- Planujemy, żeby ten przetarg główny był ogłoszony na przełomie października i listopada. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to zakładam, że ten termin jest realny i jak najbardziej w harmonogramie. Harmonogram przewiduje, że w czwartym kwartale taki przetarg powinniśmy ogłosić. Mam nadzieję, że rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w tym roku - mówi Zdanowicz.
Tor wodny został już przebadany na obecność metali. Wiadomo już, gdzie mogą znajdować się niewypały i niewybuchy.
- Tor został przebadany na tym odcinku, na którym są projektowane prace. Mamy w tej chwili zrobiony wywiad. Wiemy ile jest potencjalnie niebezpiecznych obiektów. Z reguły z obiektów, które zostały wykryte, tak około maksymalnie 10-15 procent może stanowić obiekty niebezpieczne - mówi dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Szacuje się, że projektowanie pogłębienia toru wodnego Szczecin - Świnoujście może potrwać nawet rok.
Koszt inwestycji to 1,5 miliarda złotych. Odcinek na którym tor ma zostać pogłębiony wynosi 67 kilometrów. Inwestycja ma zostać zakończona w 2022 roku.
2017-09-05, 14:41
Grzegorz Gibas
i ryb znowu nie będzie jak w tym roku po zeszłorocznym pogłębianiu
Skoro decydują się na wydanie olbrzymich pieniędzy na to by do Szczecina pływały bardzo duże jednostki, to bez sensu jest wydawanie jeszcze większych pieniędzy na port kontenerwy w Świnoujściu. Należy dokończyć rozpoczęty port kontenerowy w Szczecinie.Z jakichś powodów Zarząd Morskich portów popierany przez grupę polityków brnie w ten utopijny i szkodliwy dla Świnoujścia pomysł.
No to Jojo dopiął swego.Dosłownie.
Ciekawe ile statków o możliwie maksymalnym zanurzeniu na tym torze wodnym wchodziło rocznie do Szczecina.
1, 5 miliarda wyrzucone w błoto. Sprawa była już podnoszona, kiedy była jeszcze stocznia szczecińska i planowano budowę statków o ponad 300 metrowej długości. Okazało się, że pogłębienie Kanału Piastowskiego do 12, 5m, wymaga równocześnie jego poszerzenia aby skosy skarp nie były zbyt strome i się nie obsuwały, bądź zabezpieczenie brzegów l arsenami. Ogromne koszty z tym związane na szczęście udaremniły tą wysoce nierozsądną decyzją. Krótko po tym stocznia została zlikwidowana i takich statków nie było komu budować...Dyrektorzy w UMS zmieniają się jak rękawiczki i co jeden to bardziej zadziwia. ..
No tak, Szczecin miastem morskim, oj bo posikam się z radości!
Uuuuaaaa...dyszle w gore.
tor wodny ? czyli droga przez zalew czy jeszcze raz kanał? A co z ew. mostem bo tunel to już tylko w d...ie.
Czyi kasa wywalona w p*du... Tak to jest jak na sile z portu szuwarowo-bagiennego chce sie zrobic cos inego... No ale fajnie szasta sie pieniedzmy i to dodatkowo nie swoimi...
Pogłębiają, pogłębiają i pogłębić nie mogą, a to wszystko po to, żeby Szczecin leczył swój kompleks nadmorskiego miasta, który nawet nad zalewem nie leży.
A urobek będzie badany na zawartość metali ciążkichi wszelkich innych trucizn.Jak jakaś przystań żeglarska chce pogłębic swój basen zaraz pojawiają sie trudności tysiace problemów, zaleceń, wytycznych i h.j wie jeszcze czego nie wymyslą.Wtak duzej Ameryce nie ma takiej ilości urzedów morskich jak w małej Polsce.PiS powinien wziąc sie za tych nierobów ktorzy z braku zajęc wymyslają tratwy ratunkowe na Karsibory i sondy ręczne na sznurkach.
tylko po to zeby utrzymac trupa w szczecinie? czy to na pewno ma sens?