POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [20.02.2017, 22:01:54] • Świnoujście

Kolizja BMW z autobusem. Jak się okazuje, winnym jest kierowca osobówki

Kolizja BMW z autobusem. Jak się okazuje, winnym jest kierowca osobówki

fot. Sławomir Ryfczyński

Po godzinie 20.00, na skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej z ulicą Steyera, doszło do nietypowej kolizji. Podczas gdy autobus skręcał w ulicę Steyera, na skrzyżowanie wjechało także osobowe BMW, którego kierowca nie zachował szczególnej ostrożności. Na miejsce wezwani zostali funkcjonariusze policji.

O szczegóły dotyczące niedzielnego zdarzenia, poprosiliśmy oficera prasowego KMP w Świnoujściu.

Kolizja BMW z autobusem. Jak się okazuje, winnym jest kierowca osobówki

fot. Sławomir Ryfczyński

- W niedzielę po godzinie 20.00 przy skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej z ulicą Steyera doszło do kolizji z udziałem autobusu oraz samochodu osobowego marki BMW. W toku podjętych czynności ustaliliśmy, że sprawcą zdarzenia był 29-letni kierujący osobówką, który nie zachował szczególnej ostrożności oraz bezpiecznej odległości od poprzedzającego go autobusu, który podjął manewr skrętu w prawo. Obaj uczestnicy zdarzenia byli trzeźwi, sprawca kolizji zostanie ukarany przez sąd, gdzie skierujemy stosowny wniosek - informuje asp. sztab. Beata Olszewska.

Kolizja BMW z autobusem. Jak się okazuje, winnym jest kierowca osobówki

fot. Sławomir Ryfczyński

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 140, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-140 z 140

Gość • Niedziela [20.01.2019, 14:44:47] • [IP: 178.238.253.***]

Co tu tak dużo aż (nad tyle) komow??!!

Gość • Czwartek [23.02.2017, 09:54:27] • [IP: 46.231.63.***]

po raz który mamy kolizje z udziałem BMW?! ludzie nie kupujcie tych aut, a tu to chyba blondynka jechała?! wina bez dyskusyjna jest bmw

Gość • Środa [22.02.2017, 20:19:29] • [IP: 62.69.231.***]

Każdy z was raczej zazdrości BMW i stad tyle jadu a tak apropo On nie jest i nigdy nie był z krzywej. Stulić mordki i zająć się sobą a nie bzdury wypisywać mam nadziej ze wygra sprawę! Za. .3..2..1 hejt. Pozdro !

maxx • Środa [22.02.2017, 17:31:19] • [IP: 178.238.249.**]

Brawa dla kierowcy BMW że nie przyjął mandatu. Ewidentnie wina kierowcy autobusu. Sprawę w sądzie ma wygraną. To światełko które odbija się na BMW to światła obrysowe autobusu a nie kierunkowskaz.

Gość • Środa [22.02.2017, 14:58:50] • [IP: 93.94.191.***]

Tak niech idzie do sądu, sędzia pewnie przyzna mu rację... Buhahahaha

Gość • Środa [22.02.2017, 11:19:25] • [IP: 37.248.155.***]

Każdy kto uważa że kierowca BMW ma rację powinien stracić prawo jazdy i jeszcze raz zdawać bo jest z powiodu swojej niewiedzy i braku wyobrażni potencjalnym zagrożeniem na drodze

Gość • Środa [22.02.2017, 11:18:25] • [IP: 37.47.158.**]

Co wy gadacie z tym kierunkiem to że wrzuci kierunek wcześniej to nie znaczy że może zjechać drogę komuś na innym pasie jeżeli zmusi inny pojazd to zwolnienia prędkości jest to wymuszenie winne ponosi kierowca autobusu

Gość • Środa [22.02.2017, 11:01:31] • [IP: 178.5.72.***]

Ja opuszczajac wolno rondo z takiego pasa jak autobus, pomimo ze mialem kierunkowskaz wlaczony, i na jezdni nie bylo znakow poziomych, zostalem uderzony przez pedzace bardzo szybko auto, ico? Policja uznala tylko zmiane pasu bez upewnienia sie czy jest wolny.Ze mialem kierunkowskaz to nic nie wplynelo no werdykt, tamten kierowca oswiadczyl ze nie patrzyl na to, bo byl na swoim pasie! Przypuszczam ze specjalnie przygazowal i spowodowal wypadek aby ubezpieczenie wyremontowalo jego rzecha. Monitoringu niestety nie bylo, zeby to udowodnic. Tez uwazam ze jezeli, to obydwa kierowcy sa wspolwinni!!

Gość • Środa [22.02.2017, 10:54:04] • [IP: 92.42.116.***]

Gość • Wtorek [21.02.2017, 23:04:56] • [IP: 80.245.177.***] - a skąd wiesz, że najpierw była osobówka, a potem przyjechał autobus i skręcił? Co tam robiła? Stała? Po co jak świtała nie działały. Autobus jedzie i skręca powoli, więc to raczej wygląda na podjechanie osobówki pod powoli manewrujący autobus i jeśli autobus miał włączone kierunkowskazy to wina jest kierowcy osobówki.

Paweł T. • Środa [22.02.2017, 00:11:02] • [IP: 178.238.250.**]

po I fizycznie niemożliwe jest żeby to była wina kierowcy BMW...nie będe tłumaczył dlaczego bo to powinno być oczywiste. Po II REPORTER powinien napisać"policja uznała że kierowca BMW nie zachował ostrożności" a nie ferować wyroki pisząc" kierowca nie zachował ostrożności" dziennikarz nie ma prawa WYDAWAĆ OSĄDÓW a jedynie ma powinność RELACJONOWAĆ zdarzenie jeśli to dla takowego nie jest oczywiste to ewidentnie powinien zmienić zawód.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 23:46:41] • [IP: 94.254.128.***]

autobus skrecał w prawo z pasa do jazdy na wprost, nie lubie typa z krzywej ale tym razem prawo jest z nim jechał prawidłowo wina autobusu

Gość • Wtorek [21.02.2017, 23:34:10] • [IP: 93.94.188.**]

kierowca BMW był trzeżwy ale dziwnie sie zachowywał, zapewne po badaniu na narkotyki by cos wykazało, ale policja nie dysponuje takim zapleczem. szkoda. mniej debili na drodze by było.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 23:04:56] • [IP: 80.245.177.***]

autobus nie mial prawa skrecic jesli byla tam osobowka, to po pierwsze, bmw mialo prawo jechac swoim pasem, dobrze ze do sądu się odwolal, autobus skoro bylo tam auto, powinien sie zatrzymac, przepuscic, jesli nie widzial, trudno, jego ryzyko

Gość • Wtorek [21.02.2017, 22:04:18] • [IP: 188.146.141.***]

Marka osobówki wiele tłumaczy

Gość • Wtorek [21.02.2017, 21:05:36] • [IP: 37.8.215.***]

przeciez autobus nie powinien z tamtago pasa jechac w prawo. tam jest kierunek na wprost

Gość • Wtorek [21.02.2017, 20:59:20] • [IP: 5.172.236.***]

Kierowca z BMW to IDIOTA i tyle komentarza

Gość • Wtorek [21.02.2017, 20:53:38] • [IP: 79.186.211.***]

Ta bmka to taka damska trochę 😅 wiadomo... armia z krzywej

Gość • Wtorek [21.02.2017, 20:51:45] • [IP: 109.241.63.***]

Autokar chcąc skręcić w prawo powinien okrakiem zająć dwa pasy/pół na pół/ żeby wyrobić się do skrętu pod kątem prostym, oraz sygnalizować ten skręt. Wtedy BMW nie miałoby miejsca do skrętu w prawo ze swojego pasa. Na zdjęciach nie widać aby kierunkowskaz miał włączony. O ile stał całą swoją szerokością na pasie na wprost i nie sygnalizował/albo za późno sygnalizował/ to wina kierowcy autokaru bez dyskusji.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 20:43:55] • [IP: 80.245.188.***]

wiekszy ma zawsze pierszenstwo nawet jak niema to ma i tyle

Gość • Wtorek [21.02.2017, 19:37:32] • [IP: 109.243.212.**]

jak by nie bylo, kazdy cios dla armi z krzywej jest darem dla miasta

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:45:51] • [IP: 80.245.178.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:42:32] • [IP: 217.153.136.*]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:34:32] • [IP: 94.254.227.***]

BMW - BĘDZIESZ MIAŁ WYDATKI

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:32:18] • [IP: 46.134.173.***]

Najlepszymi kierowcami autobusów na świecie są kierowcy z KA Ś-cie na czele z Haniuś i Aniuś. A najładniejszy oprócz wymienionych jest Józóś.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:23:29] • [IP: 95.129.225.***]

Dobrze że do Sądu pójdzie, wina autokaru jak nic, nie wiem gdzie ma oczy policja.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:12:39] • [IP: 37.47.132.**]

to autokar a nie autobus

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:06:45] • [IP: 94.254.224.**]

Jakoś kuzwa widziałem jak aylutobus dają radę normalnie skręcić z prawidłowego pasa niebylo by sprawy pewnie to Niemiec!! Żal i patologia przepisy hajaha

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:03:07] • [IP: 80.245.182.***]

ludzie jak wy prawo jazdy pozdawaliście. Ja osobiście jężdżę na pługach odśnieżnych w zime po drogach i jak widzę jak ludzie się zachowuja i co robią kiedy na drodze pracuje sprzęt do zimowego utrzymania a takowy jest w świetle przepisów jest pojazdem wykonujecym pracena drodze i ma pewne przywileje a inni kierowcy muszą zachować szczególną ostrożność a co robią wyprzedzaja wciskaja sie pod pług przeciskaja sie, trąbią wyprzedzają z prawej. a dziwicie się że kierowca bmu odwalił taki manewr

Gość • Wtorek [21.02.2017, 18:00:46] • [IP: 62.69.251.***]

Żeby uniknąc takich przypadków w przyszłości auta Armii z Krzywej powinny poruszać się w kolumnach.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 17:34:07] • [IP: 46.76.121.***]

Jak dla mnie jest to ewidentnie wina autobusu. Nawet jesli mogl skrecic z pasa ruchu na wprost to mimo wszystko powinen ZACHOWAC OSTROŻNOŚĆ NA DRODZE poniewaz to AUTOKAR odstawia cyrki na drodze a NIE BMW. Jesli widzi w lusterku bmw to ma stac i czekac. Chyba ze kierowca autobusu to Wielki Zenek Gienek co mysli ze jedzie wielkim koniem i mu wszystko wolno. Kierowcy z bialego bmw mozna lubic bądz nie ale patrzac trzezwym okiem wina jest Niemieckiego Autokaru

Gość • Wtorek [21.02.2017, 17:25:31] • [IP: 37.248.154.***]

Kierowcy białego BMW powinni odesłać na dodatkowy kurs Prawa Jazdy i Jak najwyższy mandat a jak ma krótko prawo jazdy to zabrać oszołomowi. ...

Gość • Wtorek [21.02.2017, 17:02:24] • [IP: 193.108.177.**]

Czy autobus miał włączony kierunkowskaz?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 16:54:32] • [IP: 31.0.41.***]

Albo autobus był za mały, albo kierowca z BOR-u

Gość • Wtorek [21.02.2017, 16:21:45] • [IP: 46.231.63.***]

21.02.2017, 16:06:55] • [IP: 109.243.157.*] ALE TY CYMBAŁ MUSISZ BYĆ

Gość • Wtorek [21.02.2017, 16:06:55] • [IP: 109.243.157.*]

Trudniejsze chwile przeżywa banda nierobów i prostaków z Krzywej, najpierw ich siepacz sam się załatwił gasząc niewinne życie, już jest w pierdlu, a teraz jak sie wydaje ich dozorca dostał kopniaka. Niestety, to, czym się trudni, daje sporo gotówki, ale trafi kiedys kosa na kamień.

barany • Wtorek [21.02.2017, 15:59:39] • [IP: 87.58.166.***]

jak zrobicie prawko na C to się tam dowiecie ze bus jechal prawidlowo i wiele innych rzeczy o ktorych szary posiadacz kat.B nie ma pojęcia!!

Gość • Wtorek [21.02.2017, 15:32:29] • [IP: 80.245.178.***]

Gość • Wtorek [21.02.2017, 12:40:44] • [IP: 88.156.235.***] nie mozesz tam stac prawidlowo bo jest zakaz. jedyne co prawidlowo mozesz zrobic to oddac prawo jazdy cymbale.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 15:29:31] • [IP: 62.69.252.***]

Autobus mógł wjechać częściowo na prawy pas wtedy nikt by go nie próbował wyprzedzić.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 15:21:42] • [IP: 92.42.116.***]

Gość • Wtorek [21.02.2017, 13:37:33] • [IP: 178.238.246.**] - no to idioto z osobówki usiądź za kierownicą autokaru i zobacz jak to skręca. Założę się, że nie pokonałbyś żadnego z tych zakrętów.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 15:08:28] • [IP: 37.47.166.**]

B-urak M-ało W-idział i -iedział i po drugie brzydcy ludzie jeźdźą ładnymi autami to teraz trochę wypięknieje.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 14:57:45] • [IP: 88.156.235.***]

do 12.11.10 twoj cyt Dla tepych kierowcow, pojazd gabarytowy, Gdybys wiedzial glupot bys nie pisal. Na ruch pojazdu ponadnormatywnego lub tzw gabarytowego potrzebne jest pozwolenie stosowne, autobus czy autokar takim pojazdem nie jest!! czytaj ze zrozumieniem i nie uzywaj warzyw pustaku

Gość • Wtorek [21.02.2017, 14:51:30] • [IP: 92.42.114.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [21.02.2017, 14:50:42] • [IP: 62.69.203.**]

nie jestem za osobami jezdzacymi BMW bo to zawsze ten sam typ ludzi ale tu widac ze autobus jechal dwoma pasami i ciekawe czy kierunkowskaz mial wlaczxony jak dla mnie to kierowca autobusu jest winny

Gość • Wtorek [21.02.2017, 14:18:02] • [IP: 80.245.191.***]

Piszący komentarze czy wy się zastanawiacie co wy piszecie ? Nikogo z was przy tym nie było a obrażacie i ubliżacie wszystkim oceniacie ludzi ale pamiętajcie każdemu może się taka sytuacja zdarzyć a wtedy komentujący zza klawiatury będą również bezlitośni

Gość • Wtorek [21.02.2017, 14:16:39] • [IP: 95.129.228.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [21.02.2017, 13:37:33] • [IP: 178.238.246.**]

Jeśli ktoś chce zobaczyć jak jeżdżą kierowcy autobusów to zapraszam na ulicę Markiewicza. Na tej ulicy są dwa zakręty na których kierowcy autobusów jadą od krawężnika do krawężnika-czyli zajmują całą szerokość jezdni. Czy to jest zgodne z przepisami ruchu drogowego ?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 13:20:00] • [IP: 31.0.25.***]

BMW - Będziesz Miał Wypadek i wszystko jasne. Ćwoki powinny płacić dwa razy większe ubezpieczenie.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 13:19:52] • [IP: 92.42.116.***]

Gość • Wtorek [21.02.2017, 12:40:44] • [IP: 88.156.235.***] Niesamowite, stojac prawidlowo na prawym pasie moę. byc zgnieciony przez autobus i poniosę winę." - za to nie, jak stoisz, a autobus dojeżdża później, to oczywiste, że tym masz pierwszeństwo. Natomiast jeśli pchasz się pod skręcający autobus to jest to już wymuszenie pierwszeństwa i spowodowanie kolizji. Nie wiemy jak było tutaj, ale powoli manewrować to musiał autobus, a gdzie był w czasie rozpoczynania manewru przez niego manewru samochód osobowy nie wiemy. Raczej jest mało prawdopodobne, że BMW stało, a autobus" nagle nadjechał i zajechał mu drogę". Tym bardziej, że o tej porze nie działają już światła, więc BMW raczej na pewno nie stał, bo po co?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 13:11:06] • [IP: 88.156.235.***]

do o7.39.37 jak uwazasz ze z pasa do jazdy na wprost wolno skrecac w prawo bez nalezytej ostroznosci i gniesc osobowke PRAWIDLOWO jadaca kierunek w prawo to masz racje ze ja kiedys zrobie kolizje. Moze lepsze okulary zalozysz staruszku i ponownie przypatrzysz sie zdiecia one nie klamia i zapraszam do jazdy po rondzie ciekawe ktory kierowca by mial pierszenstwo prz zjezdzke z takiego skrzyzowania w jednopasmowke bo wg. ciebie ten z pasa wewnetrznego dziadku do nauki

Gość • Wtorek [21.02.2017, 13:00:10] • [IP: 178.238.253.***]

KODEKS Morski bardzo fajnie reguluje prawo pierwszeństwa. Generalnie większy ma pierwszeństwo (ponieważ ma ograniczona manewrowość).

Gość • Wtorek [21.02.2017, 12:40:44] • [IP: 88.156.235.***]

Niesamowite, stojac prawidlowo na prawym pasie moę. byc zgnieciony przez autobus i poniosę winę.Kto w tej sytuacji ma zachowac ostroznosc ?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 12:30:31] • [IP: 88.156.235.***]

BMW stoi na pasie skret w prawo i ma pierwszenstwo.Jak stoi sie na pasie na wprost to nie mozna zjezdzajac blokowac prawy pas.W sadzie wygra BMW.Wielki nie wszystko moze.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 12:11:10] • [IP: 91.217.161.***]

Dla tepych kierowcow, pojazd gabarytowy, ma prawo skrecic z pasa lewgo w prawo, jesli zakret jest ciasny lub jazda z prawego pasa utrudni mu wykonanie manewru skretu, wiec autobus musial miec kierunek wlaczony a taki burak z BMW, myslal ze jest kozak i prosze, korona spadla:)

Gość • Wtorek [21.02.2017, 12:08:29] • [IP: 37.47.173.**]

Ciekawe w dzień jak jest ruch i są światła w ten zakręt wjeżdżają normalnie z prawego pasa do skrętu w prawo i autobusy i samochody ciężarowe wojskowe i ciężarowe na budowę która tam jest, a wieczorem gdzie nie ma ruchu muszą brać szeroki skręt z pasa na wprost ?!?!?!?! Czyli mogą wjechać i skręcać tam normalnie auta gabaryty duuuuuże !! Poza tym kierowca autokaru to Niemiec i autokar też na niemieckich tablicach !! O tym też mogliscie napisać !!

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:57:38] • [IP: 184.168.27.***]

Ciekawe, czy pojedzie wyklepać do serwisu BMW, czy gołodupiec będzie się tułał po garażach, żeby odrychtowali mu jego białe cacko?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:55:25] • [IP: 80.245.178.***]

wow, tyle osob twierdzi, ze bmw mialo pierwszenstwo i jest poszkodowane... wy ludzie macie prawo jazdy ? bo az strach z domu wychodzic.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:46:15] • [IP: 80.245.184.**]

W momencie wykonywania tego manewru -skręcania autokaru w prawo, kto chciałby stać na środkowym pasie (skręt w lewo) ulicy Daszyńskiego- wjazd w Grunwaldzka? No i tu jest odpowiedź na zaistniałą sytuację.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:41:52] • [IP: 95.129.224.***]

nienienie, chwileczkę, kierowca osobówki winnym nie jest jak na razie. o winie rozstrzygnie tu sąd jak dowiadujemy się z artykułu. a czy zostanie on ukarany zależy od tego jakiego będzie miał papuge a nie od tego co mówi Beata Olszewska, niestety. także Pani Beato więcej powściągliwości jeśli chodzi o wydawanie pochopnych wyroków. ...no! :)

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:37:37] • [IP: 80.245.184.**]

zastanawiam się jak wy zrobiliście prawo jazdy i jeszcze nikt przy was nie zginoł. zacytuję kolegą ARS Kodeksu drogowego art.22 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: 1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo; 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku. I powinno być wszystko jasne. Winny kierowca BMW.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:33:47] • [IP: 195.205.242.***]

PROSZĘ OFICERA POLICJI O WYJAŚNIENIE POJĘCIA" SZCZEGÓLNA OSTROŻNOŚĆ" - PROSZĘ O WSKAZANIE TAKIEGO STWIERDZENIA W PRZEPISACH, USTAWIE - JAK MA SIĘ ZACHOWAĆ KIEROWCA W TRAKCIE" ZACHOWANIA SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI" I KIEDY MA JĄ ZACHOWYWAĆ!!1

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:29:30] • [IP: 93.94.188.***]

Bardzo prosze o konkretny przepis z kodeksu, ktory dopuszcza wykonywanie skretu w prawo autobusowi z lewego pasa, taranując przy tym pojazdy jadące prawidłowo prawym pasem. Czy kierowca autobusu nie powinien wcześniej się upewnić, ze pas do skrętu w prawo jest pusty? Serio pytam...

VON DORNIER • Wtorek [21.02.2017, 11:26:22] • [IP: 80.245.178.***]

JEŚLI ROWERZYŚCI CHCĄ SOBIE POOGLĄDAĆ JAK WYGLĄDA SKRĘT DUŻEGO AUTA W PRAWO NA GRUNWALDZKIEJ TO MOŻE COBIE DZIŚ POOGLĄDAĆ W PRAKTYCE, NA ŻYWO. TAM TAKI MANEWR CODZIENNIE WYKONUJE KILKADZIESIĄT WIELKICH CIĘŻARÓWEK I AUTOBUSÓW. TYLKO BARANY O TYM NIE WIEDZĄ.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:25:38] • [IP: 88.156.235.***]

czy wy * slepe glaby !! z ktorego pasa skrecal autobus ? i jaka linie przekroczyl ?? odp. jest prosta z pasa do jazdy na wprost i przekroczyl linie ciagla CYT>ustaliliśmy, że sprawcą zdarzenia był 29-letni kierujący osobówką, który nie zachował szczególnej ostrożności oraz bezpiecznej odległości od poprzedzającego go autobus teraz tylko sad bo policja ustalila ze kiep z autobusu jest ok.. debili nie brak

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:20:02] • [IP: 88.156.235.***]

Do jazdy polecaam używanie wyobraźni

Gość • Wtorek [21.02.2017, 11:16:28] • [IP: 62.69.231.***]

Nie ma co żałować starej zdezelowanej bumki. Bumki, to najbardziej awaryjny trup. Zwasze bumką coś.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:58:42] • [IP: 94.254.225.***]

Kierowca autokaru nie spojrzał w lusterko gdyby spojrzał nie doszło by do tego chcial to ma, Niemcy cwaniaki tylko się u nas panoszą wjeżdżają w drogi jednokierunkowe -pod prąd, pyskują jeżdżą jak święte krowy a później same problemy.. ile to już było kolizji przez nich ? Jeszcze raz powtórzę gdyby spojrzał w swoje prawe lusterko do niczego by nie doszło No i oczywiście powinien mieć włączone światła kierunkowskazów, jak najbardziej kierowca BMW poszkodowany i każdy inny kto by był na jego miejscu. Dziękuje pozdrawiam

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:56:34] • [IP: 77.88.191.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:56:25] • [IP: 95.129.224.***]

pomijam kto winny w tej sytuacji, ale... fakt faktem zPIPE LAYER/ CHIEF ENGINEER kierowcy wszelakich autobusów/autokarów jeżdża niesamowicie roszczeniowo, czy to miejscowe sznurki z komunikacji amiejskiej czy to kierownicy autokarów z innych państw. nie wiem z czego to wynika kompleksu wielkości/mniejszości?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:54:14] • [IP: 95.129.224.***]

No i lalus z Bmw bedzie musiał ukrasc sobie jakiś rower zeby teraz latać co za leb z tego Damiana H.szkoda tylko jego dziewczyny bo fajna laska a z takim gamoniem marnuje zycie

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:51:56] • [IP: 193.69.22.**]

DO Gość • Wtorek [21.02.2017, 08:35:19] • [IP: 178.238.253.**] Brak sygnalizacji świetlnej o tej godzinie. Za szybko wyłączają światła, o tej godzinie jest duży ruch. Na temat świateł mówi się już od kiedy je zamontowano i co i nic. Dla kogo one są dla mieszkańców i ich bezpieczeństwa czy dla widzimisię osób odpowiedzialnych za te urządzenia. BARANIE. OBAJ MIELI BY ZIELONE! WIĘC CO MA DO ZDARZENIA BRAK SYGNALIZACJI

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:50:10] • [IP: 178.238.246.**]

Znany nam już pan h... ? Z białego bmw

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:30:44] • [IP: 95.129.225.***]

BMW i wszystko jasne.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:30:12] • [IP: 80.245.184.***]

taka byla piekna amyrykanska ha ha ha bez swiatel nic nie potrafia? trzeba myslec ale niektorym to bol sprawia

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:25:47] • [IP: 109.243.241.***]

90% idiotów w tym mieście osobówkami w podobny sposób wykonuje manewr skrętu zarówno w prawo jak i w lewo wjeżdżając bez żadnej potrzeby częściowo na sąsiedni pas ruchu(tzw odbicie w lewo przy skręcie w prawo i odbicie w prawo przed skrętem w lewo).Od lat zastanawia mnie, czy tak uczą w miejscowych szkółkach jazdy, bo jest to charakterystyczne w tym mieście.Warto wiedzieć, że gdy dojdzie do kolizji bokami aut w opisanych przypadkach winny będzie zawsze ten, który" zahaczył"o sąsiedni pas ruchu(auta osobowe, bez przyczep).W zaistniałej sytuacji-autobus, o ile odpowiednio wcześniej zasygnalizował zamiar skrętu w prawo mógł tego dokonać.Do wyjaśnienia pozostaje, czy BMW zbyt szybko wjechało w bok autobusu, czy może tam stało i kierujący autobusem to zignorował i pojechał, jak pojechał?!

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:21:18] • [IP: 94.254.225.***]

Oczywiste ze wina autobusa, życzę powodzenia w sprawie

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:04:59] • [IP: 31.0.41.***]

bezmózgowiec i jeszcze ślepy wczoraj prawko zrobił

Gość • Wtorek [21.02.2017, 10:00:43] • [IP: 62.69.254.***]

Myślenie tego gostka z Bmk-i, nie jest mocną stroną

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:57:05] • [IP: 185.137.19.***]

Wehrmacht : armia z krzywej 1 : 0

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:51:52] • [IP: 195.205.242.***]

OD JUTRA WSIADAM W AUTOBUS I BĘDĘ POLOWAŁ NA OSOBÓWKI! SKORO SKRĘT Z PASA NA WPROST JEST DOZWOLONY I KIEROWCA JADĄCY PRAWIDŁOWO SWOIM PASEM JEST WINNY... CO ZA DEBILNE PRZEPISY...

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:50:43] • [IP: 83.13.54.***]

"-dziwne że jeszcze nikt nie napisał kogo to auto" - KOGO to gonili - a auto jest CZYJE ?? --- !!

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:33:27] • [IP: 193.108.177.**]

Jeśli autobus zjechał z prawego pasa (na skręt) na pas na wprost tuż przed skrzyżowaniem i jednocześnie mając włączony prawy kierunkowskaz o winę ewentualnie można przypisać kierowcy BMW. W przeciwnym razie to autobus nie zachował należytej ostrożności bo przecież BMW poruszało się po prawidłowym pasie i nie ma się do czego przyczepić (chyba, że leciał jak wariat) . Ale o tym jak to dokładnie wyglądało nie ma w artykule ani słowa. Nie jestem fanem kierowców (tym bardziej młodych) w beemkach ale w tym przypadku, przy tych informacjach, sprawa nie jest wcale taka ewidentna.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:30:17] • [IP: 93.94.188.**]

ludzie co wy wypisujecie hahahahhah

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:28:14] • [IP: 62.69.254.**]

Wychodzi na to, że duży pojazd ma większe prawa. Autokar stojący na pasie nakazującym jazdę prosto ma prawo skręcać w prawo? Dziwne. To znaczy, że lepiej nie ustawiać się na pasach obok dużych pojazdów bo trzeba się liczyć z tym, że mogą one wykonać różne niedozwolone manewry. A swoją drogą z niektórych wpisów przebija okropna zajadłość z powodu zawiści, że ktoś ma lepsze auto niż on.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:26:05] • [IP: 92.42.116.***]

Gość • Wtorek [21.02.2017, 07:39:37] • [IP: 88.156.235.***] do 00.47.01 jak autobus sie nie wyrabia na zakrecie niech nie skreca proste jak drut!!" - doucz się dziecko przepisów obowiązujących w Polsce, bo jeszcze kiedyś przez nieuctwo i głupotę spowodujesz podobna kolizję. A może spróbuj pokierować autokarem? Na drodze są też użytkownicy inni niż kierowcy osobówek, " igiełek o niemieckiego emeryta" i te pojazdy zachowują się na drodze inaczej, co wynika choćby z fizyki, ale taka wiedza jak widać już cię przerasta.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:23:02] • [IP: 80.245.189.***]

Na zdjęciach wyraźnie widać, że autobus skręcał ze środkowego pasa !! Dlaczego? Duże ciężarówki skręcają prawidłowo a autobus nie !!?? Jeżdżę tamtędy codziennie kilka razy i jest to stosunkowo częste. Może dla dużych pojazdów skręt jest źle wyprofilowany ?? Duży pojazd prawidłowo skręcający ma z kolei problem PO SKRĘCIE - WJEŻDŻA wjeżdża na pas Steyera do skrętu w lewo !!

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:21:46] • [IP: 37.248.155.***]

Taki manewr skrętu z lewego pasa ma prawo wykonać każde auto którego gabaryty nie pozwalają na skręt w prawo z właściwego pasa. Po prostu się nie zmieści, ale musi zachować szczególną ostrożność a jeśli na prawym pasie znajduję się inne auta musi je przepuścić. .. Taki sam skręt wykonują auta po drugiej stronie ulicy i również autobusy. Jest to normalne ale kultura na drodze wśród świnoujskich kierowców pozostawia wiele do życzenia.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:19:03] • [IP: 62.69.253.***]

Kierowca autokaru powinien spojrzeć w lustro boczne prawe swe i upewnić się czy nie nadjeżdża z prawej jego bmw.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:13:38] • [IP: 109.243.157.*]

Pamiętacie wpisy po tym morderstwie przy ul Matejki - pisano o białym BMW, które wcześniej rządziło stadem baranów z Krzywej, jak biały bernardyn na halach Podhala. Tu tez białe BMW i kierunek jazdy zbliżony.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 09:06:04] • [IP: 80.245.188.**]

super ta bemka wszyscy kozacy i biznes jeżdzi białymi bmw a wy kmioty z drogi jak beema jedzie

Gość • Wtorek [21.02.2017, 08:49:31] • [IP: 2.27.85.**]

Wina bmw ciemniaki i nauczyc sie przepisow..

Gość • Wtorek [21.02.2017, 08:35:19] • [IP: 178.238.253.**]

Brak sygnalizacji świetlnej o tej godzinie. Za szybko wyłączają światła, o tej godzinie jest duży ruch. Na temat świateł mówi się już od kiedy je zamontowano i co i nic. Dla kogo one są dla mieszkańców i ich bezpieczeństwa czy dla widzimisię osób odpowiedzialnych za te urządzenia.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 08:17:10] • [IP: 93.94.184.**]

* koniec jazdy po nocach bmw skasowane armia z krzywej

Gość • Wtorek [21.02.2017, 08:14:40] • [IP: 176.221.110.***]

62.141.200.** - popieram

Gość • Wtorek [21.02.2017, 08:04:19] • [IP: 94.254.225.***]

Jaki Autobus ? Czytam i nie wieżę To jest Autokar . Żeby mówić o Prawie To Trzeba znać Prawo a może posiadać wyższe kategorię niż tylko prawo jazdy B. Dziwne że jeszcze nikt nie napisał kogo to auto 😂

Gość • Wtorek [21.02.2017, 07:57:35] • [IP: 80.245.191.***]

pewnie to kierowca BORu

Gość • Wtorek [21.02.2017, 07:55:36] • [IP: 46.76.28.***]

Obaj uczestnicy byli trzezwi...a dlaczego policja niezrobila testu na zawartosc narkotykow we krwi?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 07:39:37] • [IP: 88.156.235.***]

do 00.47.01 jak autobus sie nie wyrabia na zakrecie niech nie skreca proste jak drut!! prawy pas jest tam od skretu w prawo a srodkowy na wprost i wszystko w temacie bmw zatrzymalo sie bo ktos mog isc pasami a autobus go zgniotl tylko monitoring to wyjasni i sad

Gość • Wtorek [21.02.2017, 07:29:55] • [IP: 92.42.117.**]

Kierowca BMW podjechał pod wielki, powoli składający się w zakręt autobus jadący przepisowo (może kręcić z lewego pasa, inaczej by tam nie wyrobił). Nie widział (niewyobrażalne), czy świadomie podjechał?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 06:34:18] • [IP: 80.245.189.***]

kręt ze środkowego pasa i przekroczenie linii ciągłej autobus złamał przepisy

Gość • Wtorek [21.02.2017, 04:48:15] • [IP: 79.140.194.**]

Autobus byl na pasie w kierunku PROSTO, a BMW na pasie skret w PRAWO. To czyja wina ?? AUTOBUSU !!

Gość • Wtorek [21.02.2017, 01:21:17] • [IP: 92.42.114.**]

AUTOBUS SKRECAL PRAWIDLOWO, JESLI BYL WLACZONY KIERUNEK PRAWY.

Kosmika TV • Wtorek [21.02.2017, 01:16:08] • [IP: 94.254.226.***]

I co * śpieszyło się? Beemeczka od Poskiego poszła w pizdziet, AC chociaż miałeś? Nie martw się sezon idzie. Na rowerach zarobisz. Może na lepszą, chyba że swojego starego klekota odkupisz. Weź Ty się za robotę a nie w gangusa się bawisz. Bo jak tak dalej będziesz cicho ciemny to ja Ci ostatni rok kariery wróżę.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 01:00:44] • [IP: 80.245.184.**]

Niestety, zakret na tym obrazku jest okropny i dla aut osobowych. rzadko które sie tam wyrabia aby nie wjechać na pas z Daszynskiego. Autobus musial wykonac taki skręt i taki najazd. Nie jest możliwe aby autobus wyprzedził BMW na tym zakręcie wiec musiał byc pierwszy na światłach. Ale o 20.00 światła gasną więc zrobił się mały problem.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 00:47:01] • [IP: 217.114.169.***]

Czy wy wszyscy jesteście upośledzeni ze nie wiecie ze autobus lub inny dlugi pojazd składa sie w taki zakret dużo szerzej?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 00:43:34] • [IP: 92.42.117.**]

Autobus miał prawo kręcić z tego pasa (z prawego by nie wyrobił). Pytanie czy sygnalizował skręt i gdzie wtedy było BMW. Bo jeśli kierowca BMW dojechał pasem do końca w momencie kiedy autobus zasygnalizował skręt, to jego wina jest ewidentna. Autobus na pewno kręcił powoli, bo inaczej nie mógł, pytanie co zrobiło BMW. To trochę wygląda na świadome" podjechanie" pod wielki i manewrujący autobus, może chciał coś załatwić" na stłuczkę"?

Gość • Wtorek [21.02.2017, 00:38:25] • [IP: 95.129.224.***]

Jak w temacie artykułu. Narozrabiał kierowca BMW. Wprawdzie nie poPiSał się, ale ma jak szybko pomyśli, to szansę być ułaskawionym przed procesem.

Ars • Wtorek [21.02.2017, 00:30:41] • [IP: 62.141.200.**]

Kodeksu drogowego art.22 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: 1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo; 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku. I powinno być wszystko jasne. Winny kierowca BMW. Powinien pokryć wszystkie koszty. Nieznajomość prawa i posiadanie BMW nie zwalnia od odpowiedzialności.

Gość • Wtorek [21.02.2017, 00:18:40] • [IP: 31.0.67.***]

Ewidentna wina kierowcy autbusa przepisy mowia jednoznacznie gdzie jest nakaz jazdy na wprost.no chyba ze jechal nim ktos z BOR wtedy napewno wina Tuska i oczywiscie kierowcy bmw.nasze prawo jest smieszne a jak masz znajomosci to juz robisz co chcesz

Gość • Wtorek [21.02.2017, 00:01:14] • [IP: 94.254.226.**]

Oby pan z BMW wygrał sprawę!

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:46:11] • [IP: 37.248.105.*]

Duże pojazdy mają prawo skręcać z dowolnego pasa jeżeli potrzebują wykorzystać więcej miejsca, położenie autobusu wskazuje, że był pierwszy na skrzyżowaniu, no chyba, że wyprzedzał wolno jadące BMW ;)

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:46:06] • [IP: 80.245.178.***]

100% wina bmw. krol drogi nie zrozumial, ze autobusem nie jezdzi sie jak wozkiem w biedronce i chcial sie wepchac. a to peszek

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:38:19] • [IP: 93.94.184.**]

Ciekawe jak mial wejsc w zakret... Coz, bmw to styl jazdy :)

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:38:17] • [IP: 94.254.225.***]

Aaaaaahahahahahahah ja pierd... GANGUSY !! Pffff :D

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:34:50] • [IP: 92.42.114.**]

Trudno powiedzieć czy autobus sygnalizował zawczasu i wyraźnie zamiar skrętu w prawo-wiadomo skręcał prawie ze środka by wyrobić zakręt ale jako że zajmuje dwa pasy nie powinien poczekać? Coś podobnego było na TVN Turbo.I czy nie był to niemiec co w ostatnim momencie się wcina lub sygnalizuje?

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:31:48] • [IP: 5.60.187.**]

A dlaczego BMW winne skoro autobus jak widać był na pasie na wprost i skręcił w prawo. Coś się policmajstrom pij...

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:28:56] • [IP: 80.245.180.***]

Jak wina bmw jak widac ze skręcał z lewego pasa! paranoja, nie dziwię sie ze bedzie sprawa w sądzie pewnie nie przyjął mandatu

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:20:25] • [IP: 80.245.178.***]

Cuda, cuda ogłaszają. Taki manewr, jaki wykonał autobus, widzę pierwszy raz w życiu, a jeżdżę tamtędy od 35 lat. Fakt, linia jest przerywana, ale co w takim razie robi ta strzałka na jezdni, wskazująca jazdę na wprost? Jeżeli autobus włączył odpowiednio wcześniej migacz, to być może BMW jest winne, ale jeśli włączył w ostatniej chwili, to też powinien dostać mandat, bo zgodnie z Kodeksem, sygnalizujemy zamiar wykonania manewru, a nie dopiero wtedy, gdy już go wykonujemy/ nota bene bardzo częsty błąd kierowców/.

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:18:52] • [IP: 88.156.235.**]

Wyraźnie widać, że kierowca autobusu rozpoczął manewr skrętu w prawo z pasa przeznaczonego do jazdy na wprost i to on wjechał w osobowe BMW. Bardzo dobre że kierowca BMW nie przyjął mandatu, bo to żadna jego wina. Panowie z Policji chyba trochę przesadzili.

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:17:37] • [IP: 80.245.183.***]

to sie armia z krzywej powozila ;)

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:12:06] • [IP: 37.248.35.**]

o winie orzeka sąd a nie jakiś aspirant a zdjęcia są dowodem bma nie daj sie wrobić

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:09:13] • [IP: 94.254.251.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 23:04:22] • [IP: 188.146.144.***]

Bmw i wszystko jasne...

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:56:03] • [IP: 92.42.117.**]

BMW i wszystko jasne, do tego jak widać nie przyjął mandatu, skoro sprawa trafia do sądu. Swoją drogą w d... trzeba mieć oczy, żeby nie widzieć skręcającego, wielkiego autobusu (a nie ma siły, musiał skręcać powoli).

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:52:22] • [IP: 88.156.235.***]

według mnie 100% winy ponosi kierowca autobusu. Skręcał z niewłaściwego pasa.

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:51:25] • [IP: 79.186.62.***]

Kierowca BMW bez wyobraźni.

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:49:28] • [IP: 164.127.222.**]

To jest jeden pas filozofie. A Autobus poszedl szeroko do skretu i ma takie prawo. Jaki to przepis, sprawdz sobie juz sam.

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:46:32] • [IP: 94.254.226.**]

Ale bzdura ! Szok

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:40:36] • [IP: 93.94.186.**]

jak można ze środkowego pasa skręcać w prawo...??

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:40:30] • [IP: 37.47.164.***]

Autobus jechał lewym pasem który jest przeznaczony do jazdy na wprost, to jakim prawem skręcał w prawo ?? Do tego jest przeznaczony prawy pas na którym stoi osobówka !! Poza tym asp olszewska jak może pani mówić że sprawca kolizji zostanie ukarany przez sąd !! Przecież jeszcze nie odbyła się sprawa !! Czyżby wyrok zapadł w kuluarach komendy ?!?!?!

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:29:17] • [IP: 83.23.254.***]

do goscia [IP: 85.237.212.*] a ciekawe jak ten autobus miał sie zmiescic z tego waskiego pasa

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:24:19] • [IP: 178.238.246.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:20:27] • [IP: 62.69.251.***]

Armia z Krzywej i jej wóz bojowy bez dwóch zdań.

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:20:25] • [IP: 80.203.111.***]

Dziwne albo cos z moim rozumowaniem nie tak. Ewidentnie widac żeAutobus skręcił z pasa" na wprost" a na prawym pasie było BMW. ??

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:19:47] • [IP: 5.172.238.***]

A ty siermiego czym jeździsz? Deskorolka? Taki autobus nie zakreci w miejscu jak osobowka i wtedy wyobraźnia się przydaje!

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:15:11] • [IP: 80.245.188.***]

Jakaś taka maleńka się zrobiła ta beemka, przytulona do autobusu... Ciekawe, czy poczucie własnej wartości bohaterskiego kierowcy też zmalało?

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:14:46] • [IP: 92.42.114.**]

Ps. nie autobus tylko autokar. ..

AGENDA 21 • Poniedziałek [20.02.2017, 22:13:24] • [IP: 80.245.178.***]

LOOOOOOOL. KOLEJNY BARAN KTÓRY NIE WIEDZIAŁ, ŻE DUŻY MOŻE WIĘCEJ. A WYSTARCZYŁABY ODROBINA DOBREJ WOLI ABY NIE PCHAĆ RYJA POD AUTOBUS. CO TO SIĘ DZIEJE W TYM KRAJU ? GORZÓW I TWORKI ZAMKNĘLI?

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:13:19] • [IP: 92.42.114.**]

z lewego pasa skręcał w prawo pogratulować. .. życzę wygranej sprawy. ..

Pazdzioch • Poniedziałek [20.02.2017, 22:05:34] • [IP: 83.20.238.***]

Armia z krzywej chciała pewnie przejąć autobus żeby ruszyć na koncert Arki Noego

Gość • Poniedziałek [20.02.2017, 22:05:34] • [IP: 85.237.212.*]

"który nie zachował szczególnej ostrożności oraz bezpiecznej odległości od poprzedzającego go autobusu" a jaki przepis nakazuje zachować odległość od poprzedzającego autobusu jadącego innym pasem?

Oglądasz 1-140 z 140
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■