Fairmaster nie jest najwiêkszym z ciê¿arowców konwencjonalnych (nie wiedzie prymu pod wzglêdem gabarytów, tona¿u, ³adowno¶ci), ale jest jednym z dwóch bli¼niaczych najsilniejszych statków tego typu - posiada ¿urawie pok³adowe o najwiêkszym unosie (czy te¿ ud¼wigu - dopuszczalnym obci±¿eniu roboczym). Dwa specjalne d¼wigi masztowe, pracuj±ce w tandemie, mog± podnosiæ obiekty o masie do 3000 ton ! Po co pojawi³ siê w Zespole Portowym Szczecin i ¦winouj¶cie ?
Sta³o siê tak po zrealizowaniu przez producenta specjalistycznych konstrukcji stalowych Stalkon Sp. z o.o. z Polic w pe³ni wyposa¿onego urz±dzenia prze³adunkowego. Wielkie suwnica nabrze¿owa trafi do Irlandii, do zak³adu produkcyjnego nale¿±cego do znanego rosyjskiego oligarchy. najwiêksza z dotychczasowych konstrukcji polickiej spó³ki. Jej monta¿ odbywa³ siê, od pa¼dziernika 2016 roku, przy nabrze¿u, w pobli¿u pochylni Odra Nowa, na terenie Szczeciñskiego Parku Przemys³owego (by³ej Stoczni Szczeciñskiej). Komponenty, przede wszystkim konstrukcyjne, zosta³y wcze¶niej wyprodukowane w Policach, a czê¶æ wyposa¿enia - dostarczona przez zleceniodawcê - koncern Thyssen-Krupp.
Niczego nie" zaczêli produkowaæ" tylko Stalkon takie i inne konstrukcje stalowe buduje w Szczecinie (i Policach) ju¿ od grubo ponad 10 lat. Tak du¿ej i w takim stopniu wyposa¿onej konstrukcji jeszcze nie budowali, ale oni niczego nie zaczynaj±, oni kontynuuj± wieloletnia dzia³alno¶æ!
Go¶ciu z 11:37:36 czytaj ze zrozumieniem! To jest suwnica nabrze¿owa do ³adunków masowych wyprodukowana od podstaw dla ruskiego oligarchy za jego pieni±dze. Dobrze ¿e w tej stoczni w Szczecinie zaczêli co¶ takiego produkowaæ, bo ¿e bêd± to ponownie statki i promy to jako¶ nie wierzê.
Czy nasza stocznia nie mog³a z³apaæ takiego zlecenia? No niestety nie bo za rz±dów poprzedniej w³adzy straci³a rynki i straci³a swoj± markê jaka mia³a w¶ród odbiorców konstrukcji offshore, a tych zbudowa³a dla Norwegów bardzo du¿o. A dla wykonawcy tego projektu brawa, gdy¿ to nie pierwszy i nie ostatni taki projekt
11:37 -Oooo, a jeszcze wywozi polskie POwietrze! Chcesz o tym POrozmawiaæ?
Do wpisu z godz 11:34:16 jak siê pisze o gor±cej zupie, to mato³ jak zawsze pisze o zimnej du, , ie.
Go¶æ • Wtorek [08.08.2017, 09:51:23] • [IP: 95.129.226.**] chyba twojego kaczora wyd³u¿± bo taki wniosek z³o¿y³a twoja stara PO 3 miesi±cach od ¶lubu.
Blue Marlin mo¿e przetransportowaæ ³adunek o ³±cznej masie 76 tys. ton. Na pok³ad barki, tak du¿y, ¿e mo¿na zbudowaæ tam dwa boiska pi³karskie, zmie¶ci siê oko³o 20 innych statków
Dobra zmiana w³a¶nie wysprzedaje maj±tek narodowy. widaæ na zdjêciu ¿e suwnica wyp³ywa z portu polskiego bo zosta³a sprzedana.
"ciê¿arowiec na ¶winie"...Rozumiem, ze w³adze miasta chcia³y wykorzystac przep³ywaj±cy ciê¿arowiec, ale czy trzeba by³o na taki drobiazg, jak dzikie ¶winie? Z dzikami mo¿na poradziæ sobie inteligentniej, ni¿ wywo¿±c je jak jakis towar. Czy obroñcy zwierz±t o tym wiedz±?
V Blue Marlin i jego bli¼niacza jednostka, Black Marlin, zaliczane s± do klasy statków pó³zanurzalnych transportowych. Pierwszym w³a¶cicielem by³ norweski Offshore Heavy Transport, od zbudowania do kwietnia 2000 r. W listopadzie 1999 r. zosta³y zakupione przez holenderski Dockwise Shipping. Statki zosta³y zaprojektowane do transportu wyj±tkowo ciê¿kich pó³zanurzalnych platform wiertniczych. Mog± transportowaæ ³adunki o masie do 30000 ton i o ¶rodku ciê¿ko¶ci po³o¿onym do 30 metrów ponad pok³adem ³adunkowym.
Vanguard to unikatowa jednostka, która jest w stanie przewoziæ ³adunki o wadze nawet 110 tys. ton. Ciê¿arowiec jest u¿ywany do przenoszenia obiektów offshore czy statków. Jednostka mierzy 275 metrów d³ugo¶ci i 70 m szeroko¶ci. Odznacza siê równie¿ unikatowym designem – przyk³adowo brak na niej brak tradycyjnego dzioba.
Kaczora bêd± wyd³u¿aæ za pomoc± d¼wigu czy pomnik budowaæ?
Jak to sie utrzymuje na wodzie przy sztormie??