POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Wtorek [23.05.2017, 22:04:29] • ¦winouj¶cie

¦winouj¶cie Zbigniewowi Wodeckiemu

¦winouj¶cie Zbigniewowi Wodeckiemu

fot. Andrzej Ryfczyñski / archiwum

¦winouj¶cie uhonoruje Zbigniewa Wodeckiego. To w³a¶nie w tym mie¶cie, w restauracji "Parkowa" przy promenadzie, w latach 70-tych, na m³odego artystê zwróci³ uwagê re¿yser Andrzej Wasylewski i zaproponowa³ mu udzia³ w programie telewizyjnym.

"Parkowa" to by³o niezwyk³e miejsce - wspomina³ w jednej z rozmów z Radiem Szczecin Zbigniew Wodecki.

- To by³a, jak na tamte czasy, bardzo elegancka restauracja! Wszystko szumia³o, hucza³o, zawsze to dobrze wspominam, przyszed³ re¿yser i mówi: - Zbyszek, ¶piewaj. I ¶piewa³em: "Everybody loves somebody sometime...".

Teraz miasto chce uhonorowaæ Zbigniewa Wodeckiego.

- My¶leli¶my o tym, ¿eby tablica pami±tkowa zawis³a w okolicach dawnej restauracji Parkowa, pomys³ów jest wiele... - mówi zastêpca prezydenta ¦winouj¶cia, Pawe³ Sujka.

Decyzja w tej sprawie zapadnie w najbli¿szych kilku tygodniach. Budynek, w którym mie¶ci³a siê restauracja kupi³ prywatny inwestor i 5 lat temu zburzy³. Zbigniew Wodecki zmar³ w poniedzia³ek. Mia³ 67 lat.

2017-05-23, 18:41
S³awomir Orlik


komentarzy: 47, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-47 z 47

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 22:29:43] • [IP: 31.0.121.***]

IP: 37.47.173.*** Sfrustrowany g³±bie. Id¼ siê zakop.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 18:26:08] • [IP: 37.47.173.***]

³aweczka fajny pomys³ bo by jej dotyka³ w³a¶nie tym miejscem gdzie Was wszystkich mia³ hahahah.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 18:20:45] • [IP: 109.243.191.**]

16:28:14...Cytujê:" W tamtych czasach.. .. jak to niektórzy mówi±.. .. z³ych czasach (chocia¿ sami dziêki tym czasom zawdziêczaj± wykszta³cenie.. .. niejednokrotnie lepsze ni¿ za ¿elazn± kurtyn±"-- -----Udowodni³em, ¿e np.humanistyczne niepe³ne, bo skoro przemilczano mnóstwo postaci, kontekstów... Cytat 2:"to by³y czasy.. .. ka¿dy by³ jakby milszy i ¿yczliwszy a nie jak teraz". Subiektywna ocena, fa³szywa, socjologowie uwa¿aj± dzi¶, a wtedy nie mogli tego pisaæ, ¿e Polacy wtedy stanowili spo³eczno¶æ zdezintegrowan±, zreszt±, jak mog³o byc inaczej, skoro w¶ród nich byli donosiciele, tajni wspó³pracownicy SB, a wtedy wystarczy³o opowiedziec kawa³ o" partii", a mia³o sie co najmniej grzywnê. Nawet s³ynne postacie nie mia³y lekko- Stefan Kisielewski po oznajmieniu w w±skim gronie, ¿e rz±dzi nami" dyktatura ciemniaków", zosta³ pobity przez" nieznanych sprawców".

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 17:23:34] • [IP: 83.11.65.**]

³aweczka z postaci± siedz±c± na ³aweczce

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 16:51:38] • [IP: 88.156.232.**]

Na ty³ach dawnej Parkowej mo¿na by³o stworzyæ klimatyczne klubowe miejsce z ma³± scen± i stolikami pod koronami rosn±cych tam drzew. Niestety scenê zabudowano i urz±dzono tam sklep, drzewa w wiêkszo¶ci wyciêto a teren ogrodzono p³otem. Smutno, ¿e rezultaty dzia³añ inwestorów maj±cych du¿e pieni±dze s± czêsto w³a¶nie takie.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 16:28:38] • [IP: 93.94.188.***]

Jestem za ³aweczk± z siedz±c± na niej postaci± Zbigniewa Wodeckiego, najlepiej ze skrzypcami. By³oby dobrze, je¶li decyzja zapadnie, aby twórc± pomnika artysty nie by³ rze¼biarz, który p³aka³, gdy tworzy³ tablicê Lecha Kaczyñskiego na Krakowskim Przedmie¶ciu.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 16:28:14] • [IP: 203.110.197.***]

Do Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 13:52:22] • [IP: 109.243.191.**] czytanie ze zrozumienie jest naprawdê fajne i pozwala bez pieniactwa zrozumieæ co autor mia³ na my¶li. Fajnie jest spojrzeæ na to ca³o¶ciowo. ... nie dobrze jest wszystko negowaæ co powsta³o i funkcjonowa³o w tamtym okresie bo wiele rzeczy by³o dobrych uwa¿aj±c jednocze¶nie, ¿e obecnie to wszystko jest cacy. Nie jest to jednak i czas aby tu pisaæ teraz o tym bo ten artyku³ jest o Zbigniewie Wodeckim. Pozdrawiam i tak z ciekawo¶ci na jakiej podstawie drogi internauto stwierdzasz, ¿e jestem kobiet± :)?

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 15:31:35] • [IP: 88.65.41.**]

Budynek Parkowej kupil prywatny wlasciciel i wyburzyl?? Jakim prawem? Przeciez to byl zabytek, kto na to wydal pozwolenie??

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 14:55:08] • [IP: 80.245.177.***]

ludzie na farcie bedzie co raz wiecej takze sorry vinetou, polecam szukac rozwiazan dla siebie zamiast zagladac innym

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 14:30:56] • [IP: 80.245.178.***]

Mala fo tanna z muzyk± Wodeckiego co godzine

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 13:52:55] • [IP: 92.42.114.***]

A kto jest dzisiaj szefem tej posiad³o¶ci po parkowej ? Dzisiaj przypomina to miejsce, wie¶ tañczy i ¶piewa jest to bardzo nie przyjazne miejsce. Ta ³aweczka nie wiem czy w takim miejscu.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 13:52:22] • [IP: 109.243.191.**]

8:28 -jak to" niektórzy mówi±", ¿e czasy PRL to by³y z³e czasy? O tym sie juz naucza w szko³ach, ¿e PRL to by³o pañstwo satelickie, ze sk³aman± histori± i nawet wiedz± o naszej w³asnej kulturze. Jak sie ¶wiatowemu lub lokalnemu komunizmowi ktos narazi³ - to go po prostu wykre¶lano z ksi±¿ek, a nawet ca³e ksi±¿ki wyrzucano z bibliotek i katalogów, jak powie¶ci Ossendowskiego g³ównie z powodu jego ksi±¿ki pt."Lenin", ale i same powie¶ci naznaczone by³y awersj± do bolszewików. Ocenzurowano nasze g³owy z Gombrowicza, Mi³osza, itd., w dziedzinie muzyki - z Panufnika, w dziedzinie historii - oczerniano 20-lecie mdzwoj. i dawne wieki jako" krzywdy spo³ecznej".---Pora, droga Pani, przebudzic siê do prawdy i nie usprawiedliwiaæ haniebnego okresu PRL dlatego, ¿e siê wtedy by³o m³odym.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 13:47:39] • [IP: 92.42.114.***]

Pan Wodecki to wyj±tkowy cz³owiek, bierzmy przyk³ad i uczmy siê od lepszych. w naszej pamiêci bedzie zawsze ¿ywy.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 13:43:28] • [IP: 92.42.114.***]

Po parkowej to obciach prywatne kiczowate ogrody a dla ludzi zimna kawiarenka bez ludzi piwiarnia z kiblem a szkoda maj±c tyle pieniêdzy bierze siê projektanta, b³agamy wyjdzcie pañstwo do ludzi to miejsce ma swoj± historiê, to mo¿e byæ piêkne miejsce jak nie najpiêkniejsze w tym miejscu, ¿yczliwy..

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 11:11:41] • [IP: 80.245.178.***]

BARDZO FAJNY POMYS£ Z £AWECZK¡, JESTEM ZA

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 10:19:52] • [IP: 88.156.235.***]

Popieram pomys³ ze skwerkiem famy

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 10:10:57] • [IP: 94.254.226.***]

Chyba za bardzo wzial sobie do serca protest artystow w Opolu

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 09:53:59] • [IP: 94.254.145.***]

Poniewa¿ tych co odeszli na wieczne koncerty i inne dzia³alno¶ci artystyczne jest wielu, nawet bardzo wielu a ci co pozostali to te¿ zbli¿aj± siê do swego czasu, proponujê stworzyæ skwerek famy gdzie symbole upamiêtniaj±cych wybitnych famowiczow zas³u¿onych dla polskiej kultury powinno byæ w jednym miejscu Proponowanym miejscem jest trawnik przed ¯eromskiego 17 jako dawna baza famy lub przy drugim budynku na Kasprowicza od strony ¯eromskiego. Parkowa ju¿ jest w rêkach prywatnych i po niej zosta³a tylko nazwa, a poza tym mnie siê kojarzy z dopijalni± po imprezach w albatrosie Szanownej redakcji proponuje zagl±dniêcia do archiwum zdjêciowego mo¿e co¶ by siê znalaz³o.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 09:49:30] • [IP: 178.238.252.***]

A moze ulice, placyk, rondo w okolicy muszli koncertowej.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 09:43:27] • [IP: 83.20.69.***]

Popieram pomys³ z ³aweczk± i postaci± PANA ZBYSZKA

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 09:36:46] • [IP: 37.47.167.***]

kolejny co ca³e ¿ycie na farcie przelecia³. Nie ¿al mi artystów tym bardziej wielkich ¶piewaków od 3 piosenek bo taki to prawdziw± prac± siê nie zhañbi³ a za to" pozna³ dog³êbnie" wiêcej panienek ni¿ my wszyscy razem.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 08:52:49] • [IP: 91.231.92.***]

A mo¿e na Krakowskiem Przedmie¶ciu?

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 08:45:14] • [IP: 95.129.228.**]

tak ³aweczka dobry pomys³ i Zbyszek z tr±bk±.

MaRiO • ¦roda [24.05.2017, 08:34:38] • [IP: 92.42.117.***]

Najd³u¿ej czynna restauracja bo do 5 rano, ale wychodzi³o siê gdzie¶ 5, 30 i sz³o siê odrazu do pracy w pe³ni si³. To by³y czasy !!..dzis juz takich lokali nie ma i nie bêdzie.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 08:31:10] • [IP: 178.238.251.***]

tacy ARTY¦CI jak Pan Wodecki, fama to moja m³odo¶æ

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 08:28:04] • [IP: 203.110.197.***]

Super pomys³ . ... jestem za. Jak bêdzie taka potrzeba to spokojnie wp³acê co nie co na t± okoliczno¶æ. W tamtych czasach. ... jak to niektórzy mówi±. ... z³ych czasach (chocia¿ sami dziêki tym czasom zawdziêczaj± wykszta³cenie. ... niejednokrotnie lepsze ni¿ za ¿elazn± kurtyn±) ¦winouj¶cie by³o znane z FAMY. ... to tu by³ pocz±tek karier wielu znakomitych artystów (jak w³a¶nie ¶p. Zbigniew Wodecki) . ... to tu w tym czasie by³o czuæ t± FAMê. ... ca³y miesi±c a nie jak teraz parê dni. Prawda. ... to by³y czasy. ... ka¿dy by³ jakby milszy i ¿yczliwszy a nie jak teraz. Panie Zbigniewie. ... mia³em zaszczyt spotkaæ Pana w Sandrze w Pogorzelicy, ale jako¶ nie przysz³o mi do g³owy aby prosiæ Pana o jakie¶ wspólne zdjêcie (teraz ¿a³ujê. ... mo¿e Pan by siê zgodzi³ gdybym Pana zapyta³) , ale by³ tam Pan prywatnie i nie przysz³o mi do g³owy abym móg³ Panu przeszkadzaæ w prywatnym czasie. Na zawsze bêdê mia³ dla Pana Wielki szacunek.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 08:25:38] • [IP: 37.47.138.**]

Ma³a muszla na ty³ach dzisiejszego pasa¿u mia³a byæ nazwana im.Czes³awa Niemena i jako¶ ucich³o

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 08:23:14] • [IP: 92.42.116.***]

Miêdzyzdroje uhonorowa³y Krzysztofa Kolbergera, to mo¿e ¦winouj¶cie uhonoruje w ten sam sposób Zbigniewa Wodeckiego.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 07:46:34] • [IP: 95.129.226.**]

Przynajmniej nie bêdzie musia³ ¶piewa³ w Toruniu bo tam przenosz± festiwal z Opola. Wspania³y artysta i nie zapomniane przeboje jakie za¶piewa³.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 07:31:02] • [IP: 94.254.145.***]

Có¿ to by³y za FAMY z tamtych lat, ilu wspania³ych artystów da³y mn i nieod¿a³owanego Z. Wodeckiego A kto pamiêta gdzie by³a g³ówna baza famy? Mo¿e tam na trawniku naprzeciw stworzyæ miejsce do upamiêtnienia tych artystów ? Parkowa to by³o jednym z miejsc wystêpów a g³ównym poligonem gdzie powstawa³y utwory by³ Wisus a dok³adnie sala naprzeciw recepcji

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 07:26:45] • [IP: 109.243.191.**]

Proszê wszystkich, którzy kojarz± jego muzyke tylko z" Pszczó³k± Maj±" lub z" Cha³upami", czy z ewentualnie" Zacznij od Bacha", " Izold±" - by pogrzebali w internecie i wyszukali mniej znane utwory, bo dopiero one pokazuj±, jak wszechstronny by³ Z.Wodecki. Nawet sk³adanki jeszcze nie pokazuja wszystkiego. Z Nim troche jest jak z Niemenem, kojarzonym czasem tylko z" Dziwny jest ten ¶wat", z" Pod papugami" plus kilka hitów - a wiadomo ¿e i Niemena nie zna siê, je¶li te hity wyznaczaj± horyzonty. Wa¿niejsze jest teraz oprócz tablic lub nazywania skwerków, poznanie twórczo¶ci Mistrza - gdy wczoraj s³ucha³em kilkudziesiêciu piosenek emitowanych w radiowych Jedynce i Trójce, zrozumia³em, ¿e stan polskiej radiofonii jest z³y - rzadko Go grano lub schematycznie, 2-3 utwory.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 07:18:17] • [IP: 213.52.18.**]

Pomys³ z placykiem za Parkow± i ³aweczk± z artyst± mi siê podoba. A mo¿e by tak po³±czyæ oba pomys³y??

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 06:57:02] • [IP: 80.245.180.***]

Miêdzyzdroje maj± swoj± Alejê Gwiazd, a my mogliby¶my mieæ" ³aweczki z artystami" - kosztowne, ale nasze miasto na to staæ. W ¦winouj¶ciu debiutowa³o, zaczyna³o karierê lub po prostu koncertowa³o latem wielu - dzi¶ powszechnie znanych - m³odych artystów i zespo³ów, nie tylko w" Parkowej" ale równie¿ w ramach FAMY. £aweczki mog³yby byæ usytuowane nie tylko na Promenadzie, ale w ró¿nych miejscach miasta.

Go¶æUMC • ¦roda [24.05.2017, 06:32:56] • [IP: 178.1.0.***]

Bardzo mi smutno z powodu ¶mierci Zbyszka Wodeckiego, to by³ naprawdê fajny facet, z dystansem i poczuciem humoru w stosunku do siebie. Ci±gle u¶miechniêty, zara¿a³ wrêcz optymizmem, a przy tym wspania³y, wszechstronnie uzdolniony muzyk. Proponowalabym nawet pomnik w okolicy muszli koncertowej

Piotr Groniec • ¦roda [24.05.2017, 06:27:53] • [IP: 164.127.33.***]

Super pomys³ z t± ³aweczk±, jestem za !!

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 06:25:54] • [IP: 80.245.182.***]

£aweczka jest ¶wietnym pomys³em, jestem za :)

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 06:15:13] • [IP: 188.146.1.***]

Prawdziwy Artysta i wspania³y cz³owiek.BARDZO SZKODA TAKICH LUDZI!

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 05:51:06] • [IP: 92.42.119.***]

Parkowa lata mojej m³odo¶ci niezapomniany klimat tam by³.Mog³a by byæ ³aweczka z panem Wodeckim.

Go¶æ • ¦roda [24.05.2017, 01:36:44] • [IP: 95.129.229.***]

Te¿ jestem za ³aweczk± z artyst±.Polecam zobaczyæ przy stole Krzysztofa Kolbergera lub z Gustawem Holoubkiem przy alei Gwiazd w Miêdzyzdrojach A mo¿e Zbigniew Wodecki stoj±c _patrz Pan Machulski.Sympatyczne postaci.Pozdrawiam i dajê pod rozwagê.

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 23:46:53] • [IP: 80.245.178.**]

Kto by³ szefem wtedy Parkowej?

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 23:29:43] • [IP: 92.42.117.**]

Co¶ w stylu" ³aweczki z artyst±" w okolicach dawnej Parkowej wydaje siê byæ niez³ym, sympatycznym i pasuj±cym do miejsca, pomys³em.

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 23:25:17] • [IP: 109.241.63.***]

Kiedys parkowa moze byla dobra...teraz smród, brud stare ciasta, szefowa tyranka. Z daleka od tej kawiarni bo.sie potrujecie!!,

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 23:17:05] • [IP: 88.156.233.***]

Pomnikowa postaæ.Nieod¿a³owana.Smutno...

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 23:07:37] • [IP: 93.94.188.***]

"...pomys³ów jest wiele... - mówi zastêpca prezydenta ¦winouj¶cia, Pawe³ Sujka..." Wodecki dopiero co umar³, nie zd±¿yli go jeszcze pochowaæ a tu ju¿ w³adzuchna prze na szk³o,

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 22:52:42] • [IP: 46.231.63.**]

Dlaczego tak fantasyczni ludzie. tak szybko odchodza.Koniecznie trzeba upamietnic Pana Zbigniewa Wodeckiego.Cudowny muzyk, piosenkarz i czlowiek!

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 22:13:54] • [IP: 77.255.124.**]

Proponowa³bym, aby jego imieniem (oczywi¶cie za porozumieniem z bliskimi) nazwaæ skwerek na ty³ach" Parkowej", naprzeciw muszli koncertowej. Tam gdzie pod du¿ymi lipami jest placyk zabaw dla dzieci. Placyk by zosta³, a patron by przyby³. Miejsce godne i uczêszczane. A artysta naprawdê niepospolity.

Go¶æ • Wtorek [23.05.2017, 22:10:29] • [IP: 178.238.250.***]

Parkowa moja kochana..tyle lat tam przepracowalam.. pozdrawiam caly personel..wspanialy czas ☺

Ogl±dasz 1-47 z 47
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, ¿e w zwi±zku z og³oszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem ¿a³oby narodowej w Polsce po ¶mierci papie¿a Franciszka, zaplanowana na ten dzieñ Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwo³ana. Serdecznie dziêkujemy za zrozumienie i zapraszamy do udzia³u w innych naszych wydarzeniach w przysz³o¶ci. Z powa¿aniem, Organizatorzy ■