POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [15.03.2017, 20:06:30] • Świnoujście

Szczecińska GDDKiA odpiera zarzuty radnych z Międzyzdrojów w sprawie budowy drogi S3: Dokumentacja jest przygotowana z należytą starannością. Nie ma konieczności budowy trzeciego pasa drogi

Szczecińska GDDKiA odpiera zarzuty radnych z Międzyzdrojów w sprawie budowy drogi S3: Dokumentacja jest przygotowana z należytą starannością. Nie ma konieczności budowy trzeciego pasa drogi

fot. Andrzej Ryfczyński

Do naszej redakcji wpłynęło pismo ze szczecińskiej GDDKiA w sprawie budowy drogi S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn. GDDKiA Oddział w Szczecinie odpiera zarzuty radnych z Rady Miejskiej w Międzyzdrojach. Według dyrektora szczecińskiego GDDKiA, niezrozumiałe są zarzuty związane z poważnymi zastrzeżeniami, co do ram czasowych przygotowania opracowań projektowych.- Prace projektowe będą trwały do końca września br.- informuje nas GDDKiA. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie godzi się też ze stwierdzeniem, że dokumentacja została przygotowana w sposób niewłaściwy. To jednak dopiero początek uwag GDDKIA.

Pismo w tej sprawie trafiło już na biuro prezydenta miasta, Janusza Żmurkiewicza.

GDDKiA zapewnia, że dokumentacja jest przygotowana z należytą starannością w oparciu o wszelkie obowiązujące w GDDKiA zarządzenia i wewnętrzne procedury, oraz w oparciu o obowiązujące akty prawne.

Zastępca Dyrektora Oddziału w Szczecinie, Mariusz Mierzwa podkreśla, że zaprezentowane opracowanie nie jest jeszcze wersją końcową, a jedynie materiałem roboczym.

Zastanawiacie się, jaki będzie ruch na wspomnianej trasie?

Z informacji GDDKiA wynika, że ruch na odcinku pomiędzy węzłem "Międzyzdroje", a węzłem Dargobądz osiągnie wartość około 21 000 pojazdów na dobę, co oznacza maksymalne wykorzystanie przekroju dwujezdniowego na poziomie poniżej 30 % granicznej przepustowości.

Szczecińska GDDKiA wskazuje też, że nie ma konieczności budowy trzeciego pasa ruchu ze względu właśnie na prognozowany ruch drogowy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje nas, że przebieg trasy został zoptymalizowany pod katem obostrzeń wynikających z przeprowadzenia drogi S3 przez teren Wolińskiego Parku Narodowego.

Według GDDKiA nieuzasadnione są stwierdzenia odnośnie nienależytej oceny uwarunkowań środowiskowych.

GDDKiA Oddział w Szczecinie stanowczo zaprzecza też informacjom, że wzdłuż planowanej drogi będzie przebiegał wodociąg.

Szczecińska GDDKiA odpiera zarzuty radnych z Międzyzdrojów w sprawie budowy drogi S3: Dokumentacja jest przygotowana z należytą starannością. Nie ma konieczności budowy trzeciego pasa drogi

fot. Andrzej Ryfczyński

Poniżej publikujemy treść całego pisma:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie w nawiązaniu do Stanowiska Rady Miejskiej w Międzyzdrojach – pismo znak: BRM.0004.239.17 z dnia 06.02.2017 r. (data wpływu 09.02.2017 r.) poniżej przedstawia Państwu swoje stanowisko w odniesieniu do poruszanych przez Państwa spraw. Występujący problem komunikacyjny na obecnej drodze krajowej nr 3 jest widoczny i znany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zaistniała sytuacja wymusiła podjęcie prac przygotowawczych dla odcinka drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn. Monitoring i wszelkie wnioski płynące z analiz istniejącego ruchu drogowego potwierdzają, że budowa nowego połączenia komunikacyjnego jest niezbędna.

Dla potrzeb sprawnego prowadzenia inwestycji drogowych realizowanych przez GDDKiA oraz dla konieczności określenia niezbędnych kosztów realizacji inwestycji w rozbiciu na poszczególne lata w GDDKiA przygotowywane są harmonogramy realizacji zadań. Niniejsza praktyka pozwala na optymalne zaplanowanie i wydatkowanie środków finansowych oraz realizację planów strategicznych w ramach czasowych założonych w Programie Budowy Dróg Krajowych. Niezrozumiałym jest zatem zarzut związany z poważnymi zastrzeżeniami, co do ram czasowych przygotowania opracowań projektowych. Na dzień dzisiejszy z uwagi na skomplikowane uwarunkowania środowiskowe oraz konieczność wykonania dodatkowych badań i ocen elementów przyrody na terenie Wolińskiego Parku Narodowego, prace projektowe będą trwały do końca września br. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowane jest na I kwartał 2018 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie nie może zgodzić się z stwierdzeniem o przygotowywaniu dokumentacji w sposób niewłaściwy, czy też przygotowywania dokumentacji bez właściwych niezbędnych do zaprojektowania drogi danych, w tym danych dotyczących obecnego i planowanego natężenia ruchu.

GDDKiA Oddział w Szczecinie pragnie stanowczo podkreślić, że dokumentacja jest przygotowywana z należytą starannością w oparciu o wszelkie obowiązujące w GDDKiA zarządzenia i wewnętrzne procedury a także w oparciu o obowiązujące akty prawne. Zgodnie z obowiązującymi procedurami dokumentacja jest opracowywana na podstawie Zarządzenia nr 58 GDDKiA z 23 listopada 2015 roku w sprawie dokumentacji do realizacji inwestycji, w którym zawarto procedury związane z przygotowaniem dokumentacji projektowej na każdym jej etapie, tj. poczynając od dokumentacji studialnej do projektu budowlanego i wykonawczego włącznie. Niniejszy system krok po kroku pozwala przygotować dokumentację projektową w sposób rzetelny i kompleksowy, eliminując jednocześnie do minimum wiele ryzyk jakie mogą pojawić się podczas planowania i realizacji tak dużej i strategicznej inwestycji. Tutejszy Oddział podkreśla, że zaprezentowane opracowanie nie jest jeszcze wersją końcową a jedynie materiałem roboczym (będącym w trakcie realizacji) służącym doprecyzowaniu rozwiązań i wypracowaniu wspólnego stanowiska. Odnosząc się do zarzutów nieuwzględnienia rzeczywistego natężenia ruchu na drodze S3, tut. Oddział informuje jak poniżej.

Istniejące wielkości ruchowe będące również materiałem wyjściowym do prognozy ruchu zostały przyjęte zgodnie z Generalnym Pomiarem Ruchu 2015 (ostatni pomiar miał miejsce w 2015 r.) przeprowadzonym na sieciach dróg krajowych oraz wojewódzkich zgodnie z Wytycznymi organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2015 r. Metodyka pomiarów ruchu oraz procedury weryfikacji otrzymanych wyników, przedstawione w wytycznych pozwalają na zapewnienie uzyskania wiarygodnych danych o istniejącym ruchu drogowym. Metoda prognozowania ruchu jest zgodna z krajowymi wytycznymi, w tym w szczególności z wymaganiami GDDKiA oraz z Niebieską Księgą dla projektów infrastruktury drogowej realizowanych w ramach perspektywy finansowej 2014 – 2020. Prognoza ruchu sporządzana dla potrzeb opracowania dokumentacji studialnej uwzględnia zmiany wielkości ruchowych zarówno w związku z budową nowego Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym (i prognozowanym w związku z nim ruchem), działalność istniejącą i przyszłą Terminalu LNG a także działalnością Portu Handlowego.

Przyjmowane w ramach przygotowywanej inwestycji parametry techniczne drogi (droga dwujezdniowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) umożliwią funkcjonowanie drogi przez kolejne dziesiątki lat. Z wykonanych prognoz i analiz ruchu wynika, że do 2055 roku (a więc do roku do którego wykonywane są prognozy) przewidywany ruch na odcinku pomiędzy węzłem „Międzyzdroje” a węzłem „Dargobądz” osiągnie wartość około 21 000 pojazdów na dobę, co oznacza maksymalne wykorzystanie przekroju dwujezdniowego na poziomie poniżej 30% granicznej przepustowości (The Highway Capacity Manual - HCM 2000).

W Państwa piśmie pojawia się również stwierdzenie mówiące o konieczności zastosowania „drogi trzyjezdniowej”, jak należy domniemywać intencją było zwrócenie uwagi na przeanalizowanie konieczności wykonania docelowego przekroju drogi ekspresowej S3 w układzie przynajmniej trzech pasów ruchu dla każdego kierunku ruchu, jednak jak wskazano powyżej konieczność budowy trzeciego pasa ruchu dla każdej z relacji nie znajduje uzasadnienia z uwagi na prognozowany ruch drogowy.

Podsumowując, argumenty przedstawione w Państwa piśmie odnośnie niewiarygodnych danych ruchowych istniejących i prognozowanych przyjętych do realizowanego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz wynikającej z nich niepoprawnej analizie ruchu na odcinku planowanej drogi ekspresowej S3, według naszej opinii, należy uznać za niezasadne. W tym miejscu tutejszy Oddział pragnie również podkreślić, że przebieg trasy jaki został przedstawiony w dotychczasowych opracowaniach został zoptymalizowany pod katem obostrzeń wynikających z przeprowadzenia drogi S3 przez teren Wolińskiego Parku Narodowego oraz po sugestiach i stanowisku Dyrekcji Wolińskiego Parku Narodowego, tj. trzy z czterech wariantów zostały poprowadzone w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 3 aby ograniczyć negatywne oddziaływanie inwestycji na środowisko zarówno na etapie realizacji jak i późniejszej eksploatacji.
W odniesieniu do sporządzanego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (ROŚ) dla niniejszej inwestycji, GDDKiA Oddział w Szczecinie informuje, że znajduje się on w trakcie opracowywania, w związku z czym na tą chwilę nie można mówić o jego nierzetelności. Nieuzasadnione również wydają się stwierdzenia odnośnie „nienależytej oceny uwarunkowań środowiskowych” na podstawie wskazanych danych, gdyż jak wspomniano powyżej, raport jest w trakcie sporządzania, a zatem dane, które zostały i będą zebrane na jego potrzeby nie stanowią zbioru zamkniętego i nie wykonano jeszcze pełnych analiz wpływu inwestycji na poszczególne komponenty środowiska. GDDKiA Oddział w Szczecinie pragnie zapewnić, że ROŚ uwzględni wszystkie niezbędne dane pozwalające na rzetelną i wyczerpującą ocenę oddziaływania ww. inwestycji na środowisko, w tym uwagi Wolińskiego Parku Narodowego. Jeszcze raz zapewniamy, że ROŚ po jego ukończeniu spełniał będzie wszystkie wymagania wynikające z obowiązujących aktów prawnych, a także standardów związanych z wskazaniami dotyczącymi rozwiązań projektowych zalecanymi z punktu widzenia ochrony środowiska podczas realizacji i eksploatacji drogi ekspresowej.
Odnosząc się do kwestii przebiegu wodociągu wzdłuż planowanej drogi ekspresowej S3, GDDKiA O/Szczecin informuje, że obowiązujące przepisy prawa wykluczają możliwość jego lokalizacji w pasie drogowym drogi ekspresowej. Zgodnie z § 43 ust. 1 Ustawy o drogach publicznych liniowe obiekty budowlane poza terenem zabudowy powinny być usytuowane w odległości min. 40 m od krawędzi jezdni.

Reasumując, GDDKiA jako organ administracji państwowej nie może pozwolić sobie na realizację strategicznych inwestycji infrastrukturalnych w sposób nie gwarantujący należytego wykonania. Tak jak wspomniano we wcześniejszej części niniejszego stanowiska, wszelkie opracowania i analizy znajdują się w toku wykonywania a stwierdzenia związane z wykonywaniem prac przygotowawczych z nienależytą starannością nie mają potwierdzenia ze stanem faktycznym.


Pod pismem podpisał się Zastępca Dyrektora Oddziału w Szczecinie, Mariusz Mierzwa.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 23, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-23 z 23

Gość • Sobota [18.03.2017, 17:19:09] • [IP: 188.33.206.***]

TEN KTO TWIERDZI ŻE PO DWA PASY DLA JEDNEGO KIERUNKU W SEZONIE LETNIM TO JEST DOBRE ROZWIĄZANIE CHYBA MA COŚ Z GŁOWĄ ??!! NIECH SIĘ TYLKO COŚ STANIE GRUBSZEGO NA DRODZE JAKIŚ " DZWON " A BĘDZIE I TO NIE RAZ I WSZYSCY STOJĄ W SZCZECIŃSKIM GDDKIA TO NIE ŻADNI INŻYNIERZY DROGOWI TYLKO PRZYGŁUPY !! TO TERAZ ZNAWCĄ ZADAM PYTANIE. ... DLACZEGO NA BUDOWANYM ODCINKU S3 POMIĘDZY POLKOWICAMI A LUBINEM BĘDZIE PO TRZY PASY RUCHU DLA JEDNEGO KIERUNKU ?? CZYŻBY DOLNOŚLĄSKA GDDKIA POTRAFIŁA MYŚLEĆ ? ;)

Gość • Sobota [18.03.2017, 12:51:08] • [IP: 80.245.191.***]

A TIRY, A ROWERY??

Gość • Piątek [17.03.2017, 19:03:30] • [IP: 5.60.94.***]

Do Gość :Środa [15.03.2017, 22:27:06]. Też to zauważyłem. Dodam jeszcze do przykładów działania rządu Leszka Millera, który blokował umowy z Norwegią na dostawy gazu i zawarł umowę z Rosją.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 22:23:04] • [IP: 83.20.242.***]

Najgorzej, że debil, który projektował całą eskapadę do Międzyzdrojów, nie uwzględnił ścieżki rowerowej, zobaczcie nieudacznicy, jak mamy dojechać rowerem do Międzyzdrojów, ze Świnoujścia, jadąc w górę nie ma tam miejsca na rowery, a powrót ? Starą drogę do Międzyzdrojów zagrodzili barierką, że trzeba niejednokrotnie ciężkie rowery przekładać przez barierkę, bo inaczej się nie wyjedzie.Nie ma wyjazdu, powinien być przy stacji w Lubiewie.W dzisiejszych czasach, nie zrobili ścieżki rowerowej, to jakieś średniowieczne ludzie to projektowali.Szkoda, bo jest nas dużo rowerzystów, którzy jeżdżą z Warszowa, Świnoujścia, a nawet Niemcy też jeżdżą rowerami do Międzyzdrojów, Wapnicy itd. A jest bardzo niebezpiecznie, bo tirów jest coraz więcej.ŻĄDAMY ŚCIEŻKI ROWEROWEJ!!To tak dbacie o ludzi?Mało jeździcie po Polsce, tam niektóre ścieżki rowerowe ciągną się kilometrami, a u nas nie można tego wykonać??

Gość • Czwartek [16.03.2017, 20:19:28] • [IP: 92.42.112.***]

W Międzyzdrojach rządzi PO więc będą robić wszystko aby S3 nie była modernizowana.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 18:27:52] • [IP: 93.94.190.***]

do : Gość • Środa [15.03.2017, 22:27:06] • [IP: 94.254.228.**] - masz typowo dewianckie, zawistne moherowe spojrzenie na otaczająca cię świnoujską rzeczywistość. Na skróty : MENEL KONTENEROWY. I poszedł won do swojej wsi lubelskiej inaczej" psin dolnych"

AGENDA 21 • Czwartek [16.03.2017, 12:52:32] • [IP: 78.133.254.***]

Bardzo dobry pomysł z terminalem kontenerowym ! Dla was najlepiej nic nie budowac! Zrobic z Polski skansen do odwiedzania przez starych Niemcow. Ludzi ubrac w stare stroje ludowe niech robia im zdjecia. Towar bedziemy sprowadzac przez Niemcy.Pani Merkel powinna rzucic troche kasy dla tej oddolnej inicjatywy spoleczenstwa Swinoujscia.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 12:40:31] • [IP: 164.127.206.**]

Kiedy słyszę" szczecińska GDDKiA, gdańska GDDKiA", to słyszę GDAKANIE. Nie znam bardziej onomatopeicznej nazwy czegoś zwyczajnego. A styl jazdy wielu Polaków prowokuje do GDAKANIA.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 11:51:30] • [IP: 62.69.231.***]

Nigdy nie uwierzę, że jak piszą, że zrobili coś z należytą starannością, albo, że został powołany do czegoś tam komitet fachowców. Ja się pytam, gdzie i kiedy Ci znajomi królika nabyli doświadczenie pierdząc w fotel popijając kawę na krzywy ryj??

AGENDA 21 • Czwartek [16.03.2017, 10:54:29] • [IP: 80.245.178.***]

BURDEL KONTENEROWY TO ZAGŁADA DLA ŚWINOUJŚCIA / KOLEJNA ZBRODNIA DOKONANA PRZEZ PRZYBŁĘDY NA NARODZIE POLSKIM.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 09:56:21] • [IP: 80.245.179.***]

Do IP 228*** - MASZ CAŁKOWITĄ RACJĘ !! i nie słuchaj tych komunistycznych krytyków Twojej racji bo dla nich i tak białe jest czarne i na odwrót gdyż komuch zawsze będzie komuchem i zawsze będzie przeszkadzał w rozwoju udając sprzymierzeńca uciśnionych (przykład - upadła Agatowska)

Gość • Czwartek [16.03.2017, 08:19:55] • [IP: 88.156.234.***]

Ale elaborat!

Gość • Czwartek [16.03.2017, 07:07:40] • [IP: 83.11.175.**]

Gość • Środa [15.03.2017, 22:27:06] • [IP: 94.254.228.**] chyba ci głowę przewiało bo chodzisz na wietrze bez czapki. Uważaj żebyś się nie przeziębił bo i tak bez tego majaczysz.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 06:35:06] • [IP: 94.254.224.**]

Po co drogi? Posłowie PiS chcą uczcić objawienia fatimskie. Ze względu na" sytuację geopolityczną Polski" :-)

Gość • Środa [15.03.2017, 23:26:47] • [IP: 80.245.177.***]

W 2025 gaz nie bedzie potrzebny bo ida nowe technologie a i poleca m patrzec w niebo bo juz nawet oficjalnie nasa znalazla siedem nowych planet chyba piec z woda a wladze chile udostepnily film niezidentifikowanego obiektu nagrany przez ich wojsko jest w internecie bylo na onecie czy o2

MrnS • Środa [15.03.2017, 23:04:14] • [IP: 83.13.155.**]

„Ale” są plany budowy portu kontenerowego w Świnoujściu. Port ma docelowo przeładowywać ponad milion kontenerów rocznie. Większość z nich ma trafiać do portu transportem drogowym. W podobnej wielkości terminalu kontenerowym w Gdańsku oznaczało to ruch o wielkości do 800 tirów dziennie. „Ale” przecież S3 wzbogaci się o długo oczekiwany tunel pod Świną. Tu nie podejmuję się podania nawet przybliżonego zwiększenia natężenia ruchu. Wiemy, że brak tunelu zniechęca do wielogodzinnego oczekiwania na przeprawę w sezonie. I to właśnie wzrost natężenia ruchu związany z tunelem może nas zaskoczyć. „Ale” struktura pojazdów poruszających się po rozbudowanej S3 będzie dość specyficzna. Jeżeli utrzyma się dotychczasowy trend wzrostu ilości samochodów ciężarowch (2, 7 raza przez 10 lat) to w 2025 roku można się spodziewać, że z tych 21000 aut aż 5000 stanowić będą ciężarówki. A może i 6000, jeżeli o dodatkowy 1000 zwiększy się ilość ciężarówek wożących kontenery i gaz. Scenariusz mało optymistyczny, ale możliwy.

MrnS • Środa [15.03.2017, 23:03:10] • [IP: 83.13.155.**]

Wg Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR 2015) obecnie na odcinku Międzyzdroje-Świnoujście (punkt pomiarowy Świnoujście-Dr.woj.102) przemieszcza się 10423 pojazdów na dobę, w tym 1981 samochodów ciężarowych. W 2005 roku (GPR 2005) było 4411 pojazdów na dobę w tym 715 samochodów ciężarowych. Zatem przez 10 lat (2005-2015) łączny ruch wzrósł ponad dwukrotnie, w tym ruch pojazdów ciężarowych prawie trzykrotnie. Zatem kalkulacja GDDKiA wydaje się w porządku i na odcinku pomiędzy węzłem Międzyzdroje, a węzłem Dargobądz natężenie ruchu osiągnie wartość około 21 000 pojazdów na dobę. No może w sezonie letnim troszkę więcej. Jest jeszcze kilka" ale". „Ale” przecież powstał Gazoport, który w najbliższych latach również wpłynie na natężenie ruchu drogowego. Poza gazociągiem przewidziano możliwość odbioru ciekłego gazu przez cysterny kolejowe i samochodowe. Zatem dodatkowo kilkanaście lub kilkadziesiąt ciężarówek z gazem może każdego dnia pojawić się na drodze S3. Obstawiam docelowo około 100 pojazdów ciężarowych na dobę

Gość • Środa [15.03.2017, 22:27:06] • [IP: 94.254.228.**]

Metoda komuchów jest prosta. Tam gdzie szykowana jest poprawa rozwiązań dotychczasowych oni włączają się z propozycjami które blokują wdrożenie proponowanych zmian. Przykład 1 Gazoport. Propozycja komunisty - uważamy że powinien być przy granicy z Rosją. Przykład 2 Tunel. Propozycja komunisty - uważamy że powinien być most. Przykład 3 Port kontenerowy. Propozycja komunisty- uważamy że powinien być na Ognicy. Każde działanie komunistów z sld ma blokować prorozwojowe działanie państwa polskiego

Gość • Środa [15.03.2017, 21:14:31] • [IP: 92.42.118.**]

To chyba komuniści napisali, którzy są przesiąknięci ideologią leninowsko -marksistowską, która zakładała, że pieniądze są nieważne, co będziesz potrzebował to dostaniesz. Podobnie dziadki leśne uzasadniali budowę dwóch tuneli, że za sto lat natężenie może być 40 000 samochodów na dobę, więc należy budować dwa tunele. Teraz będą budować jeden tunel, który starczy na co najmniej 100 lat. GDDKiA, proszę realizować i nie słuchać amatorsko wiejskich ekspertów, niech doradzają sąsiadowi jaki chodnik ma położyć na działce ogrodniczej, chociaż w wielu wypadkach i tego nie potrafią.

Gość • Środa [15.03.2017, 21:09:25] • [IP: 94.254.224.**]

Nie daj boże fajtłapy z ekipy rządzącej spowodują wypadek to przez tydzień nie dojedziemy do Szczecina !

Gość • Środa [15.03.2017, 21:06:40] • [IP: 95.129.225.**]

Droga dwujezdniowa przy ciągłym ruchu 21000 tirów to tak naprawdę droga jednojezdniowa, czyli taka jak mamy dzisiaj. GDDKiA pisze co musi, bo wiadomo że dodatkowy pas to kolejne setki milionów złotych. Ale co nas to obchodzi, powinniśmy walczyć o knfort drogi dojazdowej bo budowana jest na kolejne 100 lat. Mamy bogate państwo PiS, które wydaje kasę Polaków której nie ma a jedynym ich sukcesem jest mamienie Polaków wielkimi wizjami, które nigdy się nie spełnią, bo UE zakręci kurek z eurusiami.

Gość • Środa [15.03.2017, 20:37:27] • [IP: 62.69.252.***]

Jedna kolizja w sezonie i bez trzeciego pasa mamy korek na 10km, a jak wybudują tunel i port kontenerowy to i bez tego będą korki. Czy te urzędasy kiedyś zrozumieją że powinno się budować żeby starczyło na kolejne 50lat, a nie na 5lat.

Gość • Środa [15.03.2017, 20:32:10] • [IP: 178.238.249.**]

Trudno nie przyznać racji, ze droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku w zupełności wystarczy. Oby tylko jak najszybciej wykonano założenia.

Oglądasz 1-23 z 23
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■