Projekt został przygotowany by usprawnić przygotowania i realizację inwestycji poprawiającej dostęp do portu morskiego w Szczecinie. Inwestycja realizowana będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (wartość inwestycji ok. 1 mld 385 mln zł – w tym 85 proc. ze środków unijnych i 15 proc. ze środków z budżetu państwa). Ma być zrealizowana do 2022 roku.
Minister Rozwoju i Finansów decyzją z początku stycznia br. zapewnił fundusze na realizację przedsięwzięcia.
Inwestycja ma charakter strategiczny dla gospodarki i bezpieczeństwa państwa. Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 metra jest niezbędna dla rozwoju morskich portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, a tym samym zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym.
Biuro Prasowe MGMiŻŚ
Jak na razie została zrobiona potworna fuszerka remontu nabrzeża, już zaczynaja sie obsuwać kamienie a jeśli kanał zostanie pogłębionych to wszystko runie. POLSKA LIPA. Skończy sie wszystko wielkim skandalem !
Czyli dalej wszystko w-g zasady: Niech żyje port w Szczecinie - niech zdycha port w Świnoujściu. I z czego tu się kuźwa cieszyć.
Gdzie EKONOMIA? Po co te dodatkowe KOSZTY dla PORTU NA RZECE, w głębi lądu? Wszelkie działania w tym kierunku na powodują nadmierne wydatki. Patrzeć należy perspektywicznie i WYKORZYSTAĆ NATURALNE WARUNKI PORTU NAD MORZEM, jakim jest Świnoujście. Powinno zaistnieć w świadomości Polaków, że SZCZECIN NIE LEŻY NAD MORZEM i nie powinien być portem morskim. Te pieniądze lepiej wydać na drogę ekspresową Szczecin-Gdańsk z modernizacją odcinka Szczecin-Świnoujście. Będzie TUNEL, KONTENERY i... KORKI, a POMYŚLUNEK daleko w polu.
Tempo w jakim pany PiSczyki z ministrem Waszczykowskim na czele zrażają do siebie Unię Europejską wyprzedza znacznie apetyty PiSczyków na unijną kasę. Może sie mylę, ale od przyszłego roku PiSczyki będą mogły się tylko oblizać. Kraje zachodniej Europy zrobią oddzielny budżet dla strefy euro, a Polska dostanie środki wystarczające na strzyżenie trawników. Tor wodny zostanie zamulony do 8 m i przestanie być ważnym portem morskim
Za te pieniadze mogli byscie te wody zarybic i walczyc z klusownikami a tak to znowu ryby nie bedzie. Trzeba bedzie jezdzic do szczecina ;(
Wstęp do bazy kontenerowej i degradacja srodowiska, przecież te tereny t od dawna są chronione, a gdzie zieloni?
Odpowiedz pogłębia ale w basenach ciągle zamula i rozwiązania na to niema wiec ciągle będę pogłębiać a to koszty i utrudnienia w kanałach
Jak na razie została zrobiona potworna fuszerka remontu nabrzeża, już zaczynaja sie obsuwać kamienie a jeśli kanał zostanie pogłębionych to wszystko runie. POLSKA LIPA. Skończy sie wszystko wielkim skandalem !
Panamaxy mogą bez problemu dobijać do nabrzeża Górników i Hutnika. Nie trzeba przerabiać olbrzymich pieniędzy i degradacji środowisko dla budowy nowego portu zewnętrznego. Nie mówiąc już ze trzeba nagiac wszystkie strategiczne dokumenty naszego Miasta.O tym ze nastąpi natym tle podział społeczny mieszkańców lepiej nie mówić. Pomysłodawcy mają to gdzieś bo żaden z nich tu nie mieszka.i wykonują ruch polityczno-finansowy tylko na czas ich kadencji.Potem ten moloch będzie wykorzystany w 50%, ale to będzie już tylko nasz problem.Jeśli na to pozwolimy.
niemają co z hajsem robic, dla koleszkuf robotke szukają, cfaniaczki, zanasze
Ten pomysł to przerost ambicji nad rozumem.
do Gość • Środa [22.02.2017, 19:33:49] • [IP: 95.129.224.**] w przypadku kontenerowców nie masz racji bo jeśli chodzi o tak wielkie statki to zanurzenie nie jest jedynym parametrem otwierajacym drogę dla nich do konkretnego portu. Dla wielkiego panamaxa nie ma warunków nawigacyjnych żeby płynąć przez ciasny Piastowski a potem ładować się w portowe kanały przed Szczecinem. Tylko Świnoujście z głębokowodnym terminalem wysunietym daleko przed ląd jest rozsądnym rozwiązaniem
AD:l • Środa [22.02.2017, 19:45:46] • [IP: 94.254.225.**] LOL PRZYGŁUP
19:45 - naprawde myslisz, że po pogłebieniu 60 kilometrów toru zatrzymają się i basenów 8-metrowych nie pogłębią?!
Na całym świecie upadają porty w głębi lądu jeśli nie leżą na szlaku o naturalnych głebokościach pozwalających na przejscie dużych staków. Przykładem jest również Europa Zachodnia. W Świnoujściu i tak nabrzeża stoją puste. Ale ktoś ma chore ambicje, szkoda że realizuje je za cudze pieniądze.
SUPER POMYSŁ Chiński terminal kontenerowy won do Szczecina.
Zasypać ten rów do Szczecina i tunel nie będzie potrzebny
niech poglebiaja zobaczymy jak fajansiarskie nabrzeza ladnie sie osuna jeszcze urzad morski nic nie zrobil dla naszego miasta ich dupowate modernizacje nigdy na dobre nie wyszly a szczecinowi niech sobie inny kanal wykopia przez wolin beda mieli blizej
Czy ktos sie wreszcie nauczy, ze Szczecin nie lezy nad Baltykiem. Kasa wywalona w bloto. Jednak kto bogatemu zabroni i dodatkowo nie za swoje.
To won z pomysłem portu kontenerowego niszczącego plażę i przyrode wraz z klimatem, charakterem wyspy Wolin i Mierzei Przytorskiej.
Panie biegacz, ten pomysł to raczej nie jest dobry dla tego miasta, no chyba że mowa o Szczecinie :)
Pieniądze wywalone w błoto w przenośni i dosłownie!
A w szczecinie. Baseny max 8m gdzie tu sens tej inwestycji. banda nic wiecej
Pieniądze wywalono w błoto w przenośni i dosłownie!
W takim razie terminal kontenerowy w Świnoujściu nie będzie potrzebny! Kontenerowce popłyną prosto do Szczecina.