POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [09.07.2017, 09:09:15] • Świnoujście

Dekomunizacja w Świnoujściu? Nie ma czego czyścić

Dekomunizacja w Świnoujściu? Nie ma czego czyścić

Były prezydent Świnoujścia, Leszek Miłosz.(fot. Andrzej Ryfczyński )

Moi poprzednicy w latach 89 - 92 tak skrupulatnie wykonali to zadanie, że ja dziś z tego powodu nie mam żadnych obowiązków - mówił niedawno na sesji Janusz Żmurkiewicz. O dekomunizację ulic i pomników pytał prezydenta radny PO, Wiesław Góreczny.

Tylko do 1 września gminy mają czas na zmianę nazw ulic, placów, budynków czy obiektów użyteczności publicznej, które upamiętniają osoby, organizacje, wydarzenia czy daty, symbolizujące komunizm lub inny ustrój totalitarny.

O to, jak dekomunizacja przebiega w naszym mieście, pytał niedawno na sesji rady miasta radny Platformy Obywatelskiej, Wiesław Góreczny.

- Moi poprzednicy w latach 89 -92 tak skrupulatnie wykonali to zadanie, że ja dziś z tego powodu nie mam żadnych obowiązków - przyznał Janusz Żmurkiewicz. – nie dotarł do mnie z IPN-u żaden wniosek o zmianę czegokolwiek, co dzisiaj obowiązuje w naszym mieście.

Prezydent mówił prawdę. Ulicę Armii Ludowej zmieniono na Witosa, Świerczewskiego na Bohaterów Września. Dokonał tego pierwszy prezydent Leszek Miłosz ze Stanisławem Możejko.

Obecną zmianę nazw wymusiła ustawa o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 56, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-56 z 56

BS • Wtorek [11.07.2017, 07:12:28] • [IP: 80.245.180.***]

Najpierw wszystkich lewaków z urzędu, potem trzeba zmienić nazwy ulic na białe.

Gość • Poniedziałek [10.07.2017, 11:37:16] • [IP: 178.238.247.**]

Ulica Józefa Piłsudskiego również kwalifikuje się (wg. tych kryteriów) do zmiany nazwy. J. Piłsudski - działacz Polskiej Partii Socjalistycznej uznał, że PPS jest partią zbyt mało rewolucyjną i założył w 1905r PPS - Frakcja Rewolucyjna. I ten komuch ma mieć w naszym mieście swoją ulicę??!!

historyk • Poniedziałek [10.07.2017, 10:04:11] • [IP: 109.173.158.***]

Na miejscu osob zatrudnionych w UM, zamiast zastanawiać sie, czy dekomunizowcwać czy nie i co w naszym miescie, wystąpiłbym do IPN w Szczecinie o dane mieszkańców Świnoujści, którzy od 31 sierpnia tego roku pobierac będa 400 zł dodatku do renty z tytułu bycia kombatantem walki z komunizmem, osobą internowaną lub represjonowana. I zatroszczyłbym sie o to, czy mają oni godne warunki życia, czy starcza im na masło do chleba, czynsz i leki. I czy zostały wdowy i sieroty po nich (przykre, Bożeny Mozejko już nie dotyczy). Potem objełaby opieką polegająca na wieczystym zwolnieniu z opłaty, groby DWÓCH uczestników Powstania Warszawskiego, którzy leżą na naszym cmentarzu.

Gość • Poniedziałek [10.07.2017, 09:34:37] • [IP: 109.241.63.***]

Takiego burdelu w nieruchomościach jak jest w Świnoujściu to chyba niema w całej Polsce. Jest ciągłość władzy i naprawia się wszystkie buble. A kto nadaje nazwy ulic i numery budynku?

Gość • Poniedziałek [10.07.2017, 08:45:30] • [IP: 157.25.47.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

AGENDA 21 • Niedziela [09.07.2017, 23:29:51] • [IP: 80.245.178.***]

Może też skasować ulice Adama Mickiewicza. Żyd mason Adam Mickiewicz nie zasługuje na swoją ulice w Polsce. Może w Izraelu niech sobie nazwą jakąś ulicę ? Przypomnę tylko, że mason przysięga na swoje życie, że będzie przede wszystkim służył Loży i Braciom nawet przed swoim krajem, rodziną i wiarą. Zatem składając taką przysięgę, zdradza się swoją ojczyznę !

AGENDA 21 • Niedziela [09.07.2017, 23:19:00] • [IP: 80.245.178.***]

ZLIKWIDOWAĆ ULICĘ FRANKILNA ROOSVELTA. PACHOŁEK STALINA, KOMUNISTYCZNA KANALIA, ZDRAJCA POLSKI I POLAKÓW.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 20:51:53] • [IP: 178.238.246.**]

Zmienic ludzi na stolkach-rada miejska i inne instytucje uzytku publicznego, zatrudnic mlodych ktorzy zaczna robic cos dla ludzi a nie dla wlasnych interesow, oraz kontrolowac jak najczesciej prywaciarzy ktorzy lamia prawa pracownicze zwlaszcza wyzyskiwamie i mobbing

Gość • Niedziela [09.07.2017, 20:15:27] • [IP: 80.245.177.***]

pozostalo im otworzyc umysly

Gość • Niedziela [09.07.2017, 18:39:58] • [IP: 37.47.228.***]

Do 15 02 33 komuch to ty UB.ku pier...y i twoja pala

Gość • Niedziela [09.07.2017, 18:07:02] • [IP: 188.146.68.***]

Żałosne, widać że żaden z niego lewicowiec skoro dokonał zmian tych ulic.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 17:17:02] • [IP: 188.146.108.**]

Po zakończeniu ceremonii i wspólnych zdjęciach z całą grupą udaliśmy się w kierunku zachodnim, do Świnoujścia. Te piękne nadmorskie miasto było głównym celem podróży naszych przyjaciół z Kaliningradu. Większość przybyłych gości była związana ze Świnoujściem, w którym żyli, wychowywali się, ale także służyli w Armii Radzieckiej, która wówczas stacjonowała w tamtym rejonie. Podały mass media Federacji Rosyjskiej. Prawda to czy kłamstwo ?

Gość • Niedziela [09.07.2017, 15:58:41] • [IP: 176.251.120.***]

Popieram zmiane ul. Markiewicza na Mozejko. Szczerze jednak watpie zeby bylo to mozliwe w naszym miescie

Gość • Niedziela [09.07.2017, 15:57:49] • [IP: 109.243.205.***]

15:02- Aaaa, to komuchy nam zbudowały szpitale, przychodnie, szkoły?! Zawsze sie zastanawiałem, kto zbudował te tak ważne dla życia budynki, instytucje... Oooo, dziękuję ci, bo rozwiązałes sprawę, która mnie drąży od lat szkolnych. Bo to musiało byc tak, jak wujek ubek mówił swojemu siostrzeńcowi, a mojemu koledze, gdy byliśmy w szkole, że żył tu dziki lud zwany polskimi kapitalistami i przyszli komuniści, którzy zbudowali tym dzikim, nieokrzesanym ludziom miasta, miasteczka, kościoły (które oni potem zabrali i zamiast wyznawać prawdziwego boga, Lenina, wymyślili jakiegoś Jezusa), szpitale, przychodnie, muzea. A Matejko to należał do partii i Kopernik kobietą był!

do hamletyzującego • Niedziela [09.07.2017, 15:51:23] • [IP: 109.243.205.***]

13:23 cytat: " Nie wiadomo które idee są słuszne. Jedno jest pewne nienawiść rodzi nienawiść. Jest piękny dzionek idziemy na spacer." ------ Jesli nie wiesz, które racje sa słuszne, to radzę, nie idź nawet na spacer, bo może się na nim pojawić wyznawca idei oddania przez ciebie portfelu i własnej żony lub siostry. Możesz zacząc sie zbyt długo zastanawiać nad tym zaproponowanym ci wyborem, aż żona straci cierpliwość i samodzielnie odejdzie od ciebie.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 15:46:35] • [IP: 92.241.196.***]

nastepa bedzie dekaczyzacja

Gość • Niedziela [09.07.2017, 15:25:03] • [IP: 188.146.165.***]

Zdekomunizować Basen Rybacki i nadać na powrót nazwę BASENU BOSMAŃSKIEGO lub RYBACKIEGO, bo takowym jest !

Gość • Niedziela [09.07.2017, 15:02:33] • [IP: 37.47.138.***]

"Komuchy"... czy macie na myśli tych, którzy, zamiast rozkradać majątek narodowy, budowali wam szpitale i przychodnie lekarskie, gdzie o każdej porze dnia siedzieli specjaliści gotowi was leczyć ? Czy może macie na myśli tych, którzy zamiast dbać o wasze zdrowie, oddali szpitale na przeróbkę na hotele prywaciarzom i którzy pozwalają żebyście umierali w kolejkach do specjalistów i na operacje w szpitalach ? Czy może macie na myśli tych, którzy wybudowali wam 1000 szkół, a może tych którzy większość z tych szkól polikwidowali ? A może macie na myśli tych, którzy wybudowali wam zakłady pracy abyście nie wiedzieli jakim dramatem ludzkim jest bezrobocie i poniewierka za chlebem po świecie, czy może macie na myśli tych, którzy doprowadzili do zniszczenia tysięcy z tych zakładów pracy i zrobili z was bezrobotnych nędzarzy lub pracujących za jałmużnę w obozach pracy lub uczyniło z was wygnańców za chlebem ? Kim więc dla was jest" komuch" ?

Gość • Niedziela [09.07.2017, 14:47:49] • [IP: 87.58.166.***]

12.47 tak sie sklada ze teraz holdujesz tym co komunizm stworzyli... No chyba ze wciaz nie wiesz o co chodzi...

Gość • Niedziela [09.07.2017, 14:20:51] • [IP: 188.146.164.**]

Czekanie prezia na wytyczne IPN to dowód na to, że samodzielne myślenie nie jest jego mocną stroną.Niech podjedzie pod kapitanat portu i przeczyta napis na kamiennym obelisku.Ustawa zakazuje czczenia w jakikolwiek sposób byłego ustroju.Nieróbstwo i niedawna przynależność do wyznawców tamtej epoki nie jest usprawiedliwieniem.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 13:23:32] • [IP: 95.129.229.***]

Nie wiadomo które idee są słuszne. Jedno jest pewne nienawiść rodzi nienawiść. Jest piękny dzionek idziemy na spacer.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:48:56] • [IP: 31.1.116.*]

A LEON KRUCZKOWSKI CZLONEK KC PZPR

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:47:08] • [IP: 109.243.205.***]

Do mojego postu z listą koniecznych zmian nazw ulic pt." Żmurek, otwórz oczy" dodaję ulicę Markiewicza - komucha, który może i był jednym z lepszych komuszków, ale jednak tym komuchem był, co nigdy nie będzie tytułem do chwały, bo będąc członkiem partii PZPR, reprezentuje się ideologię utopijną, ateistyczną, narzuconą siłą obcego wojska i sfałszowanymi wyborami w l.40. Niestety, postkomuchy uhonorowały tego towarzysza, podobnie jak towarzyszkę Janinę, a z tego wywikłać sie trudno. Nawet spodziewane zmiany we władzy nie rokują szybkiego anulowania tej czkawki po komunie w wykonaniu zapleśniałej elity władzy w naszym mieście.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:17:52] • [IP: 87.58.166.***]

OT. Po rosyjskich bombardowaniach sytuacja w syrii zaczyna być normalna...

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:17:42] • [IP: 83.8.125.***]

Zmienić ul.J.Markiewicza na Możejki

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:15:29] • [IP: 87.58.166.***]

Czubki z was! Ruskie to bracia zachod przeciwnik a prawdziwy wrog steruje wami z panstwa polozonym w palestynie

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:09:44] • [IP: 80.245.179.***]

zgadzam się z tymi co piszą iż jest jednak i co i kogo wymieniać. choćby ulice o których pisali wcześniej internauci oraz" zabitych" komunistów posłać do" wszystkich diabłów" - a kilku ich w Urzędzie jest (począwszy od samej przewodniczącej SLD = PZPR) !!

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:09:34] • [IP: 94.254.234.***]

TO NIE NAZWY ULIC TO NAZWISKA STARYCH KOMUCHÓW , KTÓRZY OPANOWALI CALE MIASTO, CZYTAJ STOŁECZKI BARDZO INTRATNE . CZERWONE MIASTO TAK MÓWIĄ O NAS.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 12:05:57] • [IP: 62.69.229.**]

A czy Adolf Hitler jest ciągle honorowym obywatelem Świnoujścia? Sporo osób wypisuje tu głupoty. Co współczesna lewica ma wspólnego z były Związkiem Radzieckim czy obecną Federacją Rosyjską? No chyba, że jest agentem, ale to może się trafić od czerwonego do czarnego. Poglądy lewicowe nie oznaczają automatycznie zakapiorskich czerwonych metod. Chociaż obecna czarna siła (nie Kościół) ma wiele wspólnego z minionymi poglądami czy metodami.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 11:52:22] • [IP: 88.156.234.***]

Polskie oszołomy

Gość • Niedziela [09.07.2017, 11:44:49] • [IP: 37.47.179.***]

Jak nie ma? A cały czerwoniak, zwik, żegluga poprzeczna, zgm, pec to co?

Gość • Niedziela [09.07.2017, 11:28:39] • [IP: 88.156.235.***]

Komunistów do piekła, Żydów do Izraela, Niemców do Niemiec, Rosjan do Rosji, Ukraińców do Ukrainy, Arabów do Azji i Afryki, Chińczyków do Chin, ateistów do obozów pracy, emerytów na cnentarz, młodzież do pracy w Europie Zachodniej. Kto pozostanie w Świnoujściu ?. Kilku głupich zgredów, prawdziwych Polaków ziejących nienawiścią do wszystkich co im obce, piszących te brednie. Tak wydląda chrześcijańskie miłosierdzie.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 11:19:29] • [IP: 95.129.226.**]

ZA TO PO NIEOBRZEZANYCH IZRAELITACH Z PIS BĘDZIE CO ROBIĆ .

Gość • Niedziela [09.07.2017, 11:16:58] • [IP: 88.156.235.***]

Szczera prawda. Nie ma czego czyścić. Ostatnie porządki dokonały się po opuszczeniu (we właściwym momencie) szeregów SLD... A Roosvelta należącego do panteonu naszego nowego Wielkiego Brata nie ruszy nikt, choć nie tylko sprzedał nas batiuszce w Jałcie, ale był też wielbicielem generalissimusa, o czym nie wszyscy wiedzą.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 11:01:47] • [IP: 83.11.134.**]

pan Góreczny to za dużo chyba świadectw nie zdobył za komuny żeby teraz oddać bo nim został radnym to widać go było w gumiakach i kufajce

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:57:24] • [IP: 62.69.254.**]

Do [09.07.2017, 10:10:38]: Radny Góreczny był pewnie kiepskim uczniem, a to oznacza, że był" w opozycji" wobec komuny ;-)

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:50:44] • [IP: 184.168.46.**]

Zdekomunizować Koperciaka i jego klikę.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:49:29] • [IP: 109.243.205.***]

10:10 - Równie dobrze możesz napisać, że niech pan Góreczny, skoro urodził się za komuny, będzie do końca życia w SLD. I moja babcia, która urodziła się w czasie wojny, niech będzie wierna do końca życia ówczesnemu jednemu z okupantów, bo ma wpisaną w dowodzie nazwę owego obcego państwa jako państwa urodzenia. I dodam: na moim uniwersytecie musieliśmy pisać pismo do dziekana, by przeczytać książkę na indeksie komuchów. Po upadku komuny szukałem publikacji, by uzupełnic swoje wykształcenie, gdyż komuna generowała setki, tysiące nazwisk i faktów pomijanych milczeniem. I pointa: to mimo wszystko nie komuchy nas uczyły, lecz Polacy, którzy potrafili często uśpic czujnośc samozwańczych szefów narodu, o których rzekome prawa ty teraz sie upominasz. Choćby w Ś-ciu był historyk, który odważył sie mówic w szkole o Katyniu.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:38:18] • [IP: 92.42.116.***]

Smiesznie sie czyta te komentarze :) Takie antykomunistyczne. Zwroccie uwage, ze prawdziwa komuna siedzi teraz w Brukseli. Ci sa grozni, nie nieistniejace PZPR.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:23:09] • [IP: 94.254.132.**]

Jeszcze tylko Żmurkiewicz został...

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:21:59] • [IP: 80.245.178.**]

Roosevelta zmienić, bo to wstyd, komunisci mieli za co go szanować.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:10:38] • [IP: 88.156.206.***]

Jak radny Góreczny tak wnika w tą dekomunizację to niech odda świadectwo szkolne.Przecież wyuczył się w czasach komuny.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:10:23] • [IP: 87.58.166.***]

Ja czekam i przygotowywuje swoje dzieci na deamerykanizacje Polski...i powrót do macierzy...

Mieszkaniec • Niedziela [09.07.2017, 10:08:47] • [IP: 31.0.41.***]

Niedługo trzeba będzie robić dePiSację. Mnoży się ich tablic i nazw jakby rzeczywiście mieli jakieś zasługi.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 10:01:52] • [IP: 88.156.232.**]

I znów pojawiają się teksty osób mających problem z sobą samym. Zawiść do bliźnich wynika jak mawia Ojciec Tadeusz z agresywnej, pozbawionej szacunku dla siebie - masturbacji. Brak szacunku dla siebie rodzi brak szacunku dla bliźnich. To jedno. Drugie jest bardziej oczywiste. Tak jak bywa, że hasło" Łapać złodzieja" najgłośniej wykrzyczy właśnie złodziej, tak dzisiaj hasło" Łapać esbeka" najgłośniej usłyszymy z ust esbeka. To nie przypadek, że wśród najbardziej agresywnego elektoratu pisu jest tyle staruszek, wdów po ubekach i działaczach jedynej słusznej partii. To właśnie w ten sposób chcą one zagłuszyć swoje sumienie, a to że krzywdzą wiele innych osób nic ich nie obchodzi. Dlaczego? Bo to nie mieści się w standardach myślenia osób skażonych totalitaryzmem. Buczenie na Wałęsę, lżenie prawdziwych opozycjonistów, wyśmiewanie obrońców konstytucji, jest najlepszym na to dowodem.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:55:37] • [IP: 80.245.189.**]

Starych komunistów jest w naszym mieście całkiem spora ilość. Czas najwyższy pobyć się partii powiązanych z byłym totalitarnym ustrojem; PZPR = SLD, ZSMP = SLD. Czas na zmianę naszej wyspy z czerwonej na ZIELONĄ !!

fo-ro-rak • Niedziela [09.07.2017, 09:54:26] • [IP: 185.102.219.***]

Jak to nie ma czego czyścić? Jako sympatyk i członek PO może przecież czyścić wychodki czytaj: (sracze) bo ta partia tak się skompromitowała że jej wyznawcy tylko do tego się nadają...amen

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:46:09] • [IP: 109.241.63.**]

Tylko częściowa prawda - kto zmienił? Zmieniła Rada I kadencji, na podstawie wniosków powołanego specjalnego zespołu. Ani Miłosz ani Możejko z tymi wnioskami, nie mieli nic wspólnego Panie Prezydencie. No może Możejko, bo był radnym.

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:43:07] • [IP: 178.238.253.**]

Na początku po wojnie można było zrobić dekomunizację, ale osiedliła się tu w Niemczech tak zwana Akcja Wisła i tak zostało, potem już nie dało się rozerwać czerwonych naczyń połączonych w całej Polsce do dziś, miasto nasze nazywa się WYSPA CZERWONYCH SZWAGRÓW skąd to się wzięło, a jeżeli słyszę jak w słowiance pan doktor mówi że nie ważne papiery i dowody, to co można powiedzieć, znajoma mówi że najwyży czas zrobić" łączkę" na boisku szkoły specjalnej i obok na parkingu, przecież w tym budynku było kagb i esbe wiec jak to jest?

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:42:56] • [IP: 93.94.184.*]

Porąbani ludzie ciemnota.

Żmurek, otwórz oczy • Niedziela [09.07.2017, 09:35:27] • [IP: 109.243.205.***]

Proszę o zmiane nazw nastepujących ulic: Kruczkowskiego (nadmuchany przez komune literat, któremu zdarzył sie dobry dramat" Niemcy", mający zastąpic nienapisany przez nikogo wtedy w kraju dramat" Sowieci" - by skierowac naszą świadomośc wyłącznie na jednych agresorów, hitlerowców), Broniewskiego (owszem, miał piękne karty życiorysu, jak udział w wojnie z bolszewikami w 1920 r., czy cierpienia na Łubiance w l.40, ale ostatecznie znany z prokomunistycznych wierszy), Tuwima (sprzedał sie komuchom), Roosevelta (ten sprzedał NAS komuchom), Niedziałkowskiego (postać wprawdzie niejednoznaczna, walczył z Niemcami r.39 w podziemiu, zamordowany przez nich, ale - działacz Socjalist.Międzynarodówki Robotniczej, socjalista, bohater komuchów, miększy komuch). Ważne jest usunięcie tych nazw też dlatego, że czekają przemilczani przez komunę: Pilecki, Bobkowski, Ossendowski, Goetel, ks.Skorupka, itd. lub zabici przez komunę względnie niekochani przez nią (ludzie, wydarzenia): ks. Popiełuszko, abp Majdański, Grudzień 1970..

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:28:17] • [IP: 82.15.116.***]

Nie ma czego czyścić? A kto byl w mieście pierwszym sekretarzem pzpr??

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:24:31] • [IP: 62.69.254.***]

Nie znam czlowieka.Skad przybyl?

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:24:04] • [IP: 80.245.179.***]

Ulic może nie ma a ludzie pozostali.

troll • Niedziela [09.07.2017, 09:21:00] • [IP: 46.46.198.***]

A, , ten, , radny to skąd się wziął w Świnoujściu ?? Autochton jakiś czy co ??

Gość • Niedziela [09.07.2017, 09:12:51] • [IP: 94.254.228.***]

jak nie ma.. wszystkich związanych z SB, SLD, PO, PSL wysłać do za płot do niemiec...

Oglądasz 1-56 z 56
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał w sobotę ostrzeżenia I i II stopnia przed silnym wiatrem. Zaczną one obowiązywać w niedzielę i dotyczą przeważającej części kraju. Ostrzeżenie II stopnia - silny i bardzo silny wiatr o średniej prędkości od 40 do 55 km/h, w porywach do 95 km/h, z północnego zachodu i zachodu oraz miejscowe burze - zostało wydane dla północno-zachodniej części kraju. Dotyczy ono woj. pomorskiego i zachodniopomorskiego (powiaty: pucki, wejherowski, lęborski, słupski, sławieński, Koszalin, koszaliński, białogardzki, gryficki, kołobrzeski, kamieński, goleniowski, policki, Świnoujście) ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■