„Nordycki Romantyzm“ z Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku i dyrygent prof. Paweł Kotla / Piątek, 13.10. o 19:30 w Miejskim Domu Kultury w Świnoujściu.
Wybitni muzycy klasyczni z Polski: Baltic Neopolis Virtuosi oraz muzycy Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku i dyrygent prof. Paweł Kotla, dzisiaj prowadzą go dyrektor generalny (Laureat nagrody: Złota Odznaka Honorowa Gryfa Zachodniopomorskiego), urodzony w Szczecinie.
Heringsdorf, 10. październik 2017 r.: Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku jest największą instytucją muzyczną w północnej Polsce. Filharmonicy należą dzisiaj do wiodących orkiestr w kraju, a Filharmonia Bałtycka stała się centrum muzycznym o randze międzynarodowej.
Przez lata Ensemble prowadzony był przez różnych renomowanych dyrektorów; dzisiaj prowadzą go dyrektor generalny prof. Paweł Kotla oraz dyrektor artystyczny Kai Baumann. Wspólnie z dwoma wybitnymi niemieckimi wirtuozkami, siostrami Esther i Leą Birringer, ta wspaniała orkiestra poprowadzi nas w świat nordyckiego Romantyzmu: porywające melodie duńskiego narodowego kompozytora Carla Nielsena, ucznia Nielsa Wilhelma Gade zabrzmią 13.10. o 19:30 wraz z dziełami kompozytorów takich jak Gades Freund i Felix Mendelssohn Bartholdy w Domu Kultury w Świnoujściu.
Bałtyccy wirtuozi ze Szczecina
Baltic Neopolis Virtuosi pokazują, że zachodniopolska metropolia Szczecin może pochwalić się tętniącą życiem sceną muzyczną. Ich sieć kontaktów rozciąga się stąd aż przez cały obszar bałtycki. W tym roku współpracują z młodym Brytyjczykiem Hugo Ticciatim, założycielem szwedzkiego festiwalu „O/Modernt“, a także z Garethem Lubbe z Południowej Afryki, wcześniejszym solistą-altowiolinistą Orkiestry Gewandhaus w Lipsku. Swoją muzyką odkrywają nowe elementy w Romantyzmie i Romantyczność w teraźniejszości. Zagrają 11.10. o 19:30 w Hotelu Esplanade w Heringsdorf. Baltic Neopolis Virtuosi są wspierani przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Pawel Kotla Kotla – urodzony w Szczecinie, absolwent Liceum Muzycznego w Poznaniu, dyrygenturę studiował u Ryszarda Dudka i Bogusława Madeya na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie i na Accademia Chigiana w Sienie. Studia podyplomowe w zakresie muzykologii i praktyki wykonawczej ukończył na Uniwersytecie w Oksfordzie u Andrew Parrotta. Prócz tego brał udział w kursach mistrzowskich w Wiedniu, Innsbrucku, Bressanone i u legendarnego fińskiego profesora Jormy Panuli.
Jako asystent pracował z takimi dyrygentami jak Sir Simon Rattle, Valery Giergiew, otrzymując doskonałe opinie m.in. od Sir Colina Davisa („Paweł Kotla to dyrygent posiadający godny uwagi talent. Z przyjemnością zarekomendowałbym go każdemu”), Sir Neville’a Marrinera i Yuri Temirkanova.
Dyrygował w Wlk. Brytanii, Szwecji, Białorusi, Belgii, Hiszpanii, Mołdawii, Niemczech, Gruzji, Czechach, Austrii, Rosji, Brazylii i na Ukrainie, w takich słynnych salach jak Royal Albert Hall, Royal Festival Hall i Barbican Hall w Londynie, Opera Narodowa Ukrainy w Kijowie, Filharmonia Berlińska, Opera Królewska w Madrycie, Berwaldhallen w Sztokholmie, Opera w Sao Paulo, Opera Monte-Carlo i Wielka Sala Filharmonii w Petersburgu m. in. z London Symphony Orchestra, Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo, Orquestra Sinfônica Municipal de Sao Paulo, Drottningholm Barockensemble, City of Birmingham Symphony Orchestra, Birmingham Contemporary Music Group, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Ukrainy, Narodowa Orkiestra Kameralna Gruzji – Georgian Sinfonietta, Państwowa Filharmonia Białorusi i z jedną z czołowych orkiestr kameralnych Europy London Mozart Players. Słynny Sunday Times napisał o jego koncercie: „To była doskonała lekcja dyrygowania. Dyrygowanie jest tajemniczą sztuką, ale najwyraźniej w tym wypadku dzieli swoją naturę z siłami żywiołów.” Jest pierwszym polskim dyrygentem swojego pokolenia, który wystąpił z jedną z najlepszych orkiestr świata Filharmonią w St. Petersburgu. W Polsce występował z niemal wszystkimi polskimi filharmoniami, Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Filharmonią Narodową, Baltic Neopolis Orchestra, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Operą na Zamku w Szczecinie i Warszawską Operą Kameralną, nagrywał z Polską Orkiestrą Radiową i regularnie prowadzi projekty nagraniowe Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Współpracował także z Wydziałem Studiów Operowych Guildhall School of Music w Londynie. Dyrygował orkiestrami uczelni muzycznych w Londynie, Manchesterze, Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Szczecinie, Kiszyniowie i Tbilisi.
W kwietniu 2004 r. otrzymał medal Polskiego Związku Chórów i Orkiestr. W czerwcu 2007 r. wygrał konkurs Fundacji Murray-Smith Laird i London Symphony Orchestra, dzięki któremu wyróżniony został zaproszeniem do współpracy z orkiestrą w ramach prestiżowego programu objętego osobistym patronatem Sir Colina Davisa. W styczniu 2016 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego wręczył mu najstarsze polskie odznaczenie regionalne – Złotą Odznaką Honorową Gryfa Zachodniopomorskiego.
Z Młodzieżową Orkiestrą Unii Europejskiej (EUYO) otwierał obchody 50-lecia Parlamentu UE. Tym samym stając się pierwszym dyrygentem w historii, który wystąpił w sali obrad Parlamentu Europejskiego.
Był twórcą i dyrektorem artystycznym najbardziej spektakularnego sukcesu programu kulturalnego Polskiej Prezydencji w UE - I, CULTURE Orchestra. Wraz z zespołem tym odbył pod patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego tournee po najbardziej prestiżowych salach koncertowyh 7 stolic europejskich i wystąpił na uroczystym koncercie w Filharmonii Narodowej 11 listopada roku Prezydencji. W latach 2005-06 był Dyrektorem Artystycznym Płockiej Orkiestry Symfonicznej a w latach 2016-17 pełnił funkcję Pierwszego Dyrygenta i Kierownika Artystycznego Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
Był jurorem konkursów muzycznych takich jak VI Ogólnopolski Konkurs Młodych Dyrygentów w Białymstoku, I Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów „Audite” w Radomiu i Konkurs „Młody Muzyk Roku 2016” Eurowizji.
W lutym 2013 roku z Państwową Filharmonią w Mińsku otwierał obchody Roku Lutosławskiego na Białorusi, a w latach 2012-16 jako stały dyrygent gościnny współpracował z Narodowym Konserwatorium Gruzji. Przy współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych jest jednocześnie niezwykle aktywny na polu polskiej dyplomacji kulturalnej w krajach Partnerstwa Wschodniego (Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Mołdawia i Ukraina).
Uznamski Festiwal Muzyki jest kulturalnym szczytem kalendarza wydarzeń wyspy Uznam. Co roku na zakończenie sezonu festiwalowy program poświęcony jest muzyce i kulturze jednego z bałtyckich sąsiadów. Przez trzy tygodnie koncerty, spotkania autorskie i wystawy z udziałem wybitnych zespołów artystycznych i artystów sprawiają, że Uznam staje się Mekką wysokiej kultury muzycznej. Atmosfera imponujących miejsc, w których odbywają się wydarzenia, a więc np. kościoły i zamki z palonej cegły, wille i sale koncertowe w stylu wilhelmińskim architektury kurortów nadmorskich, czy też fascynująca elektrownia w zabytkowym centrum przemysłowym w Peenemünde nadają festiwalowi jego wyjątkowy urok.
Bilety na koncerty i informacja: 0049-38378-34647, www.usedomer-musikfestival.de i kasa czynna przed samym w Świnoujściu.
Będę będę Napewno.
"ale najwyraźniej w tym wypadku dzieli swoją naturę" - należy znać znaczenie wyrazów i umieć odróżnić 'przypadek' od 'wypadku'.
coraz gorszy ten festiwal
Z tego co wiem to wikingowie przybywali z mieczem i ogniem.