POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [11.03.2017, 21:09:41] • Świnoujście

Krzysztof Szpytko: Radni nie działali swobodnie. Głosowali ze strachu? Zobacz film!

Krzysztof Szpytko: Radni nie działali swobodnie. Głosowali ze strachu? Zobacz film!

fot. Sławomir Ryfczyński

Podczas głosowania dotyczącego odwołania Joanny Agatowskiej, a także powołania nowego przewodniczącego i wiceprzewodniczących doszło do złamania prawa - uważa Krzysztof Szpytko, radny SLD. I zawiadamia zachodniopomorskiego wojewodę. Chodzi o brak tajności głosowania.



Świnoujski radny z ramienia SLD Krzysztof Szpytko, złożył właśnie wniosek do Krzysztofa Kozłowskiego, wojewody zachodniopomorskiego o zbadanie – w trybie sprawowanego przez wojewodę nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego - ostatnich uchwał podjętych przez świnoujskich radnych. Konkretnie: uchwały w sprawie odwołania przewodniczącej świnoujskiej rady miasta, wyboru nowego przewodniczącego oraz wiceprzewodniczących. Podjęto je 6 marca, na nadzwyczajnej sesji.

W szczególności wnoszę o zbadanie czy podczas podejmowania przedmiotowych Uchwał nie doszło do naruszenia art. 19 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym, który brzmi: Rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i 1-3 wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Ponadto wnoszę o zbadanie czy podczas tych samych głosowań nie doszło do naruszenia jednej z podstawowych zasad sprawowania mandatu radnego, o której mowa w art.23 ust.1 wspomnianej ustawy, wyrażającej się wolnością i swobodą działania – czytamy w piśmie, które trafiło do wojewody.

W uzasadnieniu do wniosku czytamy:
W dniu 6 marca 2017r z inicjatywy i na wniosek 12 radnych Miasta Świnoujście zwołana została w ustawowym terminie 7 dni XXXIV Nadzwyczajna sesja Rady Miasta Świnoujście. W porządku obrad - znalazły się m.in.projekty uchwał: w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Miasta Świnoujście, w sprawie w wyboru Przewodniczącego Rady Miasta Świnoujście oraz w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miasta Świnoujście. Przed przystąpieniem do ich procedowania, z uwagi na wypowiedź jednego z radnych wnioskodawców rozpoczęła się krótka dyskusja nt. możliwości rejestrowania przez radnych oddających swój głos - w formie dokumentacji zdjęciowej - wypełnionych już konkretnym głosem kart do głosowania, jeszcze przed ich umieszczeniem w urnie wyborczej. Podczas dyskusji z sali padł zdecydowany głos sprzeciwu co do takiego sposobu głosowania, poparty cytatem fragmentu publicystyki samorządowo - prawniczej zawartej w ogólnopolskim tygodniku „Wspólnota” - Damian Wąsik 20.12.2012r, który brzmi: „Zasada tajności głosowania gwarantuje wyborcy, że nikomu poza nim samym nie będzie znana treść jego decyzji wyborczej. Tym samym tajność głosowania jest gwarancją nieskrępowanego wyrażania indywidualnych preferencji wyborczych, a przez to zapewnieniem braku jakichkolwiek negatywnych konsekwencji dla wyborcy, związanych z kierunkiem głosowania”. Wspomniano ponadto, że z uwagi na zdecydowaną polaryzację stanowisk wśród radnych co do zamiaru rozstrzygnięć poszczególnych punktów obrad, utrwalenie w formie zdjęciowej oddanego głosu przez radnych wnioskodawców może w przypadku odmiennego sposobu głosowania przez pozostałych radnych doprowadzić do sytuacji, w której radni wnioskodawcy wymieniwszy się między sobą utrwalonymi treściami fotograficznymi wypełnionych kart do głosowania mogą wzajemnie poznać treść oddanych przez siebie głosów jak również po opublikowaniu końcowych wyników głosowania mogą również posiąść wiedzę na temat sposobu głosowania przez pozostałych radnych. W tym miejscu z sali obrad padła jednoznaczna deklaracja jednego z radnych, iż nie wyraża on na to zgody, bo w jego ocenie podstawowa i gwarantowana prawem zasada tajności głosowania może w ten sposób zostać naruszona i ostatecznie również prawnie zakwestionowana. W odpowiedzi przedstawiciel radnych wnioskodawców stwierdził, iż wobec takiego stanowiska radni ci nie będą utrwalać w formie fotograficznej swoich wypełnionych już kart do głosowania.

Kiedy jednak doszło do tajnego głosowania zarówno pierwszego jak kolejnych merytorycznych punktów wynikających z porządku obrad, ze strony radnych wnioskodawców nastąpiły działania, które w zgodnej opinii wielu uczestników obrad jak i obserwatorów nie miały nic wspólnego z zachowaniem zasady tajności. Polegały one bowiem na publicznym prezentowaniu wypełnionych już kart do głosowania – jeszcze przed umieszczeniem tych kart w urnie wyborczej. Odbywało się to w sposób demonstracyjny i całkowicie jawny, zarówno wobec obecnych na sali obrad radnych, przedstawicieli mediów elektronicznych transmitujących lub rejestrujących przebieg obrad jak i pozostałych osób obecnych na sali. W rezultacie, opinii publicznej ujawnione zostały poszczególne głosy tych radnych jeszcze przed ich faktycznym oddaniem w trakcie trwającej procedury głosowania! Ponadto w sposób niemal automatyczny zaistniała sytuacja, o której wspomniałem wyżej, że z uwagi na rozkład głosów możliwe stało się ustalenie w jaki sposób głosowali pozostali obecni na sali radni, którzy swój głos oddali w poszanowaniu zasady tajności głosowania. Dodam, że stało się tak wbrew woli tych radnych. Wydarzyła się zatem rzecz bez precedensu, całkowicie sprzeczna moim zdaniem z ustawową zasadą tajności głosowania. Naruszenie tej zasady znajduje swoje oparcie o sposób przeprowadzenia głosowania, umożliwiający a nawet narzucający wprost możliwość identyfikacji rezultatu głosowania dokonanego przez poszczególnych radnych. Pragnę nadmienić, iż moim zdaniem czymś zupełnie innym jest ujawnienie przez radnych w formie stwierdzeń lub oświadczeń jakiego wyboru dokonali, które zostałyby złożone po głosowaniu, od takich, które miały miejsce podczas wspomnianych obrad, kiedy to do ujawniania głosów dochodziło jeszcze w trakcie procedury oddawania głosów przez poszczególnych radnych wnioskodawców. Warto w tym miejscu nadmienić, iż w swoim wyroku z dnia 9 marca 1999r Naczelny Sąd Administracyjny zauważył, że wprawdzie w polskim prawodawstwie samorządowym brak jest definicji głosowania tajnego ale też jednocześnie uznał, iż wobec tego należy przyjmować jego potoczne, słownikowe znaczenie, wg którego tajnym jest taki sposób przeprowadzenia głosowania, który nie pozwala ustalić kto i w jaki sposób głosował.

Zasadnym jest też w tym miejscu przytoczyć fragment podręcznika „Polskie prawo konstytucyjne”, którego autorem jest wybitny autorytet w dziedzinie prawa konstytucyjnego prof. Leszek Garlicki, który stwierdza m.in. „Zasadzie tajności głosowania należy przypisać bezwzględny charakter, tzn. należy ją traktować jako obowiązek, a nie tylko uprawnienie wyborcy”.

Również drugi z zarzutów odnoszący się do poważnych wątpliwości czy podczas głosowań nie doszło do naruszenia innej ale równie ważnej zasady sprawowania mandatu radnego, charakteryzującego się wolnością i swobodą działania, winien zostać dokładnie przeanalizowany i w mojej ocenie uwzględniony. Należy się bowiem zastanowić jakie przesłanki legły u podstaw ujawnienia przez znaczną część radnych swoich głosów w trakcie prowadzonego tajnego głosowania. Otóż, nie jest odosobnioną praktyką również w innych samorządach podejmowanie prób ujawniania swoich głosów przez niektórych radnych z uwagi na „polecenie” okazania się konkretnym wyborem podczas głosowania wobec innych głosujących w ten sam sposób radnych lub też wobec innych osób albo też tzw. grup nacisku. W ten sposób próbuje się „wymusić lub „wyegzekwować” jednomyślność głosowania i posłuszeństwo wobec tych osób lub grup. Można domniemywać, iż gdyby głosowanie odbywało się w sposób prawidłowy, tzn. zachowana byłaby pełna jego tajność i swoboda wyrażania w nim swoich opinii przez część radnych, wynik głosowania byłby zupełnie inny. Twierdzenie to jest całkowicie uprawnione w kontekście głosowania, które odbyło się kilka dni wcześniej podczas obrad XXXIII Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Świnoujście, kiedy podjęta została pierwsza próba dokonania odwołania Przewodniczącej Rady Miasta. Próba ta nie powiodła się prawdopodobnie z uwagi na fakt, iż niektórzy z wnioskodawców, mający możliwość swobodnego i niczym nieskrępowanego oddania głosów, bez jakichkolwiek instrukcji i nacisków (lub też z powodu niemożności ich wyegzekwowania), przy zachowaniu pełnej tajności głosowania zupełnie inaczej zdecydowali o swoim głosie. W tym też kontekście właśnie należy rozpatrywać wydarzenia, które miały miejsce podczas obrad Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Świnoujście w dniu 6 marca br. Stanowisko to jest jeszcze bardziej uprawnione wobec informacji, które docierały przed głosowaniami nad tymi uchwałami do pozostałych radnych, że zakończona niepowodzeniem poprzednia próba odwołania Przewodniczącej Rady Miasta spowoduje potrzebę znalezienia jakiejś formy „zdyscyplinowania” niektórych radnych. Fakty wskazują, że to twierdzenie może nie być dalekie od prawdy a zatem może oznaczać niedozwoloną i całkowicie nieuprawnioną ingerencję osób trzecich w swobodę i wolność wyrażania swoich opinii przez radnych. Ostateczną ocenę w tym zakresie pozostawiam oczywiście Panu Wojewodzie ale jestem przekonany, że w tej sprawie nie tylko niezbite dowody winny decydować o sposobie rozstrzygnięcia; wystarczające powinny już być poważne wątpliwości co do prawidłowości dokonanych rozstrzygnięć. Warto też w tym miejscu jeszcze raz przypomnieć wspomniany na wstępie fragment publicystyki samorządowo – prawniczej, który brzmi: „Tajność głosowania jest gwarancją nieskrępowanego wyrażania indywidualnych preferencji wyborczych, a przez to zapewnieniem braku jakichkolwiek negatywnych konsekwencji dla wyborcy, związanych z kierunkiem głosowania”.

Reasumując, oba przytoczone wyżej wywody prowadzą moim zdaniem do jedynej możliwej konkluzji a mianowicie takiej, iż wskazane na wstępie Uchwały, procedowane podczas obrad XXXIV Nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Świnoujście mogły zostać podjęte z naruszeniem przepisów obowiązującego prawa. W tej sytuacji jeszcze raz wnoszę o przeanalizowanie przez Pana Wojewodę okoliczności sprawy i ustalenie czy podczas podejmowania wymienionych na wstępie Uchwał nie doszło do naruszenia art. 19 ust.1 i art.23 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym jak i ewentualnie innych przepisów prawa. W przypadku potwierdzenia, iż do przedmiotowych naruszeń faktycznie doszło, wnoszę o podjęcie wszystkich niezbędnych działań ze strony Pana Wojewody celem doprowadzenia do uzdrowienia zaistniałej sytuacji prawnej i do wyeliminowania podjętych uchwał z obrotu prawnego – pisze do wojewody radny Krzysztof Szpytko.

Na zbadanie sprawy wojewoda ma 30 dni.


komentarzy: 129, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-129 z 129

Gość • Piątek [09.06.2017, 13:26:21] • [IP: 46.215.162.**]

SLD będzie udawać teraz ofiarę żeby PODTRZYMAĆ propagandowo stan walki o praworzadność. Typowa zagrywka dla uzasadnienia istniena.

Gość • Czwartek [16.03.2017, 20:24:49] • [IP: 92.42.112.***]

no to będzie ciekawe hehe pilnujcie go. ...

Gość • Środa [15.03.2017, 14:53:44] • [IP: 178.238.252.***]

Paanie radny Szpytko , mniemac ze ktos glosowal bo ze strachu , przed kim , moze Pan wie , prosze odwagi i powiedziec , boja jezeli cos wiem , to prosto z mostu, a nie cos wiem a niepowiem . .

Gość • Środa [15.03.2017, 08:44:23] • [IP: 92.42.119.***]

temu panu dziękujemy, myślenie nie boli

Gość • Wtorek [14.03.2017, 23:58:58] • [IP: 31.0.32.**]

Pali się POPISom i Morszczakom pod nóżkami.Ponoć orzeczenie wojewody już blisko.

Gość • Wtorek [14.03.2017, 21:02:06] • [IP: 80.245.178.**]

Zagotowało się komuszkom, widać po komentarzach wielu jeszcze tęskni za bratnią armią

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 23:27:02] • [IP: 37.248.163.***]

Niektórzy mają teraz pełne portki co będzie...jak będzie... Bo gdy trzeba będzie trzeci raz odwoływać Agatowską to wyborcy już takiej poruty nie darują.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 18:14:18] • [IP: 92.42.118.**]

Komuch komuszkę łapie za duszkę, że potrzymać gruszkę ! ADIU PA PA, koniec was nadszedł.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 16:51:27] • [IP: 80.245.179.***]

Ale komuchy szczekają szukając dziury w całym - jakoś nie widzę na nagraniu by ktoś działał ze strachu, widzę jedynie komuszkę z głupim uśmieszkiem bo koryto zabierają. Zajmij się facet robotą a nie głupotą. PADŁO SLD, BRAWO, choć i tak późno w Świnojściu.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 13:48:06] • [IP: 80.245.185.**]

Jedyne co zostało złamane to hedemonia jedynie słusznej partii. Ciężko jest się pogodzić z porażka w czerwonym mieście. Tajności obowiązuje w momencie oddania głosu więc jest to szukanie na siłę przez towarzysza koryto dziury wcałym.

Olka • Poniedziałek [13.03.2017, 12:28:35] • [IP: 88.156.233.***]

Została złamana zasada tajności i co do tego nie ma wątpliwości, jeśli nowa rada jest taka praworządna to te porządki powinna zacząć od siebie a nie kłamstwa. Jeśli ktoś ma ochotę na obnoszenie się ze swoją przynależnością partyjną i to na kogo głosował może to zrobić choćby wieszając na własnych plecach treść swojej decyzji.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 12:04:08] • [IP: 31.0.32.***]

Dla mnie oczywistym jest że zasada tajności głosowania została złamana.A wszystko dlatego że puczyści sobie nie ufali i bali się że znowu ktoś się wyłamie.Przykre, tacy ludzie, taki samorząd.Panie Szpytko, zagłosuję na pana w najbliższych wyborach.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 10:51:33] • [IP: 62.69.203.***]

Dość komuchom.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 10:39:40] • [IP: 178.238.252.***]

08:03:07 niczego nie złamano. wszystko odbyło sie zgodnie z prawem. tylko trzeba posiadać kręgosłup moralny aby to pojąc.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 10:11:04] • [IP: 88.156.235.***]

Tyle wywodow i biadolenia.TAJNE ma gwarantowac anonimowosc kazdego glosujacego i tyle ale kazdy ma prawo ujawniac swoich sdecyzji i tylko swoich.Stek bzdur.

Gość • Poniedziałek [13.03.2017, 08:03:07] • [IP: 37.47.141.**]

Zlamano zasadę tajnosci głosowania to pewne jak w banku. Radni PO, PIS i Grupy Morskiej zrobili sobie jaja jaja prawa bo za wszelką cenę musieli sobie udowodnić że żaden z nich nie jest zdrajca. Gdyby sobie ufali odwolaliby Agatowska bez tej szopki. Do kogo mają teraz pretensje ze głosowanie może być nielegalne? Powinni sami puknac się w głowę i to nie jeden raz. To jest akcja zorganizowana przez PIS której poddaly się PO i Grupa Morska. Za tablice smoleńska i port kontenerowy przed czym Agatowska i radni SLD bronią Świnoujście. Tylko oni mają odwagę się postawić temu szalenstwu.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 22:34:36] • [IP: 62.69.254.**]

Nie Agatowska, tylko Jabłońska - jako przewodnicząca komisji skrutacyjnej powinna była przerwać ten mierny kabaret. Niestety Jabłońska też zachowała się podczas sesji jak mała Ela.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 22:32:27] • [IP: 80.245.179.***]

temu panu juz dziekujemy

Gość • Niedziela [12.03.2017, 21:49:55] • [IP: 89.66.215.**]

Pan Krzysztof jest w tej całej radzie najbardziej prawym człowiekiem.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 21:00:56] • [IP: 92.42.118.*]

Jeśli złamano zasadę tajności głosowania, to dlaczego pani Agatowska nie przerwała tej procedury W TRAKCIE GDY TRWAŁA? Przecież w ciągu kilku sekund się to nie wydarzyło, tylko głosowanie trwało jakiś czas, prawda? Trzeba było interweniować. Dopiero gdy się okazało, że przegrała, to raptem niezgodne z prawem głosowanie? No ciekawe rzeczy, bardzo ciekawe...

Gość • Niedziela [12.03.2017, 20:40:17] • [IP: 37.248.164.**]

Co by nie powiedzieć, inteligentny gość, dobrze napisane, argumenty mocne.Ciekawe teraz jak do sprawy podejdą prawnicy Wojewody? Coś mi się wydaje że ta sprawa będzie miała ciąg dalszy.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 20:05:04] • [IP: 91.239.66.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [12.03.2017, 19:42:02] • [IP: 178.238.252.***]

kiedy chcą nas odsunąć od władzy to krzyczymy że skandal heehee

Gość • Niedziela [12.03.2017, 19:27:05] • [IP: 62.69.252.**]

Panie Krzysztofie gratuluję świetnego pisma do pana Wojewody.Jego poziom i merytoryczne argumenty nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że ma pan w tej sprawie rację.Och żeby tak inne urzędnicze pisemka były choć w połowie tak dobre jak to.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 18:59:40] • [IP: 92.42.118.**]

Ale komuszki nie mogą znieść, brak honoru zerowego, jeżeli was nie chcą, to coś to znaczy, dla niewprawnych znaczy to po prostu " mordy w kubeł !!''.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 18:53:22] • [IP: 93.94.186.***]

szkoda że taki skrupulatny nie był gdy był Prezesem Spółdzielni " Przymorze", gdzie doprowadził do zabrania pasa działki Paderewskiego 7a i dołożył działce sąsiadującej i teraz mamy kłopot bo nam pod oknami jeżdżą samochody a granica działki jest równo z murem budynku...to jest fachowiec??

Gość • Niedziela [12.03.2017, 18:22:04] • [IP: 95.129.228.***]

IPN posiada wszystkie dokumenty

Gość • Niedziela [12.03.2017, 18:05:27] • [IP: 62.69.254.**]

Żałosny spektakl zaprezentowało nam 11 radnych. Zakpili sobie z nas - mieszkańców. Ale ja się dziwię, po co ta cała komisja skrutacyjna, której przewodniczyła Jabłońska? Czy ona nie powinna czuwać nad prawidłowością głosowania? A Bolek, Lolek i Tosia czyli Borowski, Janta-Lipiński i Bohdziewicz to niech już lepiej idą do piaskownicy się pobawić - oni są niepoważni.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 17:58:59] • [IP: 92.42.114.***]

Panie radny Szpytko, mówi pan że radni, , głosowali ze strachu"?Może pan uściślić ze strachu przed czym lub przed kim?Ja przyglądam się działaniom Rady Miasta i powiem że EGOIZM oraz PARTYJNIACTWO są wazniejsze niż problemy miasta i jego mieszkańców! Dobrze by było gdyby pan i inni radni złożyli oświadczenia o tym CO zrobili w czasie zasiadania w Radzie Miasta.Widząc karuzele w radzie na samą myśl robi mi sie NIEDOBRZE !

Gość • Niedziela [12.03.2017, 17:38:20] • [IP: 62.69.251.**]

Gratuluję postawy panie Szpytko i odwagi! A jak teraz się okaże że Wojewoda unieważni podjęte uchwały (ma ku temu podstawy) to niektórzy radni mogą mieć problem w przyszłości z ponownym dostaniem się do rady.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 17:30:03] • [IP: 46.77.163.**]

No faktycznie. Spojrzenie ma Oleksego ale mi przypomina Bieruta

Gość • Niedziela [12.03.2017, 17:07:53] • [IP: 2.108.233.***]

To skandal!! Bardzo dobrze ze znalazl sie takt czlowiek jak pan Szpytko

Gość • Niedziela [12.03.2017, 16:56:07] • [IP: 94.254.226.***]

No to jak to jest ? Przewodnicząca prowadziła obrady to do momentu kiedy jej nie odwołano wszystko było ok ale jak pojawiły sie głosy ze jednak spadnie ze stołka to juz bezprawie ? No to kto to posiedzenie prowadził ? Za sesje odpowiada przewodniczący. To Pan Szpytko bije w swoich ? Ojojoj wszystko dla stołka : (

Gość • Niedziela [12.03.2017, 15:38:01] • [IP: 31.0.44.***]

Po obejrzeniu filmu jestem wstrząśnięta zachowaniem części radnych którzy nie uszanowali demokratycznych zasad tajnego głosowania.Dla nich jedynym godnym wyjściem byłoby złożenie mandatu radnego.Dla radnego Szpytko duży plus i podziękowania że jako jedyny protestuje i walczy o to żeby prawo było prawem.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 15:36:52] • [IP: 2.108.233.***]

Brawo panie Szpytko!! Szkoda ze tak mało ludzi myśli i czuje jak pan. Gratuluje odwagi!!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 15:30:32] • [IP: 46.231.63.***]

Ciekawe, że wnosi o zbadanie uchwały dotyczącej gminnych stołków, a nigdy nie wnosił o zbadanie uchwał dotyczących spraw Mieszkańców ? 5 kolejnych uchwał unieważniły sądy / wyroki nie sa do dziś wykonane/ na skutek wniosków Mieszkańców, żaden radny wtedy sie nie wychylił, a rolują nas wszystkich równo.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 15:07:50] • [IP: 93.94.190.**]

Pewnych Radnych bym wyrzuciła z RM i dała im czas dojrzeć do roli radnego.Ewidentnie widać jakie mają podejście do spraw poważnych.Jednocześnie wydaje mi się że takie podejście towarzysz im do Nas do mieszkańców.I tu nie podlega nic dyskusji film mówi sam za siebie.Wstyd ogromny PANOWIE RADNI!!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:58:57] • [IP: 178.238.253.**]

Wczoraj wieczorem w TVP Szczecin, był program o pierwszych latach naszego miasta i o niejakim Zientarze opowiadał pan Wojciechowski niegdysiejszy komendant milicji, zupełnie podobnie mówił Mazguła no coś tam było, pisaliśmy, ale zima, kanał zamarzł no komendant SB z kolesiami mógł swobodnie gwąłcić obcinać palce bo były na nich obrączki, gwałcić np. 12 -latkę a potem ją zamordować," upłynniali przeładowanie cel" a potem chowali na placyku przy budynku SB czyli w budynku dzisiejszej szkoły na Piastowskiej, była to audycja. ..IPN..potwierdziła to co mówiła nigdyś pani autohtonka, to może czas" odkopać tą łaczkę", nie oglądałem całej audycji, przypadkiem wszedłem na kanał, brawo TVP Szczecin, prosze o wiecej, może dla młodych, to tak a pro=pos dzisiejszych awantur o stołki, bo napewno nie dla idieii, nie miałabym nic przeciwko żeby pan Szpytko został Prezydentem !

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:51:09] • [IP: 178.238.252.***]

13:38:08 złóż mandat więcej nie kandyduj. skoro uznajesz tylko jedyny słuszny głos partii

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:51:03] • [IP: 92.42.117.***]

Jak trzeba było bronić floty to był przeciw bo partia kazała dla mnie to żaden uczciwy radny

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:44:55] • [IP: 89.66.215.**]

Wyrzucili panią Agatowską bezprawnie. Złodziejom mało.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:39:54] • [IP: 31.0.45.**]

Patrzcie i uczcie się jak należy sprawować mandat radnego.Brawo panie radny Szpytko.Prawo musi stać ponad oszołomstwem.Jak złamano prawo to wszystkie uchwały pójdą do kosza.Oj będzie się działo.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:04:43] • [IP: 178.238.252.***]

czerwona ośmiornica interpretuje przepisy wedle swojego uznania. I tak was robią w wała by przy korycie zostać. wiadomo że mu się marzy zostać przy asieńce wiceburmistrzem. bije teraz piane by wykazać zasługi dla partii. choć zna się na przepisach jak gimbus na prawie.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 14:02:28] • [IP: 83.11.236.***]

patrzcie jak walczą o utrate swoich stołków, jak by była w porządku na pewno byłaby dalej, , nie doszukujmy się że dorosli byli pod strachem, może następny będzie lepszy.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 13:49:58] • [IP: 95.129.228.***]

Jak Wyborcy Katolicy zagłosują na swoją Katolicką PIS to ona będzie Rzadzic

Gość • Niedziela [12.03.2017, 13:49:09] • [IP: 95.129.229.***]

Jak widać z wielu wpisów suweren czyli My społeczeństwo w wielu przypadkach nie umie właściwie odczytać informacji i wylewa na inaczej myślących wiadra pomyj. Człowiek ma ograniczony okres życia a i często mądrość i inteligencja szybciej zanikają od momentu śmierci. Więc nie stawiajcie na jednego człowieka i nie oczekujcie by był dobry dla wszystkich. Stawiajcie na wartości zapisane i zatwierdzone przez większość europejską. Tutaj liczy się prawo, które trzeba przestrzegać i obojętne mi kto będzie w prezydium Rady, aby działał dobrze dla dobra nas wszystkich.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 13:48:43] • [IP: 109.241.63.***]

Oj naiwny ten pan radny Szpytko naiwny! Myśli że to coś da, -to pisanie tego wniosku do wojewody. Wojewoda jest pisowski i już dawno podpisał się pod tymi zmianami w Radzie Świnoujścia wszystkimi kończynami. Czy było to tajne czy jawne PIS ma to gdzieś i wojewoda też. Trybunał K. wzięli za twarz, a tu przejmować się będą zmianami w składzie prezydium jakiejś malutkiej rady. Stwierdzą że wszystko odbyło się w sposób demokratyczny i zgodnie z prawem i procedurami. Wnioski i skargi teraz to można pisać już na Berdyczów /obecnie Ukraina/.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 13:38:08] • [IP: 178.238.253.***]

Bardzo mi się to głosowanie nie podobało.Nie chcę takich radnych.To są bardzo delikatne słowa a należą się gorsze.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 13:26:40] • [IP: 95.129.228.***]

12 Gniewnych przeciw 9 aby 4 lata rzadzi to trzeba mieć większość by samodzielnie albo w koalicji

Gość • Niedziela [12.03.2017, 13:14:37] • [IP: 37.47.146.***]

To co wszyscy radni tracą mandat i nowe wybory??

Gość • Niedziela [12.03.2017, 12:54:15] • [IP: 62.69.241.**]

podobają mi się określenia: germański sługa, sprzedawczyk... jaki to moherowy beret musiał pisać.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 12:45:34] • [IP: 92.42.116.**]

Nie jestem zwolennikiem S.L.D. ale popieram Pana SZPYTKO.Dobrze ze nie należy do was obecny prezydent, strasznie mściwy człowieczek.Czlowieczek bez klasy.Tak zwany gbur.A na Pania Joanne zawsze oddam glos.A Pan Szpytko jest człowiekiem wykształconym wiec stanowisko kierownicze należy mu się.Aty człowieku jedz do prymitywnych angoli na zmywak.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 12:21:33] • [IP: 178.238.249.**]

Szkoda p.Krzysztofie, że chodzi pan pod dyktando Aśki.Do polityki się pan nie nadaje, za porządny z pana facet, więc jeszcze raz szkoda.Głosowanie było tajne bo stworzono technicznie taką możliwość.Czy głosujący z niej korzysta czy nie to jego wybór.Zresztą obrady prowadziła pana przewodnicząca, więc nie wiem dlaczego pan w nią bije?

AGENDA 21 • Niedziela [12.03.2017, 12:17:58] • [IP: 80.245.178.***]

AD: Niedziela [12.03.2017, 10:08:06] • [IP: 95.129.228.***] NIE PIJ WIĘCEJ, POLACY NA CHAZARSKICH, BERMANOWSKICH PACHOŁÓW GŁOSOWAĆ W NASZYM KIBUCU NIE BĘDĄ. NO MOŻE JAKAŚ NIEDOUCZONA CIEMNOTA.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 12:09:41] • [IP: 95.129.226.**]

do 08:20:05] • [IP: 37.47.173.**]" My razem z rodziną" - przecież wybory na prezydenta miasta też nie są jawne. Skąd wiesz jak zagłosuje rodzina?

Gość • Niedziela [12.03.2017, 12:03:33] • [IP: 88.156.206.**]

Panie Szpytko niech pan walczy bo to były kpiny z głosowania. Czyżby radni buli zmuszeni do takiego głosowania czy robili sobie z okazji zbliżających się świąt po prostu jaja

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:57:56] • [IP: 88.156.206.***]

P. Szpytko cały czas na kierowniczych stanowiskach. Teraz w oczy zagląda widmo bycia zwykłym urzędnikiem. Tak być nie może. Zwykłe etaty urzędnika są dla szarych obywateli. W związku z tym muszę głośno zaprotestować.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:47:00] • [IP: 31.1.103.***]

Brawo panie Szpytko. Dziwię się że radni brali udział w takim cyrku. Wizerunkowo stracili PO, PiS i GM. Mam nadzieję że wyborcy nie dadzą się nabrać na ich" piękne " słówka.

AGENDA 21 • Niedziela [12.03.2017, 11:46:00] • [IP: 80.245.178.***]

A JEŚLI TO NIE STRACH TYLKO WRODZONA GŁUPOTA MUTANTÓW??

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:39:39] • [IP: 93.94.190.***]

Dodam, że Pan Krzysztof Szpytko, Radny RM Świnoujście z wykształcenia jest prawnikiem. Mgr prawa :) :) :) Serdecznie Pana pozdrawiam !!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:37:47] • [IP: 92.42.114.***]

przy tusku było podobnie, angela w rozmowach z członkami straszyła i jej sie też udało zostawic tuska germanskiego sługe na stanowisku, bo to jedyny gosc co bedzie niszczył i robił destrukcje w Polsce, a my sprzedawczyków nie chcemy

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:28:15] • [IP: 178.238.253.**]

To samo pisałem, że wybory nieważne, bo KAZDE NOWE WYBORY MUSZĄ BYĆ TAJNE, więc SLD do dzieła, usadzić d-----ów

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:27:17] • [IP: 91.239.66.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [12.03.2017, 11:19:13] • [IP: 95.129.225.**]

Było to drugie głosowanie, bo w pierwszym nie została odwołana.Myślę, że gdyby w drugim głosowaniu też nie została odwołana to czy byłoby następne aż do skutku? Nie znam ani p.Agatowskiej, ani p.Mrozka, ani p.Śliwińskiego, ale takie zachowanie radnych jest poniżej krytyki.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:52:31] • [IP: 93.94.190.***]

Oczywiście, że złamano prawo.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:36:02] • [IP: 178.238.249.***]

Tacy koryciarze jak ten Pan przez ostatnie lata niby demokracji w naszym kraju kształtują naszą rzeczywistość, co tam problemy mieszkańców ważne koryto i trwanie przy nim za wszelką cenę.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:23:13] • [IP: 178.238.252.***]

postkomuna ma 3 % i płacze nad demokracją. czas sztandar najjaśniejszej PZPR wynieść i wziąć się do ciężkiej pracy której nigdy nie poznaliście. w końcu odwilż dotarła. Demokracja polega również na tym ze czasem trzeba przegrać, a rządzą ci którzy tworzą większość jak sama wieczna przewodnicząca powtarzała jak mantrę. ale jak widać ludziom pozbawionym kręgosłupa moralnego ciężko jest się z tym pogodzić.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:19:06] • [IP: 95.129.226.***]

Olszar widać że tobie i reszcie tobie podobnych nie po drodze do polityki bo nie potraficie zachować norm etyki jakie obowiązują w głosowaniu, a po za tym nie darzyłem tej pani sympatią ale zasady są zasadami.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:15:58] • [IP: 95.129.225.**]

Co to za radni co świadomie łamią prawo! W imię zabawy narażają na poważne konsekwencje całe miasto. Każda kolejna uchwała może być przecież nieważna! Jako żywo przypomina to co robi rząd PIS w Europie, ośmiesza. Tak samo ośmieszyli się teraz ci radni z UKŁADU. Brawo radny Szpytko za podjęcie walki o praworządność naszego miasta!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:13:59] • [IP: 178.238.253.***]

Czytam i czytam i potwierdzam tezę, iz najwieksze pieniactwo i brak kultury wysławiania się, atak agresji, w komentarzach wypływa od ludzi zakochanych w PIS. Fałsz ma krótkie nogi i śmierdzące stopy. Już nawet księża nie chcą was słuchać. ...

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:12:33] • [IP: 188.146.137.***]

A kto prowadził to głosowanie Radna Agatowska? Coś będzie to zabawne, jeśli to prawda. Przegraliście jawnie to tajnie wygracie? Chłopie oni was ze wszystkich spółek wywalą i na tym zakończy się.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 10:08:06] • [IP: 95.129.228.***]

Wyborcy Katolicy jak zagłosują na Swoją Katolicką PIS i zdobędą co najmniej 11 Głosów to Samodzielnie będą Rzadzic Miastem Portowym Świnoujscie

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:50:35] • [IP: 94.254.226.***]

To sie komus tyłek do stołka przyrósł. Brak honoru całkowicie. Jak gdzieś Cie nie chca to pogódź się z porażka. W końcu pierwszy raz w historii miasta czerwoni sa w mniejszości i co widzimy - ciagle sie pchają do korytka samorządowego. Wstyd ! Co ciekawszym mogę polecić stronę IPN tam w biuletynie informacji publicznej mozna sobie poczytać o nie których osobach z samorządu swinoujskiego. Swinoujscie to był ostatni bastion czerwonych który padł. Brawo !

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:49:15] • [IP: 31.0.71.***]

Panie Szpytko, całą rodziną jesteśmy z Panem.Niech Pan walczy o praworządność której brakuje już też w naszym mieście.Jak można tak głosować! Ci co nie odróżniają głosowania tajnego od jawnego powinni natychmiast odejść.Ludzie, kogo my wybraliśmy na naszych przedstawicieli!!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:49:08] • [IP: 80.245.182.**]

Ale się post-komuchy rzuciły do komentowania - lamentowania, ho ho ho ! Wyczuli swoją ostatnią szansę - pan wojewoda - koleś polityczny ich uratuje. A tu będzie ZONK. Bo pan wojewoda ma was gdzieś. .. czerwona stonko. Jeśli chodzi o politykę to ja się PiS'u nie boję bo wiem, że J. Kaczyński to człowiek mądry i doświadczony - trzyma wszystko krótka za mor... A tego teraz było potrzeba Polsce. Polsce rozkradanej przez ostatnie 10 lat. Krótko za mord... Polska stała się kopalnia dla złodziei, pejsiarzy i unijny szemrany kapitał. Polacy stali się białymi murzynami, nabijającymi ogromne majątki Niemców, Anglików i nie-wiadomo kogo. Pozwalała na to Polska władza - skorumpowana aż do saaaaamej góry w Warszawie. Za następne 10 lat bylibyśmy śmieciami w swoim kraju. PiS to ostatnia nadzieja dla nas, dla Polaków. SLD próbuje to spierd...ć. Tylko dlatego, że nic innego nie potrafią jak brać urzędnicze pensje i obdzielać się premiami. Załóż Agatowska i Szpytko własną działalność i zobaczymy jaka jesteś sprytna i mądra.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:34:58] • [IP: 164.127.237.**]

Trzeba umieć przegrywać a nie szukać wątpliwych argumentów

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:32:41] • [IP: 94.254.228.**]

Do specjalisty od" udciwości i monczenia" /194/ Matole sprawdż życiorysy swoich radnych, p. M... oraz Joja...

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:29:37] • [IP: 95.129.224.**]

I takim to sposobem i właśnie dlatego PiS chce wprowadzić urny do głosowania PRZEŹROCZYSTE, aby było widać, kto na nich głosował a kto na przeciwnika. Wiadomo, że jak ktoś będzie innego zdania niż" Ludzcy Panowie", może się zwijać z Polski, bo tak będzie miał umilony pobyt w Ojczyźnie, iż tylko to mu pozostanie. I tyle, jeśli chodzi o ostatnie głosowanie w Świnoujściu i odwołanie p. Agatowskiej. I tak wygląda wg. niektórych demokracja? Pewnego poranka wszyscy obudzimy się" z ręką w nocniku" i niczego nie będziemy w stanie zmienić - wszystko ze strachu przed niepewną przyszłością swoją i naszych dzieci. Bo jak nas nie znajdą, to zajmą się naszą bliższą (i dalszą?) rodziną. Młodzi tego nie znają, bo ich wtedy nie było na świecie, ale nasze pokolenie pamięta dobrze tamte czasy zastraszania i przemocy. Nowoczesny" Powrót do przeszłości"?

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:27:35] • [IP: 93.94.190.***]

Pozwolę sobie skopiować tekst przedmówcy przypominając wszystkim piszącym, że ŻYJEMY W PAŃSTWIE PRAWA. Prawo to nie jest jednak pisane na kolanie, ani nie jest pisane pod zapotrzebowanie UKŁADU. CYT :" Szpytko ma rację.To co się działo na Radzie Miasta to kpina z prawa. Ciekawe co będzie gdy Wojewoda uchyli podjęte uchwały" . koniec cytatu.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:19:53] • [IP: 83.21.61.***]

Zgadzam się z panem Krzysztofem Szpytko że głosowanie było nieważne, zachowanie tak zwanej koalicji było żenujące niektórzy z tych osób było nieprzyzwoite.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:17:46] • [IP: 88.156.206.**]

Legitymację do udziału prokuratora w postępowaniu administracyjnym przyznaje mu Ustawa o prokuraturze, Ustawa - kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury. Paragraf 382 ust. 1 Regulaminu stanowi, że" prokurator inicjuje postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądem administracyjnym oraz bierze udział w tych postępowaniach, jeżeli wymaga tego ochrona praworządności, a w szczególności, gdy naruszenie prawa lub bezczynność organu narusza interes Rzeczypospolitej Polskiej lub interes społeczny".

Gość • Niedziela [12.03.2017, 09:16:17] • [IP: 88.156.206.**]

UDZIAŁ PROKURATORA W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM Zadaniem prokuratury jest" strzeżenie praworządności oraz czuwanie nad ściganiem przestępstw". Działanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach karnych to zatem tylko jeden z wielu aspektów pracy prokuratora. Uczestniczy on także w innych postępowaniach na co wskazuje art. 42. Ustawy o prokuraturze. Zgodnie z tym przepisem" Prokurator bierze udział w postępowaniu cywilnym, administracyjnym, w sprawach o wykroczenia oraz w innych postępowaniach, co określają odrębne ustawy.". Udział prokuratora w postępowaniu administracyjnym i cywilnym jest emanacją jego ustawowej roli" strażnika praworządności". Chodzi tu zarówno o sferę stosowania prawa (decyzje administracyjne) jak i jego stanowienia (np. uchwały gminy). Należy zwrócić uwagę, że udział prokuratora w postępowaniu administracyjnym nie jest permanentny, to szczególny rodzaj postępowania.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:59:03] • [IP: 80.245.187.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:59:02] • [IP: 80.245.182.**]

Świnie zawsze okropnie kwiczą jak się je odpędza od koryta.. .. ale najgłośniej kwiczą te czerwone. To taka odmiana stworzona - o ile się nie mylę - w komunistycznej Rosji. A Ty Agatowska lepiej siedź cicho bo w końcu ktoś wyciągnie na światło dzienne te twoją pracę magisterską. Wtedy dopiero zobaczysz Syberiadę z bliska.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:57:48] • [IP: 62.69.254.***]

Radny Krzysztof Szpytko słusznie zauważył, że podczas głosowania zostało złamane prawo. Pismo do Wojewody jest bardzo dobre i merytoryczne. Zobaczymy czy i jak Wojewoda zadziała. Radni z POPISU i Całej Morskiej powinni się wstydzić, że prawo mają za nic. Mandat radnego przecież do czegoś zobowiązuje. W takie gierki niech bawią się na placu zabaw.Jednym słowem nie dorośli do funkcji, którą sprawują. Zapamiętamy te nazwiska przy wyborach.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:57:12] • [IP: 88.156.235.***]

Tajne to nie znaczy, że nie mogę wyrażac swojego zdania.Każdy miał zapewnioną tajnośc kto chcialCzas pogodzic sie z przegraną.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:56:48] • [IP: 80.245.179.***]

TAKICH RADNYCH TRZA USUNAC WIECEJ NA NICH NIE GLOSOWAC!!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:49:16] • [IP: 178.238.247.**]

Ale robia szum ale prawda jest taka ze ICh Juz WIECEJ NIE CHCeMY!!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:45:09] • [IP: 95.129.224.**]

Może radny zadbał by o swoją dzielnicę bo Posejdon zaczyna wyglądać jak dzielnica opuszczona przez Boga, dziury, zapadnięta kostka /rakotwórcza z odpadów hutniczych/chodniki jak tory przeszkód i td.Pan radny skupia się na korycie niestety

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:43:38] • [IP: 83.21.52.**]

Trudno pozbyć sie władzy, oj trudno!!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:21:11] • [IP: 37.248.155.**]

czy SLD jest niesmiertelna, , ze chcecie ciagle byc u wladzyi tylko kolesi hotele sie rozwijaja..a my tania sila robocza

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:20:05] • [IP: 37.47.173.**]

No tak niektórzy myślą że są ponad prawem i mogą wszystko ale tak nie jest. Brawo Panie Radny Szpytko. My razem z rodziną będziemy w najbliższych wyborach samorządowych głosować na Panią Joannę Agatowską oraz na radnych SLD

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:18:14] • [IP: 84.106.125.***]

Obojętnie co myślicie o Agatowskiej!Fakt zostaje faktem, że złamano zasadę tajności głosowania i jest ono nieważne!

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:08:38] • [IP: 79.140.194.**]

SLD-PZPR maja czelnosc mowic o zastraszaniu, swobodzie, udciwosci itd. Od roku 1944 jak sie polaczyli ze STALINEM tak do 1990 roku monczyli nasz kraj cala POLSKE !! Precz z komuna...

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:02:45] • [IP: 37.8.215.**]

przecież ma być po nowemu. Nie trzeba sali kolumnowej kpią z wyborców.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:01:43] • [IP: 178.225.149.***]

Musicie sie panstwo z SLD i wszelakiej masci KODomici pogodzic z tym ze czas KOMUCHOW I ICH BOLKOW SKONCZYL SIE

Gość • Niedziela [12.03.2017, 08:00:00] • [IP: 188.146.128.***]

SLD zachowuje się jak pis jak przegrali to sfałszowane wybory

Gość • Niedziela [12.03.2017, 06:58:29] • [IP: 2.108.233.***]

Głosowanie w takim razie powinno być unieważnione!! To są kpiny, co wyrabia się w tym mieście!! Komuna wraca??

Gość • Niedziela [12.03.2017, 02:14:06] • [IP: 203.110.197.***]

Pan Szpytko nie żali się, że J. Agatowska została odwołana tylko wskazuje na możliwe złamanie prawa przy tym odwołaniu. Jak by nie było radni mają dostęp do porad prawnych więc mogli ich zasięgnąć i zrobić to jak należy. ... czyli zgodnie z prawem. Tyle w temacie. Jeśli jest o obecnie niezgodne i nie zostanie uchylone to stwarza to drogę do co raz to innych uchybień.

Gość • Niedziela [12.03.2017, 01:25:51] • [IP: 88.156.206.***]

JEZELI NIE WIESZ KTO WYBRAL TUSKA TO CI POWIEM 79% POLAKOW I PRZY DUZEJ POMOCY(PRZYPADKOWEJ) KACZYNSKIEGO KTORY UZNAL TO JAK SAM MOWIL ZA SUKCES I WRECZYL SWOJEJ WYSLANCE Z BROSZKA BUKIET ROZ NA LOTNISKU WSZYSCY WIDZIELI:-)

Gość • Niedziela [12.03.2017, 01:16:09] • [IP: 88.156.206.***]

Glosy radnych, ktorzy pokazywali karty jak glosowali powinny byc NIEWAZNE.Zenada to co wyprawiaja nie ma nic wspolnego z demokratycznymi wyborami.Nie popieram zadnej partii ale to co zrobili na tym glosowaniu to pogwalcenie wszelkich norm i zasad!!TO SUWEREN WYBRAL WIEKSZOSCIA GLOSOW PANIA AGATOWSKA I TYLKO SUWEREN MA PRAWO JA ODWOLAC.A zachowanie tych mlodych radnych nie wiem chyba z PO p.Borowski i ten drugi z czarna brodka ktorzy z ironicznym usmieszkiem pokazywali swoje karty do glosowania NIE DO PRZYJECIA!!Ta pani Jablonska ona wogole nie nadaje sie na radna LUDZIE KOGO MY WYBRALISMY?!Juz nie mowiac o tych panach z PiS-u (mowie o tych dwoch niewysokich jeden lysy z wasami, ktory nie potrafi wyartykulowac co chce powiedziec i ten drugi co chyba zostal wybrany na wiceprzewodniczacego nie wiem co on chce powiedziec mecze sie jak go slucham chcialabym zrozumiec co mowi)Jeden tylko pan z Pis-u zachowal sie godnie, dlaczego jego nie wybrali NIE ROZUMIE?Moze zamadry?

Gość • Sobota [11.03.2017, 23:45:25] • [IP: 92.42.112.***]

Ze strachu to wybrali Tuska i 27 wystraszonych oddało hołd makreli. Nie wiadomo kto wystawił kandydaturę Tuska bo nikt się nie przyznaje. Taka jest żydowska demokracja w UE, można tylko POtakiwać i się POdlizywać europejsom.

Gość • Sobota [11.03.2017, 23:39:01] • [IP: 31.0.35.**]

I właśnie tacy ludzie jak Radny Szpytko powinni nas reprezentować w radzie miasta. Gdyby wystartował na prezydenta po Żmurkiewiczu też miałby spore szanse.

AGENDA 21 • Sobota [11.03.2017, 23:20:24] • [IP: 80.245.178.***]

MUTANCI poPIS ZE WZGLĘDU NA OCIĘŻAŁOŚĆ INTELEKTUALNĄ NA PEWNO NIE WIDZĄ W TYM PROBLEMÓW, TAK JAK ZE ZŁODZIEJSTWEM W AMBER GOLD.

Gość • Sobota [11.03.2017, 23:10:10] • [IP: 92.42.118.*]

Może i nie całkiem prawnie, ale czy to honor tak płakać po odwołaniu? Skoro ludzie w większości nie chcę mieć pani J.A. jako przewodniczącej, to nie chcą - mówi się trudno, dziękuje się i z honorem odchodzi ze stanowiska - no bo przecież nie z Rady, chodzi tylko o stanowisko na litość, przestańcie już nas tą sprawą męczyć, bo mam wrażenie, że radni SLD na czele z panią przewodniczącą z lodówki mi wychodzą.

Gość • Sobota [11.03.2017, 23:02:10] • [IP: 37.248.167.***]

Przeczytałem to pismo od początku do końca.Muszę obiektywnie przyznać że jest dobrze napisane. Oglądałem też film.Dla mnie złamano prawo jak nic.Głosowanie mialo być tajne a było częściowo jawne.Radnemu gratuluję odwagi że to wyciągnął na światło dzienne.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:56:04] • [IP: 92.42.115.***]

przypomina mi to wycie PiS-u po wyborze Tuska. Nic z tego panowie! Nie liczcie na to, że znajdziecie paragraf na demokrację. Trzeba się umieć pogodzić z porażką i wziąć do roboty / uczciwej!/ a nie liczyć na łut szczęścia

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:50:49] • [IP: 89.229.82.**]

SLD nie może odczepic sie od władzy słabe

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:50:48] • [IP: 62.69.231.***]

Tak to wygląda jak oderwą od koryta szukanie dziury w całym.Wyją wyją i wyć będą.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:49:25] • [IP: 95.129.224.**]

Szpytko przecież to chyba dobrze że ją odwołali tak czy siak odwołali szkodnika a nie sądzę aby radni byli zastraszani. O co ci chodzi? Na wojska polskiego drzewa chcą wycinać może tym się zainteresuj a nie o pierdołach gadasz.

analityk • Sobota [11.03.2017, 22:38:15] • [IP: 95.129.225.***]

Demokracja jest dobra dla czerwonych kiedy utrzymują się przy korycie. Kiedy tracą koryto zaczyna się bezprawie, faszyzm ewentualnie nadciąga średniowiecze. najzwyczajniej ta schyłkowo/śmietnikowa formacja nie potrafi żyć jako konstruktywna opozycja.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:33:48] • [IP: 95.129.225.**]

Faktycznie, to głosowanie nie było tajne! Zastanawiam się dlaczego i kto wpadł na taki pomysł. Radni, to nie fair.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:26:23] • [IP: 178.238.247.**]

a mowila ze nie jest przyklejona do tego krzesla!(stolka)---oj chyba tak !!i to bardzo!!

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:24:16] • [IP: 37.248.155.**]

P. Krzysztofie, wiem że ciężko jest przyjmować do wiadomości porażkę i jeśli tak uważacie, że radni nie działali swobodnie, to dlaczego braliście udział w tej szopce. Ta kobieta, Agatowska ma w naszym mieście Świnoujściu opinię zakłamanej osoby, dla Was jest koleżanką doświadczoną i umiejącą najlepiej rozwiązywać problemy. Uważam że Wasza lojalność jest zbyt daleko przesadzona do tej kobiety, bo śledząc wypowiedzi i krytyki co do jej osoby, to mieszkańcy mają o Agatowskiej bardzo złą opinię. Dajcie już sobie na luz, swojego czasu był pan Naczelnikiem Wydziału Ochrony Środowiska i był Pan rzetelną osobą, mieliśmy zaszczyt z panem współpracować. Agatowska jest sprytną i wyrachowaną osóbką, potrafi człowieka owinąć wokół swego paluszka. Ci co ją znają wiedzą co mówią i niech w końcu weżmie się do uczciwej pracy i niech przestanie żerować na innych, a wtedy może odzyska swoje dobre imię.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:18:03] • [IP: 80.149.82.***]

No i po co ten płacz ? W całym kraju sld jest odsuwane od władzy ale tylko u nas myśleli że mają tu dożywocie.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:17:46] • [IP: 178.238.246.***]

Pomóżcie RADZIE, jeżeli coś nie zgadza się w UKŁADZIE.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:14:37] • [IP: 31.0.44.***]

Panie Szpytko trzymam kciuki, oby się udało.

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:12:23] • [IP: 62.69.251.**]

Szpytko ma rację.To co się działo na radzie miasta to kpina z prawa. Ciekawe co będzie gdy Wojewoda uchyli podjęte uchwały?

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:07:49] • [IP: 92.42.116.***]

Tak trzymać Panie Radny!

Gość • Sobota [11.03.2017, 22:03:30] • [IP: 83.254.94.***]

SLD boi się odsunięcia od władzy?? Boi się, ze nie ma już większości w radzie?? Zmurkiewicz sie na nich wypiął, Agatowska odsunięta i wielka krzywda sie stała!!jak widać boli odsunięcie od koryta

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:59:58] • [IP: 83.0.180.***]

Dziękuję za film. Biorę kartkę i notuję, kto złamał zasadę tajno sci. Tym Państwu już dziękujemy. Wśród tych prym wiedzie p. Jabłońska, która kilka razy odczytuje, że głosowanie było tajne. Czytanie ze zrozumieniem to elementarna umiejętność, którą kształtują dzieci w pierwszych klasach podstawówki. Bez komentarza.

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:50:12] • [IP: 109.111.117.***]

Szybko dostał posadę w OT PORT a teraz wspiął się na Nowickiego

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:47:20] • [IP: 31.0.70.***]

Brawo, brawo i jeszcze raz brawo! Jedyny rozsądny w radzie.

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:35:34] • [IP: 83.0.180.***]

W końcu jakiś merytoryczny głos rozsądku. Nie udało się odwołać p. Agatowskiej w tajnym głosowaniu, to" nasi " radni postanowili załatwić to po swojemu, bezprawnie. Jeśli radni nie rozumieją co to jest zasada tajności i po co, przez mądrzejszych od nich, została ustanowiona, to powinni złożyć swój mandat. W całym tym układzie pocieszające jest to, że ktoś domaga się przestrzegania prawa. Tak więc teraz nie tylko kurator w sprawie nowej siatki szkół, ale i wojewoda w sprawie odwołania przewodniczącej, będą musieli bliżej przyjrzeć się temu, co dzieje się w Świnoujściu. Bo to, że leżymy na wyspie nie zwalnia nas z przestrzegania przepisów. Prawo jest ponad układami.

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:35:31] • [IP: 92.42.117.***]

Moim zdaniem -sposób głosowania, z pokazywaniem kart (wcześniejsza sugestia o robieniu foto karty) to jawne naruszenie prawa. Uchwała jest nieważna!

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:32:23] • [IP: 37.47.154.**]

Jak mogli odwołać SZANOWNA Z SLD przecież nas się nie da odwołać tylko my mamy prawo rzadzic i BASTA HA ! Ha ! Ha ! no i co stalo się itp itp.

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:31:46] • [IP: 93.94.184.***]

ten pan chyba się zapomniał - myli pojęcia DEMOKRACJI - boli brak władzy ?? Nie ma prezydenta nie ma rudej nie nic widać tylko kanał

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:16:43] • [IP: 93.94.190.**]

Po prostu to jest kpina.Proszę kogo mamy w RM-tragedia

Gość • Sobota [11.03.2017, 21:14:00] • [IP: 10.125.128.***]

Co koryto się urwał i kwik

Oglądasz 1-129 z 129
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■