POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [16.08.2017, 21:56:38] • Świnoujście

Już przy najmniejszym problemie zapomina się o przysięgach wierności składanych w pompatycznych przemówieniach - Ostseezeitung ostro o autobusowym konflikcie

Już przy najmniejszym problemie zapomina się o przysięgach wierności składanych w pompatycznych przemówieniach - Ostseezeitung ostro o autobusowym konflikcie

Artykuł Ostseezeitung Lokalredaktion Insel Usedom z 12.08.2017(fot. iswinoujscie.pl )

Konflikt o autobusy pomiędzy gminą Świnoujście a naszymi zachodnimi sąsiadami, odbił się szerokim echem w niemieckiej prasie. W artykule gazety Ostseezeitung zatytułowanym "Budapeszt, Ankara i Świnoujście", padły ostre słowa o tym, jak naprawdę wygląda międzynarodowa współpraca.

"Budapeszt, Ankara i Świnoujście" to spojrzenie i wnioski naszych niemieckich sąsiadów na ostatnie zdarzenia związane z autobusami firmy UBB. W artykule użyte zostały słowa takie jak "tragikomedia" i nic dziwnego, ponieważ komiczna i absurdalna sytuacja, ukazuje tragiczną prawdę, o tym jak naprawdę wygląda międzynarodowa współpraca na szczeblu samorządowym oraz zachowanie polityków, w tym przypadku Prezydenta Miasta Świnoujście.

Już przy najmniejszym problemie zapomina się o przysięgach wierności składanych w pompatycznych przemówieniach - Ostseezeitung ostro o autobusowym konflikcie

Tekst przetłumaczony przez jednego z naszych Czytelników(fot. Czytelnik )

Do artykułu odniósł się rzecznik prezydenta miasta, Robert Karelus.

- Stanowisko Pana Prezydenta w kwestii transgranicznej linii autobusowej obsługiwanej przez UBB jest znane i było nie raz artykułowane przez polskie i niemieckie media. Demokracja, której brak zarzuca autor wypowiedzi, polega także na poszanowaniu obowiązujących przepisów prawa. A takie zostały naruszone przez wykorzystanie, bez zezwolenia właściciela, przystanków świnoujskiej komunikacji autobusowej. Mamy nadzieje, że dojdzie do porozumienia w tej sprawie, która rzuca się cieniem na dobrosąsiedzkie stosunki naszych samorządów - wyjaśnia Robert Karelus.

A co Wy, nasi Czytelnicy, sądzicie o artykule, który ukazał się w gazecie Ostseezeitung?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 124, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-124 z 124

Gość • Piątek [18.08.2017, 13:57:41] • [IP: 78.88.29.**]

w polskich sklepach wszędzie można się dogadać po niemiecku w Niemczech nie usłyszy się słowa po polsku. Idąc na spacer do Albeku trzeba zapłacić za oddychanie ich powietrzem, u nas takiego haraczu Niemcy nie płacą., można takie przykłady mnożyć uważam, ze należy jednakowo traktować Polaka i Niemca jeśli u nas są ceny w EU to dlaczego u nich nie ma cen w Zł.? Pozdrawiam

Gość • Piątek [18.08.2017, 10:17:16] • [IP: 77.88.191.**]

Betlin, Tokio, Rzym, Ahlbeck - os zla.

Gość • Piątek [18.08.2017, 07:15:55] • [IP: 95.129.224.**]

Do 137 super napisane wszystko się zgadza...

Gość • Piątek [18.08.2017, 02:22:09] • [IP: 46.231.63.***]

żmur na budzeniu lęków i mobilizowaniu społeczeństwa przeciwko Niemcom chce wygrać kolejne wybory. Już zapomniał jak było przed wyjściem do Unii. Jak biegał i przekonywał do idei wspólnej Europy. Zapomniał również jak garściami brał unijne pieniądze. Teraz tylko czekać aż zacznie domagać się reparacji wojennych kosztem Świnoujścia. Nie wierzę, że działa w interesie mieszkańców. Zawsze dbał tylko o swój. Inaczej nie trzymałby się tak kurczowo stołka. A mieszkańców przestrzegam przed ruskimi trollami i pisowcami wspierającymi kampanię przeciw Unii. Chyba, że chcecie powrotu do tego co już było. A nie były to czasy naszej świetności.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 23:14:57] • [IP: 31.0.126.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [17.08.2017, 22:20:27] • [IP: 88.156.233.***]

Może by tak - przy przejściu granicznym pobierać opłatę klimatyczną?

Gość • Czwartek [17.08.2017, 20:49:38] • [IP: 94.254.137.**]

Ostre słowa o tym jak naprawdę wygląda międzynarodowa współpraca? HAHAHAHAHAHA, niezła bezczelność niemieckiej propagandy." Współpraca" wygląda tak, że szkopy blokują i niszczą naszą gospodarkę, po czym zalewają nasz rynek swoimi towarami oraz piorą mózgi Polakom, gdyż 80% mediów w Polsce to media niemieckie. Oni mają prawie wszystkie media w Polsce, a Polacy u nich nie mogą mieć żadnych; oni tu przysyłają swoje autobusy, a my do nich nie możemy wpuścić naszych; oni zalewają nas swoimi supermarketami i towarami, jednocześnie broniąc swojego rynku przed naszymi. Jeszcze ci szkopska świnia będzie pyskować o międzynarodowej współpracy! Mam nadzieję, że muzułmanie nauczą rozumu tych potomków morderców i gwałcicieli ;]

Gość • Czwartek [17.08.2017, 20:27:06] • [IP: 184.168.27.***]

W ramach rekompensaty pozwalam Wam rwać niemieckie torebki.

AGENDA 21 • Czwartek [17.08.2017, 19:25:27] • [IP: 80.245.178.***]

SZKOPLANDIA WKRÓTCE ULEGNIE CAŁKOWITEMU ZEZWIERZĘCENIU, DLATEGO NA KONIEC SWEGO ISTNIENIA CHCĄ DOKOPAĆ POLAKOM. YOUTUBE: Islamska przyszłość Europy

Gość • Czwartek [17.08.2017, 19:03:58] • [IP: 80.245.189.***]

Niemcy przy pomocy wielkich słów o naszych obowiązkach wobec Europy bronią zaciekle swojego Gescheftu

Gośćbambi • Czwartek [17.08.2017, 19:00:01] • [IP: 178.238.251.***]

niemiec-i-kultura-ale-jaja

Gośćbambi- • Czwartek [17.08.2017, 18:57:38] • [IP: 178.238.251.***]

jedz-chleb-i-pocaluj-niemca-w

Gość • Czwartek [17.08.2017, 18:54:23] • [IP: 178.238.251.***]

niemcy-potrzebni-he-he-do-czego

Gość • Czwartek [17.08.2017, 18:51:58] • [IP: 94.254.145.**]

Autobusy niemieckie są dla Niemców. Ewidentnie widać że chcą zgarnąć pasażerów dla siebie. Chcą wjechać swoimi autobusami do nas, sami zaś nie pozwalają naszym wjechać do siebie. Nie trzeba być biegłym żeby ocenić ich intencje. Jestem za porozumieniem ale na równych prawach.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 18:01:00] • [IP: 88.110.17.***]

Paradoksalnie bliżej niemieckiego domu leży Moskwa, co widać patrząc na byłego kanclerza i jego przytulaski z tamtejszą władzą. Ja, ja, Deutsche Freunde, pompatyczne przemówienia uciszają się kiedy czuć zapach pieniędzy.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 17:44:52] • [IP: 5.184.236.**]

Ciekawe że strona niemiecka wysuwa takie wnioski jak sama kasuje za tzw klimatyczne Polaków może by tak wprowadzić po przekroczeniu granicy też w drugą stronę przecież to ponoć dobro sąsiedzkie jeśli oni mogą to czemu my nie i jak to jest że nasze autobusy nie dostały zezwoleń w drugą stronę każdy walczy o swoje i przedstawia swój punkt widzenia

Gość • Czwartek [17.08.2017, 17:24:31] • [IP: 37.248.163.***]

Szanowni mieszkańcy jeżeli myślicie że autobusy niemieckie są dla Was to bardzo się myślicie. Kto z Was zapłaci za bilet 3 euro.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 17:03:00] • [IP: 89.1.108.***]

Zmurkiewicz nie jest pierwszym komuchem ktory pisiorom w dupsko wlazi, co to sie porobilo? Czyli potwierdza sie ze polityka to taka d*a z pod latarni.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 16:50:26] • [IP: 62.69.229.**]

Dziwni i niebezpieczni są ci, którzy nawołują do ustąpienia Niemcom w myśl pozyskania pary ejro. Chętnie będziemy ich tu widzieć pod warunkiem jednak, że będą szanować nas i nasze prawa. Ustępowanie roszczeniowej polityce Niemiec doprowadzi do powtórki z historii. A jak ktoś chce lizać im tyłki, to niech się wyprowadzi do Rzeszy. Żmurkiewicz czy czerwony czy czarny powinien dbać o nasze interesy a nie interesy obcych. O ich interesy można zadbać o ile nie kolidują z naszymi interesami, tak właśnie robią sami Niemcy. Proszę nie wprowadzać mentalności Kalego!

LORD ADMIRALICJI • Czwartek [17.08.2017, 16:47:55] • [IP: 80.245.178.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [17.08.2017, 16:27:09] • [IP: 94.254.242.**]

Niemcy się denerwują jaki rachunek wystawi im Polska :-). Napoleon dopilnuje :-).

Gość • Czwartek [17.08.2017, 16:04:45] • [IP: 178.238.253.**]

225...nie obrażaj mieszkańców, bo ci co nie należą do żadnej partii, mogą powiedzieć, że trzon miasta to sami swoi co jechali na szalandach za armią sowiecką, i dostali wszystko od łyżki do majątku, skorzystali z tego że Stalin wypędził Niemców, potem poszło po bandzie Akcja Wisła, NKWDE, wiec miarkuj wypowiedzi, a to że prezydent dział na rzecz mieszkańców to dobrze, a nie wszystko nawet śmiecie na W.P. to wina jakiejś partii to jest totalny idiotyzm!

Gość • Czwartek [17.08.2017, 15:58:17] • [IP: 62.69.203.***]

Do" Handlarza" z godz. 11:01:44 Sadzac z formy wypowiedzi nalezy mniemac zes z tzw wyznania handlowego. Moze napiszesz cos na temat siebie i swoich pobratymcow ? bo np w internecie czesto sie widzi opinie, ze jestescie takimi patriotami jak tasiemiec uzbrojony w stosunku do swojego zywiciela.

Petroniusz • Czwartek [17.08.2017, 15:56:43] • [IP: 80.55.205.***]

Do Gość • Czwartek [17.08.2017, 14:24:26] • [IP: 92.42.113.***] Oczywiście że chodził do szkół (specjalnych), najgorsze cztery lata w życiu tego człowieka była druga klasa szkoły podstawowej. Nie oczekujmy elokwencji, wiedzy czy konstruktywnego myślenia od tego typu dziwadeł co mają tyle klas co pociąg.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 15:49:30] • [IP: 80.245.182.***]

KARTAXE CZY TAM KARKARTE - PROSZĘ NAJPIERW Z TYM ZROBIĆ PORZĄDEK!! CHORE JEST TO, ZE TO TA SAMA WYSPA, KLIMAT TEN SAM, TO SAMO POWIETRZE A MY POLACY ROBIĄC PARĘ KM W STRONĘ ZACHODNIĄ MUSIMY PŁACIĆ!! PO CO TE ŚCIEŻKI ROWEROWE, PO CO PRZEDŁUŻENIE PROMENADY ?? DLA NIEMCÓW ?? MY NARÓD BIEDNIEJSZY I JESZCZE PRETENSJE DO NAS ZA AUTOBUSY UBB ?? A CO MY NA CZOLE MAMY WYPISANY NAPIS K...!?? ŻEBY NAS DYMAĆ?? PISZĘ TO DO NIEMCÓW, BO ZAPEWNE CZYTAJĄ. pROSZĘ SIĘ ZASTANOWIĆ. Wy nic nie robicie a my co mamy klękać przed wami. Nie nie nie...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 15:47:45] • [IP: 37.47.170.***]

Brawa dla tłumacza hahaha.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 15:43:27] • [IP: 37.47.175.***]

Dziennikarz bardzo trafnie zauważył sluzalczosc prezydenta Zmurkiewicza względem" małego Napoleona". Napoleona". Dóbr gospodarz Swinoujsci za jakiego uważa stał się tepym wykonawca partyjnej linii międzynarodowej PiS. A co tam dobrobyt mieszkańców, każdy autokar to przecież pieniądze, na tym że Zmurkiewicz sie sklocil stracą wszyscy.

Petroniusz • Czwartek [17.08.2017, 15:32:01] • [IP: 80.55.205.***]

Do Gość • Czwartek [17.08.2017, 13:50:08] • [IP: 80.245.182.***] Zbrodnie wojenne jak i podobne się nie przedawniają art 105 kk. Można oczywiście wybaczyć ale...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 15:30:30] • [IP: 95.129.225.**]

`W życiu bym nie pomyślał że tylu pisowskich oszołomów mieszka w Świnoujściu. Hostorię trzeba szanować i o niej pamietać, ale nie kierowac się nienawiścią i głupotą. Chleb też trzeba jeść.

max • Czwartek [17.08.2017, 15:09:05] • [IP: 185.59.220.***]

Gut Deutschland luft - no i należy za nie płacić, albo każdy Wolak lub Polak (czyli 2 sort też może chodzić do Raichu) idąc do Raichu może zabrać ze sobą duży wór nadmuchany Polskim powietrzem, wtedy nie zapłaci niemieckiej kurtaxe...Ja, ja gut...amen

Gość • Czwartek [17.08.2017, 14:24:26] • [IP: 92.42.113.***]

do Handlarz • Czwartek [17.08.2017, 11:01:44] • [IP: 83.11.174.***] Handlarzu drogi jeśli pobierałeś edukację, (o ile pobierałeś), w Polsce, to ewidentnie miałeś pod górkę do szkoły. Zwłaszcza lekcje historii nie były twoim konikiem, co też trochę rozumiem, bo do tego czym się w życiu zajmujesz wystarczy obsługa kalkulatora w komórce i jeśli jest koloru szarego, to jest to z pewnością jedyna szara komórka jaką dysponujesz.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 14:21:32] • [IP: 89.1.108.***]

Zapomnieli jeszcze Bukareszt napisac, syf jak w Rumunii.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 14:09:11] • [IP: 94.254.233.**]

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:36:25] • [IP: 62.69.253.***] Obecność Niemców w Świnoujściu jest zbawienna dla miasta i mieszkańców... Tylko żeby jeszcze Niemcy nie rozjeżdżali mieszkańców na przejściach pieszych co dzisiaj było jaskrawym naruszeniem na Grunwaldzkiej, to by było dobrze, A tak to panoszą się jak. ..Niemcy

Gość • Czwartek [17.08.2017, 13:50:08] • [IP: 80.245.182.***]

W końcu mogli byśmy zapomnieć o wojnie światowej i odszkodowaniach przecież już sie dawno przedawniły, a pomyśleć o przyszłości, o rynku na wojska polskiego o domach wczasowych i hotelach gdzie bogaci Niemcy dają prace tysiącom biednym polakom, dzieki Niemcom polacy nareszcie poznali kulturę europejska i mamy naszego przedstawiciela tuska we władzach UE i niedługo rozlokują w , , polskich'' obozach kolorowych przybyszów z AZJI I AFRYKI.I za to wszystko należy im dać wszystkie przystanki razem z autobusami aby w jak największej liczbie przybywali do nas i dawali za wierną służbę euro..

Gość • Czwartek [17.08.2017, 13:46:08] • [IP: 92.42.114.***]

Dwie feministki biorą udział w demonstracji na rzecz równouprawnienia kobiet. Atmosfera jest dosyć gorąca. Udziela się to jednej z nich i zaczyna ona wykrzykiwać: - Menstruacja! Menstruacja! Druga na to: - Ty! Chyba ci się coś pomyliło. To się nazywa rewolucja! - Ach, jeden ch..! Ważne, żeby krew się polała!

Gość • Czwartek [17.08.2017, 13:26:41] • [IP: 88.156.234.***]

Ludzie ile w Was złości i nienawiści. A korzyści są obustronne a pisanie, że Niemcy są nam niepotrzebni to kłamią

Turysta • Czwartek [17.08.2017, 13:23:00] • [IP: 31.0.45.**]

Dlaczego my musimy płacić opłatę klimatyczną idąc na zakupy lub do resrauracji a niemiaszki nic nie płacą.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:44:21] • [IP: 62.69.254.**]

My musimy im płacić kurtaxe za oddychanie dobrym niemieckim powietrzem, a oni w ramach transgranicznej przyjaźni wylewają dobre niemieckie gówna ze swoich kamperów na naszych parkingach. Na" patelni" smród, ale to dobry niemiecki smród.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:36:25] • [IP: 62.69.253.***]

Obecność Niemców w Świnoujściu jest zbawienna dla miasta i mieszkańców bo bez nich bylibyśmy o wiele biedniejsi, sklepy miałyby mniej klientów, hotele i restauracje po sezonie stałyby puste itp. Nie rozumiem dlaczego trzeba sobie rzucać kłody pod nogi kiedy chcemy żyć sobie wspólnie w zgodzie. Przecież można się dogadać co do zasad korzystania z przystanków a nie robić jakieś infantylne zagrywki w stylu znaku 3, 5t przy wjeździe do Świnoujścia...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:33:22] • [IP: 188.146.106.***]

Osoba, która twierdzi, że Polska to " kraj III świata" niech wyjedzie do Niemiec na stałe - nie tylko na niemiecką plażę - droga wolna.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:27:51] • [IP: 188.146.106.***]

Prezydent ma rację, trzeba dbać o swoje interesy!

PLO • Czwartek [17.08.2017, 12:24:22] • [IP: 83.246.65.***]

Handlarz • Czwartek [17.08.2017, 11:01:44] • [IP: 83.11.174.***] nasze miasto, więc się nie wpier.. i wypier...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:23:22] • [IP: 164.127.39.***]

Lutek, wkurzają mnie Niemcy, ale z wymaganiem od nich, by zrezygnowali w swoim artykule z nazwy Swinemunde, to przesada. Jednak faktem było, , że te ziemie były pod ich zarządem ok.200 lat (wcześniej częściowo też, bo nawet gdy rzadzili tu Duńczycy, Szwedzi to żywioł niemiecki był silny). To tak, jakbyśmy my, Polacy, zrezygnowali z nazywania Lwowa po polsku albo Wilna, Kowna. Oczywiście, wyrzucenie Niemców nie było równe w sensie moralnym z wyrzuceniem nas ze Wschodu, bo to była kara dla nich (a i wymuszenie ze strony Stalina, który nam zabrał nasze ziemie na wschodzie, przenosząc nas). Jednak trudno, by karę przedłużac na odrzucanie przyswojonego przez ich język nazewnictwa.

AGENDA 22 • Czwartek [17.08.2017, 12:21:59] • [IP: 78.133.254.***]

Halo pobudka zwolennicy turystyki jednocześnie przeciwnicy terminala kontenerowego - zatkało kakao ? czemu nie ma was. Kłamcy, nie popieracie już turystyki? Bo przecież tymi autobusami przecież przyjadą turyści z euro. Nie chcecie na nich zarabiać? Nie chcecie zarabiać na turystach, którzy własnymi autobusami przywożą swoje ciężko zarobione EURO, aby je wydać na wasze wątpliwej jakości towary. Nie chcecie zarabiać również zarabiać na porcie kontenerowym, to na czym chcecie zarabiać na okradaniu siebie nawzajem? Pomyślcie myślenie nie boli.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:20:16] • [IP: 83.11.136.***]

Handlarz • Czwartek [17.08.2017, 11:01:44] • [IP: 83.11.174.***] wyblakły młodzieńcze zapytaj się co to był plan Marshala a zobaczysz co spowodowało rozwój niemiec po II wojnie światowej

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:17:49] • [IP: 83.11.136.***]

Budapest, Ankara und Swinemunde. Ha, ha, ha wcześniej zapomnieli, że było : Berlin, Rzym, Tokio. Współpraca tak, ale na wzajemnym poszanowaniu własności i decyzyjności na terenie właściciela. Jak się nie podoba, to powiedzcie wprost - nam potrzeba taniej siły roboczej i wyzysku typu kolonialnego.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:10:22] • [IP: 159.205.24.**]

Nic dodać nic ująć. Tym się różni freundschaft od przyjaźni i dobrego sąsiedztwa. UBB własną butą i prymitywnym cwaniactwem dobiło co najmniej 20 lat pracy nad transgraniczną współpracą. Teraz mam nadzieję, że Polacy zastanowią się i będą ostrożni przy każdym podejmowanym kroku.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 12:09:36] • [IP: 178.238.253.**]

Bardzo dobre działnia urzędu i prezydenta, Niemcy muszą zrozumieć, że Europa Wschodnia to nie ich niewolnicy, bo kilkakrotnie ją niszczyli, to początek Europy jak takiej wogóle, a jak nie znają historii to bardzo chętnie napiszę, Europa to Grecja, Włochy , Słowiańszczyzna, a potem długo nic, dopiero pierwsze tysiąclecie zjednoczyło w małej mierze niemieckich burgrabiów i podobnych, a potem wzorem Jakobińskich francuski nazi stworzyli psychopatę i poszło po bandzie, muszą zrozumieć, że oni nam mieszkańcom są winni reparacje wojenne, a nie tłuc szmal swojmi gratami, mamy Komunikację Miejską i niech korzystają, a jak nie to per-pedes, to oczywiście z grubsza napisałam, żeby nie było zaraz jazgotu, że coś się nie zgadza!

Gość • Czwartek [17.08.2017, 11:59:41] • [IP: 92.42.119.***]

A ja z przerażeniem patrzę na rozpoczęty" remont?" parku zdrojowego pomiędzy Chrobrego a Krzywoustego. Firma, która od tygodnia zaczęła remont ścieżki posunęła się do przodu ok.10 metrów, siedzą, palą i piją piwo. Przekładają stare, wyszczerbione, płytki. Jak to może funkcjonować" firma" przy zerowej wydajności robotników. Kto wynalazł taką nieodpowiedzialną firmę?. Powinien być przerwany ten niby remont i znalezienie normalnego wykonawcy.

ryynio • Czwartek [17.08.2017, 11:48:33] • [IP: 83.249.12.***]

wierność i lojalnosć wobec niemców, a wiec poddanstwo tak rozumieją niemcy czlonkostwo Polski w UE

ryynio • Czwartek [17.08.2017, 11:43:10] • [IP: 83.249.12.***]

a jak niemcy traktuja polskich przewozników? widzielismy na przykladzie tego zamordowanego tirowca w Berlinie, kazali mu czekac z wyladunkiem do nastepnego dnia i nie pozwolili zaparkowac na ich ogrodzonym placu

Gość • Czwartek [17.08.2017, 11:37:50] • [IP: 78.133.244.**]

zamknąć granice! to po miesiącu będziecie błagać żeby otworzyli i żeby niemieccy starcy przyjeżdżali snuć się po promenadzie i robić zakupy na obskurnym syfiastym targowisku przy granicy :)

HUGE-LQG • Czwartek [17.08.2017, 11:34:05] • [IP: 80.245.178.***]

SKAMLENIE I SKOWYT WYGŁODNIAŁEJ CHCIWEJ SZKOPSKIEJ HIENY, TO MIODOWE NUTY DLA UCHA POLAKA. OBY TAK DALEJ !! NIE BĘDĄ SZKOPY PLUĆ NAM W TWARZ.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 11:31:03] • [IP: 109.241.63.***]

Ruch transgraniczny zgodnie z przyzwoitością, prawem, poprawnością stosunków sąsiedzkich winien być obsługiwany po równie przez obie strony. Zarówno jedna jak i druga strona dysponuje taborem odpowiednim do świadczenia tych usług nie rozumię więc dlaczego jedna ze stron rości sobie do tego prawo pomijając właśnie to co najważniejsze dobrosąsiedzką współpracę i wywołując tym samym niepotrzebny konflikt oraz sensacją występując w roli męczennika. Firma niemiecka powinna mieć na tyle przyzwoitości aby dążyć do zażegnania konfliktu i właściwej interpretacji swoich działań i tu nie ma sensu dewagować chcą korzystać z przystanków w Świnoujściu to miasto decyduje o tym a nie żaden niemiecki urząd. Artykuł z gazety Ostseezeitung zawiera po prostu ich przerysowana i pompatyczną opinię. tak jak rzadko który Polak kradnie chyba, że ktoś z respondentów na swoim przykładzie tak twierdzi, tak również my wiemy doskonale jak wiele osób z Niemiec np tankuje i, , zapomina, , zapłacić .

Gość • Czwartek [17.08.2017, 11:18:17] • [IP: 62.69.254.**]

Mam nadzieję, że ci volksdeutche co się tu wymadrzaja nie sa a Świnoujścia. Zapomnieliście jak strona niemiecka odmówiła nam przedłużenia naszej lining autobusowej, tłumaczac, ż byłby to konkurencja dla UBS I ich autobusów, a panowie taksówkarze też moga coś na ten te at powiedzieć.A tu mandrake z Warszawki I okolic jak nie wiadomo o co chodzi to Zara's PIS I bzdety, które nie trzymaja się kupy.

Petroniusz • Czwartek [17.08.2017, 11:03:27] • [IP: 80.55.205.***]

Niemcy niech sobie zorganizują stałe połączenia z Libią, Syrią i innymi państwami. Muslimy będą wychwalali potęgę Niemiec.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 11:02:15] • [IP: 164.127.39.***]

9:32 -" U nas w ciągu 2 h widzę 5 sierściuchów na plaży, w Ahlbecku żadnego, bo u nas Janusze i Grażyny, które mysla że wszystko mogą". Rodaku, zgadzam się, że ten zalew psów jest katastrofą, ale to kwestia nie Januszów i Grażyn, lecz słabości służb, i tu mamy do czynienia nie z heroicznym Żmurkiem, choc jego stanowczośc wobec UBB popieram, ale z tym, co złe w rządzeniu przez Żmurka- z niedostatecznym egzekwowaniem prawa...9:45 -" Nord Stream to efekt wrogości Polaków". Nie! Rosja i Niemcy w ogóle nawet nie spróbowały rozmawiac o opłatach tranzytowych ewentualnego gazociągu przez Polskę. Z założenia gazociąg miał omijac Polskę, gdyż wg Rosji kraje bałtyckie i Polska to kraje" niepewne" dla funkcjonowania tego rurociągu. Ciekawe, że Niemcy milcząco sie z tym zgodziły, jakby nie były w 1 bloku (NATO, UE) z Polską. To późniejszy minister PO, Sikorski, nazwał NStream" nowym paktem Ribbentrop-Mołotow".

Handlarz • Czwartek [17.08.2017, 11:01:44] • [IP: 83.11.174.***]

Od Niemców powinniście się uczyć. Oni po 45 roku podnieśli się bez narzekania na ruskich, na was, Żydów. Oni pracowali ipokazali, że ich sposób funkcjonowania jest lepszy, jak wasz. To nie wy dajecie światu przykład, jak pracować, jakie tworzyć produkty, jak działać dla swoich mieszkańców, tylko Niemcy. Nie dość, że historią którą się karmicie, nic was nie nauczyła, nie dość, że dostaliśce domy byłych mieszkańców to jeszcze dalej knujecie. Nauczcie się języka, bądźcie tolerancyjni i serdeczni dla ludzi. A prezydent wpisał się w retorykę antyniemiecką i Niemcy powinni teraz zbojkotować na rok wasze miasto, zobaczymy czy dalej będziecie tak głu...i i czy sami nie wyrzucicie prezydenta od przystanków. Radni, zróbcie coś.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 10:59:43] • [IP: 80.245.184.**]

Chyba zaczynają jeszcze bardziej szaleć!. Proponuję dokładne obejrzenie filmów których tytuły zamieszczam:" Gmina barykaduje most łączący Niemcy z Polską." oraz" Niemiecki sołtys zablokował przejście graniczne bo !!...?!" Co do" przysięgi wierności"... Polacy Niemcom żadnej przysięgi nie składali. No chyba że czegoś nie wiemy o tym, co się działo za czasów POprzedniej opcji czyli za" Polski teoretycznej" jak POwiedział niesławny" klasyk".

Lutek Narożniak • Czwartek [17.08.2017, 10:46:44] • [IP: 109.241.63.***]

Potrzebne nam są te ich autobusy jak wrzód na d...e.Na ulicach pełno zawalidróg niemieckich osobówek stających na przystankach i kierowcy idą na zakupy albo do kantoru czy papierosy a nasze autobusy nie mają gdzie się zatrzymać.Opóźnienia autobusów po 10-20min. bo na W.Polskiego sznur Niemców pyrka za dorożkami czy ciuchcią i polują na wolne miejsce, stają na skrzyżowaniach itd.Jeszcze miałyby dodatkowo i w pełni legalnie stawać ich autobusy to możemy naszą komunikację zwinąć całkowicie bo nawet Policji nie będzie można wezwać jak niemiaszek będzie ładował pół godziny swoich dziadków z balkonikami a nasi pasażerowie będą musieli korzystać z taksówek bo autobusy będą w korkach.Nie wolno do tego dopuścić bo dasz palec a zabiorą ci rękę czego przykład właśnie mamy.Aha swinemunde to jawna prowokacja my nie piszemy Wołogoszcz na Wolgast czyli ten artykół to chyba nie o Świnoujściu?

wika • Czwartek [17.08.2017, 10:37:33] • [IP: 89.182.124.***]

brawo p. prezydencie !----niemcy na sile chca narzucac nam swoja wladze i prawo korzystne dla nich

Gość • Czwartek [17.08.2017, 10:28:49] • [IP: 46.170.136.**]

"przysięgach wierności" ?? Ciekawe, to chyba błąd tłumaczenia. Kto komu składa przysięgi wierności? Nie rozumiem niemieckiego sposobu myślenia. W Unii Europejskiej nie ma i nie było przysięgania na wierność. Niemcy owszem już kiedyś składali przysięgi na wierność swemu przywódcy ale te czasy chyba u nich minęły.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 10:23:55] • [IP: 92.42.117.***]

Obrazek z wczoraj, obok publicznej toalety za którą się płaci zaraz pod oknami przychodni jeden niemiecki bachor leje, drugiego mamuśka trzyma na rękach aby się załatwił... tak wam wasze ukochane ojro zostawiają, tak nas szanują, taki to kulturalny naród, najwyższa pora abyśmy podnieśli głowę i pilnowali własnych interesów a nie Niemcom pokłony bili bo nam miasto wzbogacają, trochę dumy Świnoujścianie!!

TO BODAJ NAJLEPSZY POST: • Czwartek [17.08.2017, 09:59:23] • [IP: 164.127.39.***]

Czwartek [17.08.2017, 00:48:04] • [IP: 77.113.79.***] Dlatego jestem przeciwnikiem demokracji. Bo decydują w niej ludzie, dla których Świnoujście to miasto, którego sensem jest opchnąć Niemcom..." ---Chyba najlepszy wpis na tej stronie, przeczytajcie go do końca, odszukując poniżej.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:57:20] • [IP: 178.238.249.**]

Gdzie są radni ja się pytam.Patrzą jak prezydent uprawia Pisowska politykę i nie reagują.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:56:31] • [IP: 94.254.133.***]

Prezydent ma rację, trzeba dbać o swoje interesy! Dwa autobusy niemieckie trzy nasze. Mają u nas kolej i adlery.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:52:21] • [IP: 93.94.186.***]

żądze pieniędzy - to chyba o sobie napisali?

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:48:51] • [IP: 176.221.123.***]

Niemcy * na polskie prawo oni wręcz wymagają podporządkowan ia się do nich.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:45:29] • [IP: 92.42.116.***]

"Niech napisza cos o Nord Stream 2, jak bardzo licza sie z opinia Polski." - już piszę. Budowa bardzo drogich rurociągów została wymuszona wrogością Polaków. Gdyby nie ona, rurociągi szły by przez Polskę i Polacy by zarabiali. A teraz beczą. Ciekawe czego się spodziewali? Kosmiczna głupota.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:42:43] • [IP: 91.233.60.**]

To nie blokowanie dróg tylko okradanie nas z naszej własności. Jeżeli korzysta się z czegoś to również trzeba za to zapłacić/Przystanki są własnością miasta i za nasze pieniądze postawione to mają prawo żądać opłaty za korzystanie. Tak trzymać Panie Prezydeńcie

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:42:02] • [IP: 92.42.116.***]

Zamknijcie granice i nie róbcie wiochy. Boicie się tych Niemców i ich nienawidzicie, trudno zrozumieć dlaczego przeprowadziliście się do ich miasta? Tak blisko nich? Wiem, Stalin wam je dał...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:37:21] • [IP: 37.248.40.**]

panie prezydecie prosze i dac te cholerne przystanki niech sobie jezdza ale odrazu prosze kilka autobusow wypuscic na ich strone zobaczymy kto wygra i pdnie na kolana pierwszy

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:36:04] • [IP: 178.238.246.**]

Niemcy mogą przecież zasypać przejścia graniczne kamieniami jak to uczynili właśnie w Zelz nad Nysą !

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:35:06] • [IP: 62.69.253.***]

08:44:53] • [IP: 83.11.136.***] zmniejsz dawkę TVpis, przejdź się na spacer...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:33:35] • [IP: 37.248.40.**]

caly czas sie szkopom lize d...e to takie sa efektyto tak jak silownia niemca ten znowu opowiada bajki ze u niego jest najlepiej i wogule ze wszedzie indziej to be itp tylko ze ja grzybicy stop wlasnie u niego dostalem brudas jeden

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:32:12] • [IP: 5.174.115.***]

Prawda jest taką, że w porównaniu do Niemiec jesteśmy krajem III świata. Prosty przykład - idę na plażę w Świnoujściu. W ciągu 2 godzin widzę na strzeżonej plaży przynajmniej 5 psów, różnej wielkości), na które nikt, nawet ratownicy, nie zwracają uwagi. Oczywiście nikt po swoim psie nie sprząta. W konsekwencji jadę przez następne dni na plażę w Ahlbecku - wszędzie kulturka, czysto i żadnych sierściuchów na plaży. U nas panują za to Janusze i Grażyny, że jak przyjechali na plaże to wszystko mogą...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:24:43] • [IP: 62.69.254.**]

Ja proponuję ich gazecie zająć się niemieckimi gównami wylewanymi przez kampery na naszych parkingach.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 09:22:12] • [IP: 83.11.73.***]

dlaczego to ich autobusy mają obsługiwac a nie nasze, oni są bogatsc, wystarczy że ich pociąddddddg dojeżdża do świn, powinni odpuscic i dac nam szanse na autobusy, czy my ciągle mamy byc na ich zawołanie, nie wystarczy że polacy sprzątają ich brudy, myją dupy to jeszcze mamy my lizac i podkładac się im dobrze robi prezydent, a popierają ci co u nich pracują.

AGENDA 22 • Czwartek [17.08.2017, 09:08:12] • [IP: 78.133.254.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [17.08.2017, 08:45:14] • [IP: 92.42.114.***]

z niemca nigdy nie było dobrego sąsiada, co chwila coś knuje i nie uczy sie z historii że jak urosną w siłę to tak szybko ich sie depcze, ale co nakradną to nakradną

Gość • Czwartek [17.08.2017, 08:44:53] • [IP: 83.11.136.***]

nie dla niemieckiego dyktatu na ziemiach polskich. To wszystko dzieje się za POparciem platformy. Udało się sprzedać Polski przemysł, niezgadzać się na podatki supermarketów to dali im wolną rękę na rządzenie u nas. NIGDY się na to nie zgadzajmy. Niemals!!1

Gość • Czwartek [17.08.2017, 08:27:04] • [IP: 62.69.253.***]

Prawdę napisali. Wstyd że problemem jest porozumieć się w takiej błahej sprawie. Mieszkając na wspólnej wyspie powinniśmy być przykładem jak powinna wyglądać Europa bez granic a nie robić szopki i zachowywać się jak pisowskie wolactwo...

Gość xyz • Czwartek [17.08.2017, 08:09:52] • [IP: 94.254.227.***]

Żądza władzy a przede wszystkim pieniądze.. .. niestety z tym się zgodzę. Tragikomedia z Jasiem Fasolą

Gośćxr • Czwartek [17.08.2017, 08:03:44] • [IP: 83.11.86.**]

tak to jest jak niemcom czegos nie dasz po ich mysleniu to jest cala POLSKA zla, restauracje, promy, pociagi, i.t.d.moze by chcieli cale miasto, zenada. ...brawo Prezydencie.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 07:59:20] • [IP: 94.254.227.**]

wstyd że tak ich potraktowaliśmy i szkoda, bo więcej autobusów to możliwość krótszego czekania na przystanku na" nasz" autobus.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 07:52:51] • [IP: 80.245.176.***]

Ciekaw jestem jak ci Niemcy wyzywani przez was zamkną granicę, pracę straci połowa tego miasta, co wtedy powiecie tym ludziom?? Zwykłe przepraszam nie pomoże, ich wściekłość doprowadzi ich pod urząd, a wkurzony Polak działa praktycznie bezmyślnie, resztę sobie sami wyobraźcie.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 07:41:20] • [IP: 94.254.133.***]

Jak Niemcy krytykują naszego Prezydenta to znaczy że dba o nasze interesy! Tak trzymać Prezydent!

Gość • Czwartek [17.08.2017, 07:39:46] • [IP: 37.47.138.***]

wreszcie helmut nie bedzie nam mowic co my Polacy mamy robic

Gość • Czwartek [17.08.2017, 07:38:05] • [IP: 95.129.224.**]

Zrobić tak jak było, zamknąć przejście dla samochodów , Niemcow nie zabraknie a powstaną dla służby polskiej nowe miejsca pracy.GŁUPI to był pomysł zapalić miasto samochodami Niemców.

jfk • Czwartek [17.08.2017, 07:19:53] • [IP: 178.238.250.***]

Dlaczego niemiec może dbać oswoje interesy a My Polacy nie? Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 07:15:08] • [IP: 92.42.119.***]

To jednak przesada ze strony miasta (oczywiście nie bez inspiracji centrali).Przecież Niemcy tutaj nas żywią i bogacą, dzięki nim Świnoujście się rozwinęło i rozwija dalej. Można sobie wyobrazić co by się stało gdyby tak nagle od jutra zginęli Niemcy i ich kapitał. Znowu byśmy znaleźli się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku.Ale dla niektórych nawiedzonych byłoby to dumnie i honorowo.I co z tego? Typowo Polska bida.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 06:20:17] • [IP: 46.215.131.**]

niemiecka propaganda jak z przed wojny

Gość • Czwartek [17.08.2017, 06:01:55] • [IP: 37.47.166.**]

Ktoś Niemca nie idzie na rękę i zaczyna się problem bo broni my swoich interesów

Gość • Czwartek [17.08.2017, 04:02:16] • [IP: 199.249.223.**]

wstyd bylo to blokowanie drogi i tyle czekam az ktos zamaluje znak i tyle z tej komuny bedzie

Gość • Czwartek [17.08.2017, 03:17:30] • [IP: 62.69.229.**]

Niemcy są solidarni wtedy, kiedy mają w tym interes, choć z Rosjanami są solidarni chyba zawsze. I znowu wychodzi niemiecka buta, że wiedzą wszystko najlepiej i wszyscy inni powinni się podporządkować, że krzywda im się dzieje. Retoryka żywcem wyniesiona z ziomkostwa niemieckiego. Jeżeli będą szanować sąsiadów, to i sąsiedzi nie będą im stwarzać problemów. To już zapomnieli i swoich decyzjach wobec autobusów świnoujskich? A jaki Niemcy mieli stosunek do otwierania granic, jakie padały ich zastrzeżenia? Z jednej strony duch enerdowskiego Stasi nie zaginął, z drugiej strony historia Niemiec jest wybielana i jeszcze trochę to okaże się, że to Niemcy są ofiarą II Wojny Światowej. A tak przy okazji to dobrze by było aby każdy Niemiec obejrzał film 'Ein Volk unter Verdacht – Die Staatssicherheit der DDR'

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:55:31] • [IP: 178.238.245.**]

Niemcom można w Polsce bezpłatnie korzystać z infrastruktury miasta, a Polakom w trzech przygranicznych miastach niemieckich już nie?

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:54:52] • [IP: 77.88.191.**]

Coż? Nie brak u nas nadętych d...

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:48:16] • [IP: 88.156.235.***]

Niech Niemiaszki w końcu zejdą na ziemię, my tu w Świnoujściu nie jesteśmy wcale na ich usługach, jak sobie co poniektórzy myślą !! Mam taką teorię i stosuję to na co dzień, a pracuję z nimi. Wcale nie trzeba ich kochać, można z nimi współpracować tylko i wyłącznie na naszych warunkach, ale najlepiej to na nich zarabiać ! Nich wydają tu swoje Euraski ! Wiem, że wielu z nich nas nie szanuje i tak też mają ode mnie. Co dasz innemu to wraca. Dają pogardę to też to samo mają.Jak widzą, że się im nie kłaniasz to nabierają szacunku. Taki to naród, zawsze tacy byli.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:48:04] • [IP: 77.113.79.***]

Dlatego jestem przeciwnikiem demokracji. Bo decydują w niej ludzie, dla których Świnoujście to miasto, którego sensem jest opchnąć Niemcom i polskim turystom pangę" prosto z morza". Zrozumcie kochani, że to miasto o położeniu strategicznym: w sensie narodowym, politycznym i gospodarczym. Czy nam się to podoba, czy nie, mamy w mieście sprawy, które są fundamentalne dla kraju. Całego kraju. Jest to nasz Port Szczecin-Świnoujście, Gazoport, a także ujście Odry, rzeki granicznej. Tylko kompletny laik nie rozumie znaczenia" trzymania" ujścia rzeki dla utrzymania jej całej. A Odra, wraz z Nysą łużycką, to granica naszego państwa. Nie bez powodu przez okres PRL, ale pewnie i obecnie, w Świnoujście są wycelowane głowice nuklearne Amerykanów, a teraz pewnie i Ruskich. Każde państwo, KAŻDE, dba o swoje interesy przede wszystkim. W Europie robią to najlepiej Niemcy. Dlatego nie mogę słuchać tego, że mamy zapomnieć o przeszłości i kochać Niemców. Nie, musimy dbać o swoje, tak jak oni o swoje. Szczególnie tutaj. Tyle.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:45:49] • [IP: 92.42.116.**]

Fajne kpmemtarze, powinni se niemcy przetłumaczyć !

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:45:34] • [IP: 92.42.114.***]

Do Ip.178.238.246 IP 92.78.36. Przestańcie udawać głupków że nie wiecie o co chodzi i nie dostrzegacie problemu. Agitatorzy się znaleźli na co wy liczycie tym zdradzieckim wpisem

AGENDA 22 • Czwartek [17.08.2017, 00:35:49] • [IP: 94.254.231.***]

Halo pobudka zwolennicy turystyki co nie ma was. Kłamcy, nie popieracie już turystyki? Bo przecież tymi autobusami przecież przyjadą turyści z euro. Nie chcecie na nich zarabiać? Nie chcecie zarabiać na turystach, Nie chcecie zarabiać na porcie kontenerowym, to na czym chcecie zarabiać na okradaniu siebie nawzajem? Pomyślcie myślenie nie boli.

Gość • Czwartek [17.08.2017, 00:33:08] • [IP: 92.42.114.**]

jak nas Niemcy dymali po raz 2 gi w latach 40 to kotos o tym pamietal ?

Gość • Środa [16.08.2017, 23:47:27] • [IP: 157.25.47.**]

a może Ostsee Zeitung napisze coś o Nordstreem 2 w ramach wierności :-)) niemiecko-rosyjskiej?

Gość • Środa [16.08.2017, 23:38:37] • [IP: 164.127.39.***]

23: 26 - Teraz jeśli chcesz życ w zgodzie z sąsiadami, to gdy wysiądziesz z polskiego samochodu, dopada cie zbieracz kurtaxy, u nas oni nie płacą (do 24 h), a gdy chcesz pojechac do Niemiec, to tylko niemiecki autobus ma prawo wykonać tę usługę. To światek równych i równiejszych.

Gość • Środa [16.08.2017, 23:30:28] • [IP: 93.94.191.**]

A co z ich opłatą uzdrowiskową dla nas z tej samej wyspy oddychajacym tym samym powietrzem? Właśnie przez to pokazuja jaki szacunek dla nas mają Na granicy z naszej strony powinny być automaty z takim samym cennikiem tylko w Pln dla nich.

Gość • Środa [16.08.2017, 23:26:30] • [IP: 178.238.246.**]

Ludzie dlaczego wracacie do przeszlosci-trzeba zyc w zgodzie z sasiadami trzeba rozmawiac i dojsc do porozumienia -nasze miasto zawsze zylo w zgodzie z sasiadami kiedys my jezdzilismy do Albeku po zakupy TRZEBA MYSLEC EKONOMICZNIE DLA NASZEGO MIASTA DOSC TEGO WRACANIA DO PRZESZLOSCI TRZEBA ZYC TERAZ I W PRZYSZLOSCI

Gość • Środa [16.08.2017, 23:11:55] • [IP: 92.78.36.**]

100% racji. Tak jak Niemcy pisza - obie strony zachowuja sie jak MALE DZIECI ze szkoda dla wszystkich. Smutne tylko, ze nasza strona to Przezydent Miasta, ktory powinien czuc sie zobowiazany do wiekszej powsciagliwosci i wyczucia politycznego niz szef byle firemki autobusowej (UBB). Zenada.

Uznanie • Środa [16.08.2017, 23:03:04] • [IP: 188.146.104.***]

I brawo dla prezydenta Świnoujścia. To tylko przedsmak tego, co jeszcze może być. Należy przypomnieć, jak Niemcy odmówili zgody na otwarcie szlabanu, a teraz nabrali ochoty. Panie Prezydencie, tak trzymać!

Gośćxxxxxxxxxx • Środa [16.08.2017, 22:59:20] • [IP: 80.245.188.**]

Złoty interes jest dobry jak działa w dwie strony. Autobusy Niemieckie niech robią kasę w Świnoujściu, natomiast autobusy Polskie, nich robią kasę w Ahlbeck, Heringsdorf i Bansin. Polacy to Naród myślący podobnie jak Niemcy.

Gość • Środa [16.08.2017, 22:57:01] • [IP: 164.127.39.***]

Nie znosze protekcyjnego tonu Niemców, a nawet u zniemczonych Polaków. Zawitał kiedys do Świnoujścia pewien niemal 70-letni pan, mieszkający na zach.Niemiec, świetnie mówił po polsku, bo z urodzenia był Polakiem, choc stwardniał mu akcent, porozmawiałem z nim pod sklepem, ale wyczuwałem w nim dystans wobec mnie, dał łaskawie obejrzec swój rower za ok.10 tys zł, (2, 5 tys Euro) i patrzył na mnie dziwnie i z wyższością, dialog sztywniał, zamierał. Było tak samo jak w rozmowach z wieloma Niemcami, kiedy sie czuje, że to, co mówisz jest słuchane jakby przez dziurke od klucza. A tu te bezczelne Szkopy pouczają nas o europejskości po Nord Stream I i gdy knuja Nord Stream II.

Gość • Środa [16.08.2017, 22:54:35] • [IP: 80.245.179.***]

Tragikomedie to Niemcy odwalają z prawa" biedni i poszkodowani" a najlepiej udawać i mówić o demokracji zwalając na prezydenta Świnoujścia !! Nie dać się oszwabiać z godności szkopom

max • Środa [16.08.2017, 22:52:32] • [IP: 37.61.211.***]

Oddajcie niemiaszkom całe lewobrzeże Świnoujścia, aby ich nie drażnić, bo się zaperzą i będzie nowy (DRANG NACH OSTEN), parcie na wschód...Później zażądają wjazdu do Międzyzdrojów, Wolina, Szczecina- a głupie polaczki będą ustępować, aby tylko nie drażnić Niemca...Niemiec nasz Pan...amen

Gość • Środa [16.08.2017, 22:49:25] • [IP: 93.94.191.**]

Zły Polak dobry Niemiec oni tyle dla nas zrobili 3 razy Nas rozebrali dla naszego dobra W pierwszej wojnie wyzwalali nas od cara W drugiej wojne wprowadzili kulturę i pirządek Za pomocą ognia i stali A my tacy nie wdzięczni no i nieznamy się na demokracji A przeciesz budują dla na hotele będziemy mogli w nich sprzątać gotować i usugiwać No i składać przysięgi wierności w pompatycznych przemówieniach

Gość • Środa [16.08.2017, 22:42:43] • [IP: 94.254.163.*]

Gniot w lokalnej prasie. Zapewne sponsorowane przez wiadomo kogo. W 20 minut lepszy tekst bym napisał. Prezydent ma rację! Takich oszołomów krótko na smycz. Mają kolej UBB i Adlery po naszej stronie i jeszcze im mało! Autobusy powinny być tylko polskie!

Gość • Środa [16.08.2017, 22:38:20] • [IP: 88.156.235.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [16.08.2017, 22:33:49] • [IP: 62.69.251.**]

Nic dodać nic ująć, sama prawda choć boli...

Gość • Środa [16.08.2017, 22:32:14] • [IP: 88.156.234.***]

Zamknąć granice

Gość • Środa [16.08.2017, 22:32:04] • [IP: 88.156.235.**]

Niech napisza cos o Nord Stream 2, jak bardzo licza sie z opinia Polski.

Lutek Narożniak • Środa [16.08.2017, 22:30:02] • [IP: 109.241.63.***]

Tak samo było z korytarzem do Gdańska!Nie z nami takie sztuczki Bruner!Tak i z Krzyżakami było, tak się poczuli w gościach, że swoje prawa zaczęli stosować, UBB dostało zgodę na tory do miasta a teraz samo bierze bez pytanie, tylko walna bitwa moze ich ostudzić bo oni uznają tylko siłę dlatego mają szacunek do ruskich!

Gość • Środa [16.08.2017, 22:19:18] • [IP: 92.42.116.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Środa [16.08.2017, 22:14:20] • [IP: 88.156.235.***]

Poprawność polityczna (pisowska)dopadła pana prezydenta.

AGENDA 21 • Środa [16.08.2017, 22:10:35] • [IP: 80.245.178.***]

NORD STREAM II COŚ SZKOPOM MÓWI CO Z SOLIDARNOŚCIĄ W UNII EUROPEJSKIEJ ? SZKOPY Z KSIĘŻYCA SIĘ URWAŁY ? Rosjanie przejmują kontrolę nad największym magazynem gazu w Europie Na mocy jednej z umów podpisanych w piątek z niemiecką grupą chemiczną BASF Gazprom przejmie m.in. magazyny, które są dedykowane gazociągowi Nord Stream. Wśród nich jest największy magazyn w Europie o pojemności ponad 4 mld metrów sześciennych. Dla porównania wszystkie polskie magazyny mają około 2, 5 mld metrów sześciennych. W zamian należąca do niemieckiego BASF spółka Wintershall uzyska dostęp do złóż na Syberii, zasobnych w około 274 mld metrów sześciennych gazu. W sumie wartość umów między spółkami szacowana jest na miliardy dolarów.

Gość • Środa [16.08.2017, 22:09:04] • [IP: 83.0.24.***]

Przysięgi wierności czyli my służący a oni pany. Taka jest polityka UBB i niemieckiego samorządu OVP i MVP...

Oglądasz 1-124 z 124
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał w sobotę ostrzeżenia I i II stopnia przed silnym wiatrem. Zaczną one obowiązywać w niedzielę i dotyczą przeważającej części kraju. Ostrzeżenie II stopnia - silny i bardzo silny wiatr o średniej prędkości od 40 do 55 km/h, w porywach do 95 km/h, z północnego zachodu i zachodu oraz miejscowe burze - zostało wydane dla północno-zachodniej części kraju. Dotyczy ono woj. pomorskiego i zachodniopomorskiego (powiaty: pucki, wejherowski, lęborski, słupski, sławieński, Koszalin, koszaliński, białogardzki, gryficki, kołobrzeski, kamieński, goleniowski, policki, Świnoujście) ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■