Oryginalne artykuły spożywcze typowe dla kuchni bałkańskiej, wytwarzane w kraju pochodzenia, dostępne są w sieci Biedronka w ramach wprowadzonych w tym roku dwóch nowych marek własnych premium – „Smaki Świata” oraz „Biedronka”.
Klienci, udający się w kulinarną podróż z Biedronką, mogą spróbować takich produktów marki „Smaki Świata” jak: greckie oliwy i oliwki, ser halloumi oraz desery: baklava, pasta i chałwa sezamowa; a także chorwackie salami w różnych wersjach.
Wśród delikatesowych specjałów marki „Biedronka” dostępny jest autentyczny ser grecki feta w solance oraz dojrzewająca przez co najmniej 12 miesięcy tradycyjna szynka dalmatyńska. Obydwa produkty posiadają znak apelacji kontrolowanego pochodzenia.
Produkty marek premium klienci rozpoznają po charakterystycznych opakowaniach. W przypadku „Smaków Świata” ich istotnymi elementami są m.in. umiejscowiony centralnie symbol marki, wskazanie kraju pochodzenia w postaci jego flagi oraz czarno-biała fotografia przedstawiająca region, z którego wywodzi się produkt. Z kolei produkty „Biedronka” wyróżnia elegancka oprawa, utrzymana w czarno-złotej kolorystyce oraz umiejscowiony na opakowaniu krótki opis walorów smakowych produktu, a także oznaczenie „Delikatesy kuchni” ze wskazaniem jego kraju pochodzenia. To już kolejna odsłona tych marek w Biedronce. Wcześniej klienci poznali w ten sposób smaki Włoch, Hiszpanii i Portugalii.
Folder z ofertą bałkańską prezentuje również przepisy na dania, gdzie korzystając z produktów dostępnych w stałym asortymencie sieci takich jak: świeże ryby, steki jagnięce z udźca czy mięsa na gulasz, można przygotować oryginalne dania typowe dla kuchni tego regionu. Warto wzbogacić je o dodatkową oprawę w postaci lokalnych serów i win również dostępnych w tym czasie w Biedronce.