS PODAC CHOCIAZ JEDEN PRZYPADEK, KIEDY RADA NADZORCZA POMOGLA NP. URATOWAC JAKIS ZAKLAD PRACY OD UPADKU?!nIE MA TAKIEGO W POLSCE BO WYSTARCZY BYC W KILKU RADACH NADZORCZYCH BY ZYC JAK PANISKA BO DLA NICH WSZYSTKO, A DLA LUDZI NIE MA NA PODWYZKI CZY PREMIE!ZNAMY TE KLIMATY!!.nIE OPOWIADAJCE BZDUR, SIARKA JEST HIGROSKOPIJNA I PRZY DUZEJ WILGOTNOSCI POWIETRZA WYTWARZA SIE KWAS SIARKOWY, KTORY NIE JEST OBOJETNY DLA NASZYCH OCZU I PLUC.!jEZELI W GDANSKU SA KRYTE TASMOCIAGI TO DLACZEGO U NAS SIE O TO NIE DBA?POD TYM WZGLEDEM JESTESMY JAK TRZECI SWIAT, FLAGI ZA UZDROWISKO NA PODORKU BURDEL PANIE PREZYDENCIE Z RADA NADZORCZA PORTU!!

Gość • Środa [11.10.2017, 16:58:11] • [IP: 83.8.108.**]

Przecież Żmur dba tylko o siebie i swoich... towarzyszy.

Gośćgośc • Środa [11.10.2017, 16:58:03] • [IP: 178.238.250.**]

Dp Pan IP226, który pisze że siarka nie jest szkodliwa - szanowny Panie przez 10 lat pracowałem wZakładach Chemicznych gdzie jednym z produktów był kwas siarkowy a sórowcem była siarka. Drogi Panie produkcja trwała krótko a środowisko zniszczone na lata.Skazone wody gruntowe, wypalone otoczenie zakładu, trzeba było wysiedlić całe osiedle zakładowe ze względu na skażenie. Nie pisze tutaj o granulacie tym z portu bo nie znam składu chemicznego. Ale zamiast komus poleca nauki z dziedziny chemii lepiej samemu się nauczyć.Zaznaczam że to były lata 60 -ubiegłego stulecia

AGENDA 21 • Środa [11.10.2017, 16:52:03] • [IP: 80.245.178.***]

PROPONUJĘ, ABY KAŻDY MIESZKANIEC NASZEGO MIASTA ZIMĄ poSYPYWAŁ CHODNIK ZDROWĄ NIESZKODLIWĄ SIARKĄ, A NIE SZKODLIWĄ SOLĄ Z PIACHEM.

Gość • Środa [11.10.2017, 16:39:50] • [IP: 178.238.249.**]

Na sesji przedstawiciel zarządu portów zaprzeczył slowom prezydenta, że port w Świnoujściu funkcjonuje jak porty w trzecim świecie.Brawo.Dobrze że zarząd portów nie popiera w tym naszego prezydenta.

Gość • Środa [11.10.2017, 16:23:04] • [IP: 92.42.114.***]

Fałsz na każdym kroku ! Kiedy liczy sie tylko kasa to tak będzie zawsze. Cokolwiek się dzieje to dowiadujemy się jako ostatni. Instytucje odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo pracują tylko, , na siebie" ? Biorą kasę, czas pracy...do 15 i na tym koniec. Gdzie odpowiedzialność ludzi pracujących w instytucjach kontrolnych ?A gdzie ochrona środowiska, Sanepid i in...

Gość • Środa [11.10.2017, 14:38:39] • [IP: 188.146.129.*]

Coś się, coś się popsuło i nie było mnie słychać... Polityka = Polityczność

Gość • Środa [11.10.2017, 13:43:24] • [IP: 188.146.98.***]

IP 142 Marszałek ma prawo tylko kontrolować czy przeładunki nie niszczą środowiska a nie decyduje co port przeładowuje.Zanim zaczniesz krytykować doucz się.No chyba że robisz brudną politykę na zamówienie.

gpk • Środa [11.10.2017, 13:32:41] • [IP: 195.245.226.**]

Chłoptasiu doucz się, popytaj i nie chrzań głupot ! Nic ta siarka nikomu i niczemu nie grozi kretynku !

Gość • Środa [11.10.2017, 13:07:06] • [IP: 164.127.47.***]

Akurat politycznie nie popieram J.Borowskiego, ale gdy na niego spojrzę, to przypomina mi się jego ojciec, świetny lekarz, oby takich było wielu. Politycznie nie popieram Juniora, pamiętam różne nie za mądre akcje młodzieżówki PO, jak podstawienie buta pod biuro PiS w Ś-ciu. Niemniej pytanie zawarte w tekście, skierowane przez J.B. jest zasadne, a warto zainteresowac kwestią samo ministerstwo, oczekiwac jakiejś reakcji, by polityka powrotu do morza nie stała sie zbyt kosztowna dla Polaków.

Gość • Środa [11.10.2017, 13:05:49] • [IP: 37.47.142.**]

Platforma Obywatelska teraz niby chce coś robić? Przecież w województwie rządzi PO od wielu lat to dlaczego nigdy Marszałek województwa Geblewicz czy Sejmik nigdy !! się tym nie interesowali. Przypomina mi to pozorne naciski PO na Hannę GW w Warszawie.

Gość • Środa [11.10.2017, 12:13:53] • [IP: 188.146.98.***]

Radny wcale nie gada tak jak sld a to że wytyka również prezydentowi jego grzechy to dobrze.Sld z preziem prowadzi pozorną wojenkę bo razem z nim rządzili wiele lat to go nie skarcą bo on o ich grzeszkach też wiele wie.Brawo radny.Odwaga dzisiaj jest w cenie!

Gość • Środa [11.10.2017, 11:44:00] • [IP: 78.133.244.**]

trzeci świat to już tu jest - ukraińcy

Gość • Środa [11.10.2017, 11:37:56] • [IP: 95.160.159.**]

P.Żmurkiewicz ma taki wpływ na to co przeładowuje port jak radny Borowski ma na to czym palą w piecach na ul. Mazowieckiej, Wielkopolskiej czy też Rycerskiej.

Gość • Środa [11.10.2017, 11:34:24] • [IP: 95.129.229.***]

Panie Borowski zmienny jesteś jak chorągiewka na wietrze. W programie Telewizji Ś-cie miałeś inne zdanie i oskarżałeś radnych SLD o populizm i propagandę wyborczą a teraz ich zdanie popierasz. Po drugie: port to nie jakaś odosobniona planetka a miejsce w gminie Ś-cie. I to gmina, czyli jej mieszkańcy są właścicielami - głównymi/ strategicznymi- właścicielami wspomnianego obszaru." Chwilowi najemcy czy właściciele mogą robić na tym obszarze co chcą, ale zgodnie z prawem i umowami. Natomiast wychodzące stamtąd zapachy, zanieczyszczenia i inne" brudy"powinny być kontrolowane przez odpowiednie czynniki zewnętrzne i to one powinny mieć decydujące zdanie. Oni czyli my mieszkańcy.

Gość • Środa [11.10.2017, 11:06:33] • [IP: 77.253.129.***]

Ostatnio o tym pisałam Prezydent zasiada w Radzie Nadzorczej bierze kasę, więc nie zabierze głosu aby ratować ekologię -nas mieszkańców.Chcecie dalej takiego prezydenta.?kyóry nie dba o mieszkańców tylko o siebie i swoją k... !

Gość • Środa [11.10.2017, 10:57:44] • [IP: 188.146.98.***]

Wstyd mi że prezydent miasta nie dba o mieszkańców naszego miasta a uprawia tylko politykę na lękach mieszkańców.Niech odda portowcom diety za kilkanaście lat bycia w radzie nadzorczej zarządu portów i tak skandaliczne niedbanie o ich interesy.

Gość • Środa [11.10.2017, 10:41:39] • [IP: 37.47.168.***]

Ten Borowski to sam jest największym przeciwnikiem politycznym mieszkańców i radnych z SLD którzy bronią nas przed siarka i których totalnie krytykuje. A teraz w te swoje intrygi polityczne jeszcze wkreca prezydenta. Facet który pracuje jak czytam w uzdrowisku broni zanieczyszczenia przez port środowiska i możemy przestać być uzdrowiskiem. To jest normalne? A może oni tak specjalnie żeby uzdrowisko sprywatyzowac?

Gość • Środa [11.10.2017, 10:40:24] • [IP: 178.238.249.***]

Pierwsze pytanie które powinno wybrzmieć to ILE KASY ZAROBIŁ ZA NIC NIE ROBIENIE prezydent miasta p. ŻMURKIEWICZ w RADZIE NADZORCZE portu...

Gość • Środa [11.10.2017, 10:37:36] • [IP: 80.245.178.***]

A dla mnie karygodne panie radny Janie jest to, że uzdrowisko, którym kieruje pana kolega nic nie robi w sprawie siarki. Jednego słowa protestu. Głowy w piasek. Dyskwalifikacja i smutne, że takie osoby rządzą w Uzdrowisku.

Gość • Środa [11.10.2017, 10:35:45] • [IP: 79.187.106.***]

Jak wam ten gość tak przeszkadza, to czemu został wybrany?? Bo zdobył odpowiednią liczbę głosów. A czemu zdobył odpowiednią liczbę głosów? Bo mamy demokrację i wybieramy przez głosowanie. A czemu mamy demokrację? Bo komuna nie zdała egzaminu. A czemu nie zdała egzaminu? Bo centralne planowanie i złodziejstwo zniszczyły gospodarkę, co nam przeszkadzało. A czemu nam przeszkadzało? Bo innym udawało się kraść więcej niż nam. A czemu się im udawało? Bo byli cwansi. Chcieliśmy pójść za elektrykiem to poszliśmy. Jak się nie podobają własne wybory to spier... do Rosji- tam was Putin za pyski chwyci i nie będziecie już narzekać, że za dużo wolności macie i inni mogą głosować na ludzi, którzy nam nie pasują. Bo przecież jedyny słuszny wybór to ten, którego my dokonujemy prawda??. ... ciemnogród

Gość • Środa [11.10.2017, 10:18:27] • [IP: 95.160.159.**]

Ten młody człowiek wie co mówi !! Oczywiście ma rację !! Tylko dlaczego decyzyjny gospodarz miasta nabrał wody w usta!! Może mu nie zależy na zdrowiu mieszkańców!? Jeśli tak, to powstaje pytanie dlaczego??

Gość • Środa [11.10.2017, 10:06:07] • [IP: 188.146.102.***]

Radny inaczej niż Prezydent zapoznał się z ustawa o portach

Gość • Środa [11.10.2017, 10:05:12] • [IP: 94.254.227.*]

HAHAHA I ON WPYEU NA TO WSZYSTKO NIE MA. WSTYDZIŁ BYŚ SIĘ PrEZYDENCIE !!

Gość • Środa [11.10.2017, 09:59:40] • [IP: 188.146.98.***]

Ludzie dlaczego samodzielnie nie myślicie a kogoś kto ma odwagę wypowiedzieć własne, słuszne zresztą, zdanie mieszacie z błotem.Wypowiedź prezydenta to kpina z ludzi pracy w porcie.Tyle lat jest przedstawicielem Świnoujścia w radzie nadzorczej zarządu portów i nic nie zrobił dla unowocześnienia naszego portu a teraz krytykuje.Przeczytajcie ustawę o przystaniach i portach morskich, tam jest napisane kto jest właścicielem terenu portu i powinien go modernizować.Po moim wyjaśnieniu tylko przeciwnicy polityczni będą napadać na radnego za prawdę jaką miał odwagę wypowiedzieć, bo to burzy ich manipulacje ludzmi.

Gość • Środa [11.10.2017, 09:56:25] • [IP: 95.160.159.**]

Siarka w porcie już byłą wcześniej. I dlaczego przeładunki zlikwidowano?? Nie ma znaczenia na czyim trenie jest składowana. Truć środowiska nie wolno nikomu. Leży sobie granulat na deszczu i mówi się, że wszystko jest okej... To jest zwykła ściema. Podobnie jak ze składowaniem miału węglowego !!

Gość • Środa [11.10.2017, 09:51:15] • [IP: 62.69.231.**]

Radny coś powiedział... A co z tego wynika? Nic, bo radny na temacie się nie zna. Ale głos w sprawie zabrał? Zabrał. Po prostu bohater.

Gość • Środa [11.10.2017, 09:48:22] • [IP: 37.47.7.***]

ojojoj niech opowie jakim cudem nagle fucha znalazła się dla niego w uzdrowisku... i za ile...

nawigator • Środa [11.10.2017, 09:43:08] • [IP: 178.238.247.**]

p.Borkowski prosze wybrac sie do Roterdamu, tam to juz pewnie czwarty swiat. zamknijcie port i na nabrzezach postawcie apartamentowce i wtedy sie okaze kto ma racje, kto generuje wieksze wplywy. pamietaj pan z ziemia zywi a morze bogaci.

Gość • Środa [11.10.2017, 09:30:03] • [IP: 192.168.100.***]

Jasiek kończ waść wstydu oszczędz. Twoja wielka głowa nie jest w stanie zrozumieć kto za co odpowiada. Port handlowy w Świnoujściu na wiele lat wydzierżawiła spółka OT PORT I TO ONA DECYDUJE CO BĘDZIE w porcie przeładowywane i jakimi urządzeniami. Jeżeli nie dysponuje odpowiednimi urządzeniami to kupuje je lub występuje do ZMPSiŚ O wsparcie lub nie przyjmuje zlecenia na przeładunek.

Gość • Środa [11.10.2017, 09:29:40] • [IP: 192.168.100.***]

Infantylna wypowiedz, jak zawsze pod publikę

Gość • Środa [11.10.2017, 09:28:26] • [IP: 95.160.158.***]

Właścicielem terenu portu jest spółka ZMPSiŚ a nie OT. Ta spółka tylko dzierżawi infrastrukturę od spółki ZMPSiŚ, która jako właściciel może zakazywać przeładunków, które są lub mogą być uznane za niebezpieczne.

Gość • Środa [11.10.2017, 09:28:24] • [IP: 184.168.46.**]

Sorry 𝘑𝘢𝘯𝘦𝘬, ale Ty jesteś wieśniakiem z Ⅳ-𝗴𝗼 świata... Nie to, żebym Ciebie chciał obrazić, ubliżyć, czy coś, ale taka jest prawda, że jesteś wieśniakiem razem z tym całym urzędniczym wiejskim plebsem.

Gość • Środa [11.10.2017, 09:09:39] • [IP: 94.254.226.***]

Hipokryzja. Level master. Niech Admirała czy Adama i Ewę przeniosą pod port :D

Gość • Środa [11.10.2017, 08:49:21] • [IP: 178.238.249.**]

Radny ma racja proszę zajrzeć do ustawy o portach za infrastrukturę na terenie portu odpowiedzialny jest ZPSŚ.

Gość • Środa [11.10.2017, 08:43:54] • [IP: 37.47.129.**]

Przecież to prywatny teren OT Port. Panie bezradny, no błagam.

Gość • Środa [11.10.2017, 08:41:38] • [IP: 95.129.228.***]

Jak Wyborcy Katolicy zagłosują na swoją Katolicką PIS i będą rządzić to wszystkie decyzje Prawicowej PO i Komunistycznej SLD będą Cofnięte

Gość • Środa [11.10.2017, 08:33:28] • [IP: 62.69.231.***]

Ta Borowska... jaka to mądra człowieka :) Normalnie szok :) Wydaje się, że radny powinien widzieć i rozumieć różnicę między OT Port a ZPMSŚ

Gość • Środa [11.10.2017, 08:28:39] • [IP: 37.47.168.***]

Weź gościu idź baloniki rozdawać w Uzdrowisku bo tylko się do tego nadajesz. Populistyczna pytanie pod publiczne i portowych aa tak naprawdę to PO daje się wodzic za nos PiSowi, grupie morskiej i Zmurkiewiczowi w każdej sprawie. Ludzie wiedzą że chcecie miasto oddać deweloperów i inne brzeski jeszcze robicie pod przykrywką.

Gość • Środa [11.10.2017, 08:18:53] • [IP: 153.19.105.**]

Tyle, że przeładunki to OT Port Handlowy Świnoujście, a nie ZMPSiŚ!! Zanim się coś powie, warto wiedzieć o czym się mówi!

Gość • Środa [11.10.2017, 08:15:04] • [IP: 37.248.161.***]

Nagle się uaktywnił, a gdzie był do tej pory?

Gość • Środa [11.10.2017, 08:12:45] • [IP: 62.69.253.*]

I Ty janek chcesz rozbudowy portu jak masz fuchę w uzdrowisku?? jak bym to był ja to już by mnie wywalili z tej roboty co ja jeszcze masz.

Oglądasz 1-49 z 49
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■